Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-07-11, 14:22   #1651
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Da blir resultatet positivt, skjønner jeg.

Jeg har sluttet å føre maten på diett.no og prøver å ta det på feelingen.
En kan jo ikke vandre med vekt og dagbok under armen resten av livet.
Så får en heller ta tak den dagen det øker for mye.......

Helt med på den altså! -Men jeg merker også at det går saktere da.....Begynner nok å føre dagbok igjen når tålmodigheten skorter

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 15:02   #1652
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Skal bli !
Men denne cateringen her er really eksclusive og rådyr.......

Ja, men den er god Du kan få kaffe og malekost som betaling

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 15:25   #1653
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Helt med på den altså! -Men jeg merker også at det går saktere da.....Begynner nok å føre dagbok igjen når tålmodigheten skorter

Kjenner til flere (les: prutti sjøl) som skal gripe dagboken fatt når jeg kommer hjem. Hjelpes som jeg gleder meg til å komme hjem! Bedre konsentrasjon til å gjøre det jeg vil. Lage mat på eget kjøkken med de ingrediensene jeg har tilgjengelig. Morsomt å være aktiv hjemme hos mamma, med maling og bedre fasader. Rene terapien

Snart koteletter

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 15:49   #1654
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Wææ - her går det ikke bra! Jeg sliter med at hverdagen ikke er her (har gjester på besøk o.l), er varm og lat i sommerværet. Så ble jeg akutt kvalm bare ved tanke på lavkarbomat! Klarte ikke tanken på frokostpannekake til frokost og salat til lunch slik jeg pleier. Jeg pleier ikke ha noe problem med å spise det samme over lengre tid altså, det er nesten et must for meg da jeg elsker rutiner og forutsigbarhet. Så ble helt satt ut her... var iallefall helt uaktuelt å lage meg noe annen mat (null energi for tiden) som var lavkarbovennlig. Så frokost og lunch i to dager har nå -ikke- vært bra for min del altså

Gammel 07-07-11, 16:24   #1655
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Wææ - her går det ikke bra! Jeg sliter med at hverdagen ikke er her (har gjester på besøk o.l), er varm og lat i sommerværet. Så ble jeg akutt kvalm bare ved tanke på lavkarbomat! Klarte ikke tanken på frokostpannekake til frokost og salat til lunch slik jeg pleier. Jeg pleier ikke ha noe problem med å spise det samme over lengre tid altså, det er nesten et must for meg da jeg elsker rutiner og forutsigbarhet. Så ble helt satt ut her... var iallefall helt uaktuelt å lage meg noe annen mat (null energi for tiden) som var lavkarbovennlig. Så frokost og lunch i to dager har nå -ikke- vært bra for min del altså

Huff da...
Hva med å spise en fiberrik eller to til frokost? Med noe godt fettrikt pålegg oppå? majones blandet med makrell i tomat eller egg? Majones med avocado og spekeskinke?
Eller forskjellige nøtter med en blanding av gresk yoghurt og fløte, så blir det som en slags frokostblanding, og evt litt blåbær eller bringebær på toppen?
Skjønner at det er vanskelig når du ikke har energi til å gjøre noe annerledes, men kanskje energien kommer ved at du spiser noe helt annet? Altså, at du kommer over en kneik eller noe...

Eller at du rett og slett tar deg en uke med litt mer moderat karboinntak, slipper opp litt og lar hjernen ta en pause...det fungerte veldig godt for meg. Siden det var planlagt hadde jeg ikke dårlig samvittighet heller

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 16:40   #1656
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Vet av erfaring at det er tungt i sommermånedene, både vekt og konsentrasjon. Matlyst har jeg igrunn selv aldri hatt noe særlig, foruten på vinteren at den aller nådigst titter innom. Spis når du har lyst, spis hva du har lyst på. Fedonbrød med makrell i tomat? Grill deg noe godt og spis chips til? Kos deg med en film og litt snop i kveld?
Det er snakk om en livsstilsendring, det må være rom for litt kos innimellom uten at det skal vende oss tilbake til gamle vaner?

Håper du har det bedre om noen dager. Klem

Gammel 07-07-11, 16:59   #1657
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Vi blir nok alle litt matleie av og til - spis noe helt annet enn til vanlig noen dager, velg så fornuftig som du greier, så går det over igjen.

