Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-10, 13:49   #1576
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Takk for tips!

Og nå er jeg ferdig med Fase 1 og hopper over til Fase 2. Spiste deilig laks og kylling i helgen :nam:

Så godt Gleder meg til å komme over i Fase 2 og spise kjøtt igjen Lykke til!
Har forresten lest litt i jounalen din - må si du har et fantastisk pågangsmot! Og det viser seg igjen i dine flotte resultater!

Veiedag idag og har gått ned 1,3 kilo denne uken *johoo*. Ser at det går rette veien og vurderer å holde meg til veiing èn gang i uken framover

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:28   #1577
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hadde en slitsom kveld igår som endte med 3 stykker pizza grandiosa!!!
Hadde lite eurodiett produkter igjen i hus og var så sulten .. håper virkelig ikke dette ødelegger for mye nå .. hvordan kunne jeg liksom??

Har hvertfall lært noe av denne "utskeielsen";
1. Sørg alltid for å ha nok og variert utvalg av eurodiett produkter i hus!
2. Grandiosa smaker papp
3. Jeg foretrekker lavkarbomat foran pizza - ergo tankegangen er i endring, noe som lover bra for mitt framtidige kosthold i balanse

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 20:52   #1578
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Hadde en slitsom kveld igår som endte med 3 stykker pizza grandiosa!!!
Hadde lite eurodiett produkter igjen i hus og var så sulten .. håper virkelig ikke dette ødelegger for mye nå .. hvordan kunne jeg liksom??

Har hvertfall lært noe av denne "utskeielsen";
1. Sørg alltid for å ha nok og variert utvalg av eurodiett produkter i hus!
2. Grandiosa smaker papp
3. Jeg foretrekker lavkarbomat foran pizza - ergo tankegangen er i endring, noe som lover bra for mitt framtidige kosthold i balanse

Gjort er gjort og spist er spist. Ikke bruk mer energi på å tenke på at du har skeiet ut - men se heller på hvordan du skal fortsette i gamle ED baner. Du er ikke alene om å ha gjort slike ting.

Nå sitter jeg her i sofa med PC og TV på. Ungene er lagt og poppmannen er ute på sykkeltur. Har akkurat spist en deilig sjokoladebar og drukket en kopp kaffe. Livet er herlig akkurat nå.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:00   #1579
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Gjort er gjort og spist er spist. Ikke bruk mer energi på å tenke på at du har skeiet ut - men se heller på hvordan du skal fortsette i gamle ED baner. Du er ikke alene om å ha gjort slike ting.

Nå sitter jeg her i sofa med PC og TV på. Ungene er lagt og poppmannen er ute på sykkeltur. Har akkurat spist en deilig sjokoladebar og drukket en kopp kaffe. Livet er herlig akkurat nå.

Jeg er bare så redd jeg er ute av ketose og vil få masse vann i kroppen igjen! Men gjort er gjort som du sier .. dagen idag har gått kjempefint og jeg har spist ed hele dagen laget brokkoli og blomkål stuing med omelett til middag, den stuingen var virkelig god

Så deilig å kunne nyte hverdagens enkle gleder Det er de små øyeblikkene som er så viktig å sette pris på Det høres ut til at du kan kose deg med maten og det er fantastisk!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:12   #1580
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Jeg er bare så redd jeg er ute av ketose og vil få masse vann i kroppen igjen! Men gjort er gjort som du sier .. dagen idag har gått kjempefint og jeg har spist ed hele dagen laget brokkoli og blomkål stuing med omelett til middag, den stuingen var virkelig god

Så deilig å kunne nyte hverdagens enkle gleder Det er de små øyeblikkene som er så viktig å sette pris på Det høres ut til at du kan kose deg med maten og det er fantastisk!

Dette går så bra så , og du er som Popp sier ikke alene om å ha gått i "fella".
Ta med deg de erfaringen du har fått, og vend blikket framover.
For gjort er gjort og spist er spist, men nå er du jo tilbake på den "smale" vei

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:22   #1581
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Jeg er bare så redd jeg er ute av ketose og vil få masse vann i kroppen igjen! Men gjort er gjort som du sier .. dagen idag har gått kjempefint og jeg har spist ed hele dagen laget brokkoli og blomkål stuing med omelett til middag, den stuingen var virkelig god

Så deilig å kunne nyte hverdagens enkle gleder Det er de små øyeblikkene som er så viktig å sette pris på Det høres ut til at du kan kose deg med maten og det er fantastisk!

