Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-12, 22:56   #17151
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en ku jeg, og ta med den rundt omkring! haha

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

og bli blodig fornærmet om folk ikke lar deg komme inn med kua

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Vil ikke ha noen ku inn i mitt hus, basta

Ikke jeg i mitt heller! Den kunne jo komme til å skremme vettet av min sarte, lille rottweiler!
Gårdshunden hadde nok også reagert på en ku INNE i huset, vil jeg tro!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-11-12, 22:57   #17152
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 03-11-12, 23:01   #17153
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan jo spørre hvorfor hun vil ha hunden med ? kan jo hende den har problemer med å være alene hjemme og at hun da ikke kan komme?

Hos meg er hunder velkomne så lenge de ikke bøller med mine, og ikke markerer inne :-)
Ku derimot .... hm, kunne fått vært i hagen kanskje hehe

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-11-12, 01:30   #17154
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er viktig å finne en shampoo som passer for din hårtype, så jeg ville nok kanskje tatt en tur til frisør, som Kitt foreslår. Å vaske håret annenhver dag, eller dusje så ofte for den saks skyld, er helt uaktuelt for min kropp og mitt hår. Håret blir mye mer fett av det, og huden tørker ut. Så lenge man vasker seg og skifter undertøy hver dag skjønner jeg personlig ikke vitsen med å dusje så ofte. Med mindre man trener til man blir svett. Det er vel noe annet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-11-12, 09:12   #17155
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er viktig å finne en shampoo som passer for din hårtype, så jeg ville nok kanskje tatt en tur til frisør, som Kitt foreslår. Å vaske håret annenhver dag, eller dusje så ofte for den saks skyld, er helt uaktuelt for min kropp og mitt hår. Håret blir mye mer fett av det, og huden tørker ut. Så lenge man vasker seg og skifter undertøy hver dag skjønner jeg personlig ikke vitsen med å dusje så ofte. Med mindre man trener til man blir svett. Det er vel noe annet.

Jeg skrubber jo ikke kroppen i såpe fra topp til tå når jeg dusjer da. Vasker håret, deretter bruker jeg såpe under armene, rundt halsen og mellom og under brystene (der jeg blir svett) + bittelitt intimsåpe i underlivet. Resten av kroppen blir bare vasket av det vannet (og evt. såpa) som renner nedover og skyller håret godt til slutt. Det går nesten like fort som en klutvask og føles mye freshere etterpå.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 04-11-12, 09:54   #17156
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Du kan jo spørre hvorfor hun vil ha hunden med ? kan jo hende den har problemer med å være alene hjemme og at hun da ikke kan komme?

Hos meg er hunder velkomne så lenge de ikke bøller med mine, og ikke markerer inne :-)
Ku derimot .... hm, kunne fått vært i hagen kanskje hehe

Det ble til at jeg sa ja... Tipper at hun vil ha den med for at den ikke kan være hjemme alene.. Jeg får bare bite tennene sammen for en dag. Barna kommer til å elske det!! Husker at jeg elsket å ha besøk av hunder da jeg selv var liten!

Ha en fin dag alle sammen! Voff-Voff!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-11-12, 09:56   #17157
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke jeg i mitt heller! Den kunne jo komme til å skremme vettet av min sarte, lille rottweiler!
Gårdshunden hadde nok også reagert på en ku INNE i huset, vil jeg tro!

hehe

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-11-12, 13:19   #17158
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Microsoft Word, asså ...! Hvordan i huleste får man til en forside UTEN å bruke de forhåndsinnstilte forside-malene? Jeg vil bare ha en blank side hvor jeg kan skrive inn teksten jeg vil selv. Det er til en kvalifiseringsoppgave, og forsiden skal ikke ha sidetall, sidetallene skal begynne fra side 2. Er det noen måte å gjøre dette på uten de tullete malene?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-11-12, 15:59   #17159
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

det blir sikkert kjempemoro for barna!!

Jeg ville ALDRI tillatt en hund i et barneselskap! Det kan være ekstremt traumatisk for hunden med mindre den er oppvokst med mange barn rundt seg. Selv da ville jeg ikke stolt på det. Barn blir veldig voldsomme, og forstår ikke signalene når hunden vil være i fred.
Er den kort eller langhåret? Langhårede hunder er ekstra følsomme, fordi seige barnehender som vil kose ofte lugger i pelsen. Vår vanligvis snille og trygge blandingshund var livredd barn pga dette, og kunne derfor gjøre utfall mot barn i selvforsvar.

