Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-12, 11:05   #15801
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

- sov godt
- bruk avspenningsteknikker
- vær snill med kroppen dvs
- hold deg frisk
- ingen superhard trening, lettere vedlikeholdstrening er ok
- ikke spis noe du vet du reagerer på (for min del mel&melk&alkohol - vet ikke om du har noen sånne)
- og så selvfølgelig lite sukker/mel/alkohol og andre høykarboirritanter (som driver inflammasjoner om du skulle ligge i emmninga til å bli syk)
- gjør ting som du vet stresser deg ned, enten det er badekar, sex, solarium eller turgåing...
- antioksidantrik mat kan hjelpe sammen med generelt vitamin/mineraler... (spesielt magnesium. Stress tapper oss for magnesium)
og selvfølgelig fjern/reduser det du kan av eksterne stressmomenter

Dessverre har ikke jeg funnet noe enkelt som garantert virker.

Thank You.
Hvor finner man avspenningsteknikker?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-08-12, 11:20   #15802
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvor finner man avspenningsteknikker?

Hvis du har Iphone eller liknende finnes det en haug med app'er som har gode avspenningsteknikker. Android har sikker det samme. Jeg har prøvd flere, synes det fungerer veldig bra .

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-08-12, 12:14   #15803
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Hvis du har Iphone eller liknende finnes det en haug med app'er som har gode avspenningsteknikker. Android har sikker det samme. Jeg har prøvd flere, synes det fungerer veldig bra .


Har android og leta litt i går, men man må kanskje søke på annet enn "avspenningsteknikker"?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-08-12, 12:20   #15804
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har android og leta litt i går, men man må kanskje søke på annet enn "avspenningsteknikker"?

qigong skal visstnok være bra! det finner du vel videoer av på youtube om ikke en app..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-08-12, 14:24   #15805
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har android og leta litt i går, men man må kanskje søke på annet enn "avspenningsteknikker"?

Hehe, tror ikke du finner mye da, Nellie !

Her er linker til en haug med avspenningsapper.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-08-12, 14:27   #15806
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Kikka på noen Waitz-sko på nett nå, ble litt nysgjerrig for eget vedkommende. Noen som vet hvor det går an å prøve sånne i butikk? (Tør ikke netthandle sko, har så dustete føtter - hovedsaklig interessert i hverdagssko heller enn sandaler) Og er det plass i dem til egne innleggssåler også?

Disse ser kjempegode ut, men skjønner at det må være best å se dem i en butikk. Her omkring finnes de i en slags helsebutikk, men jeg fant også denne infoen om dem et sted på facebook:

Dersom du bor på Østlandet og ønsker å prøve og kjenne på skoene og sålene våre, stikk innom oss på Lørenskog! Vi holder åpent mandag - fredag 09-16.

Ved spørsmål er det selvfølgelig bare å ta kontakt med oss:
E-post: post@footcare.no
Telefon: +47 67 97 80 40

Ellers finner du hele utvalget vårt og nettbutikken på
http://www.footcare.no/

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 06-08-12, 14:33   #15807
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har android og leta litt i går, men man må kanskje søke på annet enn "avspenningsteknikker"?

Aner ikke hva denne heter - vet det finnes massevis av innspilte lydveiledninger for den, jeg lærte den av psykomotorisk fysioterapeut og bruker den når jeg husker det. Finn behagelig stilling, enten det er liggende (gjerne med pute under knærne) eller sittende. Lukk gjerne øynene. Bruk noen minutter på å kjenne på pusten og kroppens kontakt med underlaget. Konsentrer deg om en del av kroppen om gangen; start med føttene. Spenn dem (tærne opp mot deg), sånn at du kjenner du bruker musklene, hold spenningen ca 20 sekunder (eller kortere om det gjør ovndt), og slapp av igjen. Kjenn på forskjellen. La gå et halvt til ett minutt før du går videre til neste; gjør det samme oppover i kroppen: Knær, sete/lår, rygg, skuldre, hender, albuer/armer, nakke, ansikt. (Første runde: knip ansiktet helt sammen, andre runde: åpne munn og "alt" på vidt gap) Fall i ro og kjenn på kroppens kontakt med underlaget igjen. Gi det noen minutter før du begynner å røre litt på tærne og hendene og åpner øynene.

