Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-12, 09:08   #16776
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Et spørsmål om barneoppdragelse:

Junior på 16mnd respekterer ingenting jeg sier eller gjør. Pappan kan si det samme, på samme måte og han lyder det med en gang. Når jeg sier det enten overser han meg eller ler og fortsetter. I tillegg er han direkte slem mot meg (så ille at andre kommenterer det), klorer i øynene, lugger, slår, kaster ting på meg osv. Han kommer ofte og vil kose, baare for å komme nær nok til å lugge, klore eller slå.... Gjør aldri sånt mot pappa eller noen i barnehagen.
I perioder gruer jeg meg til å være alene med han fordi det alltid ender med masse hyling fra han fordi han ikke får gjøre slikt. Og om jeg ikke får tak på det nå blir det snart veldig ille. Tips?

Du må nok sette deg i respekt, vennen! Ut i fra hva du sier her inne, føler du deg på tynn is og lurer på om du er god nok mor! Han føler det og utnytter svakheten din! Når han ikke vil gjøre som du sier eller gjør noe han ikke skal, løft han opp, hold han inntil deg på fanget (kan se brutalt ut, men...) og snakk rolig til han uansett hvor mye han spreller og hiver på seg. Når han roer seg og slutter å herje, kan du be om en kos og finne på noe som viser at du slett ikke er langsint! Viktig at han skjønner at du er glad i han uansett!
Ta han gjerne også med på ting, la han hjelpe deg med å bære noe eller hente ting osv. Selv om det tar lengre tid enn å gjøre det selv osv, bygger det bånd mellom dere du "har bruk for" i andre sammenhenger! Han er liten, men ikke ubrukelig!
Har brukt dette på begge mine som ble svært flotte unger og er nå i gang med nr 3. Litt verre når han først kom hit som 2,5 åring, men etter bare 10 dager har det hjulpet mye allerede!

Masse lykke til! Barneoppdragelse er ikke akkurat bare morro, men man får heldigvis igjen for strevet etter som de blir eldre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-10-12, 09:15   #16777
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Joda, utfordringen er jo at jeg nesten ikke får holdt han fast, fordi 1: han er bare opptatt av å lugge eller slå (evt bite om han ikke har ledige armer), 2: han er skremmende sterk... og 3: han fortsetter med akkurat det samme i det han slipper løs igjen....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-10-12, 09:35   #16778
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joda, utfordringen er jo at jeg nesten ikke får holdt han fast, fordi 1: han er bare opptatt av å lugge eller slå (evt bite om han ikke har ledige armer), 2: han er skremmende sterk... og 3: han fortsetter med akkurat det samme i det han slipper løs igjen....

Du må bare fortsette til han skjønner tegninga! Fordelen med barn er at de vokser. Ting endrer seg ofte fort, men vi må være konsekvente og alltid reagere på samme måte mot samme handling! Det er nok litt for tidlig å forvente at han forstår alt, men konsekvens forstår han! Og du vil få mye igjen for det senere!
Fortsetter han når du slipper han ned igjen, vel, så får du bare ta han opp igjen, da!

Vet det ikke er lett å holde dem fast, men det går!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-10-12, 20:22   #16779
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så rart at noen kunne si noe så feil! Siden tidlig på 90- tallet har legene visst at sjansen for å bli gravid når man slutter med senere generasjoner ppiller er ekstremt høy! For oss tok det 6 uker, begge gangene!
Grunnen er rett og slett at man får jevn, fin, stabil syklus og mange egg som skal modnes på kort tid!

Ble litt lettet nå. Virker jo veldig skummelt å skulle gå kanskje tre år og vente. Blir ikke til at jeg slutter enda, men en gang så skjer det jo.

Håper bare ikke det er farlig å gå på dem lengre enn to år

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 13-10-12, 20:23   #16780
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Joda, utfordringen er jo at jeg nesten ikke får holdt han fast, fordi 1: han er bare opptatt av å lugge eller slå (evt bite om han ikke har ledige armer), 2: han er skremmende sterk... og 3: han fortsetter med akkurat det samme i det han slipper løs igjen....

Er han for liten til timeout?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 13-10-12, 20:23   #16781
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Ble litt lettet nå. Virker jo veldig skummelt å skulle gå kanskje tre år og vente. Blir ikke til at jeg slutter enda, men en gang så skjer det jo.

Håper bare ikke det er farlig å gå på dem lengre enn to år

Jeg hadde gått på ppillen mer eller mindre uten opphold i 8 år og Sønnen satt som et skudd etter 6 uker!
Legen sa at dagens prevensjon var mye bedre og sikrere på alle måter og det er snart 20 år siden. Bør jo være enda bedre nå!

__________________

Sist redigert av Kitt : 13-10-12 kl 20:33.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-10-12, 20:26   #16782
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

det er farlig å sole seg, farlig å spise mye gulerøtter om du røyker, farlig ditt og farlig datt. det er farlig å leve, du dør av det. kan ikke si jeg har merket noe negativt i det hele tatt i de 3 årene jeg har brukt sprøyta. heller det motsatte...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 13-10-12, 20:35   #16783
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er han for liten til timeout?

Han er 16 måneder. Tror ikke han skjønner bæret av noen timeout, nei!
Min på 2.5 skjønner ikke helt, men det er jo så kjedelig å bli avbrutt og båret ut i gangen og måtte sitte der litt at han skjerper seg om vi spør om han vil sitte litt i gangen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-10-12, 20:36   #16784
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er han for liten til timeout?

Hahahahahaha, jeg syns jeg ser at vi prøver på det svaret er ja!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-10-12, 16:26   #16785
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

er det noen forskjell på brune og hvite egg, utenom fargen på skallet?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 14-10-12, 16:33   #16786
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

er det noen forskjell på brune og hvite egg, utenom fargen på skallet?

