Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-12, 17:46   #16251
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Det finnes også rideturer, men hestene er små og man kan jo diskutere om man skal støtte det eller ikke.

Hva har det med størrelsen på hestene å gjøre? Ponnier er gjerne utrolig sterke i forhold til størrelsen og selv de små shetlandsponniene som er knappe meteren høye over ryggen klarer fint å bære 100 kg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-09-12, 18:00   #16252
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Her og måtte det googling til. Varm til deg, håpe at sprøyter du skal ta i mårgå hjelper.

Takk, snille Mariann

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-09-12, 19:37   #16253
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg har reist med fly 3 ganger etter operasjonen, men det hjalp ikke meg desverre Har hatt en botoxbehandling, som heller ikke hjalp!
Skal ha nye sprøyter i morra, krysser fingrene for at den virker som den skal, for dette er uholdbart


Krysser fingrene for deg, jeg også. For det er virkelig ille. Jeg ble nesten folkesky etterhvert.
Legene sa til meg at det kunne forsvinne etter ca to år...men det er altfor lenge å gå slik. Hold oss oppdatert!

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 18-09-12, 20:09   #16254
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hernon, her.

Krysser fingrene for deg, jeg også. For det er virkelig ille. Jeg ble nesten folkesky etterhvert.
Legene sa til meg at det kunne forsvinne etter ca to år...men det er altfor lenge å gå slik. Hold oss oppdatert!

Takk, Hernon
Ja dette er ille! Har vært litt folkesky i det siste
2 år Det går bare ikke

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-09-12, 21:12   #16255
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Takk, Hernon
Ja dette er ille! Har vært litt folkesky i det siste
2 år Det går bare ikke

Nei - det gjør det IKKE. Derfor kommer sprøytene i morgen til å virke som bare det. Dermed basta

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 18-09-12, 21:17   #16256
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Nei - det gjør det IKKE. Derfor kommer sprøytene i morgen til å virke som bare det. Dermed basta

Det må jeg bare tro på, ellers så klikker jeg
Takk, Dietta trengte den

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-09-12, 21:21   #16257
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det må jeg bare tro på, ellers så klikker jeg
Takk, Dietta trengte den

Ja, skjønner godt at du fløler at du klikker, har jo googlet jeg også.
Kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, men jeg husker godt hvordan det var da Junior bare var noen uker gammel. Jeg satt i dobbeltsenga kl 12 på dagen og han hadde hatt 27 epileptiske anfall så langt siden vekkerklokka klang. Jeg hylgråt og lurte på hvordan i all verden jeg skulle greie å lære meg å leve med det.
Vet det ikke kan sammenliknes, men jeg kjenner den utrolig destruktive følelsen av at dette greier jeg ikke en dag til.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 18-09-12, 23:28   #16258
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hva har det med størrelsen på hestene å gjøre? Ponnier er gjerne utrolig sterke i forhold til størrelsen og selv de små shetlandsponniene som er knappe meteren høye over ryggen klarer fint å bære 100 kg.

Det er ikke sånne hester man pleier se i norge. De tyrkiske hestene er veldig små spinkle hester, som ikke får noe særlig bra kost. De fores ofte med halm som er billig. Dette forbinder jeg heller med underlag ikke mat. Små kraftige hester kan bære mye. Jeg rir selv i norge, på en god kraftig norsk hest med masse muskler, som fint klarer å bære meg og har bært tyngre enn meg. På de tyrkiske hestene kan man telle alle ribbein. De er tynne og spinkle. Så de kommer nok ikke i kategorien ponni. De er bare veldig tynne :-( Noen skal være arabere - men jeg ser for meg arabere som majestetiske elegante hester. ikke magre og pjuskete dyr

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 18-09-12, 23:32   #16259
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Et godt spørsmål:
Hvorfor liker jeg ikke fisk og sjømat ????

Alle andre liker dette virker det som. Jeg synes både lukten og smaken er vond. Jeg har virkelig prøvd i det siste. Reker, scampi, stekt fisk, kryddermakrell ... Men jeg klarer ikke spise det. Klarer ikke smaken i munnen. Skulle ønske jeg likte det for "alle" spiser iallefall reker, og de fleste elsker fisk ..

Men ikke jeg , og det gjør alt vanskelig, med tanke på at man kan spise mye fisk på lavkarbo - og at det forventes at man liker det.

:-(

kan legge til at jeg da jeg var liten spiste både kaviar, kryddermakrell, fisk, og elsket krabbe.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 18-09-12, 23:49   #16260
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Et godt spørsmål:
Hvorfor liker jeg ikke fisk og sjømat ????

Fordi det ikke smaker eller lukter godt? Jeg liker heller ikke fisk eller sjømat. Jeg pleier å si at jeg er mentalt allergisk. Jeg blir kvalm av lukta og tanken på å spise fisk og sjømat. Jeg likte godt leverpostei da jeg var liten, helt til jeg fant ut at de brukte ansjos i noen leverposteier. Etter det har jeg aldri spist leverpostei.

