Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 13:26   #1601
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og forresten.. prisen for et rekesmørbrød er grusomme 109 kroner! Herlighet... Glad jeg ikke er ute å flyr så ofte!

Og til dere andre som skulle finne på å ta turen til Tyrkia.. Ikke tenk at dere finner noe på flyplassen der nede. Flyplassene i Tyrkia er faktisk dyrere enn i Norge!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 13:56   #1602
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Masse god tur Appelsinpiken - kos deg kjempemasse

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 18:49   #1603
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Appelsinpiken: god tur! Hva skal du egentlig jobbe med i Tyrkia siden du skal være der i 4 uker?

Foksy, Sanna og alle dere andre: så koselig at flere er kommet tilbake!

Sanna: Enn at du har vært på ferie i vinland uten å smake! Respekt!!
Takk for sitatet fra Rostrup; det er jo fornuftig det han sier. Jeg er dog litt kjedelig i matveien; har jeg funnet noe jeg liker så spiser jeg det - til jeg er lei. Da finner jeg en annen favoritt.

Pruttipia:
pillene lå i kofferten vi hadde sjekka inn, og når vi kom hjem glemte jeg det av Fort gjort!

Jeg hadde gått opp 700 gram i dag, siden mandag for to uker siden. Det er ikke så gæli; og i grunnen som jeg bruker å holde på . Men i dag har jeg vært SULTEN! Da kl var 10 hadde jeg spist frokost 3 ganger, og det rumlet (som tordenvær) i magen. Fra 10-11 knasket jeg peanøtter, og så var det tid for lunsj. To skiver lavkarbobrød og en stor boks makrell gjorde magen stille fram til kl 16, da var det på'n igjen. Merkelige greier. Jeg stoler helt og fast på deg når du sier at vi skal få vekten ned igjen. Det er godt med en pause da; har brukt mye energi på dette og manglende vektnedgang kjenner jeg.
Så spør du om det ble litt klarere? - nei..... Litt tungnem på dette området, og trenger voksenopplæring

Jeg investerte i en ny "yndlingsjoggebukse" i dag; litt sånn stretchstoff med strikk nederst slik at den kan trekkes opp til knebukse. Fant en størrelse som passet litt sånn akkurat for stor - og kjøpte ett nr mindre - så da vet dere hva målet er for sommeren

....spiste middag for 1 time siden; flintstek og salat med dressing/rømme og blomkål. Nå rooooomler det igjen.....

  Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 18:55   #1604
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

....spiste middag for 1 time siden; flintstek og salat med dressing/rømme og blomkål. Nå rooooomler det igjen.....

Tror det er pga mangel på fett jeg altså!!!! Går og tar meg mat!

Forresten....dere som har peiling på vektnedgang osv.... Jeg har oppdaget at jeg hvertfall helt siden i vinter, og til samme tid hver dag begynner å fryse. Skikkelig gåsehud, og må kle på meg/ta på meg et pledd (ja, jeg har et liggende på kontoret). Dette skjer samtidig som jeg begynner å bli sulten. Kan det hende at jeg begynner å fryse fordi fettforbrenningen er "slått av"? Jfr at en blir varmere i ketose?

Undrer meg....

  Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:12   #1605
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Tror det er pga mangel på fett jeg altså!!!! Går og tar meg mat!

Forresten....dere som har peiling på vektnedgang osv.... Jeg har oppdaget at jeg hvertfall helt siden i vinter, og til samme tid hver dag begynner å fryse. Skikkelig gåsehud, og må kle på meg/ta på meg et pledd (ja, jeg har et liggende på kontoret). Dette skjer samtidig som jeg begynner å bli sulten. Kan det hende at jeg begynner å fryse fordi fettforbrenningen er "slått av"? Jfr at en blir varmere i ketose?

Undrer meg....

Vet ikke hva det betyr, jeg er varmere i ketose, men er uansett en frossenpinn, og har alltid antatt at det er pga at forbrenningen min ikke er så god, men det er ren gjetting altså...

Fant forresten noen tips fra Anniken Dahlqvist til de som har problemer med å gåd ned i vekt. Er litt langt, men velger allikevel å klistre det inn her, så kan du jo lese og se om du får noe ut av det.

