Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 11:16   #1551
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Bente: Hva slags dans danser du?

Masse gratulerer med vektnedgangen MariaB, kjekt
Har forresten hørt at etter å ha gått på dette en stund er det en del som ikke får utslag på stix selv om de er i ketose. Så lenge du går ned i vekt og føler deg bra, skal du ikke bekymre deg over det nei

Jeg danser salsa. Verdens beste treningsform egentlig - man bare koser seg og tenker ikke over at man trener samtidig, samtidig som at det er veldig bra for ryggen, jeg sliter en del med ryggplager og dansingen er det som holder ryggen min i sjakk

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 13:54   #1552
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Takk bente!

Salsa høres utrolig gøy ut! Men tror ikke jeg har hoftebevegelser til slikt Danset jazzballett da jeg var yngre, elsket det!


Nå har jeg levert barna vekk for helga og nyter en håndfull norske deilige jordbær med sukrin og fløte på Neste punkt på lista er husvask

God helg jenter!!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 14:06   #1553
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Takk bente!

Salsa høres utrolig gøy ut! Men tror ikke jeg har hoftebevegelser til slikt Danset jazzballett da jeg var yngre, elsket det!


Nå har jeg levert barna vekk for helga og nyter en håndfull norske deilige jordbær med sukrin og fløte på Neste punkt på lista er husvask

God helg jenter!!

Trikset med salsahofter er så enkelt at jeg kan beskrive det for deg her tom: Stå rett opp og ned med ett kne bøyd og det andre kneet strakt, hold all kroppstyngden din med det strake benet, flytt så tyngden over på den andre forten samtidig som du strekker ut det kneet og bøyer det andre kneet, da vil du automatisk få med hoftene Så det var dagens salsa-leksjon

Ååå, jordbær hørtes godt ut

Nå har jeg bare ett par små ting jeg må få unna her på jobb - så er det helg og FERIE - herlig


Sist redigert av bente1 : 01-07-11 kl 15:13.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 15:56   #1554
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei
Har ikke hatt pc på ett par uker, så har lest litt om de siste dagene deres.
Så at MariaB skrev 28/6 at .....Ang å være i ketose, har du vært lenge nok i ketose vil mange ikke få utslag på stixen da ketonene i kroppen er brukt opp...... Hva menes med dette? Har vi ikke lenger en fettforbrenning? Takknemlig for svar, jeg er helt grønn på dette

__________________





Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 16:53   #1555
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

Hei
Har ikke hatt pc på ett par uker, så har lest litt om de siste dagene deres.
Så at MariaB skrev 28/6 at .....Ang å være i ketose, har du vært lenge nok i ketose vil mange ikke få utslag på stixen da ketonene i kroppen er brukt opp...... Hva menes med dette? Har vi ikke lenger en fettforbrenning? Takknemlig for svar, jeg er helt grønn på dette

Joda, fettforbrenningen går for fullt! Urinstix er kun en indikator på om du har ketoner i urinen, og etterhvert som man har vært en stund i ketose bruker man opp disse ketonlegmene (slik jeg har forstått det), og mange vil da ikke få utslag lenger. Man er allikevel i ketose og forbrenner fett

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:01   #1556
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei på dere. Her var det tyst som en viss plass.... Det er endelig blitt helg her i trøndelagen; denne uka har vært lang. I dag har jeg slått ut håret, drukket et glass vin - som jo gikk "rett i fletta" etter flere uker uten å lukte på vin en gang. Har kost meg med jordbær og fløte - nammiz. Takket være det siste ble i alle fall nok kh i dag; jfr Pruttins gåde råd.

Er alene hjemme og tenkte å leie meg en film, men så hadde de ikke den jeg ønsker å se. Altså surfes det på nett, zappes kanaler og bare slæpper off. Deilig! Samler energi til helgens aktiviteter, som er omtrent lik null. Skal ut å gå tur, lese, kose meg, slæppe off, drikke litt mer vin, bake en kake til en god venn av meg. Gleder meg...

Har noen av dere noen erfaringer med Bailine? Ei jeg kjenner sverger til metoden, ikke for å slanke seg (det er hun ferdig med), men for å holde seg bra i ryggen. Hun anbefaler det på det varmeste. Noen av dere??

  Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:36   #1557
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine: Ja, farlig den vinen på dette kostholdet, jeg blir helt surrete av et glass jeg
Har ingen erfaringer Bailine - dansing er min "ryggmedisin".