Dette kan hjelpe litt, skjønt sikkert lettest med en behagelig stemmeveileder. Det pleier å hjelpe meg å få avspent kroppen litt, skjønt samtidig gjør det meg oppmerksom på de kroppsdelene jeg ikke greier å avspenne.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 06-08-12, 14:35   #15808
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Disse ser kjempegode ut, men skjønner at det må være best å se dem i en butikk. Her omkring finnes de i en slags helsebutikk, men jeg fant også denne infoen om dem et sted på facebook:

Dersom du bor på Østlandet og ønsker å prøve og kjenne på skoene og sålene våre, stikk innom oss på Lørenskog! Vi holder åpent mandag - fredag 09-16.

Ved spørsmål er det selvfølgelig bare å ta kontakt med oss:
E-post: post@footcare.no
Telefon: +47 67 97 80 40

Ellers finner du hele utvalget vårt og nettbutikken på
http://www.footcare.no/

Ah, takk. Litt usikker på ruta ut til lørenskog, men det kan jo være verd en ekspedisjon en dag formen er i orden, da!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 06-08-12, 16:03   #15809
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har android og leta litt i går, men man må kanskje søke på annet enn "avspenningsteknikker"?

http://www.androidauthority.com/best...axation-84986/ Og så finner du sikkert flere derfra.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-08-12, 16:15   #15810
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har tips om hva som lindrer magesmerter?
10.døgnet med økende smerter i nedre venstre side av buk som stråler ned mot skrittet og bak i rygg, feber,vekttap selv om jeg spiser minst 3000 kcal pr dag (er nå nede i 45,2 kg) fin CRP på 5 og blodtrykk som faller (nå 55/105).
Var hos lege på fredag, men ingenting kunne gjøres før det var tatt blodprøver, og de måtte tas i dag.
Skal tilbake på onsdag formiddag for og få vite blodprøvesvarene og vurderes for innleggelse.
I mellomtiden har jeg fått Parlagin Forte som jeg kan ta "når det blir ille", men det er jo kontinuerlig vondt med "rier" innimellom. Legen tror jeg har forstoppelse, selv om jeg har sagt at det har jeg ikke, og derfor må jeg være veldig, veldig forsiktig med smertestillende.
Guttungen her kom med peppermynte-te, men det lindret ingenting....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 06-08-12, 17:33   #15811
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høres jo ut som en betennelse av noe slag. Med den kroppen og den sykehistorien din hadde jeg insistert på å bli hørt etter symptomer, ikke blodprøver... Ikke sikkert at CRPen din vil reagere som den "skal". Du kan også være en av de sjeldne med blindtarmen på venstre side? Jeg hadde en onkel som ble gående med blindtarm til den sprakk fordi han var venstresidet og ingen trodde det var blindtarmbetennelse...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-08-12, 18:09   #15812
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar smgj
Vi har vikarlege etter vikarlege her......denne reiser på fredag, og så får vi en ny i to uker før neste vikar kommer....
Denne mente jeg har luft i magen eller forstoppelse, men alt fungerer som det skal, så mente han det kunne være noe autoimmunt, men det er jobb for spesialister, så han sjekker bare stoffskiftet (ble sjekket for nesten tre uker siden), diabetesen (sist HBA1c i april var 5,5), leveren (ble sjekket i juni) og B12 (ble sjekket i juli) + prøver som skal avsløre infeksjoner.
Har bestemt meg for og kreve innleggelse onsdag, håper endelig ikke det er noen feilplassert blindtarm som kanskje sprekker

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 06-08-12, 19:03   #15813
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Takk for svar smgj
Vi har vikarlege etter vikarlege her......denne reiser på fredag, og så får vi en ny i to uker før neste vikar kommer....
Denne mente jeg har luft i magen eller forstoppelse, men alt fungerer som det skal, så mente han det kunne være noe autoimmunt, men det er jobb for spesialister, så han sjekker bare stoffskiftet (ble sjekket for nesten tre uker siden), diabetesen (sist HBA1c i april var 5,5), leveren (ble sjekket i juni) og B12 (ble sjekket i juli) + prøver som skal avsløre infeksjoner.
Har bestemt meg for og kreve innleggelse onsdag, håper endelig ikke det er noen feilplassert blindtarm som kanskje sprekker



