Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-12, 16:04   #15776
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Bønna200: Hvis jeg skulle reist til Niagara-fallene med Camomillamannen hadde jeg DEFINITIVT utsatt mensen! Ikke på grunn av boblebading - jeg bruker menskopp og må ikke ta slike hensyn - men ROMANTIKKEN da!!! Himmel - et av verdens mest romantiske steder og så skal man ikke kunne .... tja. Jeg hadde ikke vært i tvil et sekund

Det er fullt mulig å ha det romantisk uten å hoppe til køys da!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-08-12, 16:35   #15777
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Mooncup? Har ikke prøvd selv, men om den fungerer som et pessar med reservoar så blir det tett... (Femcap samler iallfall bra, selv om det ikke er beregnet på mens-bruk.)

Edit - ser jeg var for seint ute.

Det er IKKE godt for mannes(t)aken å hanky panky med mooncup. Ta Primolutt du! Funker utmerket!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-08-12, 18:40   #15778
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Bønna200: Hvis jeg skulle reist til Niagara-fallene med Camomillamannen hadde jeg DEFINITIVT utsatt mensen! Ikke på grunn av boblebading - jeg bruker menskopp og må ikke ta slike hensyn - men ROMANTIKKEN da!!! Himmel - et av verdens mest romantiske steder og så skal man ikke kunne .... tja. Jeg hadde ikke vært i tvil et sekund

Godt poeng! Vi skal ha suite med panoramvinduer fra gulv til tak, balkong og boblebad. Og da er det kjipt med kramper og tamponger.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 03-08-12, 18:40   #15779
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er IKKE godt for mannes(t)aken å hanky panky med mooncup. Ta Primolutt du! Funker utmerket!

Da tror jeg at jeg går for Primolutt.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 04-08-12, 01:01   #15780
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vet noen om det går an å laste ned sånn app - som er ordbok ?
norsk - engelsk/ engelsk - norsk?

Jeg sliter sånn når jeg skal skrive engelsk og plutselig lurer på de enkleste ord hvordan de skrives .... hadde jo vært veldig greit å kunne skrive inn på mobilen, og så få opp rett skrivemåte

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-08-12, 01:33   #15781
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Vet noen om det går an å laste ned sånn app - som er ordbok ?
norsk - engelsk/ engelsk - norsk?

Jeg sliter sånn når jeg skal skrive engelsk og plutselig lurer på de enkleste ord hvordan de skrives .... hadde jo vært veldig greit å kunne skrive inn på mobilen, og så få opp rett skrivemåte

http://www.digitalnytt.no/ordbok-for...e-helt-gratis/
(Google er din venn )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-08-12, 01:51   #15782
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Vet noen om det går an å laste ned sånn app - som er ordbok ?
norsk - engelsk/ engelsk - norsk?

Jeg sliter sånn når jeg skal skrive engelsk og plutselig lurer på de enkleste ord hvordan de skrives .... hadde jo vært veldig greit å kunne skrive inn på mobilen, og så få opp rett skrivemåte

Hvis det er på nettet du skal skrive, så finnes det en innebygd ordbok i de fleste nettlesere, tror jeg.

I opera høyreklikker man i et tekstfelt (som når du skriver et innlegg) og så går til dictionaries og velger hvilken ordbok man vil bruke.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-08-12, 12:40   #15783
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

http://www.digitalnytt.no/ordbok-for...e-helt-gratis/
(Google er din venn )

Se der ja !
Lurer på å laste ned den første. Noen som har erfaringer med dem?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-08-12, 12:41   #15784
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hvis det er på nettet du skal skrive, så finnes det en innebygd ordbok i de fleste nettlesere, tror jeg.

I opera høyreklikker man i et tekstfelt (som når du skriver et innlegg) og så går til dictionaries og velger hvilken ordbok man vil bruke.

Det visste jeg faktisk ikke. jeg bruker explorer 9.