Jeg har sittet og sett på So you think you can dance samtidig som jeg har gjort litt nettshopping. Fant Stevia på altshop.no, sendt fraktfritt så da slipper man påslag på moms og frakt fra utlandet. Litt spent på om jeg greier å dosere det, det er jo så sterkt. Noen som har noen erfaringer med bruken?
Shoppet også rå kakaomasse og kakaosmør fra okosjokolade.no. Tenkte å prøve meg på å lage hjemmelaget sjokolade/konfekt søtet m stevia. Vet at man uansett ikke skal spise mye av slikt så lenge man skal ned i vekt, men kunne vært kjekt å ha noe en sjelden gang + jeg har lyst til å lære meg å lage noen lavkarbo alternativer til lørdagsgodt - skal jo leve på dette kostholdet etter slankingen er ferdig også Noen som har prøvd dette og har noen uttestede oppskrifter?

Ellers er det rolig tv-titting kveld her

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 21:37   #1558
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Knis brydd meg særlig om Bailine, men mams har nevnt det tidligere. Vært på farten i hele dag, er innom via telefonen. Skriver senere :-)

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 10:18   #1559
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag

Jeg har vært oppe en stund allerede, har vært ute og handlet inn litt mat til helgen, så nå er jeg straks klar for frokost

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 11:13   #1560
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen alle sammen! Her er frokosten ferdig spist, avisa nesten lest og det er løøøørdag og fri! Deilig. Ønsker alle en god dag/helg - regner med flere våkner etterhvert som ettermiddagen kommer

  Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 11:16   #1561
labaline
Juniormedlem
 
labaline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 46
labaline er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei alle sammen

Lenge siden sist. Vi har vært på ferie og det ble utskeiing i en hel uke, sjokolade, is, pasta - det meste egentlig.. Var i ketose igjen på torsdag og er veldig spent på hvordan dette vises på vekta på mandag. Målet er å ikke være mer enn 1kg i pluss, så får vi se om jeg klarer det

Håper det går bra med alle sammen, har bare lest overfladisk gjennom alle innleggene i dag, med to aktive barn har jeg ikke tid til å lese alt inngående.
Gratulerer til alle med fine resultater og heng i stroppen til dere som er lei!

Ha en fin dag

__________________


labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 12:05   #1562
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen, alle!

Reisefeberen har meldt seg for fullt. Reiser på mandag, så skal straks ut for å kjøpe inn reisemat.
Bacon og koteletter skal fryses ned og ligge i kofferten. Problemet blir mest hva jeg skal spise under selve turen. Drar ut døra 1045 på mandag, og er ikke fremme i leiligheten før rundt 10 norsk tid.
Noen som vet om det finnes noe lavkarbovennlig på gardemoen? Kan jo pakke noe selv som jeg kan spise på flyet (tenkte en salat med egg og aioli og noe kyllinggreier).

Tiden går rett og slett ikke fort nok nå. Hver dag tenker jeg at "herregud, jeg reiser i morgen", og så reiser jeg ikke før om enda noen dager, og da blir jeg bare skuffet

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 13:55   #1563
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ett spørsmål, dansk salami- kan man spise det? Står at den inneholder potetstivelse, men kun 3 karbs pr 100 gr. Forvirret...

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 14:21   #1564
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Ett spørsmål, dansk salami- kan man spise det? Står at den inneholder potetstivelse, men kun 3 karbs pr 100 gr. Forvirret...

Da er det sikkert potetstivelsen som gir de tre kh/100 g. Ei skive veier vel ca 10 gram, og inneholder derfor ca 0,3 g kh. Det kan du spise vet du. Om noen vil arrestere meg på det så er det greit, men jeg mener du kan spise det selv om det er potetstivelse i den siden det blir så lite mengder.

Også grønnsaker inneholder kh, slik at du kan ikke unngå dem i det hele tatt. Du velger bare de med minst mulig kh i. Og at du er forvirret; det har vi alle vært (og er innimellom) - derfor er et slikt forum så utrolig bra å ha. Spør i vei, google matvarer/næringsinnhold, les bøker - skaff deg kunnskap - det er løsningen.

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

God morgen, alle!

Reisefeberen har meldt seg for fullt. Reiser på mandag, så skal straks ut for å kjøpe inn reisemat.
Bacon og koteletter skal fryses ned og ligge i kofferten. Problemet blir mest hva jeg skal spise under selve turen. Drar ut døra 1045 på mandag, og er ikke fremme i leiligheten før rundt 10 norsk tid.
Noen som vet om det finnes noe lavkarbovennlig på gardemoen? Kan jo pakke noe selv som jeg kan spise på flyet (tenkte en salat med egg og aioli og noe kyllinggreier).

Misunner deg skikkelig! Jeg og ønsker meg en tur til varmere strøk!!!!
Da jeg reiste fra utenlandsavdelingen på Gardermoen i fjor, så kjøpte jeg salat fra salatbaren der og tok med på flyet. Men! "Boksene" de hadde var veldig upraktisk å ha salaten i, spesielt siden vi dynger på med dressing. Så ta med en tett boks som du selv tømmer salaten over i etterpå slik at du slipper søl i veska!