Alt under er direkte kopi fra hennes blogg:
"Nu och då får jag mail från personer som berättar att de äter kolhydratlågt, men har ändå svårt att gå ner i vikt som de önskar.
Mitt råd brukar vara att börja med att läsa igenom mitt "Kostprogram" ordentligt.(finns i bloggmarginalen)
Om det inte blir någon viktnedgång trots att du följer programmet:
Det första är att minska på kolhydraterna ner till det som finns i en rimlig mängd grönsaker ( man behöver inte fylla tallriken) och mejeriprodukter.
Man kan begränsa sig till ovanjordsgrönsaker om man ska minimera kolhydraterna. Rotfrukter innehåller mer kolhydrater.
Mjölk, fil och yoghurt innehåller 5% kolhydrater, laktos. Byt gärna till ost och smör, utan laktos.
Och alltså inget alls av bröd, pasta, gröt, ris, potatis, frukt etc
Sen kan man minska på proteinerna ner till det man minst behöver för kroppens byggnad.
Det är ca 0,5-1 gram per kilo kroppsvikt och dygn. (Kött innehåller ca 20% protein)
Överskott av protein höjer nämligen blodsockret.
Resten är fett.
Fett i mjölkprodukter, ät absolut inga lättvarianter utan grädde, smör etc.
Fett kött och fläsk. Det är det mättade och omättade animaliska fettet som kroppen allra helst behöver för sin byggnad.
Mättat fett i kokosfett.
Enkelomättat fett i olivolja.
Fet fisk.
Om du äter enligt detta och ändå inte går ner i vikt som du vill, får du tänka efter om du kanske ska nöja dig som du är.
I och med att du äter kolhydratsnålt och fettrikt, så äter du så nyttigt det går, och du blir så frisk du kan bli.
Infogas 060916. Jag har fått ganska många rapporter från personer som haft svårt att gå ner i vikt med intag av mjölkprodukter. Det påstås att mjölkprodukterna orsakar frisättning av insulin, och att det inte är mjölksockret, laktosen, utan mjölkproteinet som har denna insulinfrisättande egenskap. Högt insulinindex, II.
Tips alltså att man kan prova att dra ner på, eller utesluta, mjölkprodukterna om man vill går ner ytterligare i vikt.
Smör klarar de flesta, och feta ostar klarar vissa. Man får prova sig fram.
Om du inte känner att du vill nöja dig, utan vill komma ner lägre i vikt, får du börja minska på kalorierna.
Du kan titta i näringstabeller och räkna ut hur mycket av varje födoämne du ska äta.
Du kan gå ner till ca 1300 kcal om du är kvinna, något mer om du är man."


Sist redigert av bente1 : 04-07-11 kl 19:26.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:50   #1606
2tiger1gutt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
2tiger1gutt er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

hei. jeg klarte å gå ned 40kg på 1år med lavkarbo uten fett

2tiger1gutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:55   #1607
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av 2tiger1gutt, her.

hei. jeg klarte å gå ned 40kg på 1år med lavkarbo uten fett

Hva i heiteste spiste du da ?
Ikke karbohydrater, ikke fett, - bare proteiner da?
Hvordan er det mulig ?

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 21:17   #1608
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Hva i heiteste spiste du da ?
Ikke karbohydrater, ikke fett, - bare proteiner da?
Hvordan er det mulig ?

Henger meg på Sanna!

Så om min "vesle-larven-aldri-mett-dag". Jeg lurer på om kroppen er helt i ekstase over å få kh jeg. Etter mange måneder med 5-10 g/dag har den jo fått 30-35 noen dager - med en topp på 55 g i går. Det ble sikkert en nedtur da det kom "vanlig" mat i morges igjen. Prosentvis fordeling er slik
164 g - 76% fett
92g - 14% protein
35 g - 10% kh.

Takk for teksten du klippet inn Bente1; jeg kikket på bloggen til Annika Dahlquist og det står mye vettugt der og. Dog liker jeg ikke tanken på at jeg skal være fornøyd med meg selv nei! Per i dag har jeg en BMI på 28,7 og jeg er ikke trent så det er ikke muskler.... HAr noen av dere hatt konsultasjon med Sofie Hexeberg? Jeg har faktisk spekulert litt på om det kunne vært nyttig. Mener å ha lest at de legger opp et opplegg tilpasset alt som feiler en, ikke bare overvekt?

  Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 21:49   #1609
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av 2tiger1gutt, her.

hei. jeg klarte å gå ned 40kg på 1år med lavkarbo uten fett

Aller først: Gratuerer med å ha gått ned så mye i vekt! Alle må selvfølgelig finne sin egen vei!