Når jeg høyreklikker i skrivefeltt her så kommer bare Lim inn, Kopier og slikt opp.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-08-12, 12:46   #15785
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal med Kiel båten på mandag, å kommer tidlig inn til Oslo med natt toget. Er det sånn buss for tog siste strekning ennå? Å et tips til en goe plass å ha seg frokost, trenger ikke være helt lavkarbo

Og jeg lurer på om det er vanskelig å komme seg ned til Colorline terminalen? Å om det er bagasje bokser der som vi kunne parkert bagasje å kanskje tatt en tur i sentrum å vært mens vi ventet. Det er noen timer som blir venting

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 04-08-12, 13:30   #15786
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Det visste jeg faktisk ikke. jeg bruker explorer 9.

Når jeg høyreklikker i skrivefeltt her så kommer bare Lim inn, Kopier og slikt opp.

http://translate.google.com

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-08-12, 23:30   #15787
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Det visste jeg faktisk ikke. jeg bruker explorer 9.

Når jeg høyreklikker i skrivefeltt her så kommer bare Lim inn, Kopier og slikt opp.

Googlet internet explorer spell check og fikk opp blant annet denne. Vet ikke om den har andre enn engelsk da, men det var vel helst engelsk du var ute etter.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 05-08-12, 08:13   #15788
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Skal med Kiel båten på mandag, å kommer tidlig inn til Oslo med natt toget. Er det sånn buss for tog siste strekning ennå? Å et tips til en goe plass å ha seg frokost, trenger ikke være helt lavkarbo

Og jeg lurer på om det er vanskelig å komme seg ned til Colorline terminalen? Å om det er bagasje bokser der som vi kunne parkert bagasje å kanskje tatt en tur i sentrum å vært mens vi ventet. Det er noen timer som blir venting

Elin

Jeg tror alle tog begynner å gå igjen fra mandag.

Det er oppbevaringsbokser på Oslo S

Hvor god frokost de har er jeg ikke sikker på, men det er veldig kos inne bak Domkirken. To uteplasser der.

Hvordan dere kommer dere ut til Colorline er jeg ikke sikker på faktisk. Taxi? Sorry.

God tur.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 05-08-12 kl 08:35.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-08-12, 12:38   #15789
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for det, så nettopp på nyhetene at togene går som normalt på mandag, å det er jeg egentlig kjempe gla for

Finne nok frem, har noen timer på oss

Men vis noen har tips til shopping plasser i Kiel, så tar jeg i mot det
Vi går av i Kiel å ligger over på hotell i 2 netter

Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 05-08-12, 13:00   #15790
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som vet hva som skjer hvis jeg ikke får satt P-sprøyten til rett dato? Skal ha den 11 hver tredje mnd, og nå er det på tide. Men jeg er bortreist og har ikke tilgang til min egen lege

Hva skjer om jeg forskyver tidspunktet for sprøyten noen dager? Får jeg mensen da?

Kan man få en tilfeldig lege, eller noen ansatte på et annet legekontor til å sette sprøyten? Jeg har den med meg.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-08-12, 13:11   #15791
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ah, okai. det er blankt med sorte firkanter. og det er begynt å få en litt rødlig guffen farge nederst så jeg så det SKAL vaskes asap jeg får prøve spray og spyling. om ikke så koster det ikke mange kronene å kjøpe et nytt!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har brukt svak klorinblanding i en bøtte og dyppet det... Men det kommer veldig an på hvilke farger det er hvordan dette går. På noen går det finfint og man får "nye" dusjforheng... og på andre må man kjøpe nye dusjforheng etter dette eksperimentet.

Spray på Jif Baderom og la det virke en stund. Bruk evt en neglebørste eller oppvaskkost på flekker, rød algevekst osv. Spyl godt med varm vann. Voila - rent og pent. Kan jo selvfølgelig være greit å teste at den ikke tar fargen, men jeg har i hvertfall aldri hatt problemer med det.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Noen som har peiling på utenlandske skomerker? Trenger noen skikkelig gode, dempede sandaler til jobb/mye gange på forferdelig underlag..