I kokeboken jeg har fra A. Dahlqvist står oppskrift på følgende mysliblanding:
1 dl hakkede nøtter: feks blanding valnøtter, mandler hasselnøtter
1dl sesamfrø
1 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl kokosflak
0.5 dl rapsolje
1 dl vann
salt
Bland og legg på bakepapir Ovn på 200g, ristes i ovn ca 15min, pass på så det ikke blir brent, avkjør og oppbevar i tett boks.

Lurte på å lage selv her om dagen, men manglet noen ingredienser og orket ikke kjøre i butikken, så det ble med tanken.
Men jeg tenker denne kanskje kan være god i sommervarmen sammen m litt tyrkisk yoghurt og bær

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:26   #1658
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Ja, men den er god Du kan få kaffe og malekost som betaling

Jeg rakk ikke trikken nordover, Pruttilutt'n.....

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 18:14   #1659
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Takk for gode tips jenter.
Er egentlig ikke noe problem å finne forskjellige ting å spise til frokost, med planlegging nei Det er jo alfaomega for å holde et spesielt kosthold. Men når jeg kommer tassende opp og det er en halvtime til jeg skal løpe på jobb, og SÅ kvalm som jeg var da, så ble det ikkenoe bra. Fedonbrød ble det til lunch da, så helt galt var det kanskje ikke. Men skal prøve å variere litt mer fremover, så man unngår å bli lei og kvalm. Er bare så utrooolig vanskelig når man har null tiltak *men skjerpe seg*

Gammel 07-07-11, 20:19   #1660
Dollsine
Gjest

Hei; er innom bare sånn i all hast. Velkommen tilbake fra ferie rikkemOr; sol og varme er bra! Det er varmt i trøndelag i dag, hele 28 grader på det varmeste. Jeg dro tidlig fra jobb for å få med meg litt sol - som gjemte seg bak noen skyer da jeg kom hjem. God temp lell da. Jeg blir nok å starte på ny frisk mandag fk; men akter å nyte helga med alt godt og gæli (innenfor rimelighetens grenser). Skal se på menyen din Pruttilutt; og lage en lokal variant

Forresten, jeg gikk gjennom oppskriftsboka til gamla, og jaggu var der ikke tre PERFEKTE oppskrifter som lett gjøres lavkarbo.
Noen som vil jeg skal poste det her inne, eller skal jeg legge det inn på oppskriftsforumet?

Hva med begge steder - eller link til oppskriftsforumet herfra?

Jada, jeg kommer etter. Bare så ufattelig irriterende at vekta har hoppa så vanvittig de siste ukene. Og jeg som hadde sett for meg det motsatte!! Nåvel, har mens ca. hver 3. dag, så kan jo være noe hormonelt bak.

Har du mensen hver tredje dag??!! Det bør du få sjekket! Snarest!

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:07   #1661
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hva med begge steder - eller link til oppskriftsforumet herfra?

Har du mensen hver tredje dag??!! Det bør du få sjekket! Snarest!

Legger inn i morgen og linker den hit, jeg Planlegger lage neste uke til besøk, så blir det bilder og blogg Julekake er den ene

Nja, nå har det gått over til 2-dagers sammenhengende, så spent på om det har stabilisert seg nå som jeg spiser "fritt". Kanskje det var ustabiliteten som gjorde at hormonene ikke klarte holde følge?

Hvis det fortsetter kommer jeg til å ta det opp med lege

Gammel 07-07-11, 21:10   #1662
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Goood kveld=)
Idag har vært en fin, men gaske stressende dag og jeg har i grunn både spist og drukket elendig.. Angående dårlig samvittighet for ferie-spisinga ha dere vel rett.. Det må jo være lov en gang i blandt og når alt skal bestilles fra en meny der og da er det jammen ikke lett å finne gode alternativer alltid..
Og Foksy så gøy med snikveiinga di, gleder meg til å se resultatene Og jeg slutter ikke å la meg imponere av at du stadig kommer deg ut å jogger
Idag har jeg vært hos frisøren å fått orden på håret, 3 timer tok det , sånn er det når man har både langt og tjukt hår altså.. Og jeg klarte jo ikke suse meg til å få i meg frokost først fordi jeg ble sittende med jobbsøknad, så var oppe kl.08:30 og frokost(omelett) spiste jeg ca 15:30..... Drakk en fløtekaffe i 10-tiden da.. Mac'en har kommet og jeg har fått hentet både mattebok, kalkulator og fått kjøpt meg printer, nå skal det bli på stell ja Hadde koselig besøk av bestekameraten min som jeg har kjent siden vi var 2 år gamle istad også, sååå åreit selv om han var operert både her og der og var litt sliten=)
Skal komme meg en liten tur avgårde for å levere reiseregning og timeliste nå, så er det vel på tide å tenke på noe kveldsmat Har jo litt diverse i kjøleskapet, sliter bare så utrolig med å finne ting som frister om dagen... Sånn var det i Tyrkia også.. Vannmelon var alt jeg hadde lyst på liksom... Men noe må jeg vel klare å smelle i sammen=)
Pruttilutt jeg stemmer også for at du ihvertfall legger ut oppskriftene her, og de som tråler gjennom oppskriftsforumet blir sikkert glade for å få dem der også
Jeg får vel komme meg ut av døra og gjøre dagens siste ærend=) Straks tilbake=)

