Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-10, 23:36   #1601
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg startet 27/4 og startet direkte i fase II. Dvs, jeg var i fase II i nesten 3 måneder. Nå har jeg vært i fase III i 3 uker. Planen var å gå tilbake til fase II en uke eller to, men siden jeg fortsetter å gå ned på fase III er jeg usikker på om jeg ikke bare blir værende i denne fasen. Jeg har jo bare 2 kg igjen. Jeg får tenke litt.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 09:03   #1602
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Euromennesker!
Eg skal visst bli ein av dykk. Bestilte varer søndag kveld og går no og ventar, tar det lang tid å levere vanligvis? Har ein del deilig ketolysemat å ete opp først.
Motivasjonen er ikkje -heilt- på topp, hadde egentlig ikkje lyst, og har ikkje minst dårlig samvit for kostnader... Det vart eit skrekkelig dårlig tidspunkt å ha slike utlegg på. Nuvel, første ladning er betalt, skal bli spennande å finne ut kva det smakar!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:06   #1603
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg startet 27/4 og startet direkte i fase II. Dvs, jeg var i fase II i nesten 3 måneder. Nå har jeg vært i fase III i 3 uker. Planen var å gå tilbake til fase II en uke eller to, men siden jeg fortsetter å gå ned på fase III er jeg usikker på om jeg ikke bare blir værende i denne fasen. Jeg har jo bare 2 kg igjen. Jeg får tenke litt.

Du har gjort en kjempejobb på fire måneder!

Oppløftende å høre at du går ned i fase 3 også! Kanskje du og legen blir enig om hva som er best? Hvis du går ned der hvor du er nå, så er jo det kjempeflott. Og det er kun 2 kg igjen jo

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:13   #1604
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Euromennesker!
Eg skal visst bli ein av dykk. Bestilte varer søndag kveld og går no og ventar, tar det lang tid å levere vanligvis? Har ein del deilig ketolysemat å ete opp først.
Motivasjonen er ikkje -heilt- på topp, hadde egentlig ikkje lyst, og har ikkje minst dårlig samvit for kostnader... Det vart eit skrekkelig dårlig tidspunkt å ha slike utlegg på. Nuvel, første ladning er betalt, skal bli spennande å finne ut kva det smakar!

Velkommen hit camryn
Ser du går fra ketolyse til eurodiet Er det legen din som har bestemt dette i og med at motivasjonen ikke er helt på topp? Håper det tar seg opp når du er begynt dietten og ser kiloene forsvinne .. det er uvirkelig men helt fantastisk! Samtidig får man masse energi, er alltid mett (men det har du vel kanskje også vært på ketolyse?) - denne dietten har for meg endret livskvaliteten drastisk til det bedre

Det er endel utlegg i begynnelsen ja .. sliter litt der jeg også. Men når jeg får så mye positivt tilbake, så velger jeg å se på det som en investering i helsen min Ett måltid koster 27 kr. - og med litt grønnsaker til kr. 30-35,-, da er ikke maten så dyr likevel
Varene mine har alltid kommet 3 dager etter bestilling, så du har dem kanskje i midten av uken?

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 11:38   #1605
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Velkommen hit camryn
Ser du går fra ketolyse til eurodiet Er det legen din som har bestemt dette i og med at motivasjonen ikke er helt på topp? Håper det tar seg opp når du er begynt dietten og ser kiloene forsvinne .. det er uvirkelig men helt fantastisk! Samtidig får man masse energi, er alltid mett (men det har du vel kanskje også vært på ketolyse?) - denne dietten har for meg endret livskvaliteten drastisk til det bedre

Det er endel utlegg i begynnelsen ja .. sliter litt der jeg også. Men når jeg får så mye positivt tilbake, så velger jeg å se på det som en investering i helsen min Ett måltid koster 27 kr. - og med litt grønnsaker til kr. 30-35,-, da er ikke maten så dyr likevel
Varene mine har alltid kommet 3 dager etter bestilling, så du har dem kanskje i midten av uken?

