Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-12, 12:10   #16626
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Kan man ha urinveisinfeksjon eller lignende uten den typiske svien ved vannlating? Jeg har mega-dehydrert-hodepine etter et døgn med sånn hundre tusen tisseturer - og "støl" smerte i underlivet, men ikke svie, altså.

Ja.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-10-12, 12:16   #16627
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tar nok en stund til... Har du forresten lagt merke til at vi "får" mer og mer blader med blomkålen? (Gjelder såvidt jeg kan se uavhengig av opprinnelsesland.) Regner med at "noen" har skjønt at et par blader ekstra gir noen gram ekstra som gir noen kroner ekstra når det bare gjelder mange nok kål...

Jepp, det har jeg lagt godt merke til ja...... blir rett og slett drittforb..... når jeg handler. Og vi skryter av norsk mat - og nå settes impportavgiften opp også (ikke blomkål enda da, men det kommer vel det også)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-10-12, 12:43   #16628
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis man havner i den samme blindgaten i livet gang på gang, selv når det så ut som man var virkelig langt unna. Hvordan kommer man ut av det destruktive mønsteret? Må man tilsutt bite i det sure eplet og snakke med noen profesjonelle, eller kan man klare å endre ting selv?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-12, 13:08   #16629
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det kan sitte lenger opp. To veninner av meg har endt på sykehus med nyrebekkenbetennelse pga at de gikk med UV uten svie. Sjekk det ut ASAP!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja.

Blah, ok. Takk for svar. (Benytter "vente og se"-metoden i noen timer til, tramper sikkert ned til legevakta når tålmodigheten tar slutt)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-10-12, 13:24   #16630
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Enig med Carisma! Får sjelden UVI, takk og pris, men de to gangene jeg har fått det som voksen var det én gang helt uten symptomer, og gikk til nyrene (som er det mest smertefulle jeg har opplevd, ever!), andre gangen var det akkurat så mistenkelig som du beskriver (ingen sviing, bare småskvetting døgnet rundt og sånn) at jeg rakk å knipe det før det gikk for langt, så jeg ville ha sjekket det ut, ja.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-10-12, 13:54   #16631
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Carisma, snakk med profesjonelle!

Dietta/smgj: Jepp, eg plukkar dei ofte vekk, og kastar i butikken.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-12, 14:17   #16632
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Høres ut som du kanskje har en muskelknute der?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Akupunktur rett i det punktet vil kunne gjøre underverker for kroppen din. Min fysio satte det på meg, og det var virkelig en aha-opplevelse. Det punktet går nå under navnet roten til alt ondt, og hver gang det blir større er det rett til manuellterapeuten min.

Aha! Kanskje det er det, ja. Snart 10 år siden jeg "fant" punktet da. Det var da jeg bodde på studenthjem og ikke gadd å ta med meg egen madrass. Madrassen var altfor myk for meg og jeg fikk litt vondt i ryggen. Og denne muskelknuten. Siden har jeg måtte knekke opp ryggen titt og ofte. Og i det siste har jeg måttet knekke nakken mye. Burde kanskje latt en profesjonell knekke på meg snart? Har jo tenkt på manuellterapeut, men det har ikke blitt noe enda.

Driver manuellterapeuter med akupunktur også?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-10-12, 14:18   #16633
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis man havner i den samme blindgaten i livet gang på gang, selv når det så ut som man var virkelig langt unna. Hvordan kommer man ut av det destruktive mønsteret? Må man tilsutt bite i det sure eplet og snakke med noen profesjonelle, eller kan man klare å endre ting selv?

Av det jeg har hørt fra deg før, så høres det ut som at du har noen issues. Så jeg tror det hadde gjort godt med litt profesjonell hjelp som kan hjelpe deg å finne ut av ting.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 09-10-12, 14:56   #16634
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Av det jeg har hørt fra deg før, så høres det ut som at du har noen issues. Så jeg tror det hadde gjort godt med litt profesjonell hjelp som kan hjelpe deg å finne ut av ting.