Jeg har ingenting lurt å si til deg, men jeg håper inderlig at du får snarlig hjelp slik at de kan finne ut hva som feiler deg. Krev innleggelse slik at du i allefall er under oppsyn. Tenker på deg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-08-12, 21:11   #15814
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvordan senker man kortisolnivå, uten at nødvendigvis alle stressmomenter kan forsvinne, med det første? Kroppen min og jeg er superstressa. Har gått opp tre kilo bare den siste uka, uten å ha spist sånn kjempeille..

Yoga er det eneste som funker for meg... Når jeg har tid til det.

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ah, takk. Litt usikker på ruta ut til lørenskog, men det kan jo være verd en ekspedisjon en dag formen er i orden, da!

Det er under ti min med toget til Lørenskog.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som har tips om hva som lindrer magesmerter?
10.døgnet med økende smerter i nedre venstre side av buk som stråler ned mot skrittet og bak i rygg, feber,vekttap selv om jeg spiser minst 3000 kcal pr dag (er nå nede i 45,2 kg) fin CRP på 5 og blodtrykk som faller (nå 55/105).
Var hos lege på fredag, men ingenting kunne gjøres før det var tatt blodprøver, og de måtte tas i dag.
Skal tilbake på onsdag formiddag for og få vite blodprøvesvarene og vurderes for innleggelse.
I mellomtiden har jeg fått Parlagin Forte som jeg kan ta "når det blir ille", men det er jo kontinuerlig vondt med "rier" innimellom. Legen tror jeg har forstoppelse, selv om jeg har sagt at det har jeg ikke, og derfor må jeg være veldig, veldig forsiktig med smertestillende.
Guttungen her kom med peppermynte-te, men det lindret ingenting....

det høres veldig ut som slik det er når vanncystene mine sprekker... Untatt blodtrykket da, men det har jeg forsåvidt aldri målt samtidig med smertene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-08-12, 21:14   #15815
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Yoga er det eneste som funker for meg... Når jeg har tid til det.

Yoga og skuldra mi går svært dårlig sammen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-08-12, 21:16   #15816
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Yoga og skuldra mi går svært dårlig sammen.

Det finnes mange positurer som ikke belaster den. Jeg har trent det med avrevne muskler i armen (under veiledning) og det gikk veldig fint. Tror det var det som fikk armen i gaang igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-08-12, 21:24   #15817
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det finnes mange positurer som ikke belaster den. Jeg har trent det med avrevne muskler i armen (under veiledning) og det gikk veldig fint. Tror det var det som fikk armen i gaang igjen.

Er ikke noe problem å belaste den.. Den bøyer seg bare ikke dit jeg vil. Ser for meg at det blir sykt kjedelig yoga uten å kunne bruke armene? Forslag til positurer?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-08-12, 21:29   #15818
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er ikke noe problem å belaste den.. Den bøyer seg bare ikke dit jeg vil. Ser for meg at det blir sykt kjedelig yoga uten å kunne bruke armene? Forslag til positurer?

Egentlig ikke, husker ikke hva jeg gjorde anderledes. Men jeg vet at det økte smidigheten veldig raskt, for da jeg begynte kunne jeg ikke løfte armen over hodet, og det tok ikke lang tid før jeg kunne gå ned i hunden, og legge litt vekt på. Google det eller sjekk på YouTube?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-08-12, 22:12   #15819
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

minipillen skal tas sammenhengende uten pause. Du får mens uansett. For med minipillen er det kroppen som styrer syklusen, ikke pillen ( sa min lege til meg)

aha...det er den som heter cerazette..(eller no slikt)... den uten østrogen. kun progresteron
legen min sa nemlig at om jeg ville hoppe over mens kunne jeg ta å gå rett over på neste brett..men at jeg ikke kunne gå mere en 2mnd uten mens.
da forstid jeg det slik at pillene gjorde at mensen uteble, og at jeg måtte ha opphold mellom brettene for å få mens..