Men poenget for de fleste av oss her inne er ikke bare å ha dette som en slankekur. De aller fleste av oss har prøvd utallige slankekurer tidligere, og vi vet det er mulig å gå ned på andre måter også, problemet vi alle har erfart er imidlertid at når en går tilbake til å leve som "normalt", kommer kiloene tilbake igjen, Vi ønsker oss derfor en ny livsstil, en måte å leve på som i tillegg til å få oss til ønsket vekt også er sunn for oss, og som vi kan leve med resten av livet. Det er derfor vi har valgt LCHF filosofien - vi tror det er den sunneste måten å leve på : Kroppen trenger minimalt med karber, den trenger en passe mengde proteiner, tilpasset aktivitetsnivået til hver enkelt, og resten av energiinntaket skal komme fra fett.
Det går sikkert greit å leve på kun proteiner en periode, men jeg ville ikke utsatt nyrene mine for det som livsstil. Og for meg er det det essensielle: Å finne en ny sunn livsstil som gir meg både helse og ønsket vekt


Sist redigert av bente1 : 04-07-11 kl 22:33.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 22:01   #1610
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Henger meg på Sanna!


Takk for teksten du klippet inn Bente1; jeg kikket på bloggen til Annika Dahlquist og det står mye vettugt der og. Dog liker jeg ikke tanken på at jeg skal være fornøyd med meg selv nei! Per i dag har jeg en BMI på 28,7 og jeg er ikke trent så det er ikke muskler.... HAr noen av dere hatt konsultasjon med Sofie Hexeberg? Jeg har faktisk spekulert litt på om det kunne vært nyttig. Mener å ha lest at de legger opp et opplegg tilpasset alt som feiler en, ikke bare overvekt?

Ja, hun skriver veldig mye bra. Tøff dame er hun også, har virkelig måttet gjennomgå mye pga sin kamp for dette kostholdet. Og tøffe damer liker vi jo her inne
Jeg oppfattet henne imidlertid ikke som at man skal godta vekten man er på uten videre. Slik jeg oppfattet henne, mener hun at man må tenke nøye igjennom den problemstillingen, pga at hvis man gjør alt riktig og allikevel står fast, så er man sannsynligvis blandt de som også må telle kalorier og redusere på dem i tillegg til å redusere på karbene. Og det vet vi jo er en mye tøffere vei, så da må man virkelig ville det
I boken sin forteller hun forresten at hun selv var en av disse som også måtte telle kalorier for å komme dit hun ville

Jeg har ikke vært hos Hexeberg, men det er sikkert en god ide om man sliter - å få ett opplegg som er spesialdesignet. Har du mulighet til det, så kan det absolutt være en vei å gå

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:46   #1611
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen venner
Så stille her inne - er det ingen som har tid til å skravle med meg lenger

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:54   #1612
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen venner
Så stille her inne - er det ingen som har tid til å skravle med meg lenger

Jeg er her, men har sånn en dundrende hodepine idag.
Lurer på om det er fordi jeg ikke klarer å få i meg så mye fett, som jeg skulle "ønske". Bare tanken på en lavkarbo-frokost, gjorde meg kvalm. Hadde bare lyst på brødskive med prim..... Derfor ble det bare kaffe med cocosa, akkurat som om det gjorde meg mindre kvalm. Men nå har jeg iallefall greid å få i meg 3 egg, salami, spekeskinke og litt majones. Ikke godt !! (selv om jeg egentlig liker det).....

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:14   #1613
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.


Pruttipia:
pillene lå i kofferten vi hadde sjekka inn, og når vi kom hjem glemte jeg det av Fort gjort!

Ja, dessverre. Bedre nå

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg hadde gått opp 700 gram i dag, siden mandag for to uker siden. Det er ikke så gæli; og i grunnen som jeg bruker å holde på . Men i dag har jeg vært SULTEN! Da kl var 10 hadde jeg spist frokost 3 ganger, og det rumlet (som tordenvær) i magen. Fra 10-11 knasket jeg peanøtter, og så var det tid for lunsj. To skiver lavkarbobrød og en stor boks makrell gjorde magen stille fram til kl 16, da var det på'n igjen. Merkelige greier. Jeg stoler helt og fast på deg når du sier at vi skal få vekten ned igjen. Det er godt med en pause da; har brukt mye energi på dette og manglende vektnedgang kjenner jeg.
Så spør du om det ble litt klarere? - nei..... Litt tungnem på dette området, og trenger voksenopplæring

Nåvel, en pause er det jeg tror du har godt av. Mentalt sett. For det er jo tungt, spesielt å sloss med tall.
Jeg vil at mandag skal være en snu-dag. Jeg tror du er klar for det. Hvordan vil du gjøre det? Gradvis ned eller kaboom?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

....spiste middag for 1 time siden; flintstek og salat med dressing/rømme og blomkål. Nå rooooomler det igjen.....

You know why Kroppen savner fettmettheten allerede - jeg er skråsikker!