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:12   #1663
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Nja, nå har det gått over til 2-dagers sammenhengende, så spent på om det har stabilisert seg nå som jeg spiser "fritt". Kanskje det var ustabiliteten som gjorde at hormonene ikke klarte holde følge?

Hvis det fortsetter kommer jeg til å ta det opp med lege

Ja, det må du gjøre hvis det ikke stabiliserer seg litt

Gammel 07-07-11, 21:55   #1664
Dollsine
Gjest

Synes du skal snakke med en lege uansett jeg Pruttipia. Du skal ikke gå sånn, så enkelt er det. Hør hva jeg sier nå!

Har dere noen erfaring med Sjokoladeprinsens sjokolade uten sukker? 2.1 g sukker. Var på meny i dag og kjøpte med en for å smake, Grei nok, smakte melkesjokolade hvis jeg la til godviljen

Er litt sliten i dag; tung i kroppen, oppblåst og ikke i form. Litt sånn som jeg var før jeg startet på lavkarbo.... Ligger på sofaen med ullpleddet nå, deilig. Har en roligere dag i morgen som jeg gleder meg til; trenger det innimellom.

Hopper snart til køys, så jeg benytter meg av anledningen til å si godnatt

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:09   #1665
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Sov godt Dollsine
Jeg finner ikke noe matlyst idag jeg.. Tror det blir fløtekaffe til kvelds også.. Håper på en bedre dag imorgen, hadde vært fint å finne NOE som kunne friste.. Og litt sol, det hadde også vært kjekt

Gammel 07-07-11, 22:26   #1666
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Pruttilutt hva het den vinen du nevnte igjen? Orker ikke lete bakover i tråden, var det concha y toro?

Gammel 07-07-11, 23:59   #1667
Foksy
Medlem

God kveld

Jeg kan anbefale de forskjellige typene med spesial-grillpølser til 29 kr pakka på Rema 1000!
Spiste en til lunsj i dag, Hot Link, næringsinnhold: protein: 16,5g, karbo: 0,5g, fett: 26,5g

Baconpølse med ost, fra samme leverandør er også god, men den har litt mer karber, 5g...uansett ikke det verste som finnes

Går vel an å knaske en til frokost også? Ellers kan div andre middagsrester fungere godt som frokost, iaf om man har micro så det går fort å varme.

Når det gjelder jogginga så er jeg litt imponert selv også, faktisk Men det er gøy når jeg ser at det går bedre og bedre for hver uke...jeg VET at jeg har en lang vei å gå før jeg er klar for 10 km, men jeg kommer ingen vei ved å ikke trene iaf.

Ellers kom jeg over en link til Gerilja Kardio-trening i dag, virker veldig spennende! Men dønn slitsomt da.. *pust og pes*
Men om det øker kondisjonen OG brenner fett så mye som det står så hadde det jo vært gøy å prøve...prøve litt forsiktig kanskje

Gammel 08-07-11, 00:19   #1668
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

God kveld

Jeg kan anbefale de forskjellige typene med spesial-grillpølser til 29 kr pakka på Rema 1000!
Spiste en til lunsj i dag, Hot Link, næringsinnhold: protein: 16,5g, karbo: 0,5g, fett: 26,5g

Baconpølse med ost, fra samme leverandør er også god, men den har litt mer karber, 5g...uansett ikke det verste som finnes

Går vel an å knaske en til frokost også? Ellers kan div andre middagsrester fungere godt som frokost, iaf om man har micro så det går fort å varme.