Ja ikke sant. Det er viktig å kunne nyte og sette pris på de små og enkle gledene.
Den blomkålstuingen (potetmos) må jeg se å få laget en dag, har så lyst til å smake den.

PS! Det med å være redd for å gå ut av ketose er det jeg sier til meg selv, før jeg blir fristet til å spise ting som ikke er ihht dietten. Jeg vil ikke bruke lenger tid enn nødvendig og jeg har kommet frem til at utskeielsene ikke er verdt 3 dagers arbeid for å komme inn i ketosen igjen. Kanskje en slik tankegang kan hjelpe deg neste gang du fristes

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:26   #1582
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Dette går så bra så , og du er som Popp sier ikke alene om å ha gått i "fella".
Ta med deg de erfaringen du har fått, og vend blikket framover.
For gjort er gjort og spist er spist, men nå er du jo tilbake på den "smale" vei

Du har helt rett i det, kan ikke gjøre om det som allerede har skjedd Godt jeg ikke er alene om å gå i "fella". Tenker jo at jeg er så svak som ikke klarte å motstå, det får bli med som en del av kostholdsomleggingen! Nå er det prøvd og er ikke lysten på det igjen!

Hvordan går det på ketolyse? Ser du har gått over til ketogen mat etter ed

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:32   #1583
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Ja ikke sant. Det er viktig å kunne nyte og sette pris på de små og enkle gledene.
Den blomkålstuingen (potetmos) må jeg se å få laget en dag, har så lyst til å smake den.

PS! Det med å være redd for å gå ut av ketose er det jeg sier til meg selv, før jeg blir fristet til å spise ting som ikke er ihht dietten. Jeg vil ikke bruke lenger tid enn nødvendig og jeg har kommet frem til at utskeielsene ikke er verdt 3 dagers arbeid for å komme inn i ketosen igjen. Kanskje en slik tankegang kan hjelpe deg neste gang du fristes


Kan virkelig anbefale blomkålstuingen, den er skikkelig god! Jeg lagde den av 1 hel blomkål og 1 hel brokkoli og litt purre, spiste halvparten idag, så da har jeg ferdig laget stuing til middag imorgen også

Takk for tankegang tips
Jeg har et problem når det kommer til mat og stress / situasjoner som blir "uoverkommelig". Har brukt mat som trøst når de har oppstått og igår føltes det "riktig" å trøste meg med mat.
Akkurat der og da i øyeblikket tenker jeg ikke på vekten eller at det får noen konsekvens. Men det blir jo konsekvenser; vektøkning med tiden, det har jeg sett de siste årene. Så nå er jeg veldig klar for å endre dette! Jeg snubla igår, men er tilbake på riktig spor igjen idag

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:33   #1584
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er du i fase2 når Popp? Hvordan går det?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:38   #1585
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det går bra i Fase 2 - deilig å kunne hvertfall spise et måltid uten ED produkt.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:42   #1586
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Du har helt rett i det, kan ikke gjøre om det som allerede har skjedd Godt jeg ikke er alene om å gå i "fella". Tenker jo at jeg er så svak som ikke klarte å motstå, det får bli med som en del av kostholdsomleggingen! Nå er det prøvd og er ikke lysten på det igjen!

Hvordan går det på ketolyse? Ser du har gått over til ketogen mat etter ed

Har ikke vært så flink til å følge ketolyse i sommer, men har vel holdt meg til mer generell lavkarbo (under 100g karber/dag).
Vekta har vært rimelig stabil siden jeg sluttet med ED månedsskifte mai/juni , så jeg vet at vedlikehold vil være no problem når jeg er ferdig krympet.

Brukte de første 2-3 ukene i juni til å venne meg til og kunne spise relativt mye fett, og leste en hel masse!
Ketolyse er veldig forskjellig fra ED, kanskje mest fordi en må være oppmerksom på hva en spiser men også fordi mengden fett er så "vanvittig" mye større
ED er jo et ferdig-pakke-opplegg, og det fungerte helt fin for meg

Nå etter ferien har jeg sakte bevegd meg i retning ketolyse, og testet mange herlige oppskrifter som jeg nå har i en notatbok på kjøkkenbenken.
Er nå på uke 1 med skikkelig ketolyse, så jeg er spent på hvordan vekta ser ut på mandag (veiedag).
Håper på - 3kg innen 1. september (har jo ingen vann-vekt som skal bort....), for da er det ny kontroll på Fedon-klinikken i Bergen.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 07:26   #1587
Sola 55
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Innlegg: 68
Sola 55 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Du har helt rett i det, kan ikke gjøre om det som allerede har skjedd Godt jeg ikke er alene om å gå i "fella". Tenker jo at jeg er så svak som ikke klarte å motstå, det får bli med som en del av kostholdsomleggingen! Nå er det prøvd og er ikke lysten på det igjen!