Sjekk på sidene til Avinor om du slipper gjennom sikkerhetskontrollen med aioli/dressing. Dumt å måtte kaste mat!

  Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 15:32   #1565
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Labaline: Velkommen tilbake, håper du har kost deg i ferien. Flott at du starter rett på og kommer deg i ketose igjen med en gang. Gjør man det tåler man en utskjeielse en sjelden gang

Appelsinpiken: Åååå høres deilig ut. Enda to uker igjen til jeg reiser. Jeg er dessverre ikke kjent på Gardemoen, men håper du finner en løsning som aksepteres gjennom kontrollen. -Frøknekkebrød eller t-kaker og litt pålegg i sekken bør i alle fall gå bra, vil jeg tro. Du må kose deg masssssse!!!

Dollsine: Føler du deg bra med økt kh inntak, eller merker du noe på magen ol?

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 15:45   #1566
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Dollsine: Føler du deg bra med økt kh inntak, eller merker du noe på magen ol?

Hei Bente1. Takk for at du spør! Merker og merker.... Jeg har hatt gradvis økning og i går (og i dag etterhvert) er jeg på mellom 30-40 g kh/dag. Hadde en del senestrekk i føttene i natt, det er uvant. Er hoven, dvs en del vann i kroppen. Og så er magen "utspent". Orker ikke veie meg; ser på fingrene at jeg har gått opp. Spiser når jeg er sulten som før, så får det kommer som det kommer. Det er i alle fall "godt" å slippe å ha sånt fokus på minst mulig kh. Frokost i dag var knekkebrød med smør/ost, lunsj et tekake, smør og en hel boks makrell i tomatsaus. Middag blir noe med kylling ettersom jeg kjøpte en ferdig grillet en i går. Bruker å dele dem i biter og steke i smør for å få mer fett inn i kosten. Har ikke skrevet på diett.no de siste dagene (orker ikke det heller), men tok en runde i går og i dag. Litt snop til kvelden tenker jeg å ha; en atkinsbar...nei. Et glass vin...ja. Litt flæskesvor...ja. Bringebær og fløte....ja. Dette blir en god kveld dere! Er litt dårlig på vannet på fridager; det er mye enklere å huske når jeg er på jobb

  Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 16:35   #1567
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Blir spennende å se om noen uker på økt karb kan gi kroppen en wakeupcall når du stuper ned i ketose igjen. Anbefaler å trappe 5 karb hver 2.-3. dag om noen uker til du kommer ned til ønsket karb. Selv ser jeg jo naturligvis ingen problem med å gå ned så lavt som mulig - så lenge man er standhaftig med væske og vitaminer.

Selv har jeg tatt meg i akt og er flinkere. Har det veldig tungt og leit akkurat nå, så ligger bare med Isfolket i full isolasjon. Blir litt lite nett nå da jeg ikke har særlig overskudd, men jeg titter innom og leser, så jeg forlater ikke

Ser også at aktiviteten blir lavere, men det er nok ferie og aktiviteter som tar hverdagens fokus. Håper alle har det fint og trives i egen kropp

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 19:32   #1568
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine: Blir veldig spennende å se hvordan det går - ekstra vann betyr vel bare at du er ute av ketose, krysser fingrene for at det fungerer og gir kroppen ett dytt. Jeg har også sluttet å skrive på diett.no, ble litt overfokus en stund, og jeg vet jo egentlig uansett hva jeg må gjøre, begynner jo å sitte i fingrene nå.

Pruttilutt: Ta godt vare på deg selv, du, til du føler deg mer ovenpå.
stor til dere begge to

Jeg hadde så utolig lyst på pizza i dag. Har egentlig ikke vært fornøyd med noen av pizzabunnene jeg har prøvd her inne. Så jeg lurte på hva jeg kunne prøve i dag.... Har en knekkebrød oppskrift m kun frø, mandler og vann, så jeg kom på at jeg kunne bruke den og knuse frøene i foodprocessoren istedenfor hele for å få det mer melete. Pga fyllet ble de ikke så sprø som knekkebrød - og heller ikke så sprø som jeg egentlig ville -men smaksmessig er det i alle fall den beste pizzabunnen jeg har prøvd til nå. -Så vil nok eksprimenentere litt videre med den varianten. Etter middag sovnet jeg som en stein på sofan

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:52   #1569
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjære Pruttin Bruk tiden til å komme deg ovenpå igjen. Dette kan du vet du; og fikser det. Sender deg masssssse energi og gode klemmer via tankene....kjenner du dem??

