Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Juniskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 18:31   #151
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Ja, er ikke pengene det står på. Jo, han kommer nok til å være støttende (har ikke sagt noe til han ennda, men når jeg tar testen og den eventuelt viser gravid så kommer jeg til å snakke med ham).

Jo, jeg har venner, men jeg er redd for å fortelle dette til noen før jeg faktisk vet om jeg er gravid eller ikke. Og, om jeg er gravid så aner jeg ikke hvordan jeg skal fortelle det til folk.

Om du har en god venn, så vil de forstå og støtte deg. Men kanskje det er en god idè å fortelle det til din næreste venn, så har du støtte og noen å snakke med ansikt til ansikt frem til du vet noe sikkert også. Når skal du ta test? Mener det er gratis på helsestasjon.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:13   #152
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Om du har en god venn, så vil de forstå og støtte deg. Men kanskje det er en god idè å fortelle det til din næreste venn, så har du støtte og noen å snakke med ansikt til ansikt frem til du vet noe sikkert også. Når skal du ta test? Mener det er gratis på helsestasjon.

Jeg får penger den 24, men da reiser jeg til mallorca. Er det gratis på helsestasjoner? Hvordan kan jeg få tatt en test der?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:32   #153
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg får penger den 24, men da reiser jeg til mallorca. Er det gratis på helsestasjoner? Hvordan kan jeg få tatt en test der?

Gå på din lokale helsestasjon for ungdom, trekk kølapp. Når du kommer inn sier du hvorfor du er der. Jeg vet ikke om de har sånne tissetester eller om de tar blodprøve. Sjekk på nettet når de har åpent. Det er greit å være der før de åpner, så du slipper å vente så lenge. Lykke til!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:32   #154
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg får penger den 24, men da reiser jeg til mallorca. Er det gratis på helsestasjoner? Hvordan kan jeg få tatt en test der?

Ja, mener det er gratis der. Var i allefall det før. Da gir du de en urinprøve. Så får du svaret rimelig kjapt etterpå.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:33   #155
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Men, jeg er usikker på om vi har en helsestasjon spesifisert for ungdom? Vet bare om en, men den er for alle. Blir det det samme?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:35   #156
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Juniskravletråden 30+

http://www.div.gjovik.kommune.no/ung...for_ungdom.htm

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:36   #157
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

http://www.div.gjovik.kommune.no/ung...for_ungdom.htm

Tusen takk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:37   #158
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Juniskravletråden 30+

Den var visst bare åpen på tirsdager. Men du kan jo fare på tirsdag da. Det er jo noen dager før du får penger. Og gratis.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:48   #159
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Den var visst bare åpen på tirsdager. Men du kan jo fare på tirsdag da. Det er jo noen dager før du får penger. Og gratis.

Ja, jeg tror jeg får gjøre det. Venter mensen iløpet av denne uka som kommer, så kanskje jeg får den før tirsdag. Vist ikke så tar jeg meg en tur innom.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:00   #160
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: Juniskravletråden 30+

Tenker på deg Nupsida, jeg hadde også en scare når jeg var 18 og "heldigvis" var det bare falsk alarm siden jeg og kjæresten gjorde det slut like etter. Men jeg var like sikker som du er nå, på at jeg ville beolde barnet og det tror jeg jeg hadde stått fast ved! Hvis du venter mensen i løpet av neste uke er det vanskelig å merke allerede nå at du er gravid da, hva er det som gjør at du tror at du er gravid? Har du symptomer? Av erfarenhet kan jeg si at eggløsningsfølelsen og jegernygravertfølelsen er veldig lik da.

Og så lurte jeg på hvor i sverige du fikk tak i de der lavkarbotingene!?

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:04   #161
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Tenker på deg Nupsida, jeg hadde også en scare når jeg var 18 og "heldigvis" var det bare falsk alarm siden jeg og kjæresten gjorde det slut like etter. Men jeg var like sikker som du er nå, på at jeg ville beolde barnet og det tror jeg jeg hadde stått fast ved! Hvis du venter mensen i løpet av neste uke er det vanskelig å merke allerede nå at du er gravid da, hva er det som gjør at du tror at du er gravid? Har du symptomer? Av erfarenhet kan jeg si at eggløsningsfølelsen og jegernygravertfølelsen er veldig lik da.

Og så lurte jeg på hvor i sverige du fikk tak i de der lavkarbotingene!?


Det som gjør at jeg tror jeg er gravid er at jeg har slike "mensmurringer" i magen, å de har jeg hatt i 4 dager eller noe, uten blødninger. Og ellers når jeg får de murringene så vet jeg at da kommer jeg til å få blødninger veldig raskt, så da er det bare å finne en tampong. Jeg har også hatt ømme bryster i ett par uker nå, å det har jeg aldri hatt før.

