Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-12, 23:09   #16601
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Er dette diskusjon eller "Jeg lurer på tråd" som skal være uten diskusjoner???

Man kan lure....

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg lurer på: Gubben har vært litt dårlig her i kveld.. Mista følelsen i hånda, men følte seg ikke så verst etterpå. Nå er han kvalm, trur han på spy hele tida og har hodepine. Noen som har erfaring med dette?

Ring lege!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 05-10-12, 23:18   #16602
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ville nok ha ringt lege ja ! De kan best tolke symptomene ... (selv om man kan lure enkelte ganger ...).

Beklager at jeg startet en diskusjon.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 05-10-12, 23:22   #16603
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Man kan lure....



Ring lege!

Signerer, ring legevakta

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-10-12, 23:34   #16604
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Det skjer noe skummelt med meg !! Jeg har begynt å tenke på BARN !

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Med fødselsskrekk, og år som går har jeg liksom tenkt litt at barn ikke er noe for meg. Er også veldig lett stressa og irritert på andres bråkende barn. Men kjenner inni meg at jeg hadde kommet til å bli en omsorgsfull hønemor - eller løvinne med skarpe klør og tenner til å beskytte ved behov.

Er det dette som heter at den biologiske klokken tikker ??? nærmer midten av de 30 ......

Prøver å tenke på barnegråt, våkenetter, oppkast, diare til ørene, skjeer med middag som treffer gulv og vegger, hehe, har funket bra før.

men nå er det liksom noe et sted inni meg som prøver å fortelle meg noe. Jeg har ikke feber heller.....

Kan man plutselig begynne å få slike tanker? en uvant og litt rar men god følelse

Som andre sier, javisst kan klokka begynne å tikke nå. Hva med adopsjon? Jeg har også litt angst for å føde (og for å være gravid), så jeg vurderer adopsjon hvis jeg en gang skal ha barn. Ikke er jeg så glad i bittesmå barn heller, så det må jo være genialt å få dem som ett-toåring, tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

hehe har jobbet noen år i barnehage og de var veldig effektiv prevansjon !!! Såg så mye der som jeg overhode ikke kunne tenke meg å komme hjem til.

Jeg fikk det motsatte da jeg jobbet i barnehage i 1,5 år. Det var jo så mange herlige barn! Ikke det at jeg ble rugeklar, men jeg tenkte at det ville være koselig å ha barn en gang i fremtiden. Men så falt jobben veldig lett for meg. Jeg følte at jeg fikk betalt for å leke, jeg. Jeg kan ikke ha vært så veldig dårlig, fordi jeg fikk best karakter da en spesialpedagog vurderte oss. Og moren min nr 2 faktisk, hehe. Men jeg tror noe av grunnen til at jeg gjorde det bra var at jeg ikke hadde fått med meg at hun skulle vurdere oss. Så alle andre gikk rundt og var nervøse og jeg var mitt rolige selv. Jeg fikk ikke med meg at hun var spesialpedagog en gang. Jeg trodde det var ei ny som skulle begynne som bare skulle observere første dagen, haha. Plutselig drar hun meg ut på gangen fordi hun bare måtte fortelle hvor bra jeg var med barna og at jeg hadde løst et problem på en fantastisk måte. Jeg bare: "Eeeeh, OK? Takk?" og tenkte "What the...? Sært. Hvem er du egentlig?"

Jeg har hele tiden sagt at det er viktig for meg å være etablert før jeg får barn, og det er jeg jo nå med hus og god jobb. Men mangler en mann da. All ære til alenemødre, men jeg vil IKKE være det.

Opprinnelig lagt inn av niisin, her.

Jeg tenker litt (ikke for å være frekk på noen måte) hva har du drevet med alle årene? - Jeg tenker, jeg kan jo ikke se for meg et liv uten min lille (bare etter 11 mnd) og kan ikke helt tenke meg hva man skal gjøre alle årene uten en liten?
Nysgjerrig bare hehe

Har du virkelig aldri tenkt tanken at enkelte ting hadde vært lettere uten barn? Det er de tingene man fyller livet mer med når man ikke har barn. Man kan gå på besøk når man vil,
man kan få besøk når man vil,
man kan trene når man vil,
man kan shoppe når man vil,
man kan reise hvor man vil,
man kan jobbe med hva man vil,
man kan jobbe så mye overtid man vil,
man kan feste så mye man vil,
man kan studere hva man vil (og kommer inn på) og så videre.