Når det gjelder jogginga så er jeg litt imponert selv også, faktisk Men det er gøy når jeg ser at det går bedre og bedre for hver uke...jeg VET at jeg har en lang vei å gå før jeg er klar for 10 km, men jeg kommer ingen vei ved å ikke trene iaf.

Ellers kom jeg over en link til Gerilja Kardio-trening i dag, virker veldig spennende! Men dønn slitsomt da.. *pust og pes*
Men om det øker kondisjonen OG brenner fett så mye som det står så hadde det jo vært gøy å prøve...prøve litt forsiktig kanskje

Ska sjekke den linken imorgen jeg=) Nå er jeg helt tom i hodet i grunn og bør vel bare komme meg i seng og ta kvelden... Men angående pølser så har de Jacobs pølser på Meny og baconpølsene der er også no sånt som 0,5/100g eller no=) er en stund siden jeg har hatt de i kjølskapet så husker ikke helt, men hvertfall er alle de forskjellige pølsene veeeldig lite karber
Nei, du har helt rett... Man kommer ingen vei om man ikke trener... Kjenner så veldig at jeg burde komme meg i gang igjen selv... Blir ikke i bedre form av å være støttemedlem på Elixia vet jeg.... Det er bare så tungt, for hver gang jeg kommer i gang reiser jeg på jobb etter en stund og der finner jeg null overskudd til trening... MEN jeg må vel bare ta meg i skinnet og komme i gang og komme gjennom de første øktene, så synes jeg jo det er deilig Jeg får vel ta kvelden her nå... Ønsker alle en kjempefin natt=)

Gammel 08-07-11, 01:12   #1669
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Hellu damer!!
Long time no see osv. Fortsatt uten pc'n min - må kjøpe ny, men det blir etter ferien. Og jeg har faktisk (tam-ta-ti-ta (fanfare)) min første ferie dag fra og med nå. Så utrolig deilig. Grunnen til at man jobber hele året er jo for å få lønn og ferie til å bruke lønnen på. Gud så godt det skal bli med noen uker fri!!!
Har vært på sommeravslutning i dag - ble litt vin, en pils og en Irish - men det får være greit. Maten gikk det fint med. Er 50% av kollegaene som er på lavkarbo, så det ble ikke spørsmål om hvilke type poteter vi ville ha - men om det var noen i det hele tatt som ville ha poteter framfor ekstra grønnsaker som vi andre bestilte.
Ble forresten stoppet av en kollega i går - som spontant sa: Åh, nå har du slanket deg! (Hvilket var sååå kult med tanke på at det kun er 6 uker siden en annen kollega spurte om jeg var gravid)
Føler meg bra om dagen. Passer inn i en god del av mine gamle klær, fokuserer på andre ting enn at jeg ikke ser ut som jeg ønsker, trenger ikke gå å holde inn magen og soler meg i alle komplimentene som kommer. Kjempedeilig - og litt vel fortjent!

Har lest igjennom tråden (og totalt mistet oversikten over hvem som sa hva) men:

1. Noen nevnte Bailine; det har jeg forsøkt og for min del fungerer det som pokker. MEN (er det ikke alltid et "men"?) - effekten går fort over. Hvis det skal ha noen varig effekt så må man vedlikeholde det med et par timer i uken - konstant. Det er en fin trening / punktslanking (skulle bare mangle når man kobler strøm til kroppen) men det er fullstendig urealistisk å tenke at man kan vedlikeholde det på egenhånd. Hvis noen her hadde tenkt å teste det så gi meg et hint, så skal jeg tillate meg å si noe om hva du skal passe deg for. Merkelig bransje.
  2. Velkommen hjem fra ferie (du som var i Tyrkia (RikkemOr?) og du som var på bilferie (Sanne1?)). Om man skulle gå opp en smule så gjør man jo det - det er ferie! Og tenk bare på hvor mye mere man hadde gått opp om man ikke var oppmerksom i det hele tatt. Det er ikke hva man spiser i ferien som utgjør forskjellen uansett - det er hverdagene det er flest av og som er utslagsgivende. Tenker nå jeg i all'fall.
  3. Diett.no har jeg pause fra. Kjenner at den siden hjelper meg så mye til å ha kontroll at jeg blir en kontrollfrik - og konkurerer med megf selv fra dag til dag - hvilket jeg ikkehar godt av. Så da legger jeg det til side en stund - og bruker det mere som et oppslagsverk hvis jeg lurer veldig på hva en konkret ting inneholder.
  4. Apropo - hvor mange matvarer er det som ikke er skikkelig merket da??? Grrrrrrrr - skulle ikke vært lov!! Etter min usakelige mening akkurat nå skulle det var en skikkelig innholdsfortegnelse på ALT, enten det er i ostedisken eller frukt og grønt avdelingen. En tin ger å skeie ut - en helt annen ting er å spise noe i god tro om at det er sunt og fint. Kjipt er det også å måtte la være fordi man ikke vet Sukk og grrr.
Ble mye "jabb" det her - men er i jabbe humør.
Det er lov å overse.