Jeg har ingen planer om å prøve å like fisk og sjømat. Ikke synes jeg at det er det verdt det heller. Det finnes så mye annen god mat. Jeg er ikke kresen ellers. Det er bare den fisken og sjømaten.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 19-09-12, 01:00   #16261
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Godt Supera bra det ikke bare er meg :-)


Må spørre om en ting til.
Sitter nemlig her og holder på å klø meg ihel. Jeg er dekket av små hvite blemmer, som liksom sier "pofff" når jeg klør på de så det går hull. De er bittesmå. Minner om slike jeg noen ganger får når jeg soler meg. Ikke utslett, men er noe rød, og disse hvite blemmene blir fler og fler enda jeg har klort dem bort flere ganger. Dette er på brystet.
Det jeg nå lurer på er hva som er grunnen, og jeg ser bare EN årsak. I dag bar jeg høy - dvs sånt halvfuktig som er i sånne hvite rundballer. I den anledning fikk jeg dette på meg inn på huden fordi jeg hadde åpnet jakken. Hadde skjorte med V hals under, så det kom altså inn på huden. Et par timer senere begynte svak kløe. Disse små vannblemmene dukket opp,, og jeg klorte på dem. Men da det økte på , så vasket jeg over med klut og rent vann. Det har ikke hjulpet, og nå har det spredt seg, og er veldig plagsomt !

Jeg har nå smurt med hydrokortison, og håper at det vil hjelpe.

Kan dette være en reaksjon på høy, eller på noe de tilsetter gresset i høyballene? Et kjemikalie? I såfall må jeg være forsiktig med å få slikt inn mot huden. Sukk håper jeg ikke klør meg i hel i natt, ikke kjekt å se ut som en kjøttkake på brystet og halsen.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 19-09-12, 03:02   #16262
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Godt Supera bra det ikke bare er meg :-)


Må spørre om en ting til.
Sitter nemlig her og holder på å klø meg ihel. Jeg er dekket av små hvite blemmer, som liksom sier "pofff" når jeg klør på de så det går hull. De er bittesmå. Minner om slike jeg noen ganger får når jeg soler meg. Ikke utslett, men er noe rød, og disse hvite blemmene blir fler og fler enda jeg har klort dem bort flere ganger. Dette er på brystet.
Det jeg nå lurer på er hva som er grunnen, og jeg ser bare EN årsak. I dag bar jeg høy - dvs sånt halvfuktig som er i sånne hvite rundballer. I den anledning fikk jeg dette på meg inn på huden fordi jeg hadde åpnet jakken. Hadde skjorte med V hals under, så det kom altså inn på huden. Et par timer senere begynte svak kløe. Disse små vannblemmene dukket opp,, og jeg klorte på dem. Men da det økte på , så vasket jeg over med klut og rent vann. Det har ikke hjulpet, og nå har det spredt seg, og er veldig plagsomt !

Jeg har nå smurt med hydrokortison, og håper at det vil hjelpe.

Kan dette være en reaksjon på høy, eller på noe de tilsetter gresset i høyballene? Et kjemikalie? I såfall må jeg være forsiktig med å få slikt inn mot huden. Sukk håper jeg ikke klør meg i hel i natt, ikke kjekt å se ut som en kjøttkake på brystet og halsen.

Høres ut som en typisk elveblestreaksjon, og det kan godt være på høyet. Morsomt nok får jeg selv elveblest av noen typer fisk, men har ikke greid å kartlegge akkurat hvilke.

Angående fisk og sjømat: Det er ikke noe GALT med noen bare fordi man når voksen alder uten å automatisk sette pris på alle mulige smaker og matvarer. Jeg har aldri likt eller vært vant med å spise noe særlig fisk/sjømat selv, og har jobbet ganske hardt det siste halvåret med å venne meg til litt av det for å tilføre jod og gode fettsyrer. Kommer aldri til å mene at laks er like godt som rødt kjøtt, men for min egen del løses mye med ekstra mye krydder, hehe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 19-09-12, 09:11   #16263
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sambo liker ikke hvit fisk. Det er både mentalt og fysisk, men han har gått med på å prøve engang i mellom fordi jeg blir drittlei laks (og han får ikke lov å lære junior at det er OK å ikke like uten å prøve). I forrige uke fikk jeg tak i thaimarinert steinbit. Hev denne sammen med wokgrønnsaker og litt kokkosmelk i en form i ovnen. Den syns han ble kjempegod, for thaismakene overdøvet fiskemsmaken. Kan nok fint bruke yellow curry fra glass sammen med litt sitron eller lime like greit som den marinaden. Og Pangassiusfilet f.eks om man vil ha det billigere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-09-12, 12:23   #16264
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har erfaring med cellbes.no og hvordan størrelsene og frakt er?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-09-12, 14:20   #16265
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hm, begynner det å bli smørmangel igjen? Rema 100 hadde bare utenlandsk butter - etter såkalt tine oppskrift. Dette var ikke godt, smakte og luktet ikke smør i det heletatt. Og i dag hadde Rimi også dette, og kun tinesmør i blastbeger.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 19-09-12, 15:35   #16266
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er det noen som har erfaring med cellbes.no og hvordan størrelsene og frakt er?