Nesten alle mine venninner er småbarnsmødre. Dæven så bundet man blir på kveldene da. Jeg besøker som er regel ei og ei venninne fordi de er ofte stuck i hver sin stue. "Sorry Connie, jeg var hos deg sist. Jeg tenkte å besøke Tina i kveld." Og så foreslo jeg en langhelg til Barcelona med venninnenegjengen min og de ser på meg som om jeg er et romvesen. Er en langhelg planlagt nesten ett år i forveien virkelig helt umulig å få til? Det er da jeg kjenner at jeg er glad for at jeg er barnløs!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 05-10-12, 23:47   #16605
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Er dette diskusjon eller "Jeg lurer på tråd" som skal være uten diskusjoner???

Jeg lurer på: Gubben har vært litt dårlig her i kveld.. Mista følelsen i hånda, men følte seg ikke så verst etterpå. Nå er han kvalm, trur han på spy hele tida og har hodepine. Noen som har erfaring med dette?

Litt diskus får denne tråden tåle.

Dere burde ringe legevakta og spørre der.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-10-12, 09:23   #16606
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Er dette diskusjon eller "Jeg lurer på tråd" som skal være uten diskusjoner??? ?

Kanskje en idé å dele denne tråden og lage en egen "hvem kaster bort livet sitt, de med barn eller de barnløse-tråd"?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 06-10-12, 09:23   #16607
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Hvis pakken er under 4 pund (nesten 2 kg) koster frakten til Norge $6,-. Det er alltid det jeg bestiller, over det blir fort dyrt .

Takk ElisaT Da stemmer det sikkert med ca 1.8 kg da, tror jeg leste det et sted også. Leser og leser vettu, og plutselig blir man helt superforvirret og husker bare bruddstykker....hihi

Apropos lesing/forvirring.... Fikk også med meg at enellerannen skrev at det ikke er bra med for mye inntak av paranøtter, noen som vet om det stemmer? Evt hvorfor? Jeg liker paranøtter bedre enn feks valnøtter, mandler eller hasselnøtter og inntaket er nok ganske stort Er jo så godt hvis jeg fyser på noe, eller bare er littebitt sulten, eller sitter og skriver/leser her inne eller...eller...hehe

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-10-12, 09:27   #16608
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Apropos lesing/forvirring.... Fikk også med meg at enellerannen skrev at det ikke er bra med for mye inntak av paranøtter, noen som vet om det stemmer? Evt hvorfor? Jeg liker paranøtter bedre enn feks valnøtter, mandler eller hasselnøtter og inntaket er nok ganske stort Er jo så godt hvis jeg fyser på noe, eller bare er littebitt sulten, eller sitter og skriver/leser her inne eller...eller...hehe

Ser du går på ketolysekuren, da er det begrenset hvor mye du bør spise av nøtter, pg.a karbohydratinnholdet

Paranøtter er et godt alternativ, siden det bare inneholder litt over 3 g. karbohydrater pr. 100g.
http://www.matvareguiden.no/sokemask...r&type=matvare

For mange er inntak av nøtter også en årsakt til at vekta stopper opp.


Sist redigert av Gerd : 06-10-12 kl 09:33.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-10-12, 09:52   #16609
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Takk ElisaT Da stemmer det sikkert med ca 1.8 kg da, tror jeg leste det et sted også. Leser og leser vettu, og plutselig blir man helt superforvirret og husker bare bruddstykker....hihi

Apropos lesing/forvirring.... Fikk også med meg at enellerannen skrev at det ikke er bra med for mye inntak av paranøtter, noen som vet om det stemmer? Evt hvorfor? Jeg liker paranøtter bedre enn feks valnøtter, mandler eller hasselnøtter og inntaket er nok ganske stort Er jo så godt hvis jeg fyser på noe, eller bare er littebitt sulten, eller sitter og skriver/leser her inne eller...eller...hehe

Bare hyggelig

Paranøtter inneholder mye selen, og det er derfor du ikke skal ha i deg for mye av det. Med 2 paranøtter om dagen dekker du selenbehovet, har jeg lest.

Vent, etter litt "graving" fant jeg denne tråden her, der står det meste. Det er så kjekt med et slikt informativt forum!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-10-12, 10:41   #16610
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Nesten alle mine venninner er småbarnsmødre. Dæven så bundet man blir på kveldene da.