Jeg ville hvertfall sjekket med henne om hunden er vant til barn i flokk (les voldsomme barn), at hun til enhver tid har 100% kontroll på hunden og om hun ser det som sitt eller ditt ansvar om noe skjer... Jeg har enda tilgode å se hunder i selskap med mange barn hvor ingenting skjer! Ikke nødvendigvis alvorlige ting, men definitivt ekstra stressmomenter både for hund, eier, barn og ikke minst vertskap....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-11-12, 17:19   #17160
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ?

Jeg prøvde med Casio tekstillim (hadde bare et som egentlig er beregnet på tykke stoffer som lær, olastoff etc), men det funker ikke. Limet tyter gjennom stoffet.
Ikke veldig flink til å håndsy, men må man så må man. Hva slags sting kan jeg da bruke ? Har noen et navn, kan jeg google.

Er tom for annet tekstillim, men lurer på om dette kommer til å tyte gjennom også, eller om det vil holde seg på rett side.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-11-12, 17:19   #17161
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg skal lage ostekake til oldemors 85-årsdag og tenkte å lage et hjerte med 85 inni og dette inni/under gelelokket. har noen forslag til hva jeg kan bruke? spiller ingen rolle om det er lav eller høykarbo

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-11-12, 17:24   #17162
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jeg skal lage ostekake til oldemors 85-årsdag og tenkte å lage et hjerte med 85 inni og dette inni/under gelelokket. har noen forslag til hva jeg kan bruke? spiller ingen rolle om det er lav eller høykarbo

Disse runde små sølvkulene?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-11-12, 17:26   #17163
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Disse runde små sølvkulene?

de vil ikke rulle rundt da? har et minne om at alle blåbærene jeg brukte sist jeg kreerte noe i sånn bare ble kaos

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-11-12, 17:39   #17164
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ?

Jeg prøvde med Casio tekstillim (hadde bare et som egentlig er beregnet på tykke stoffer som lær, olastoff etc), men det funker ikke. Limet tyter gjennom stoffet.
Ikke veldig flink til å håndsy, men må man så må man. Hva slags sting kan jeg da bruke ? Har noen et navn, kan jeg google.

Er tom for annet tekstillim, men lurer på om dette kommer til å tyte gjennom også, eller om det vil holde seg på rett side.....

Kan du ikke bare sy opp og ned gjennom stoffene? Tråklesting heter det, du kan google et bildesøk og se :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-11-12, 17:52   #17165
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Kan du ikke bare sy opp og ned gjennom stoffene? Tråklesting heter det, du kan google et bildesøk og se :-)

Jo, det er en løsning, men jeg synes ikke tråklesting er så pent
Fant et fint gammelt hefet etter bestemoren min med masse forskjellige prydsømsting i. Der er det en som heter kontursting. De ser pene ut, og da kan jeg sy over kanten på hjertet. Skal lage en liten test senere i kveld

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-11-12, 17:58   #17166
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ?

Jeg prøvde med Casio tekstillim (hadde bare et som egentlig er beregnet på tykke stoffer som lær, olastoff etc), men det funker ikke. Limet tyter gjennom stoffet.
Ikke veldig flink til å håndsy, men må man så må man. Hva slags sting kan jeg da bruke ? Har noen et navn, kan jeg google.

Er tom for annet tekstillim, men lurer på om dette kommer til å tyte gjennom også, eller om det vil holde seg på rett side.....

Jeg ville ha heklet dem fast med strikktråd slik at de kan bevege seg med votten. Lag hull i hjertene hvis nødvendig. Stikk heklenåla opp gjennom votten og hent en lf ned gjennom hullet i hjertet. Strikktråd får man i alle farger.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 04-11-12, 17:59   #17167
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ?

Jeg prøvde med Casio tekstillim (hadde bare et som egentlig er beregnet på tykke stoffer som lær, olastoff etc), men det funker ikke. Limet tyter gjennom stoffet.
Ikke veldig flink til å håndsy, men må man så må man. Hva slags sting kan jeg da bruke ? Har noen et navn, kan jeg google.

Er tom for annet tekstillim, men lurer på om dette kommer til å tyte gjennom også, eller om det vil holde seg på rett side.....

Aner ikke, men er det mulig og bruke viselin

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-11-12, 18:02   #17168
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Microsoft Word, asså ...! Hvordan i huleste får man til en forside UTEN å bruke de forhåndsinnstilte forside-malene? Jeg vil bare ha en blank side hvor jeg kan skrive inn teksten jeg vil selv. Det er til en kvalifiseringsoppgave, og forsiden skal ikke ha sidetall, sidetallene skal begynne fra side 2. Er det noen måte å gjøre dette på uten de tullete malene?

Mulig du har funnet ut av dette nå, men gjør følgende (har bare Office på engelsk, så derfor får du forklaring med engelsk meny uttrykk ):

Åpne et vanlig, tomt dokument uten å bruke noen av malene, evt lag en blank side i begynnelsen av dokumentet. Skriv det du vil på forsiden, så kommer det som er viktig:

Du må sette inn et såkalt "section break". Det finner du under "page layout" - "breaks" og velg "next page" under sections.