Takk for det tuddelu!

Eg har gått på ketolyse i 9mnd snart, og har gått ned 15-16kg. Er ein del meir igjen å ta av. Tok nokre blodprøver hjå fastlege tidligare i år, og var ikkje heilt fornøgd med alle resultat så eg gikk på lindbergklinikken og fekk litt oppfølging der. Hadde egentlig bestemt meg for å fortsette på ketolyse, trivast veldig godt med det, men legen ønska litt meir fortgang i vektreduksjonen så eg stod der plutselig med ein rekvisisjon. Uansett, eg er overbevist om at det vil fungere, nedgangen vil no berre skje på ein litt annerledes, raskare(?) og dyrare måte enn planlagt.

Kanskje eg får dei i morgon?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:53   #1606
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Godt mulig du får dem imorgen da Masse lykke til med oppstart og bruk tråden til å spørre hvis du lurer på noe.
Kan anbefale å lese gjennom hele fase1 tråden - der er det mye bra å hente, blant annet tips til retter ( husk å bruke MYE krydder i maten, de smaker ikke så godt uten ), motivasjon og trøst

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 18:02   #1607
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Litt nysgjerrig på hva dere krydrer med... Sånn som grønnsakssuppa f.eks. Hvordan får dere den god?

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 18:26   #1608
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Velkommen Camryn og lykke til med ED! Jeg bestilte mine varer søndag kveld og var å hentet de nå i sted. Så du har det nok snart.

savoy: Ingenting hjalp meg med grønnsakssuppen. Etter de to i startpakken så bestilte jeg de ikke mer. Men jeg fikk et tips om å lage en grønnsakssuppe selv og deretter blande ED suppen oppi. Av krydder så bruker man da salt/pepper/chili/ingefær og alt annet som man liker.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 22:46   #1609
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av savoy, her.

Litt nysgjerrig på hva dere krydrer med... Sånn som grønnsakssuppa f.eks. Hvordan får dere den god?

Den suppen har jeg også gitt opp dessverre .. den fikk jeg ikke til!
Omelettene derimot fungerer fint med masse salt og pepper, gressløk, oregano og basillikum og gjerne litt hvitløk

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 11:16   #1610
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

*venter på postmann*

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 16:20   #1611
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei
Smile

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har hatt min første dag i fase 1 i dag. Dagen er ikke over, men foreløbig har det gått fint.

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:56   #1612
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så kjekt at det er fleire som byrjar ca samtidig! Lykke til. Likar du produkta så langt?

Ingen pakke i dag heller, blir utålmodig. Men eg har ein pakke bacon eg må ete først uansett! Nam.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 10:49   #1613
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Så kjekt at det er fleire som byrjar ca samtidig! Lykke til. Likar du produkta så langt?

Ingen pakke i dag heller, blir utålmodig. Men eg har ein pakke bacon eg må ete først uansett! Nam.

Skjønner du blir utålmodig. Det skal normalt sett ikke ta mer enn 2-3 dager før pakken kommer. Håper du får den idag da God helg!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 10:49   #1614
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Ronja65, her.

Jeg har hatt min første dag i fase 1 i dag. Dagen er ikke over, men foreløbig har det gått fint.

Velkommen hit og lykke til

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:23   #1615
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Skjønner du blir utålmodig. Det skal normalt sett ikke ta mer enn 2-3 dager før pakken kommer. Håper du får den idag da God helg!

Kom i dag! Har henta og opna, og sett nedi. Haugevis med kvite kartonger! Liiiiiiiitt skummelt! Gruar meg til å smake, best å vere litt negativ tenkjer eg, større sjangs for å bli positivt overraska.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 14:36   #1616
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lykke til Camryn, du rekker å komme skikkelig i gang du, før jeg får begynt! Blir spennende dette her!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 19:24   #1617
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Lykke til Camryn, du rekker å komme skikkelig i gang du, før jeg får begynt! Blir spennende dette her!