Jeg er skilt, har ny kjæreste, ungene er ca. 50/50 hos pappan og meg. Jeg har det som plommen i egget! Noen fordeler må man jo ha som skilt deltids-alenemamma også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-10-12, 11:06   #16611
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Bare hyggelig

Paranøtter inneholder mye selen, og det er derfor du ikke skal ha i deg for mye av det. Med 2 paranøtter om dagen dekker du selenbehovet, har jeg lest.

Vent, etter litt "graving" fant jeg denne tråden her, der står det meste. Det er så kjekt med et slikt informativt forum!

Takk igjen, og til deg Gerd. Aldri no problem å lure på noe her inne <3 (selv om jeg har hørt at det ikke er pent å lure seg på...)

Hmmm, ser ut til at jeg nok må begrense inntaket litt kanskje... men hva skal jeg spise da a, når jeg kjeder meg og ser på tv om kvelden feks...tenke tenke, kanskje gå over til noe sunt Eller drikke vann så jeg overser fysinga, men heller løper på do hele natta...hihi Det ska ikkje vara enkelt nei

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-10-12, 11:13   #16612
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Takk igjen, og til deg Gerd. Aldri no problem å lure på noe her inne <3 (selv om jeg har hørt at det ikke er pent å lure seg på...)

Hmmm, ser ut til at jeg nok må begrense inntaket litt kanskje... men hva skal jeg spise da a, når jeg kjeder meg og ser på tv om kvelden feks...tenke tenke, kanskje gå over til noe sunt Eller drikke vann så jeg overser fysinga, men heller løper på do hele natta...hihi Det ska ikkje vara enkelt nei

kanskje det kan være greit å kutte ut den vanen med småspisingen.
ikke putte noe i munnen hele tiden. Heller spise et godt måltid, så du blir mett, og finne på noe fysisk å gjøre når "raptusene" av fysing slår til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 06-10-12, 11:20   #16613
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg er skilt, har ny kjæreste, ungene er ca. 50/50 hos pappan og meg. Jeg har det som plommen i egget! Noen fordeler må man jo ha som skilt deltids-alenemamma også.

Fordeler og ulemper ved det meste Jeg hadde samboer, fikk to barn, og forholdet tok slutt. Ville ikke ha flere barn og ga veeldig klar beskjed til evt nye kjærester. Så traff jeg en fyr, med ei datter, som ønsket seg flere barn....oki sa jeg, hadetbra og lykke til Kan jo hende du ombestemmer deg sa han? Nope, kan jeg ikke tenke meg svarte jeg. Kjærester ble vi, flytta sammen, barna bodde annenhver uke hos oss og pappan/mamman, tida gikk. Spurte etter tja, kanskje to år, var det ikke så at du Skulle ha flere barn a? Neeei sa han, har det jo så godt som vi har det

Må ærlig innrømme at når det røyk mellom meg og pappan til barna var det ett veldig nederlag, ville jo så gjerne at barna skulle slippe å være "skilsmissebarn". Men både de og jeg, og pappan, mener at det likevel ble det riktige valget.

Nå er jeg gift med han som absolutt ville ha flere barn, vi kjøpte en hund i stedet....hehe Helgene tilbringes stort sett på enellerannen motorsportbane i sommerhalvåret, sammen med x'n og hans samboer og alle våre barn. Livet er herlig dere, og barna syns det er helt flott å ha dobbelt sett med foreldre de kan mase på....tjihi, bare en liten solskinnshistorie

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-10-12, 11:24   #16614
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

kanskje det kan være greit å kutte ut den vanen med småspisingen.
ikke putte noe i munnen hele tiden. Heller spise et godt måltid, så du blir mett, og finne på noe fysisk å gjøre når "raptusene" av fysing slår til

Jeg småspiser ikke altså, går fort en halv pose paranøtter om kvelden Men joda, lover å skjerpe meg

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-10-12, 11:38   #16615
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Nå er jeg gift med han som absolutt ville ha flere barn, vi kjøpte en hund i stedet....hehe Helgene tilbringes stort sett på enellerannen motorsportbane i sommerhalvåret, sammen med x'n og hans samboer og alle våre barn. Livet er herlig dere, og barna syns det er helt flott å ha dobbelt sett med foreldre de kan mase på....tjihi, bare en liten solskinnshistorie

Solskinnshistorier liker vi! Lille Gubben har ikke barn fra før, heller ikke barnas bonusmor så de er gruelig bortskjemt med en drøss voksne som har bare dem å ta vare på og gi masse kjærlighet til.