lurer på om han roter fælt her?

har også forstått det på andre kvinner at man bare kjører på i ett sett med pillene.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30
Gammel 06-08-12, 22:16   #15820
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

aha...det er den som heter cerazette..(eller no slikt)... den uten østrogen. kun progresteron
legen min sa nemlig at om jeg ville hoppe over mens kunne jeg ta å gå rett over på neste brett..men at jeg ikke kunne gå mere en 2mnd uten mens.
da forstid jeg det slik at pillene gjorde at mensen uteble, og at jeg måtte ha opphold mellom brettene for å få mens..

lurer på om han roter fælt her?

har også forstått det på andre kvinner at man bare kjører på i ett sett med pillene.

Men står det ikke i pakningsvedlegget da?


Sist redigert av HP : 28-11-13 kl 15:36. Årsak: Fjernet lenke
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-08-12, 22:19   #15821
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trodde modister reparerte hatter, men det ser i hvert fall dårlig ut på de jeg finner på gulesider.no her i Oslo ... Det har seg nemlig sånn at min hattefrelste far klarte å sette seg på den dyrebare Indiana Jones-hatten sin som han kjøpte i statene, og den trenger å stives opp/formes igjen, så han har sendt den med meg. Noen som vet om noen i Oslo som gjør sånne ting? Har søkt litt på google, men finner liksom ingenting, og vet ikke helt hva jeg skal søke på ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-08-12, 22:25   #15822
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg trodde modister reparerte hatter, men det ser i hvert fall dårlig ut på de jeg finner på gulesider.no her i Oslo ... Det har seg nemlig sånn at min hattefrelste far klarte å sette seg på den dyrebare Indiana Jones-hatten sin som han kjøpte i statene, og den trenger å stives opp/formes igjen, så han har sendt den med meg. Noen som vet om noen i Oslo som gjør sånne ting? Har søkt litt på google, men finner liksom ingenting, og vet ikke helt hva jeg skal søke på ...

Kanskje høre med denne butikken om de vet?
http://www.hattebutikken.no/Hatterwestern1.htm

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-08-12, 22:29   #15823
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Men står det ikke i pakningsvedlegget da?

har lest og lest og lest. men finner ikkeno jeg men takk for link

__________________




Loppas Journal

Sist redigert av HP : 28-11-13 kl 15:35.
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30
Gammel 06-08-12, 22:33   #15824
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

har lest og lest og lest. men finner ikkeno jeg men takk for link

Her er litt mer om det med cerazette og mens : http://www.propaganda.net/sex_love/4...onspillen.html

og her: http://www.ung.no/oss/prevensjon/3745.html

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-08-12, 22:40   #15825
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

aha...det er den som heter cerazette..(eller no slikt)... den uten østrogen. kun progresteron
legen min sa nemlig at om jeg ville hoppe over mens kunne jeg ta å gå rett over på neste brett..men at jeg ikke kunne gå mere en 2mnd uten mens.
da forstid jeg det slik at pillene gjorde at mensen uteble, og at jeg måtte ha opphold mellom brettene for å få mens..

lurer på om han roter fælt her?

har også forstått det på andre kvinner at man bare kjører på i ett sett med pillene.

Det der er noe stort tull... Les veiledningen i pakken. http://www.felleskatalogen.no/medisi...organon-547397 Står ingenting om det der i den. Jeg har brukt cerazette i et par år i strekk. Tar du pause risikerer du eggløsning og da er du ikke sikker på en stund igjen deretter. Det er derfor du skal starte midt i en mens om du ikke har gått på hormonprevensjon før start...

Sitat:

Ta tabletten til omtrent samme tid hver dag. Svelg tabletten hel med vann. Du kan få noe blødning mens du bruker Cerazette, men du må fortsette å ta tablettene som vanlig. Når en pakke er tom, må du begynne på en ny pakke med Cerazette den neste dagen - altså uten avbrudd og uten å vente på en blødning.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no