Hvordan går det på ketolyse? Ser du har gått over til ketogen mat etter ed

Hei tuddelu. Vi går vell alle i fella i løpet av dette vi står i ! Jeg tenker selv, her har jeg brukt lang tid på " å kle på meg" alle disse kiloene, og lagt til meg vaner som jeg ser er helt "på tryne" Det er godt å være disiplinert over lang tid for denne kostomleggingen. Begynner å nærme meg slutten av fase 2. Dvs dette må legen og være med å avgjøre. Går ned ca en kilo i uka, det er vel ikke værst. Appropo på bursdagen min laga jeg en grateng med brokoli og blomkål, med matfløte, krydder(muskatt er kjempegodt) stekte den i 30 min på 200 g. Meget velykka sprø og fin oppå, grønsakene akkurat fine i konsistensen, Veit jo ikke om matfløte var det riktige

__________________


Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 11:42   #1588
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Har ikke vært så flink til å følge ketolyse i sommer, men har vel holdt meg til mer generell lavkarbo (under 100g karber/dag).
Vekta har vært rimelig stabil siden jeg sluttet med ED månedsskifte mai/juni , så jeg vet at vedlikehold vil være no problem når jeg er ferdig krympet.

Brukte de første 2-3 ukene i juni til å venne meg til og kunne spise relativt mye fett, og leste en hel masse!
Ketolyse er veldig forskjellig fra ED, kanskje mest fordi en må være oppmerksom på hva en spiser men også fordi mengden fett er så "vanvittig" mye større
ED er jo et ferdig-pakke-opplegg, og det fungerte helt fin for meg

Nå etter ferien har jeg sakte bevegd meg i retning ketolyse, og testet mange herlige oppskrifter som jeg nå har i en notatbok på kjøkkenbenken.
Er nå på uke 1 med skikkelig ketolyse, så jeg er spent på hvordan vekta ser ut på mandag (veiedag).
Håper på - 3kg innen 1. september (har jo ingen vann-vekt som skal bort....), for da er det ny kontroll på Fedon-klinikken i Bergen.

Herlig å få en bekreftelse på at vedlikeholdsvekten vil gå bra
Ketolyse og ED er veldig forskjellig ja, har lest endel om det før jeg bestemte meg for ED og fedon sitt kost i balanse. Det tar litt tid å venne seg til å spise så mye fett, men det er fullt mulig Også får du lage masse deilig mat spennende å se hvordan det går med deg! lykke til

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 11:51   #1589
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Hei tuddelu. Vi går vell alle i fella i løpet av dette vi står i ! Jeg tenker selv, her har jeg brukt lang tid på " å kle på meg" alle disse kiloene, og lagt til meg vaner som jeg ser er helt "på tryne" Det er godt å være disiplinert over lang tid for denne kostomleggingen. Begynner å nærme meg slutten av fase 2. Dvs dette må legen og være med å avgjøre. Går ned ca en kilo i uka, det er vel ikke værst. Appropo på bursdagen min laga jeg en grateng med brokoli og blomkål, med matfløte, krydder(muskatt er kjempegodt) stekte den i 30 min på 200 g. Meget velykka sprø og fin oppå, grønsakene akkurat fine i konsistensen, Veit jo ikke om matfløte var det riktige

OI! Den gratengen må jeg prøve Den høres veldig god ut .. må kanskje bytte ut matfløten med litt skummet melk siden jeg er i fase1

Som du sier har man brukt lang tid på vektoppgang, så det tar også litt tid før man mentalt er innstilt på omlegging og disiplin. Jeg har selv brukt vel ett år på å lese og forstå lavkarbo kosthold og faktisk ta et standpunkt på at jeg trenger denne omleggingen for å få det bedre med meg selv og helsen min.