Hos oss var det ikke noe spørsmål om flere barn eller ikke, jeg er nemlig sterilisert (av medisinske årsaker) så den saken var helt grei. Dette snakket vi selvfølgelig en del om før vi tok sjansen på å satse på hverandre da - og vi har ikke angret en eneste dag!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-10-12, 12:56   #16616
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Solskinnshistorier liker vi! Lille Gubben har ikke barn fra før, heller ikke barnas bonusmor så de er gruelig bortskjemt med en drøss voksne som har bare dem å ta vare på og gi masse kjærlighet til.

Hos oss var det ikke noe spørsmål om flere barn eller ikke, jeg er nemlig sterilisert (av medisinske årsaker) så den saken var helt grei. Dette snakket vi selvfølgelig en del om før vi tok sjansen på å satse på hverandre da - og vi har ikke angret en eneste dag!

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 06-10-12, 22:13   #16617
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå har hjernen min lørdagsfri.....
Hva pok.... heter fiberhusk på engelsk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 06-10-12, 22:27   #16618
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Nå har hjernen min lørdagsfri.....
Hva pok.... heter fiberhusk på engelsk

psyllium seed husks

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 06-10-12, 22:44   #16619
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

psyllium seed husks

Jeg kom på det til slutt

Hvis du fjerner seed, så har du det

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-10-12, 07:33   #16620
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et punkt langt nede på høyre side i bakhodet som når jeg trykker på det, så slapper hele kroppen mer av. Er det normalt, eller er det bare meg? En gang nakken hadde låst seg helt så klarte jeg å bevege hodet helt fritt så lenge jeg trykket på det punktet og med en gang jeg slapp så var nakken låst igjen. Jeg begynte å trykke på det en dag jeg kjente at det trykket der. Det trykker ofte på det punktet. Det gjør litt vondt å trykke på det, men også godt fordi hele kroppen slapper mer av.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-10-12, 08:39   #16621
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høres ut som du kanskje har en muskelknute der?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-10-12, 10:33   #16622
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på når importblomkålen kommer i butikkene jeg.... Regner med at det er norsk "kvalitetsmat" som har rådet i en god stund nå.
Veldig små og veldig slappe blomkål - er drittlei av å ikke finne noen store og fine som strutter skikkelig

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-10-12, 10:35   #16623
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Lurer på når importblomkålen kommer i butikkene jeg.... Regner med at det er norsk "kvalitetsmat" som har rådet i en god stund nå.
Veldig små og veldig slappe blomkål - er drittlei av å ikke finne noen store og fine som strutter skikkelig

Tar nok en stund til... Har du forresten lagt merke til at vi "får" mer og mer blader med blomkålen? (Gjelder såvidt jeg kan se uavhengig av opprinnelsesland.) Regner med at "noen" har skjønt at et par blader ekstra gir noen gram ekstra som gir noen kroner ekstra når det bare gjelder mange nok kål...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-10-12, 11:46   #16624
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man ha urinveisinfeksjon eller lignende uten den typiske svien ved vannlating? Jeg har mega-dehydrert-hodepine etter et døgn med sånn hundre tusen tisseturer - og "støl" smerte i underlivet, men ikke svie, altså.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-10-12, 12:06   #16625
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Høres ut som du kanskje har en muskelknute der?

Akupunktur rett i det punktet vil kunne gjøre underverker for kroppen din. Min fysio satte det på meg, og det var virkelig en aha-opplevelse. Det punktet går nå under navnet roten til alt ondt, og hver gang det blir større er det rett til manuellterapeuten min.

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Kan man ha urinveisinfeksjon eller lignende uten den typiske svien ved vannlating? Jeg har mega-dehydrert-hodepine etter et døgn med sånn hundre tusen tisseturer - og "støl" smerte i underlivet, men ikke svie, altså.

Ja, det kan sitte lenger opp. To veninner av meg har endt på sykehus med nyrebekkenbetennelse pga at de gikk med UV uten svie. Sjekk det ut ASAP!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no