Jaaa spennande!

Så langt:
Paellaen var nam! Veldig god faktisk. Skal fylle på med steikt squash, sopp, løk og paprika neste gang, men den var veldig godkjent! Litt liten porsjon

Karamell-dessert-saken var skikkelig ekkel, og kjeksen var "meh", ingen höjdare!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 20:13   #1618
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er litt spent på det der jeg også, virker ikke som de er noe særlig store de porsjonene nei, merker jeg er litt redd for å være sulten hele tiden. Håper ikke det!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:01   #1619
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det er smått altså... men skal pøse på med meir grønnsaker i allefall. Ellers er det mulig at eg går over til 2-3 måltider (i staden for 4-5) og brukar doble porsjonar.

Og så trur eg at eg kjem til å bytte vekk den ekle karamellsaken, er kvalm enda. Og risottoen var æsj den og.

Nokon som veit om ein kan vaske den blandekoppen i oppvaskmaskin?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:35   #1620
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei
Smile

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Min blandekopp står fortsatt uvasket i oppvaskmaskinen, men regner med at det går fint å vaske den.

Det er så fint å lese om deres erfaringer med eurodietten:-).

Dagen i dag har gått fint den også, men kjenner at jeg har utrolig lyst på noe søtt... Det er akkurat som om kroppen skriiiiker etter noe søtt. Lit hodepine har jeg også.
Min mann har åpnet en flaske med godt rødvin Hmmm. Tror jeg får lage meg litt grønt the jeg:-))).

Ha en fin kveld alle eurodiettere:-)

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:40   #1621
tuddelu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 263
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Blandekoppen kan vaskes i oppvaskemaskinen

Etter vell tre uker på dietten så må jeg si jeg er blitt veldig glad i eurodiet maten jeg!! Tro det eller ei
Jeg har funnet mine favoritter, jeg blir alltid mett, går aldri sulten lenger, blodsukkeret er stabilt og det hjelper på humøret Maten gir energi og jeg har fått dreisen på krydringen så det smaker godt Uvant var det i begynnelsen porsjonsmessig, men med salat og grønnsaker til blir man god og mett Etter ett par dager er man i ketose også og da vil sultfølelsen forsvinne. Husk å drikke vann hvis du føler deg sulten utenom måltidene.

Når begynner du på eurodiet Streber?
God helg alle sammen

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:52   #1622
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Haha, første dag og eg feiler allerede.
Rødvin! Shit ass, første gang eg drikk meir enn berre eit liiiite glas på over eit år! Da er vel det rette tidspunkt til å tømme vinboksen slik at eg slepp å gjere dette fleire gonger? Jesss!

Gler meg til meir mat i morgon dog!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:52   #1623
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Skal på oppfølgings samtale 13.sept. da er vel blodprøveres. kommet. Så antar det blir i slutten av sept. når produktene kommer.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 23:58   #1624
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Resultat frå blodprøver tok ca to veker for meg, så du kan sikkert få svar før om du vil?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:57   #1625
Ronja65
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 59
Innlegg: 16
Ronja65 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Kjempefint at vi er fler som starter samtidig.

Jeg trengte ikke å vente på prøvesvarene. Kunde bare starte direkt etter at jeg tatt dem. Jeg var på Fedonklinikken. Skal ha ny time der i begynnelsen av september, da får jeg sikkert resultaten fra blodprøvene.

Må inrømme at jeg tok en liten smutt av den gode rødvinen til min mann igår kveld. Det var en liten smutt..
Hodepinen er lit bedre i dag, men jeg er kjempetørst.. drikker masser med vann og tisser deretter

Har foreløbig ikke vært så sulten i dag. Spiste spinatsuppe med et egg i. Leste nemlig her et sted at man kan spise 1 egg om dagen. Er det riktig?

Ha en fin dag.

Dere får beklage min dårlige norsk. Er svensk og lært meg skrive norsk via ordlisten på mobilen

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no