Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-04-08, 19:57   #1576
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Ja, vi har det utrolig koselig her inne. Godt å ha noen som forstår hvordan det er.

Får utrolig mye positiv feedback fra omverdenen, og det meste går på at jeg er utrolig standhaftig og flink. Men det er litt viktig å ha noen som forstår både hvorfor jeg gjør det (dere gjør det jo av samme grunn) og hvordan det er midt i prosessen.

Håper så inderlig jeg klarer å få til å komme på treffet i mai, i verste fall burde jeg klare å bytte så jeg slutter litt tidligere og kanskje kommer litt sent.

Så flinke dere er som lager så mye mat. Brownies har jeg ikke spist på flere uker nå tror jeg, ble så utrolig lei. I dag lagde jeg to porsjoner vafler, men syns absolutt de smaker best nystekte så det er ikke noe for meg å steke opp mange i slengen.

Tror kanskje jeg skal lage noen porsjoner Brownies igjen i morgen, forhåpentligvis smaker det litt bedre igjen nå.

Gammel 06-04-08, 20:16   #1577
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Helt enig med deg Robyn, det er noe annet og prate om dietten her inne med folk som vet hva vi snakker om og som gjør det samme.

Jeg får også mange gode tilbakemeldinger, da mest om hvor viljesterk jeg er. Klart at det er godt å høre Har fått lite tilbakemeldinger på vekta på jobb, men med venner og familie blir de mer og mer imponert og ser det tydligere.
Jeg har ikke pratet noe særlig om dietten på jobben, og siden jeg i tillegg er delvis sykemeldt så kan det jo hende de tror jeg er syk eller no og at det er derfor jeg går ned i vekt.

Uansett, i helgen har jeg endelig følt meg full av energi og det er deilig.
Tror den sukkerfrie sjokoladen ga meg ekstra energi, hi hi

Håper du kan komme på treff Robyn - hadde vært kjempekoselig

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:17   #1578
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

I dag kom resultatet av skatteoppgjøret, så nå er i allefall pengene til speilreflekskamera sikret..

Gammel 07-04-08, 21:26   #1579
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

I dag kom resultatet av skatteoppgjøret, så nå er i allefall pengene til speilreflekskamera sikret..

wiiii... Det er jaggu godt å få tilbake det man har betalt for mye

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 23:01   #1580
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

wiiii... Det er jaggu godt å få tilbake det man har betalt for mye

Jepp

jeg jobba jo 3 uker i januar i fjor, og har fått feriepenger av arbeidsgiver. I tilegg fikk jeg sykepenger av NAV trygd. Og det værste er at jeghar fått mer penger utbetalt av arbeidsgiver enn jeg har fått av NAV... det er velstandsnorge på sitt beste.

Jeg har hatt en inntekt påi overkant av 100 tusen i fjor, og da har jeg huslån, bil og det har gått bra... Jeg skjønner ikke hvordan jeg har greid det...

Gammel 07-04-08, 23:13   #1581
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Så bra jeef! Gratla
Vi, dvs gubben, er selvstendig næringsdrivende, så vi får aldri vite noe før langt ut på høsten... og holder dessuten fremdeles på å betale de 120000 vi fikk i baksmell i fjor

Menmen, sånn er det jo bare!
Ikke kjøpe kamera før du har nådd målet da Jeef? Klem

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 23:20   #1582
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Ikke kjøpe kamera før du har nådd målet da Jeef? Klem

så klart ikke er bare deilig å vite at når jeg når målet har jeg penger til å kjøpe meg premie

Gammel 08-04-08, 09:12   #1583
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Da er det bare å fokusere mot målet Jeef. Kjempeflott!

Indi: Den var nok kjip. Krysser fingrene for at du går i pluss i år!

I dag viste vekta 91,0. Jeg begynner å nærme meg 80 tallet, men i det tempoet jeg holder om dagen tar det nok et par uker til.

Jeg får kle på meg og komme meg til ED legen, har time kl. 10. Så fyker jeg rett på jobb etterpå, og mens jeg jobber kommer vaskehjelpa og skal vaske huset mitt. Jeg gleder meg så inmari!
Er opptatt av å ha det rent og pent rundt meg, men samtidig hater jeg å vaske som pesten. Dårlig kombinasjon.