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg og mine evig betente ankler/føtter har strengt forbud mot MBT og andre "treningssåler", men har jo måttet prioritere god dempning. Reebok sine walk-sko er veldig ok (første gang jeg tok dem på var det som å gå på en sky...!), men jeg vet ikke om de har en sandalmodell, og så har jeg god erfaring med Merell og tildels Sketchers, som jeg vet lager sandalgreier også.

Jeg elsker Skechers og Merell sine sko siden disse ofte har modeller for litt brede bein. Skechers er myke og har god demping (se på bla brandos.no eller om du er f.eks i London har de egen butikk).

Merell er som oftest noe dyrere og jeg synes utvalget her i Norge kan være noe dårlig.

Scholl har mange gode sandaler eller Birkenstock. Selv liker jeg best Scholl sine og disse er og en god del rimeligere enn Birkenstock, det er mange pene sandaler ikke bare "helsesko" dersom det betyr noe.

Jeg har også hatt Spotec sandaler og synes de er veldig gode, både å ha på og i pris

Tanta mi sverger til Grete Waitz sandaler - Waitz sko, og mener de er best så jeg tror jeg må prøve et par snart.

Ellers har jo nesten alle sportsmerker bra sandaler og du må jo nesten bare prøve. Vi er jo så forskjellige at det som passer meg passer ikke nødvendigvis deg. Lykke til med shopping

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 05-08-12, 15:14   #15792
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er det noen som vet hva som skjer hvis jeg ikke får satt P-sprøyten til rett dato? Skal ha den 11 hver tredje mnd, og nå er det på tide. Men jeg er bortreist og har ikke tilgang til min egen lege

Hva skjer om jeg forskyver tidspunktet for sprøyten noen dager? Får jeg mensen da?

Kan man få en tilfeldig lege, eller noen ansatte på et annet legekontor til å sette sprøyten? Jeg har den med meg.

En hvilken som helst lege eller sykepleier/legesekretær kan sannsynligvis sette sprøyten for deg.
Kan du ikke heller sette den før du drar, da? Bedre for tidlig enn for sent i hvert fall!
Om du alt har dratt, ringer du nærmeste legekontor og forklarer situasjonen, så ordner det seg nok!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 05-08-12, 16:38   #15793
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Spray på Jif Baderom og la det virke en stund. Bruk evt en neglebørste eller oppvaskkost på flekker, rød algevekst osv. Spyl godt med varm vann. Voila - rent og pent. Kan jo selvfølgelig være greit å teste at den ikke tar fargen, men jeg har i hvertfall aldri hatt problemer med det.





Jeg elsker Skechers og Merell sine sko siden disse ofte har modeller for litt brede bein. Skechers er myke og har god demping (se på bla brandos.no eller om du er f.eks i London har de egen butikk).

Merell er som oftest noe dyrere og jeg synes utvalget her i Norge kan være noe dårlig.

Scholl har mange gode sandaler eller Birkenstock. Selv liker jeg best Scholl sine og disse er og en god del rimeligere enn Birkenstock, det er mange pene sandaler ikke bare "helsesko" dersom det betyr noe.

Jeg har også hatt Spotec sandaler og synes de er veldig gode, både å ha på og i pris

Tanta mi sverger til Grete Waitz sandaler - Waitz sko, og mener de er best så jeg tror jeg må prøve et par snart.