Jeg kjøpte tinga på ett senter i charlottenberg, og idag laget jeg kjøttdeig og (lavkarbo)pasta med tomatsaus, helt nyyyyydelig

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 18:52   #162
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Hehe, lavkarbo sprer visst om seg - eller noe sånt. Oppdaget i dag at lokale Joker'n nå selger JBKM i tillegg til Cocosa (begge typer) og FiberHusk (og Cavalier-sjokolader, som jeg EGENTLIG ikke spiser). Finner snart alt jeg trenger der, slipper å vase meg ned på Kinsarvik hver gang jeg vil ha no'.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 19:38   #163
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Juniskravletråden 30+

Meny der jeg bor har tatt inn sukrin og sukrinmelis, samt den sukkerfrie sjokoalden som selges på rema 1000.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 20:13   #164
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Ja, eg fant Sukrin på vår Eurospar også her for eit par veker sidan. Litt dyrare enn på helsekosten i byen, men på den andre sida er det eit stykke til byen... No er både eg og Eurospar tomme for sukrin. Grrr. Isj, eg har drukke for lite i det siste, og må finne fram støttestrømpene igjen, har vatn i beina. Det hjelp kanskje ikkje at eg har stått og arbeidd i nokre dagar - uten strømpene, det får eg passe på no framover. Og har nok hatt i meg litt vel mykje herleg fløte også. Skjerpings, Z !!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 12:24   #165
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråden 30+

Haha, ææsj! Jeg åpna akkurat vannlåsen til servanten på badet... Skulle tro det var jenta fra The Ring som bodde der Hårballen var på størrelse med knyttneven min De forrige leieboerne har ikke åpna den, foråsidetsånn

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 12:58   #166
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg er nå ferdig med min meieriproduktfrie uke. Jeg har lært litt av uken for å si det sånn da selv om jeg ikke vet om jeg har gått ned. Jeg har i alle fall lært at jeg lett kan kutte meieriprodukt mange dager uten å føle at jeg mangler noe. Jeg har nok vært litt for hard på fløte og cf, rømme osv. Nå skal det bli en forandring på det

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:29   #167
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Juniskravletråden 30+

Åh, jeg hadde slitt seriøst med å kutte ut melkeproduktene. Kunne kanskje byttet noe med kokosmelk eller lignende, meeeen...

Du har vært flink, da!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 13:17   #168
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av millah, her.

Åh, jeg hadde slitt seriøst med å kutte ut melkeproduktene. Kunne kanskje byttet noe med kokosmelk eller lignende, meeeen...

Du har vært flink, da!

Thanks! Jeg og slet med melkeproduktene... Men den uka måtte jeg være oppfinnsom, og har tatt med meg den oppfinnsomheten videre. Hurra for urter og tomatpure!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:15   #169
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Juniskravletråden 30+

Nå tar jeg ferie! Har fri fra jobben, og reiser på camping om to dager. Har bestemt meg for å ta en pause fra alt denne ferien, så da blir det to uker uten fokus på kosthold (Les: jeg skal spise is]. Så er jeg tilbake med ny giv når ferien er over. ^_^

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:26   #170
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Jeg har nå vært på 2 fjellturer på under 2 uker! Og i dag, som er dagen etter fjellturen som var i går, er jeg langt fra så stiv og støl som forrige gang! Forbedring!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 18:12   #171
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: Juniskravletråden 30+

Etter å ha brukt heile veka på ferie samen med ei veninne og dei to søte jentene hennar, har eg berre ein ting å sei: Eg er rett og slett omponert over dei som klarar å ete lavkarbo når dei har små ungar! Eg bøyer meg i støvet!!

Og sidan det er sommar har eg i dag skeia ut med ein liten is og eit lite stykke av sambuaren min sin FANTASTISKE rabarbrapai Det var såååå verdt det!

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:23   #172
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

All denne varmen og regnet gjør at jeg mister matlysten. Syns ikke maten jeg spiser smaker særlig godt heller. Hvor er aktiviteten på den beste tråden på forumet?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:31   #173
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Juniskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

All denne varmen og regnet gjør at jeg mister matlysten. Syns ikke maten jeg spiser smaker særlig godt heller. Hvor er aktiviteten på den beste tråden på forumet?

borte

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:50   #174
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

<--- Litt sånn... lett forelska

(Shhhh!! Ikkje sei det til nokon )

Men også trøtt og slapp av dette triste gråværet.

Alt i alt så har eg ingenting å skrive om, liksom. #1 er 99% hemmelig og #2 er berre... bah.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:57   #175
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Juniskravletråden 30+

Gøy å være forelska da!
Jeg kjeder meg. Hadde det blitt fint vær så skulle jeg gått på fjellet. Jeg har ingen regnjakke, og syns heller ikke det er noe kos å være ute i regnet... Merkverdig nok bor jeg på Vestlandet, og attpåtil i Bergen Vi trenger sommer!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no