Takk for den gode klemmen Bente1. Regner med vannet har med manglende ketose + for lite vann i dag + 1 glass rødvin i går å gjøre. For å gjøre det enda bedre går det med rødvin i dag og. Selv om jeg brukte mange timer på et glass i går, var det ingen tvil om at jeg hadde drukket nei. I kveld drakk jeg ett glass til middagen, og nå ett glass som jeg skal bruke resten av kvelden på. Om jeg tømmer ut mesteparten til slutt får vi se.

Men! det er ikke enkelt å spise mer kh altså!! det er jo som å skulle forholde seg til et nytt kosthold jo. Ble nesten glad da jeg var på butikken i dag og kom på at jeg kunne jo spise sjokolade - så jeg kjøpte en Freia med 70% kakao; den med 86 liker jeg faktisk ikke.

Gikk litt berskerk på Plantasjen i dag og kjøpte masse uteplanter. Har ikke hatt råd før nå, men tenkte at tar jeg meg råd. Så nå har jeg plantet og pottet i masse krukker, og så håper jeg de overlever både sommeren og vinteren (kjøper flerårige + stauder).

  Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:55   #1570
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg hadde så utolig lyst på pizza i dag. Har egentlig ikke vært fornøyd med noen av pizzabunnene jeg har prøvd her inne. Så jeg lurte på hva jeg kunne prøve i dag.... Har en knekkebrød oppskrift m kun frø, mandler og vann, så jeg kom på at jeg kunne bruke den og knuse frøene i foodprocessoren istedenfor hele for å få det mer melete. Pga fyllet ble de ikke så sprø som knekkebrød - og heller ikke så sprø som jeg egentlig ville -men smaksmessig er det i alle fall den beste pizzabunnen jeg har prøvd til nå. -Så vil nok eksprimenentere litt videre med den varianten. Etter middag sovnet jeg som en stein på sofan

Har du prøvd min variant?? Å steke/koke kavli osteskiver i microen og legge på fyll og steke videre i stekeovnen som vanlig pizza? Størrelsen på pizzaen blir etter hvor mange skiver du legger til. Jeg bruker 4 skiver + en i midten for å dekke hullet. Kjør microen på full varme, 1 min pr skive. Etter at jeg oppdaget denne varianten leter jeg ikke mer. Dette er god nok pizzabunn for meg. har du ikke micro kan de stekes i ovn og. Prøv deg fram

  Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:52   #1571
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine: Du har vært så lenge på ketose-kosthold nå, at det er sikkert litt av en overgang, ja, bruk de ekstra karbene på noe du koser deg skikkelig med, du

Har så lyst på en pizzabunn som er mer som en "deig".... -Men hadde potensiale den jeg lagde i dag, så skal prøve litt videre med den

Det var veldig stille her inne i kveld altså, men det er vel ferietid. Nå tenker jeg at jeg logger av også, litt tv og litt bok så er jeg nok klar for sengen.
Nattinatt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 23:31   #1572
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Har så lyst på en pizzabunn som er mer som en "deig".... -Men hadde potensiale den jeg lagde i dag, så skal prøve litt videre med den

Da gleder jeg meg til å høre hvordan det går; ostekjeksvarianten er god nok (den beste hittil), men vil gjerne har en ordentlig en; med skorpe... Ostekjeksvarianten blir myk under fyllet og er stiv der det ikke har vært fyll.

Det er stille her inne ja; folk kommer vel tilbake etterhvert.

  Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:56   #1573
Linda69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Jæren
Innlegg: 30
Linda69 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Har spurt om dette før men fikk ikke svar. Er det slik at en kan spise ubegrenset med sukrin på denne dietten, eller skal en være forsiktig med det også??

__________________



Linda69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 11:19   #1574
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen kjære venner, ønsker alle en flott søndag


Opprinnelig lagt inn av Linda69, her.

Har spurt om dette før men fikk ikke svar. Er det slik at en kan spise ubegrenset med sukrin på denne dietten, eller skal en være forsiktig med det også??

Litt ulike oppfatninger om det der, Linda. Sukrin er et naturlig søtningsmiddel, og kan derfor brukes i større grad enn de kunstige, men tror det er greit å prøve seg litt fram. Noen mener det ikke er et problem, andre mener at det å spise søtt i seg selv kan gi større behov for søte ting og dermed føre til at man lettere går på en sprekk. Selv har jeg ikke problemer med å bruke det, bortsett fra at jeg syns det smaker "kaldt", men det er meg.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 13:08   #1575
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

jeg syns det smaker "kaldt", men det er meg.

Me too! Ser noen erstatter noe sukrin med splenda; men vær obs. De lærde strides om splenda slik det gjøres på sukrin.
Og...sukrin og sukker kan brukes om hverandre i forhold til mengde, mens splenda er mye mer konsentert.... Kan få en smaksbombe hvis en ikke er obs på det

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no