Frakt er vel ca. en femtilapp, tror jeg. Størrelsene er litt forskjellige. Jeg synes en del ting derifra har en tendens til å være litt store - kanskje særlig tunikaer og liknende overdeler. Men noe er også litt smått, og noe passer heldigvis fint. Så det kan være litt vanskelig å vite hvilken størresle man skal satse på av og til.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 19-09-12, 16:02   #16267
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Frakt er vel ca. en femtilapp, tror jeg. Størrelsene er litt forskjellige. Jeg synes en del ting derifra har en tendens til å være litt store - kanskje særlig tunikaer og liknende overdeler. Men noe er også litt smått, og noe passer heldigvis fint. Så det kan være litt vanskelig å vite hvilken størresle man skal satse på av og til.

Er det et plagg jeg virkelig liker, så bestiller jeg gjerne to størrelser, for da er sjansen større at noe passer.

Det som er dumt med cellbes er at de ikke har samme system som ellos med at man kan gå inn og se sin bestillingshistorikk.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 19-09-12, 16:16   #16268
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er det et plagg jeg virkelig liker, så bestiller jeg gjerne to størrelser, for da er sjansen større at noe passer.

Det som er dumt med cellbes er at de ikke har samme system som ellos med at man kan gå inn og se sin bestillingshistorikk.

Ja, i det hele tatt er nettsidene deres ganske håpløse. Har ofte hatt problemer med dem, og noen ganger måttet sende inn bestilling på epost. Sist jeg bestilte, skjedde det en feil når jeg sendte inn bestillingen og alle varer ble slettet fra handlekurven, men bestillingen gikk ikke igjennom. Så det kan lønne seg å skrive ned artikkelnr. på det man bestiller undereis, så man fort kan legge det til igjen - eller som jeg gjorde til slutt: lagre en utskrift av handlekurven innimellom.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 19-09-12, 16:22   #16269
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Frakt er vel ca. en femtilapp, tror jeg. Størrelsene er litt forskjellige. Jeg synes en del ting derifra har en tendens til å være litt store - kanskje særlig tunikaer og liknende overdeler. Men noe er også litt smått, og noe passer heldigvis fint. Så det kan være litt vanskelig å vite hvilken størresle man skal satse på av og til.

Men, altså, du må søke om faktura for å få den billigste frakten, ellers kommer det i oppkrav og det koster jo mer.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 19-09-12, 16:38   #16270
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

for et styr :s

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-09-12, 16:47   #16271
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

for et styr :s

Ja, jeg har nesten gitt opp å handle derifra flere ganger.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 19-09-12, 17:23   #16272
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hm, begynner det å bli smørmangel igjen? Rema 100 hadde bare utenlandsk butter - etter såkalt tine oppskrift. Dette var ikke godt, smakte og luktet ikke smør i det heletatt. Og i dag hadde Rimi også dette, og kun tinesmør i blastbeger.

dem har jo varsla smørmangel og bedt om å få importere. håper de tar inn det irske smøret de hadde på kiwin her ifjor, smakte himmelsk. tok faktisk og kjøpte de pakkene som var igjen på slutten, delte de i to og frøys de

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 19-09-12, 18:28   #16273
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har ikke fått med meg dette jeg. sukk, må hamstre da

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 19-09-12, 19:06   #16274
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

dem har jo varsla smørmangel og bedt om å få importere. håper de tar inn det irske smøret de hadde på kiwin her ifjor, smakte himmelsk. tok faktisk og kjøpte de pakkene som var igjen på slutten, delte de i to og frøys de

Jeg får kanskje hamstre med meg litt smør når jeg reiser til irland om to uker!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 19-09-12, 19:58   #16275
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hm, begynner det å bli smørmangel igjen? Rema 100 hadde bare utenlandsk butter - etter såkalt tine oppskrift. Dette var ikke godt, smakte og luktet ikke smør i det heletatt. Og i dag hadde Rimi også dette, og kun tinesmør i blastbeger.

Samma her på Obsen, det der franske greiene som er laga etter Tine sin oppskrift var ikke noe stas. Er vel laga av melk fra kyr som bare går inne og ser verken dagslys eller spiser naturlig mat. Skal ha meg en runde og hamstre litt Tine om jeg finner - viktig å bli litt hysterisk

Og siden dette er en "lurer på tråd", lurer jeg på hvordan i h*/€%&/e Tine klarer å planlegge så dårlig, spesielt når jeg vet om mange bønder som må tømme premiummelk i sluket?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no