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Dette skjer samtidig som jeg begynner å bli sulten. Kan det hende at jeg begynner å fryse fordi fettforbrenningen er "slått av"? Jfr at en blir varmere i ketose?
Undrer meg....

Jeg er av den oppfatningen at kroppen har et eget varselssystem. Ikke alle blir sultne. Noen blir slappe og får hodepine helt til de skjønner at det er lenge siden måltid.
Ketosen øker temperaturen pga. den jevne forbrenningen, men det er klart at hvis forbrenningens grunnlag er borte eller delvis borte, så forsvinner temperaturen.

Opprinnelig lagt inn av 2tiger1gutt, her.

hei. jeg klarte å gå ned 40kg på 1år med lavkarbo uten fett

Jajøss. Dette er jeg skeptisk til. Men lavkarbo trenger ikke bety at man må øke med fett, men det er jo absolutt å anbefale. Hvis du bare har spist proteiner, så kan det hende du får et sjokk hvis du legger tilbake til det forhenværende kostholdet. Hva er årsaken til ditt valg?

Selv har jeg vært flinkere. Vekten går fortsatt opp. To uker og ny vekt 96,2. Fra 91-ish. Tar det med fatning.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:15   #1614
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg er her, men har sånn en dundrende hodepine idag.
Lurer på om det er fordi jeg ikke klarer å få i meg så mye fett, som jeg skulle "ønske". Bare tanken på en lavkarbo-frokost, gjorde meg kvalm. Hadde bare lyst på brødskive med prim..... Derfor ble det bare kaffe med cocosa, akkurat som om det gjorde meg mindre kvalm. Men nå har jeg iallefall greid å få i meg 3 egg, salami, spekeskinke og litt majones. Ikke godt !! (selv om jeg egentlig liker det).....

Heia sannamor! Lag deg konfekt med 200 gram cocosa smeltes sammen med 200 gram mørk sjokolade (ikke diaresjokolade), litt sukrinmelis, en eggeplomme og litt smak hvis du vil det. Bruker Cocosa med kokossmak og har i litt kokos (6 karb per 100 fra coopmerket). Hell i slike små konfektformer. Hakket opp noen salte peanøtter og strødde oppå. DEILIG! Ganske mye fett per bit

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:17   #1615
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen venner
Så stille her inne - er det ingen som har tid til å skravle med meg lenger

Joooda vennen Her er vi begynt med oppussing av kjøkken, ommøblering av stue (check), og i dag får vi elektriker for å ordne en kortslutning på ene soverommet. Mye å henge fingrene. Er innom titt og ofte via mobilen og kikker om det er noe nytt <3 Har du det bra, tuppa?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:30   #1616
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei hei!
Jeg er også innom, mest for å lese hva andre har skrevet...har ikke så mye spennende å skrive selv men jeg kan jo dele noen tanker for dagen...
Lagde meg et mål for uka, tilbake til minimum karbs og maksimum fett...og allerede etter en dag er jeg lei. Synes det er vanskelig å spise så mye fett når det er så varmt. Kroppen har mest lyst på lett mat.. Var skikkelig kvalm i går kveld
Men jeg gir meg ikke
Først en dobbel espresso med litt fløte, så orket jeg middagsrester (som lå og svømte i smør...) Det som er fint med fettrik mat er at jeg ikke trenger å spise så mye av den, og det passer bra i min ikke-sultne-tilstand...

Klarte å komme meg ut og løpe i går også, men holdt på å forgå i varmen!! *pust-pes* Klarte bare å løpe i litt over 2 km, og måtte gå mesteparten etter det. Men jeg er fornøyd med at jeg kom meg ut i det hele tatt
Klager ikke på varmen altså, helt herlig med litt sommer igjen! Neste varme dag blir det løping på kvelden.

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:38   #1617
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Heia sannamor! Lag deg konfekt med 200 gram cocosa smeltes sammen med 200 gram mørk sjokolade (ikke diaresjokolade), litt sukrinmelis, en eggeplomme og litt smak hvis du vil det. Bruker Cocosa med kokossmak og har i litt kokos (6 karb per 100 fra coopmerket). Hell i slike små konfektformer. Hakket opp noen salte peanøtter og strødde oppå. DEILIG! Ganske mye fett per bit

Takk for tipset.
Jeg lagde noe lignende i går kveld, bare tatt ut av det blå..... Satte det i fryseren, for at det skulle stivne fort... OG glemte det ! Dyttet det i meg alt sammen, for det var jo beinhardt og i en liten bolle... Kunne jo tatt litt og satt resten i kjøleskapet, men jeg tror det var mitt første søt-kikk etter at jeg begynte med dette her !!