Gammel 08-04-08, 09:23   #1584
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

hehe sånn er jeg også Robyn hter å vsaske, men liker å ha det rent. Nå har jeg vaskedag i dag da, så skal vaske klær, rydde og vaske gulv i dag (og tørke støv da )

Gammel 08-04-08, 09:28   #1585
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

forstår hva dere snakker om. hjemme er det pyton, men på jobbe er det ikke så ille

har jo fagbrev i det yrket jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 09:34   #1586
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

forstår hva dere snakker om. hjemme er det pyton, men på jobbe er det ikke så ille

har jo fagbrev i det yrket jeg

da kan du komme hit og vaske litt hehe på mitt dagbrev står det ikke noe om at jeg kan å vaske, selv om en av oppgavene på fagprøven min var å moppe gulv

Gammel 08-04-08, 09:51   #1587
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Vaske??? Støv??
syns der var noen som sa noen sånne fyord.... *indi ser seg rundt der et øyeblikk før øynene fokuserer på den RENE pcskjermen på vaioen*
Her i huset er det resten av familien som skal ha den jobben (mine bedritne armer...) ... og jeg skal ikke mase, er ideen. Jeg maser ikke, de jobber ikke, grei fordeling for meg. Liker ikke å rydde eller vaske jeg heller, og er en skikkelig samler, jeg har ting i hauger rundt forbi, mens skaper og skuffer er relativt tomme, bortsett fra de skuffene som er alt for fulle! Har forhåpning om at vi flytter fra dette store gamle huset, som er kjempevanskelig å holde reint, (drømte om det i natt faktisk!) og når vi en gang flytter, får jeg rydda skikkelig og.
Men i dag skinner solen og jeg skal fikse verandaen endelig

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 11:49   #1588
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

tomme skap og fulle benker... bra indi!
Jeg har fullt over det hele jeg.... rydder hele tiden... men blir aldri noe bedre
Så det FAGBREVET.... det funker ikke hjemme

kanskje det funker hos Jeef ... tror ikke det

Gammel 08-04-08, 11:52   #1589
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

tomme skap og fulle benker... bra indi!
Jeg har fullt over det hele jeg.... rydder hele tiden... men blir aldri noe bedre
Så det FAGBREVET.... det funker ikke hjemme

kanskje det funker hos Jeef ... tror ikke det

Kom til meg og prøv om det funker??? pliiiis?

Gammel 08-04-08, 12:06   #1590
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

altså, det er jo morsommere å gjøre ting når man kan skravle samtidig,
kanskje det kunne funke

Gammel 08-04-08, 12:12   #1591
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Kom til meg og prøv om det funker??? pliiiis?

EEY!!! Jeg står først i køen til å få vaskehjelp her hehe

JEg har ikkekommet stort lengre siden kl 09 i dag tili... har vasket litt klær da...Og ryddet et bord...

Nå MÅ jeg gå og vaske

kannoen sparke rompa mi opp av soffaen??

Gammel 08-04-08, 12:56   #1592
Tulla 81
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 44
Tulla 81 er på en erverdig vei

Hei jenter,

Jeg er også veldig glad for at skatteoppgjøret kom i havn i år. Deilig å få igjen penger fra staten for en gangs skyld. Min gullerot er at jeg og samboeren skal på megatur til sommeren. Da stikker vi til Cuba og Mexico for 3 uker. Da er det godt at staten har utbetalt litt lommepenger...

Jeg begynner å bli litt syk, kan jeg spise Fisherman's Friend? Det er karber i de, men ikke sukker. Litt ny på dette gamet, og forstår ikke om jeg kan spise det eller ei?

Ellers ha en fin dag videre.
;-)

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 13:01   #1593
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg har spist fisherman... forsto det sånn at jeg kunne spise alt av sukkerfrie pastiller og sånt

Og jeg trenger trøst... Sitter her og spiser KYLLINGSUPPE!!! noe såå ekkelt... klumpete og gaaah

Gammel 08-04-08, 13:34   #1594
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

men altså... Renholdsoperatør,,,, det er det det helter..
ikke vaskehjelp eller slikt... næsj... for jeg er krabbet ett lite hakk opp

Trøster jeef... forstår hvordan du har det. for meg er det HEEELT slutt på å spise ED supper, kan heller lage lovlige andre

Så heldig dere er Tulla!... høres ut som en knall tur!
men husk at du har ikke fått noe av staten, du har vært så snill at du har lånt dem penger og nå betaler dem tilbake

Gammel 08-04-08, 13:50   #1595
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Hei jenter,

Jeg er også veldig glad for at skatteoppgjøret kom i havn i år. Deilig å få igjen penger fra staten for en gangs skyld. Min gullerot er at jeg og samboeren skal på megatur til sommeren. Da stikker vi til Cuba og Mexico for 3 uker. Da er det godt at staten har utbetalt litt lommepenger...

Jeg begynner å bli litt syk, kan jeg spise Fisherman's Friend? Det er karber i de, men ikke sukker. Litt ny på dette gamet, og forstår ikke om jeg kan spise det eller ei?