En kilo i uken er veldig bra!! Det er så motiverende når man ser vekten endrer seg uke for uke
Legen ønsket å ha meg i fase1 i 3 uker, men nå vurderer jeg å høre om 4 uker er greit. Har legetime fire dager etter jeg i utgangspunktet er ferdig i fase1, så jeg fortsetter fase1 til jeg har vært til legen hvertfall ..
Var på vekten idag, og min utskeielse mandag har ikke gjort skade på vektnedgangen hvertfall 300 gram ned på to dager *puh*

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:13   #1590
Sola 55
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Innlegg: 68
Sola 55 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

OI! Den gratengen må jeg prøve Den høres veldig god ut .. må kanskje bytte ut matfløten med litt skummet melk siden jeg er i fase1

Som du sier har man brukt lang tid på vektoppgang, så det tar også litt tid før man mentalt er innstilt på omlegging og disiplin. Jeg har selv brukt vel ett år på å lese og forstå lavkarbo kosthold og faktisk ta et standpunkt på at jeg trenger denne omleggingen for å få det bedre med meg selv og helsen min.

En kilo i uken er veldig bra!! Det er så motiverende når man ser vekten endrer seg uke for uke
Legen ønsket å ha meg i fase1 i 3 uker, men nå vurderer jeg å høre om 4 uker er greit. Har legetime fire dager etter jeg i utgangspunktet er ferdig i fase1, så jeg fortsetter fase1 til jeg har vært til legen hvertfall ..
Var på vekten idag, og min utskeielse mandag har ikke gjort skade på vektnedgangen hvertfall 300 gram ned på to dager *puh*

Jøss, det er jo veldig bra! Jeg gjorde som deg, var i fase en og skulle over i to. Hadde legetime noen dager etter at fase en var over, men jeg fortsatte og legen var fornøyd med det
Og ja det er svært motiverende når vekta går nedover

__________________


Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:03   #1591
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

OI! Den gratengen må jeg prøve Den høres veldig god ut .. må kanskje bytte ut matfløten med litt skummet melk siden jeg er i fase1

Som du sier har man brukt lang tid på vektoppgang, så det tar også litt tid før man mentalt er innstilt på omlegging og disiplin. Jeg har selv brukt vel ett år på å lese og forstå lavkarbo kosthold og faktisk ta et standpunkt på at jeg trenger denne omleggingen for å få det bedre med meg selv og helsen min.

En kilo i uken er veldig bra!! Det er så motiverende når man ser vekten endrer seg uke for uke
Legen ønsket å ha meg i fase1 i 3 uker, men nå vurderer jeg å høre om 4 uker er greit. Har legetime fire dager etter jeg i utgangspunktet er ferdig i fase1, så jeg fortsetter fase1 til jeg har vært til legen hvertfall ..
Var på vekten idag, og min utskeielse mandag har ikke gjort skade på vektnedgangen hvertfall 300 gram ned på to dager *puh*

Det går nok helt fint med en uke tili Fase 1. Jeg fikk bare beskjed om at man ikke skulle være lenger enn 90 dager totalt i Fase 1 og Fase 2.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:56   #1592
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Det går nok helt fint med en uke tili Fase 1. Jeg fikk bare beskjed om at man ikke skulle være lenger enn 90 dager totalt i Fase 1 og Fase 2.

Det var en grei regel
Dette er gjerne grunnen til at man gjerne går tilbake til fase1 og fase2 etter fase3? Man kan ikke være for lenge i fase1 om gangen.

Legen fortalte at fase2 skal vare dobbelt så lenge som fase1. Jeg føler virkelig for å ta 4 uker i fase1 nå som jeg er så godt igang Det føles så herlig å være lettere, jeg kan se forandringer allerede! Ønsker å komme så mange kilo på vei som mulig før fase2 .. da går ikke vekten nedover like fort lenger. Hva kan man vente av vektnedgang i denne fasen?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 00:00   #1593
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Det var en grei regel
Dette er gjerne grunnen til at man gjerne går tilbake til fase1 og fase2 etter fase3? Man kan ikke være for lenge i fase1 om gangen.

Legen fortalte at fase2 skal vare dobbelt så lenge som fase1. Jeg føler virkelig for å ta 4 uker i fase1 nå som jeg er så godt igang Det føles så herlig å være lettere, jeg kan se forandringer allerede! Ønsker å komme så mange kilo på vei som mulig før fase2 .. da går ikke vekten nedover like fort lenger. Hva kan man vente av vektnedgang i denne fasen?

Det var grunnen jeg fikk oppgitt. Det har bl.a med bukspyttkjertelen som må få et spark igjen etter lite karbohydrater og lite fett. Man kan ikke være for lenge i fase 1 og fase, derfor går vi til fase 3 etter 90 dager før vi igjen skal ta de neste kiloene i fase 1 & 2 igjen.