Dersom du skrur på visning av formateringer ser du hva du har gjort, det er den knappen som er uthevet i oransje på bildet (omvendt P).


Så kommer neste trinn for å få til sidetallene. Bruk Insert - Header/footer/pagenumber. Så for å bli kvitt sidetall på fremside og få tellingen riktig, gjør du følgende.

Still markør i f.eks bunntekst på siden etter fremside, slik at menyen for topp/bunntekst blir aktivert. I menyen øverst er det noe som heter "link to previous", sørg for at denne ikke er aktivert. Dette gjør at du kan sette ulik topp/bunntekst i ulike seksjoner av et doument. F.eks dersom du vil ha kapittelnavn inni toppteksten. Så kan du velge "page number - format page numbers". Huk av for "start at" 1. Nå kan du evt sjekke at det ikke ligger noe topp/bunntekst på fremsiden, dersom det gjør det skal du nå kunne slette dette uten å påvirke resten av dokumentet.

Sånn har iallfall alltid jeg gjort det, muligens det finnes andre måter. Håper du forstod denne forklaringen og at du finner ut av det. Word kan til tider være slitsomt for det overstyrer og lager en del formateringer som kan være vanskelig å finne ut av, spesielt derom du velger å jobbe med maler.

Lykke til Photo, spør om du lurer på noe i forklaringen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-11-12, 18:40   #17169
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg ville ha heklet dem fast med strikktråd slik at de kan bevege seg med votten. Lag hull i hjertene hvis nødvendig. Stikk heklenåla opp gjennom votten og hent en lf ned gjennom hullet i hjertet. Strikktråd får man i alle farger.

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Aner ikke, men er det mulig og bruke viselin

Strikktråd har jeg ikke tenkt på. Litt usikker på om jeg får det pent til, men må på Stoff & Stil i morgen, så da skal jeg ta en kikk på den.

Langaard, ja kanskje stryke på vliselin først, og så lage hull i hjertene og hekle med strikktråd som Kanutten foreslår.
Jeg prøvde meg med sømfix, men ulla tåler ikke høyeste varme, og da trenger ikke varmen nok igjennom til at det limer

Har funnet en tube med Scotch universallim, skal teste det på filten nå.

Så lenge det er liv, er det håp

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 04-11-12, 20:41   #17170
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ville ALDRI tillatt en hund i et barneselskap! Det kan være ekstremt traumatisk for hunden med mindre den er oppvokst med mange barn rundt seg. Selv da ville jeg ikke stolt på det. Barn blir veldig voldsomme, og forstår ikke signalene når hunden vil være i fred.
Er den kort eller langhåret? Langhårede hunder er ekstra følsomme, fordi seige barnehender som vil kose ofte lugger i pelsen. Vår vanligvis snille og trygge blandingshund var livredd barn pga dette, og kunne derfor gjøre utfall mot barn i selvforsvar.

Jeg ville hvertfall sjekket med henne om hunden er vant til barn i flokk (les voldsomme barn), at hun til enhver tid har 100% kontroll på hunden og om hun ser det som sitt eller ditt ansvar om noe skjer... Jeg har enda tilgode å se hunder i selskap med mange barn hvor ingenting skjer! Ikke nødvendigvis alvorlige ting, men definitivt ekstra stressmomenter både for hund, eier, barn og ikke minst vertskap....

Jeg har kanskje vært lite tydelig, det er et familieselskap med bare 4 barn, og resten voksne. Hunden var liten. Den var her i dag, og det gikk veldig bra. Glad for at jeg sa ja. Den var stille, men løp fort imellom bena, så jeg var redd for at jeg skulle tråkke på den...

Takk for alle svar


Sist redigert av Marella77 : 04-11-12 kl 23:31.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-11-12, 23:09   #17171
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg skal feste 2 filthjerter til hjemmestrikkede ullvotter (ikke tovet). Hjertene er klippet ut av filt jeg har kjøpt, så de er ikke så veldig tykke.
Hva kan jeg bruke/hvordan feste disse best ?

Teppesting/tungesting passer godt til denslags. Det er dekorativt synes jeg, men det blir jo en røffere look enn med kontursting, så det spørs litt hva du er ute etter. Men jeg tror det kan være vanskeligere med kontursting på filt, siden den går lett i stykker, med mindre du har ullfilt da?