Ellers ha en fin dag videre.
;-)

Cuba og mexico... du er heldig!
Fisheman er ok, uten sukker, men fribol har noen gode til vond hals, finns på apoteket

Nå har jeg pakket en sekk med klær og det viser ikke igjen på soverommet en gang... Håper jeg kan finne noen som kan bruke noe av dette, det hadde hjulpet meg med å klare å kvitte meg med det med god samvittighet!
Og jeg kom meg på verandaen og, eller det er egentlig en terrasse, på taket... Selvfølgelig ryddet vi ikke før det ble høst, så det var litt å å ta tak i... vasket over stolene og bordet, satte opp parasollen, som hadde ramle ned, og rista litt vann av ting. Så når alt tørker nå, blir det terrassesurfing og fint lite day time tv... håper jeg! Så blir jeg brun og

Veldig på babbel i dag jeg...

Gammel 08-04-08, 17:26   #1596
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Det er koselig med babbel Indi.

Det er godt å se at jeg ikke er alene om å ikke like å vaske. Var godt å komme hjem til nyvasket hus. Ser greit ut, tror jeg er fornøyd. Det var nok ganske møkkete her nå så det var sikkert litt å ta tak i.

Har vært hos legen i dag, og der viste vekta 90,3.

Skal fortsette på fase 2 i 3 uker til før jeg går over i fase 3. Syns det virker litt skummelt og kommer nok til å ta den overgangen veldig sakte.

Har begynt å stresse litt med tanke på Barcelona tur i mai og. Skal være borte 4 dager, og god mat og drikke står nok relativt høyt oppe på prioriteringslisten til reisefølget.
Får prøve å kjøre mest mulig lavkarbo og ta med produkter til enkelte måltider i allefall, i allefall frokost.

Har en liten følelse av at kuren går litt til skogen de dagene der.

Gammel 08-04-08, 19:10   #1597
Tulla 81
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 44
Tulla 81 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Har begynt å stresse litt med tanke på Barcelona tur i mai og. Skal være borte 4 dager, og god mat og drikke står nok relativt høyt oppe på prioriteringslisten til reisefølget.
Får prøve å kjøre mest mulig lavkarbo og ta med produkter til enkelte måltider i allefall, i allefall frokost.

Har en liten følelse av at kuren går litt til skogen de dagene der.

Snakk om stress... Jeg skal på jentetur til Stockholm fra torsdag til søndag ikke nå til helgen, men neste helg... Jeg drar den dagen jeg skal over i fase 2. Jeg gruer meg! Tar med meg bar til frokost, men resten må bli lavkarbo. Har vel ikke noe valg... GRUER MEG...

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 19:57   #1598
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Jeg var på tur da jeg var i fase 1, og jeg lagde meg masse brownies som jeg la i minibaren på hotellet, og spiste av ble litt lei av browniesen da, men det gikk forsåvidt greit...

Gammel 08-04-08, 21:00   #1599
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Åh, jeg skjønner dere så godt Robyn og Tulla, jeg skal bort nå til helga - fra torsdag kveld til søndag.
På tur med jobben på høyfjellshotell, middager, buffeter og sosialt lag. har planlagt å ta med meg barer, brownies og ellers så får jeg spise lavkarbo så langt det lar seg gjøre. Det er middagsbuffet og koldtbordbuffet både torsdag og fredag så da styrer jeg jo veldig selv hva jeg stapper i meg. På lørdagen derimot er det servering ved bordet, men skal vel alltids klare å spise så riktig som mulig.
Må ha noe i bakhånd, i tillfelle jeg ikke blir mett av det vi får servert.

Ugh ugh, håper jeg klarer dette bra uten å legge på meg 4 kilo i en fei.
vet også at de har et fantastisk dessert-buffet...

ja ja, noen prøvelser underveis er kanskje like greit - får sjekket viljestyrken i allefall

Så heldig du er som har vaskehjelp Indi, her i huset er det jeg og knert og jeg som gjør alt...puh, det er jo ingen ende på det ikke glad i husarbeidet, men i helgen fikk jeg unna masse - det hjalp med vin som premie

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:05   #1600
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Uff ja, viljestyrken går så bra i alle sammenhenger unntatt på utenlandsferie.
Var en uke i syden i høst med de beste hensikter, og jammen ble det ikke en uke med fine rundstykker, pasta og pommesfrites. Hjalp ikke akkurat at jeg var kvalm store deler av turen, da frister ikke akkurat kjøtt særlig. (Gikk på ketolyse da.)

Sist redigert av Robyn : 09-04-08 kl 13:17.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.