Ønsker damene en god kveld!
Klem!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 01:25   #1670
Foksy
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

... Det er bare så tungt, for hver gang jeg kommer i gang reiser jeg på jobb etter en stund og der finner jeg null overskudd til trening...

Men når du er på jobb så løper du jo rundt som en oj-oj Du har gratis trening der
Med trening kommer overskuddet etter hvert også...det er hardt den første tiden da...grunnen til at jeg har klart å være så flink nå er fordi jeg har sommerferie, og kan fokusere bare på dette (og å kose meg da )

Gammel 08-07-11, 08:08   #1671
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

God morgen, alle!

Her kommer første oppdatering fra Tyrkia. Helt fantastisk her nede nå. Sitter på balkongen og har akkurat spist frokost - omelett med noe skinkegreier, ost og sopp. Nammenam.
Har hatt flere dager hvor jeg har vært på jobb, men resten av uka er det satt av tid til å ligge ved bassengkanten. Jeg er ikke så veldig glad i sandstrender - sanda er kjempevarm å gå på, så man må bruke sandaler hele tiden, og det kommer sand på alle mulige unevnelige steder!

Nå holder leilighetskompleksets vaktmester på med å vaske rundt bassenget, og det ser ut som at det skal bli en overskyet dag. Men dette er tyrkia, og klokka er bare ni om morgenen. Skyene er borte innen en time!

Den første morgenen her nede stilte jeg meg på vekta, sånn for å få en oversikt over hvor mye "feil" denne vekta var i forhold til den hjemme. Vekta viste akkurat det samme som vekta hjemme, så forhåpentligvis er det ikke mer enn maks 2-300 gram forskjell - jeg hadde tross alt akkurat hatt en lang reise, og kroppen samler kanskje litt vann på flyturer?
I hvertfall, da jeg veide meg i dag morges, så viste vekta 1,3 kg ned i forhold til hjemmevekta forrige uke og tyrkiavekta på tirsdag morgen. Hurra for meg!

Har ikke klart å holde meg helt i ketose - men det er akkurat i grenseland. Cocosaen har holdt seg hel i bagasjen, så steker alt som skal stekes i cocosa. Tok med den andre varianten cocosa også, men er skeptisk til å bare spise den, siden jeg hører at konsistensen er grusom - men samtidig, her nede er den absolutt flytende. Definitivt over 24 grader også innendørs. Termometeret viser at nå på morgenen er det "bare" 26 grader. Skal følge med på termometeret i løpet av dagen og se hvor varmt det faktisk er.

I kveld skal vi ut på en bestemt restaurant som jeg var på i fjor. Der serverer de en spesiell type kebab med yoghurt som er sååå god. Man får kjempemye mat, og halvparten av tallerkenen er pommesfrites. Men regner med at vi skal bli stappmette på alt annet enn poteter. Gleder meg skikkelig.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 08:38   #1672
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Appelsinpiken: Åh! frokost på balkongen hørtes helt nydelig ut!! Hva er det du jobber med der nede? Har vært mye i Tyrkia selv, og liker meg veldig godt derm

Jeg veier meg daglig nå i min lille utskeielsesperiode, og i dag viste vekta faktisk nedgang! 68,9 i mot 69,6 igår. Vekten varierer jo veldig daglig uansett, men det er iallefall greit å se at den ikke hopper i været

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:08   #1673
Dollsine
Gjest

For en herlig start på morgenen - så mye aktivitet her inne da gitt

Foksy og RikkemOr: Jeg stikker en tur på Rema og sjekker pølser i dag jeg og. Men Jacobs pølser på Meny har jeg prøvd - og faktisk blitt dårlig av hver gang. Magevondt, oppkast, voldsom kvalme. Så de får du ikke i meg mer......