Ellers har jo nesten alle sportsmerker bra sandaler og du må jo nesten bare prøve. Vi er jo så forskjellige at det som passer meg passer ikke nødvendigvis deg. Lykke til med shopping

Jeg har pr nuhh et par Grete waitzs sandaler jeg bruker på jobb. De demper mye, men jeg synes de blir fort utslitte. Jeg har derfor kjøpt nye mbt som jeg skal begynne med etter ferien. WEB skoa (GW) er ala MBT, samme gyngen, men de er som sagt mye mykere.
Jeg har også Sketcher og fordelen ved dem er at jeg kan legge mine egne såler oppi.
Ellers så har jeg kjøpt meg hjemmesandaler fra Mephisto. Jeg kjøper nå alt av sko fra "skortopeder".

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 05-08-12, 16:55   #15794
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

En hvilken som helst lege eller sykepleier/legesekretær kan sannsynligvis sette sprøyten for deg.
Kan du ikke heller sette den før du drar, da? Bedre for tidlig enn for sent i hvert fall!
Om du alt har dratt, ringer du nærmeste legekontor og forklarer situasjonen, så ordner det seg nok!


Har alt dradd - men sprøyten er med, så jeg får ringe et sted i morgen og høre om det er noen som kan hjelpe meg :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-08-12, 23:26   #15795
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte et par Grete Waitz sandaler. De elsket dem på praksissykehjemmet mitt..

Hvordan senker man kortisolnivå, uten at nødvendigvis alle stressmomenter kan forsvinne, med det første? Kroppen min og jeg er superstressa. Har gått opp tre kilo bare den siste uka, uten å ha spist sånn kjempeille..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-08-12, 00:36   #15796
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

noen som har peiling på om man kan ta minipillen sammenhengende, eller bør man ha opphold slik at man får menstruasjon?

fikk ikke helt med meg det legen sa jeg..

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30
Gammel 06-08-12, 08:44   #15797
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg kjøpte et par Grete Waitz sandaler. De elsket dem på praksissykehjemmet mitt..

Hvordan senker man kortisolnivå, uten at nødvendigvis alle stressmomenter kan forsvinne, med det første? Kroppen min og jeg er superstressa. Har gått opp tre kilo bare den siste uka, uten å ha spist sånn kjempeille..

- sov godt
- bruk avspenningsteknikker
- vær snill med kroppen dvs
- hold deg frisk
- ingen superhard trening, lettere vedlikeholdstrening er ok
- ikke spis noe du vet du reagerer på (for min del mel&melk&alkohol - vet ikke om du har noen sånne)
- og så selvfølgelig lite sukker/mel/alkohol og andre høykarboirritanter (som driver inflammasjoner om du skulle ligge i emmninga til å bli syk)
- gjør ting som du vet stresser deg ned, enten det er badekar, sex, solarium eller turgåing...
- antioksidantrik mat kan hjelpe sammen med generelt vitamin/mineraler... (spesielt magnesium. Stress tapper oss for magnesium)
og selvfølgelig fjern/reduser det du kan av eksterne stressmomenter

Dessverre har ikke jeg funnet noe enkelt som garantert virker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-08-12, 09:14   #15798
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

noen som har peiling på om man kan ta minipillen sammenhengende, eller bør man ha opphold slik at man får menstruasjon?

fikk ikke helt med meg det legen sa jeg..

tror du fint kan ta den sammenhengende?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-08-12, 09:20   #15799
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

noen som har peiling på om man kan ta minipillen sammenhengende, eller bør man ha opphold slik at man får menstruasjon?

fikk ikke helt med meg det legen sa jeg..

minipillen skal tas sammenhengende uten pause. Du får mens uansett. For med minipillen er det kroppen som styrer syklusen, ikke pillen ( sa min lege til meg)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-08-12, 10:11   #15800
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg kjøpte et par Grete Waitz sandaler. De elsket dem på praksissykehjemmet mitt..

Kikka på noen Waitz-sko på nett nå, ble litt nysgjerrig for eget vedkommende. Noen som vet hvor det går an å prøve sånne i butikk? (Tør ikke netthandle sko, har så dustete føtter - hovedsaklig interessert i hverdagssko heller enn sandaler) Og er det plass i dem til egne innleggssåler også?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no