Nope

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-10-12, 16:42   #16787
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

er det noen forskjell på brune og hvite egg, utenom fargen på skallet?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Nope

Må være fargen på høna da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 14-10-12, 16:44   #16788
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

typen min så med store øyne første gang han så egga våre... der han kommer fra er det kun brune

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 14-10-12, 16:56   #16789
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mens vi snakker om egg... egg her omkring (i London) er så bleke inni! Når jeg lager eggerøre blir den hvit. Ikke er de så rike på smak heller. Noen som kan forklare det? Hadde vært fint å vite hva man skal se etter for å finne gule smakfulle egg. Når jeg har kjøpt egg av frittgående høns er det fortsatt det samme. Rare greier.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 14-10-12, 17:11   #16790
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hm, egga på jersey var helt normale i fargen.. men jeg merker at økologiske egg i norge er mye bleikere enn såkalte batteri-egg.
og egg i england er ofte mer økologiske enn vanlige frittgående hønseegg i norge. strengere lover der. fargen på egga har jo gjerne med hva hønene spiser... solegg høns har annet for enn "vanlige" høns

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 14-10-12, 17:13   #16791
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Mens vi snakker om egg... egg her omkring (i London) er så bleke inni! Når jeg lager eggerøre blir den hvit. Ikke er de så rike på smak heller. Noen som kan forklare det? Hadde vært fint å vite hva man skal se etter for å finne gule smakfulle egg. Når jeg har kjøpt egg av frittgående høns er det fortsatt det samme. Rare greier.

Det er "frittgående" og frittgående. For at plommene skal bli skikkelig gule bør du finne gårdsegg hvor hønene får lov til å være ute og spise insekter. Her i Norge tilsettes foret blant annet maismel for å gi den gule fargen.

http://www.chow.com/food-news/55099/...ritious-it-is/
http://www.incredibleegg.org/egg-fac...opedia/c/color

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-10-12, 18:17   #16792
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flere enn meg som følger med på fallskjermhopperten? : meditere:

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-10-12, 19:22   #16793
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når jeg kobler min iphone til pc, så åpner itunes seg, og den begynner å synkronisere. HVA er det den synkroniserer- og HVORFOR ?

Og MÅ den få synkronisere? Har opplevd at den la over ALLE mine internettfavoritt adresser til telefonen, og telefonnummer listen ble full av internettadresser og kontakter som jeg en eller annen grang har sendt epost til fra min pc.

jeg vil ikke ha alt dette på telefonen min !! Men når de kobles sammen så skjer dette uten at jeg vil.

sukk, er frustrert og lei av å slette kontakter og epostadresser. Og har nå masse gamle internettfavoritter på tlf som jeg ikke TRENGER.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 14-10-12, 19:25   #16794
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

du har en iphone, så du har værsågod å gjøre som apple vil du skal gjøre
men mere seriøst, er nok en funskjon som går an å skru av et sted. men jeg nekter å røre epleting, så akkurat hvor vet jeg ikke

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 14-10-12, 19:34   #16795
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Når jeg kobler min iphone til pc, så åpner itunes seg, og den begynner å synkronisere. HVA er det den synkroniserer- og HVORFOR ?

Og MÅ den få synkronisere? Har opplevd at den la over ALLE mine internettfavoritt adresser til telefonen, og telefonnummer listen ble full av internettadresser og kontakter som jeg en eller annen grang har sendt epost til fra min pc.

jeg vil ikke ha alt dette på telefonen min !! Men når de kobles sammen så skjer dette uten at jeg vil.

sukk, er frustrert og lei av å slette kontakter og epostadresser. Og har nå masse gamle internettfavoritter på tlf som jeg ikke TRENGER.

Du må åpne Itunes, gå så på Rediger - Innstillinger -Enheter og huk av i boksen for å hindre automatisk synkronisering. Ellers finnes det jo egne apple-forum som sikkert kan gi mye bedre svar enn det vi som ikke bruker/liker/hater apple, gjør

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-10-12, 21:20   #16796
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Du må åpne Itunes, gå så på Rediger - Innstillinger -Enheter og huk av i boksen for å hindre automatisk synkronisering. Ellers finnes det jo egne apple-forum som sikkert kan gi mye bedre svar enn det vi som ikke bruker/liker/hater apple, gjør

Takk, skal prøve dette :-)
er det forumet norsk tro?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 14-10-12, 22:03   #16797
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Mens vi snakker om egg... egg her omkring (i London) er så bleke inni! Når jeg lager eggerøre blir den hvit. Ikke er de så rike på smak heller. Noen som kan forklare det? Hadde vært fint å vite hva man skal se etter for å finne gule smakfulle egg. Når jeg har kjøpt egg av frittgående høns er det fortsatt det samme. Rare greier.

Det avhenger av hva hønsene spiser. Har en svoger som er så sær at han bare vil ha solegg fordi plommen der er så mørk gul, de er jo grisedyre. Vi kjøper egg rett fra bonden, 50,- for 30 egg (såvidt jeg husker) og de har skikkelig guloransje plomme! Soleggene kan bare gå og knuse seg. Har også hørt at mais gjør at høns legger egg med skikkelig gul plomme og at fiskemel i foret gir lys plomme.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-12, 22:17   #16798
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Flere enn meg som følger med på fallskjermhopperten? : meditere:

Har fulgt med, ja. Dritskummelt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-10-12, 22:36   #16799
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har fulgt med, ja. Dritskummelt

Han var en tøffis!! Og så du så galant han landet??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-10-12, 22:57   #16800
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Han var en tøffis!! Og så du så galant han landet??

Ja, pusta letta ut
Har hoppa i fallskjerm jeg også, men det var et tandemhopp fra normal høyde

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no