Nysgjerrig nok: velkommen tilbake!! Heldig du som har ferie - har noen dager igjen ennå jeg, men den som venter osv... Gratulerer med godt resultat; det var et kortvarig "svangerskap" Og ikke noe motiverer like godt som det å komme inn i gamle klær Som du sier: vel fortjent!

Jeg nenvte Bailine; og takk for at du delte dine erfaringer. Det var dette som ante meg; merkelig kosept ja. Med en timepris på 390,- de første 20 gangene, deretter 195,-/gang, og 2 behandlinger pr uke de første 10 ukene (ble jeg fortalt) koster de første 10 ukene kr 5850,-. Deretter 1 x uke i maaaange uker til kr 195,-. Og så koster hele apparatet 12-14000,-. Eller under 10000,- i Sverige. Her er det noen som tjener MYE penger!

Appelsinpiken: jeg skulle ønske jeg var sammen med deg; frokost på verandaen, sol, varme, mmmmmmmmmm

Nå skal jeg en tur til lege; sjekke blodtrykket og så skal jeg ta sol - det er jo sommer og det bør jo vises på kroppen. Ha en god dag folkens!

Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:46   #1674
bente1
Seniormedlem

Godmorgen vennene mine, ønsker dere en fin dag!
I dag kom regnet igjen her da - typisk vestlandet
Ser jeg gikk glipp av en del her i går kveld

Dollsine: Høres ut som om kroppen din "ønsker" å komme i ketose igjen - så når du strammer inn mandag, blir nok kroppen din "glad" igjen, tenker jeg

RikkemOr og Foksy: Jeg har også kjøpt de Jacobs pølsene. Men enda bedre er Idsøe sine pølser. De selger dem på ganske mange Meny butikker og andre velassosierte butikker. Landets beste slakter, spør du meg. Bruker bare rene naturlige varer, ingen lumske tilsetninsstoffer, tilsetter ikke stivelse, stort sett kjøtt, fett og krydder. Og fantastisk gode! Litt dyre, men vel verdt det ekstra. Eneste pølsene jeg kjøper nå - spesielt kajun og chorizos pølsene deres er fantastiske.

Nyskjerrig nok: Lenge siden - godt å ha deg her igjen. -Så koselig å få slike kommentarer - vær stolt av deg selv!!! -Og vær stolt av at du greier dette uten å gå i "kontrollfrik"-fella, spesielt med tanke på de spiseproblemene du har hatt tidligere, står det stor respekt av!!!

Appelsinpiken: Høres fantastisk deilig ut med frokost på terassen! Og gratulerer med at du samtidig greier å gå ned i vekt - virkelig imponerende Fortsett å kose deg i solen og varmen!

Denne helgen blir en utfordring for meg. I kveld skal jeg i bursdagsselskap, i morgen kveld har jeg avtale med noen venninner om å gå på byen. I kveld kjører jeg, så da regner jeg med å holde kontrollen, blir bare tungt med alle de teite spørsmålene jeg må svare på I morgen må jeg nesten ta litt vin med de andre, og er livende redd for både virkningen vinen har på meg og for å miste kontrollen på hva jeg strapper i meg når jeg drikker... Så egentlig gleder jeg meg ikke så veldig til denne helgen - føler meg liksom litt sær hele veien

Sist redigert av bente1 : 08-07-11 kl 10:08.
Gammel 08-07-11, 10:06   #1675
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Goood morgen Her skinner solen idag, men kjenner jeg den rett er den borte om et par timer... Sjenert den sola vi har her Nå skal jeg straks ut å kjøre en kamerat til nabobyen, men orker ikke stelle meg for det kjenner jeg=)

Foksy vet du, det har jeg i grunn ikke tenkt på det med flyinga på jobb.. Føler liksom ikke det er trening

Nyskjerrig nok så deilig at vektnedgangen synes!=) Velt fortjent ja

Appelsinpiken: Ahhh, jeg som var så glad for å komme hjem fra Tyrkia, men nå når du beskriver frokost på balkongen og sånn kunne jeg såå ønske at jeg var der nede igjen... Og så bra med nedgang!

Dollsine: Oooh, nei hvis du har blitt dårlig av de hver gang skjønner jeg jo veldig godt at du holder deg unna de pølsene altså

Håper alle får en flott dag

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.