Fant et bilde på Nøstebloggen, der er det vist flere stingtyper også. Google tungesting hvis du vil finne flere kilder, fant mer der enn med teppesting

Lime på flotte, hjemmestrikkede ullvotter ville jeg ikke gjort tror jeg . Og elastikk tror jeg er unødvendig å bruke, det holder nok fint med ullgarn. Men det er min mening, da

Men jeg ville brukt ullfilt hvis mulig, det er bedre kvalitet enn den vanlige hobbyfilten. Tror de har det på S&S, men muligens bare i større kvanta ... Evt ta to lag med vanlig filt?


Tungesting:


Sist redigert av Huldr : 04-11-12 kl 23:26.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 05-11-12, 00:18   #17172
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ville ALDRI tillatt en hund i et barneselskap! Det kan være ekstremt traumatisk for hunden med mindre den er oppvokst med mange barn rundt seg. Selv da ville jeg ikke stolt på det. Barn blir veldig voldsomme, og forstår ikke signalene når hunden vil være i fred.
Er den kort eller langhåret? Langhårede hunder er ekstra følsomme, fordi seige barnehender som vil kose ofte lugger i pelsen. Vår vanligvis snille og trygge blandingshund var livredd barn pga dette, og kunne derfor gjøre utfall mot barn i selvforsvar.

Jeg ville hvertfall sjekket med henne om hunden er vant til barn i flokk (les voldsomme barn), at hun til enhver tid har 100% kontroll på hunden og om hun ser det som sitt eller ditt ansvar om noe skjer... Jeg har enda tilgode å se hunder i selskap med mange barn hvor ingenting skjer! Ikke nødvendigvis alvorlige ting, men definitivt ekstra stressmomenter både for hund, eier, barn og ikke minst vertskap....

Vi er ofte 20-30'stk i barnebarnbursdager. Fifty-fifty voksne og barn....i tillegg opptil 3 hunder går veldig bra, men eieren har et ansvar for å holde øye med hundene sine, så vel som barna sine. Ingen kan legge fra seg ansvaret selv om de er borte.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-11-12, 01:07   #17173
niisin
Medlem
 
niisin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 181
niisin er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Prøver igjen:

Noen som har prøvd Meny's lavkarbobrød(?) Fiberbrød heter det tror jeg?
De steker det selv og har en grønn pose.
50% mindre Kh enn vanlig brød.....
Noen med erfaring eller vet om dette er ok å spise?

__________________
MÅL: 80 kg
Startvekt: 120
Delmål 1 - 100 ♥ april 14 ♥
Delmål 2 - 90
Totalt - 28 kg
niisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig mat, minst mulig Kh!
Gammel 05-11-12, 07:53   #17174
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Teppesting/tungesting passer godt til denslags. Det er dekorativt synes jeg, men det blir jo en røffere look enn med kontursting, så det spørs litt hva du er ute etter. Men jeg tror det kan være vanskeligere med kontursting på filt, siden den går lett i stykker, med mindre du har ullfilt da?

Fant et bilde på Nøstebloggen, der er det vist flere stingtyper også. Google tungesting hvis du vil finne flere kilder, fant mer der enn med teppesting

Lime på flotte, hjemmestrikkede ullvotter ville jeg ikke gjort tror jeg . Og elastikk tror jeg er unødvendig å bruke, det holder nok fint med ullgarn. Men det er min mening, da

Men jeg ville brukt ullfilt hvis mulig, det er bedre kvalitet enn den vanlige hobbyfilten. Tror de har det på S&S, men muligens bare i større kvanta ... Evt ta to lag med vanlig filt?


Tungesting:

Se der ja, det var noe sånt jeg hadde i hodet men ante ikke hva det het.
Jeg får legge meg i hardtening med synåla skjønner jeg.
Forøvrig så testet jeg det å lime litt filt på innsiden av noen gamle, stygge ullvotter i går, og det fungerte faktisk veldig bra. Satt bom fast, og filten ble ikke hard og stiv som jeg fryktet.
Får jeg ikke til sømmen, så er nok veien til limet ikke lang - hjemmestrikka eller ikke
Utålmodig jeg ? Nei ikke i det hele tatt :rødme:
Tusen takk Huldr

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 05-11-12, 09:15   #17175
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lillemy: Jeg skjønte alt fram til det med bunn- og topptekst. Mente du da det som var i malen? Mulig jeg var litt trøtt i går, men jeg trodde liksom jeg fikk det til. Høyreklikket på alle boksene på forsiden, og alt så fint ut - forsiden hadde ikke sidenummer, og side to begynte med side to. I dag da jeg åpnet dokumentet for en finpuss før avsending ser jeg at jeg side to nå er side en ... Sukk! Aner ikke hvordan jeg får det tilbake. Blir klin gæren av alle overstyreinger på word, asså.
PS: Min versjon er også på engelsk, så det var bare til fordel.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no