Tilsluttes. Man kan klare å ordne opp i mye selv, med tiden - men min erfaring er iallfall at det å få profesjonell hjelp ofte gjør unna saker mye raskere og mindre smertefullt. (Man behøver ikke å gjøre alle feilene/erfaringene selv, lissom - man kan faktisk lære av at noen andre har gjort dem før og tenkt igjennom saker og ting.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-10-12, 16:06   #16635
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hva som skjer i bena mine; jeg klør, blir liksom blemmete i huden og så kommer det i løpet av minutter svære svarte blåmerker som er skikkelig ømme som om jeg har slått meg skikkelig?
Både lår og legger ser ut som jeg har fått meg en kraftig omgang juling....
Jeg har altså ikke klødd så mye/hardt at det skulle kunne gi blåmerker, og disse er i tillegg svarte.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-10-12, 16:15   #16636
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som vet hva som skjer i bena mine; jeg klør, blir liksom blemmete i huden og så kommer det i løpet av minutter svære svarte blåmerker som er skikkelig ømme som om jeg har slått meg skikkelig?
Både lår og legger ser ut som jeg har fått meg en kraftig omgang juling....
Jeg har altså ikke klødd så mye/hardt at det skulle kunne gi blåmerker, og disse er i tillegg svarte.

Aner ikke, men det hørtes skikkelig skummelt ut
Kom deg til legevakta!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-12, 16:18   #16637
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Aner ikke, men det hørtes skikkelig skummelt ut
Kom deg til legevakta!!

Dette var det første jeg også tenkte på! Kom deg til legen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 09-10-12, 16:18   #16638
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal til legekontoret i morgen tidlig for og ta nye stoffskifteprøver; får høre om en av legene gidder sjekke meg da....
Takk for klemmen!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-10-12, 16:27   #16639
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Skal til legekontoret i morgen tidlig for og ta nye stoffskifteprøver; får høre om en av legene gidder sjekke meg da....
Takk for klemmen!

Du kan få en av meg også - og lykke til på veien.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-10-12, 16:29   #16640
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Skal til legekontoret i morgen tidlig for og ta nye stoffskifteprøver; får høre om en av legene gidder sjekke meg da....
Takk for klemmen!

Kan du ikke ringe og snakke med de på legevakta iallefall

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-12, 16:34   #16641
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kan du ikke ringe og snakke med de på legevakta iallefall

Tiltredes

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-10-12, 16:39   #16642
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis man havner i den samme blindgaten i livet gang på gang, selv når det så ut som man var virkelig langt unna. Hvordan kommer man ut av det destruktive mønsteret? Må man tilsutt bite i det sure eplet og snakke med noen profesjonelle, eller kan man klare å endre ting selv?

Ikke se på det som et nederlag (bite i det sure eplet) å få profesjonell hjelp. Jeg har gjort det i to omganger nå og det er virkelig en befrielse. Jeg blir sterkere og issues blir mindre for hver dag som går.

Selv om de første omgangene, der man må legge ut om absolutt alt er ganske strabasiøse, blir det bedre etterhvert. Nå er det nesten sånn at jeg gleder meg til å gå til psykologen. Der er jeg på en trygg plass hvor jeg kan øse ut om all dritten i og rundt mitt liv uten å bli dømt og målt opp og ned. Jeg får konstruktive råd og tilbakemeldinger og verktøy for å takle issues og hverdagslivet og nå begynner jeg nesten å føle at jeg er "top of the world".

Jeg kjenner meg igjen i at det kan være vanskelig og føles som et nederlag og få hjelp, men er det bedre å kanskje gå på en skikkelig smell og møte veggen? Spesielt du som har en liten og ta deg av? Jeg gikk for lenge og skulle klare alt selv og endte med skikkelig sammenbrudd, depresjon og 6 mnds sykemelding (som egentlig ikke er lenge i en slik sammenheng). Nå er jeg på vei tilbake - med profesjonell hjelp. Ville ikke vært det foruten.

Lykke til, håper du finner ut av det

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-10-12, 16:42   #16643
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Kan man ha urinveisinfeksjon eller lignende uten den typiske svien ved vannlating? Jeg har mega-dehydrert-hodepine etter et døgn med sånn hundre tusen tisseturer - og "støl" smerte i underlivet, men ikke svie, altså.