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:42   #1618
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Søtmonstips:

Sjokoladekake på 3 minutter

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:57   #1619
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei hei!
Titter innom fra telefonen! Her har vi den første sommerdagen på utrolig lenge, og den nytes ute

Som flere andre har jeg ikke vært i ketose på ca en uke, og det merkes på apetitten! Er sulten i et sett vekta står stille, og det er helt greit

Ha en super dag alle sammen!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:11   #1620
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så koselig at flere kom inn for å være sammen med meg

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Joooda vennen Her er vi begynt med oppussing av kjøkken, ommøblering av stue (check), og i dag får vi elektriker for å ordne en kortslutning på ene soverommet. Mye å henge fingrene. Er innom titt og ofte via mobilen og kikker om det er noe nytt <3 Har du det bra, tuppa?

Bra det går bedre med deg!!
Jeg synes det er deilig å ha fri, endelig overskudd til å gjøre litt i huset som er under oppussing. -Nesten litt morsomt: Jeg holder på med nesten akkurat de samme aktiviteter som deg: I går hadde jeg to kjekke unge elektrikere jobbende rundt meg i huset Kjøkkenet er nettopp pusset opp, så jeg holder på med litt finpussing. Venter på noen møbler fra Living - var lovt levering i går, men de har greid å rote det til (IGJEN!!), så nå skal det komme i morgen, fikser imellomtiden til alt som det er mulig å ordne på forhånd

Foksy og Sanna: Lag dere litt lavkarbo is av fløte, eggedosis, vanilje og sukrin/annen søtning- god måte å få i seg ekstra fett i varmen. Og så deilig
Her er det forresten ikke den store varmen, regnet i går, i dag er det skyet ,men med enkelte solgløtt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:13   #1621
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Hei hei!
Titter innom fra telefonen! Her har vi den første sommerdagen på utrolig lenge, og den nytes ute

Som flere andre har jeg ikke vært i ketose på ca en uke, og det merkes på apetitten! Er sulten i et sett vekta står stille, og det er helt greit

Ha en super dag alle sammen!

Ja, skal ikke mange ekstra karbene til før det merkes på sult og sug. -Men kos deg mens du er på ferie, vennen


Sist redigert av bente1 : 05-07-11 kl 13:36.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:20   #1622
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

...
Foksy og Sanna: Lag dere litt lavkarbo is av fløte, eggedosis, vanilje og sukrin/annen søtning- god måte å få i seg ekstra fett i varmen. Og så deilig
Her er det forresten ikke den store varmen, regnet i går, i dag er det skyet ,men med enkelte solgløtt

Jeg har så liten fryser Og store mengder fløte er en major partystopper for min del, så det er kanskje like greit

Men jeg skal lage meg den kjappe sjokoladekaka senere

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:25   #1623
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bruker lage denne, bare på en annen måte. Har aluminiumsformer fra Nille (10 stk) istedet for en stor kake. Steketiden blir noe mindre, og kan fryses ned
Vurderer halvere smøret, men tilsette cocosa. Tåler jo varme, den.

BLACK SUNDAY:

Ingredienser:
250 gram smør
250 gram kokesjokolade(selvsagt av den lovlige sukkerfrie og karbfrie)
1 dl sterk kaffe
2 dl natrenea eller splenda
4 egg


Smelt smør og kokesjokolade sammen med kaffe i en kjele på svak varme. Rør blandingen jevn. Ta kjelen av platen. Bland i sukker og sammenpiskede egg med en stålvisp. Hell deigen i en liten , rund form(20 cm) med bakepapir i bunnen. Stek kaken på rist midt i ovnen ved 175 grader i 1 time.
Avkjøle kaken i formen, og gjerne i kjøleskapet til dagen etter. løsne kaken fra formen ved å skjære rundt kanten på kaken med en skarp kviv ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Sett kaken på et passende fat og nyt den!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 18:39   #1624
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da er dagens middag inntatt, kyllinglår, salat, blomkål og en stor desj rømme, så god og mett nå.

Fant en oppskrift på yoghurtis for de som må passe fløtemengden - skal man bare lage en liten mengde kan man jo dele oppskriften på fire, siden det er fire egg i den:

4 eggeplommer
Stevia, sukrin eller annen søtning etter smak
½ liter Tyrkisk yoghurt
2.5 dl kremfløte
1 vaniljestang, vaniljepulver eller vaniljeessens -eventuelt bær.

Eggedosis av egg og søtning. Krem av fløten og vaniljen - Rør alle ingrediensene forsiktig sammen - Frys, rør noen ganger i blandingen mens den fryser.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 09:20   #1625
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen - ønsker dere alle en fin dag
I dag her vi sol her også - deilig

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no