Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-10, 02:25   #1676
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag var det hjemmelaga fiskesuppe. Hadde i litt fiskeboller, laks, bacon, grønnsaker, kraft og fløte. JBKM for tykkelsen sin skyld. Jeg er forkjøla så jeg kjente ikke så mye, men sambo sa den var nydelig

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 16-12-10, 10:00   #1677
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lutefisk, stekt bacon, og brokkolimos

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 16-12-10, 17:59   #1678
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har ikke laget ennå... Tror det blir denne!



Ostefonduen er fiks ferdig til oppvarmings. Inneholder bare 3 karber pr 100 gr. Dvs 12 karber på hele pakken og det er mer enn nok for to. Den er MED hvitvin. Fås kjøpt på Eurospar og koster 50-60 kr.

Jeg pleier dyppe brokkolitopper oppi eller Lisbethvidereutviklet knutteloffterninger.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 16-12-10, 18:38   #1679
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Grillkylling med blomkålris og pose()- bernaisse

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-12-10, 21:54   #1680
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Spiste kyllingfilet (150 gram) til middag/kvelds i dag (har spist en del på jobben men ikke noe skikkelig middag så da tenkte jeg at jeg måtte lage noe godt). Hadde litt salat ved siden av med fetaost.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården
Gammel 18-12-10, 22:01   #1681
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Røkt julepølse med baconchips varmet i ovnen med ost over. Litt merkelig. Men joda, smakte da

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 19-12-10, 18:40   #1682
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kjøpte ei fersk familieribbe i går. Delte ribba slik at jeg fikk ei tynneribbe og en svinekam. Så i dag hadde vi kammen til middag. Selve ribba ligger i kjøleskapet inngnidd med salt, pepper og sennep. Den skal ligge der i tre dager før jeg fryser den.

Jeg hadde vann, gulrot, sellerirot, svisker, rosmarin, hvitløk, lauvbærblad og løk i ei form. La kammen oppå og lot den står i steikovnen på 125 grader i ca 6 timer. Jeg satte på grillen etterpå for å poppe svoren.

Jeg lagde saus av væsken som ble i forma. Dette er desidert den beste sausen jeg noen gang har laget! Og kammen ble supergod!!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 19-12-10, 20:45   #1683
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag ble det Tikka Masala og blomkålris.

Tikka Masala-"røra" ble laget av Hakkede tomater på boks, litt fløte, (pleier ofte å bruke kokosmelk), Tikka Masala-krydder fra "innvandrerbutikk, 0 kb) og chilipulver.

Kjempegodt var det!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-12-10, 21:01   #1684
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Er så mett og glad og god etter dagens middag: kjøtt og kål i form. Bacon på toppen, og en solid smørklatt attåt Er første måltidet jeg har kjent smaken på, og attpåtil fått beholdt i magen siden onsdag kveld, og middagsopplevelsen var ubeskrivelig!

I morgen: Tynnribbe!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 28-12-10, 20:14   #1685
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Salat av is-salat, grønn squash, løk, litt sukkererter og grønn paprika med en boks tunfisk, en halv avokado, en barneskje olje og litt ost oppi. Veldig godt og tilfredstillende.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 29-12-10, 14:11   #1686
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det svinestrimler i gryte. Nam nam

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 03-01-11, 16:31   #1687
Taran
Medlem
 
Taran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Førde
Innlegg: 117
Taran har en fantastisk aura rundt segTaran har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag har jeg laget meg en: Hot kyllingsuppe.

1/2 løk finhakket
1 boks hermetisk tomat
2 kyllingfilet (i terninger)
1 ss karri
1-2 ss smør
2 dl fløte
salt og pepper etter smak og ev. litt søtt (natren)

Smelt smøret, ha i karri og la surre litt, ha i løken og la den surre litt sammen med karri og smør. Oppi med kyllingen og la surre litt. Ha oppi tomatene og fløten - skyll tomatboksen og ha dette oppi. La koke i 10 min. Ev. en liten klatt med rømme/Philadelfiaost på toppen ved servering.

Yummi, dette var skikkelig godt.

Vel bekomme og god mandag!

__________________

Taran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!
Gammel 03-01-11, 16:44   #1688
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Karbonader med kålstuing

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-11, 17:27   #1689
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hjortegryte

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-01-11, 20:04   #1690
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det ostepizza I går var det kjøtt og kål i form, 31 og 1 var det pinnekjøtt med tilbehør (uten potet).

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 03-01-11, 20:46   #1691
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kokte egg og ost.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 04-01-11, 15:26   #1692
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllinlår med rosmarin og sitron (spent på om det blir godt, har ikkje prøvd rosmarin til kylling før). Tilbehør... antagelig salat.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 04-01-11, 15:33   #1693
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag slår jeg til med hjemmelaga fiskegrateng av sei

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 04-01-11, 15:45   #1694
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ørret med brokkoli og sandefjordsmør

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-01-11, 16:11   #1695
swimzy
Medlem
 
swimzy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: oppland
Alder: 42
Innlegg: 343
swimzy er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

jeg skal ha magrere karbonader, men hva skal jeg ha som tilbehør?

__________________
Begynner på nytt igjen!



swimzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på Sofie Hexeberg
Gammel 04-01-11, 16:42   #1696
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av swimzy, her.

jeg skal ha magrere karbonader, men hva skal jeg ha som tilbehør?

Blomkålmos er godt til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-01-11, 18:01   #1697
Vasp
Medlem
 
Vasp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 64
Vasp er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg hadde kyllingkjøttdeigtaco (er tacokrydder lov? Hadde en pose på 700g kjøttdeig, og spise 1/3 av det) Med sopp og squash til. Og ost på toppen! Kjempe godt

__________________
Hjernen er alene
Vasp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-01-11, 18:11   #1698
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Vasp, her.

Jeg hadde kyllingkjøttdeigtaco (er tacokrydder lov? Hadde en pose på 700g kjøttdeig, og spise 1/3 av det) Med sopp og squash til. Og ost på toppen! Kjempe godt

Tacokrydder inneholder mye sukker lager det selv, etter oppskrift her inne

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-01-11, 18:42   #1699
Vasp
Medlem
 
Vasp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 64
Vasp er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ops..da skal jeg mekke mitt et krydder.

__________________
Hjernen er alene
Vasp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-01-11, 18:59   #1700
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Stekt seifilet(150-200 gr), stekt løk(litt), blomkålmos(mye) og erter(litt)

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no