Ja komme seg til legen før det går i nyrene
Jeg gikk sånn og fikk nyrebekken betennelse og ble rusha inn på sykehuset med over 40 i feber. Smertefullt og jævli da det kom på det stadiet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-10-12, 16:48   #16644
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har testet lavkarbobrødet de har begynt å selge på rimi og ica? Jeg kjøpte et og det både smaker og ser ut som Fedonbrød. Men det er så få karber i det?? Jeg har seff kastet posen, men mener at det stod 4 karber pr 100 gram. Dvs ca 1,5 pr skive. MEN det var så mye rart i det brødet at jeg sliter med å få det til å stemme. Håper noen har brødet MED pose rundt og kan gjengi hva som står der.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-10-12, 16:49   #16645
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som har testet lavkarbobrødet de har begynt å selge på rimi og ica? Jeg kjøpte et og det både smaker og ser ut som Fedonbrød. Men det er så få karber i det?? Jeg har seff kastet posen, men mener at det stod 4 karber pr 100 gram. Dvs ca 1,5 pr skive. MEN det var så mye rart i det brødet at jeg sliter med å få det til å stemme. Håper noen har brødet MED pose rundt og kan gjengi hva som står der.

Er det Ingers lavkarbobrød? Her er en lenke til næringsinholdet i det i hvertfall. Og her er et annet

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-10-12, 16:53   #16646
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er det Ingers lavkarbobrød? Her er en lenke til næringsinholdet i det i hvertfall


Nei, jeg fant det... Litt flere karber enn hva jeg husket.. 6,7 pr 100 gram..
Men det står jo at det inneholder soyabønner, hvetekim, sammalt hvete og rug blant annet??


__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-10-12, 16:55   #16647
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nei, jeg fant det... Litt flere karber enn hva jeg husket.. 6,7 pr 100 gram..
Men det står jo at det inneholder soyabønner, hvetekim, sammalt hvete og rug blant annet??


Soya inneholder ikke mye kh, men har mange andre "deilige" virkninger. Rug er jo bare surdeigen og sammalt hvete kommer jo et stykke nede på lista, så det er mulig at det ikke inneholder mer, men det er jo vanskelig å si når man ikke ve nøyaktige mengder.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 09-10-12, 18:13   #16648
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja.

EDIT ..... EH,. dette var svar på en annen,. ang urinveisinfeksjon

Vi hadde en skikkelig ekkel episode med bestemor, hvor hun ble så rar. Skalv på hendene, greide knapt spise og drikke for hun hadde ikke kontroll på de. Sovnet hele tiden. Ble rar i ansiktet ..... kort sagt - min tanke var at hun hadde hatt et slag !

Ble tatt masse prøver, bla urinprøve - og den viste en kraftig kraftig infeksjon ! Den hadde gått opp til den ene nyren. Hun fikk disse symptomene pga den kraftige infeksjonen i kroppen, ikke pga slag

Hun kjennte ingen smerter, merket litt rar lukt på urinen, og litt svie. Men ikke nok til å reagere på at noe kunne vre galt.

Det endte opp med tre kraftige kurer med ulik penicilin.

Så sjekk det opp.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 09-10-12, 19:00   #16649
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når jeg først er inne på mat..
Blir det mindre og mindre makrell og mer og mer tomatsaus i boksene til Stabburet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-10-12, 19:20   #16650
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nei, jeg fant det... Litt flere karber enn hva jeg husket.. 6,7 pr 100 gram..
Men det står jo at det inneholder soyabønner, hvetekim, sammalt hvete og rug blant annet??


Dersom det der skal stemme så må brødet bestå av nesten utelukkende hvetegluten og soya... Det som kommer seinere inneholder såpass mye karbohydrater at brødet skulle ha blitt karbohydratrikt dersom det var noe særlig av det i det. (Dessuten er matprodusenter pålagt å sortere ingrediensene i rekkefølge etter mengde - det som kommer først er det mest av... )
Unnskyld meg, men etter min skala er det brødet der noe dritt som jeg ikke ville ha servert noen ofte. Hvetegluten er hardt på tarmene (øker gjennomtrengeligheten i tarmen via zonulin selv hos friske, ikke cøliaikere) og soya er et fytoøstrogen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no