Jeg gikk ned like mye i Fase 2 som i Fase 1, se statistikken i journalen min.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 00:01   #1594
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Fikk kommentarer idag på at jeg hadde gått ned noen kilo. Ikke bare jeg som ser vektnedgangen lenger, det var en god følelse

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 00:06   #1595
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Det var grunnen jeg fikk oppgitt. Det har bl.a med bukspyttkjertelen som må få et spark igjen etter lite karbohydrater og lite fett. Man kan ikke være for lenge i fase 1 og fase, derfor går vi til fase 3 etter 90 dager før vi igjen skal ta de neste kiloene i fase 1 & 2 igjen.

Jeg gikk ned like mye i Fase 2 som i Fase 1, se statistikken i journalen min.

Den skal jeg sjekke ut Jeg trodde man ville gå mye mindre ned i fase2 enn 1, men du har gjort det veldig bra

Så fint at du fikk en begrunnelse, lettere å få forståelse for hva kroppen gjennomgår Merker det er en trygghet å ha legen som hjelp gjennom denne kostholdsendringen; spesielt når folk lurer på hva denne dietten går ut på. Mange er skeptisk til diett og forstår ikke alltid at dette er en livsstilsendring, det blir med ett mer legitimt når jeg forteller at lege er inne i bildet.

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 16:01   #1596
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så kjekt med nytt medlem her. Velkommen til deg Tuddelu. Jeg ser at du er godt igang allerede.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 19:04   #1597
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk for det Pearl

Jeg er godt igang med tredje uke i fase1 og det merkes godt med mer energi og noen kilo lettere Det er så godt å spise fast hver 3. time og ikke gå sulten.

Hvordan går det med deg? Ser av signaturen din at du er nesten i mål? Kjempebra!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 20:04   #1598
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja, jeg nå ser lyset i tunellen. Regner med at det nå går litt saktere. Jeg gikk lenge på ketolyse uten særlig effekt, men eurodiett har fungert kjempefint. Det er så fantastisk at resultatene kommer så fort. Nå har jeg begynt å tenke litt på vedlikeholdsdiett. Jeg tror egentlig at det er når vi er i mål at den største utfordringen begynner.

Hvor lenge skal du være på fase I? Gled deg til fase II. Da åpner det seg noen flere muligheter.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 09:55   #1599
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Ja, jeg nå ser lyset i tunellen. Regner med at det nå går litt saktere. Jeg gikk lenge på ketolyse uten særlig effekt, men eurodiett har fungert kjempefint. Det er så fantastisk at resultatene kommer så fort. Nå har jeg begynt å tenke litt på vedlikeholdsdiett. Jeg tror egentlig at det er når vi er i mål at den største utfordringen begynner.

Hvor lenge skal du være på fase I? Gled deg til fase II. Da åpner det seg noen flere muligheter.

Det er et skikkelig positivt kick når resultatene kommer så fort ja!! Bra at eurodiet fungerte

Bra du allerede er igang å tenke på vedlikeholdsdietten, da har du tankene med og det tror jeg er kjempeviktig!
Den største utfordringen blir å klare seg "på egen hånd" som du sier.
Jeg tenker sånn at vi får masse starthjelp gjennom disse ukene med eurodiett; lærer hva som kan spises til middag, hva man bør unngå osv. Har også lært at man kan gjøre mye forskjell med miks av krydder Jeg tenker å få drahjelp fra kokebøker med lavkarbo kosthold, slik at maten blir variert og smakfull (når den tid kommer). Det finnes utrolig mange gode oppskrifter - fedon har skrevet flere bøker med oppskrifter. Jeg kan også anbefale boken Lavkarbo lekre retter med mye smak fra Spektrum bokforlag. Har prøvd en rekke oppskrifter og det smaker nydelig! Samboer liker det også og han er ingen lavkarbomann

Jeg er egentlig ferdig med fase1 idag Har nå vært der i tre uker. Men siden jeg først skal til legen i midten av uken, så vil jeg vente med å hoppe over i fase 2 til da. Har også vurdert å ha en uke til i fase 1 så vil forhøre meg med legen. Hvor lenge var du i fase 1? Jeg begynner å bli lei middagsrettene i fase 1, så kanskje jeg bør komme meg over i fase 2 før jeg går skikkelig lei?? Ikke lett å vite, det er jo så morro når kiloene raser av Har veiedag idag og har tatt av 1,5 kilo den siste uken *jooohoooo*. Skikkelig stolt!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 09:59   #1600
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Pearl; Når startet du opp på eurodiet?
Siden jeg har omtrent like mye som skal av som du har tatt av, så lurte jeg litt på tidsperspektivet?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no