Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-08, 14:43   #151
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Skal komme med en innrømmelse.. Jeg hoppet av kuren onsdag,og begynte med noka!!! Hva tenkte jeg egentlig på? For og gjøre historien kort,så er jeg på ketolyse igjen,jeg gjorde ikke annet enn og savne MAT! Greit nok,jeg slapp og lage mat med noka,men jeg følte meg jo ikke bra,og konstant sulten. Ikke gikk jeg ned heller,men gav det jo ikke lenger enn halv uke,men hadde ikke holdt ut..Idag er jeg på dag 1,og har noen deilige og saftige koteletter i ovnen Endelig litt mat!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:50   #152
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

fy deg men du er på rett kjøl igjen, det er bra. noen ganger er det lov og prøve seg, kan bli litt desperat når kiloene ikke renner fort nok av oss. men det jeg har lært er at nå gjelder det og være tolmodig.

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:32   #153
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Status i dag er 1.9 kg opp.
Dette var i høyeste grad ventet, da jeg har hatt langhelg på tur - med planlagt supersprekk. Med en fantastisk kveld på Statholdergaarden som høydepunkt er jeg klar for å fortsette på den smale vei framover mot jul.
Neste mandag skal jeg kraftig ned igjen.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:41   #154
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Ja, da var det veie dag igjen!!
Jeg har gått ned 200g, men rekna ikke med noe annet heller da jeg hadde en planlagt sprekk i helga i forbindelse med en bursdag, der jeg laget mat, og da måtte jeg jo smake på det jeg laget... I tillegg til å kose meg med maten og vin etterpå...angrer ikke, og er på rett kjøl igjen i dag

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 15:15   #155
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

så heldig du er som går ned i vekt selv om du har skeiet ut.

jeg liker og ta meg et glass vin fredagskvelder, men har kuttet det ut, trodde det ikke var så bra for vekten, men er det sånn at man ikke legger på seg av det? må jo si at jeg dropper vinkveld med venner, føler meg litt asosial.

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 20:24   #156
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Ja, jeg er kanskje det...men det skal være sagt at jeg har trent ekstra hardt denne uken for å kunne skeie ut da...kan hende det er det som gjør det..ikke vet jeg..
Men er vertfall glad jeg gikk ned da!!!

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 21:40   #157
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Vekta står stille, etter at den steg brått her før helga. Skjønner ikke dette, er i ketose hele tiden. Har endel vann i kroppen, men det er vel bare å vente. Er blitt kraftig mye flinkere til å drikke vann. Skal begrense matmengde og prøve å røre meg litt. Litt vanskelig det da siden jeg er sykemeldt for hodepine, all bevegelse er vondt. Er egentlig takknemlig bare jeg ikke går opp, for det bruker jeg å gjøre når livet er så stillesittende. Synes dere er flinke som henter dere inn etter en sprekk, sikkert lurt å planlegge dem.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 22:03   #158
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Og jeg? 100 gram ned Hadde det ikke vært for dere og at jeg er så fornøyd med kostholdet generelt, så hadde jeg vel hoppet av. I den grad man kan hoppe, mener jeg Kan man forresten få i seg for mye fett ? Jeg lurer på om det er det jeg gjør galt...

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 07:15   #159
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

ja det vil jeg si, er altid noen som oppmuntrer meg når jeg er litt lei, og det er nok til at jeg går videre med kuren.

jeg har selv erfart at med for mye fett så går jeg saktere ned, så jeg lurer litt på om det faktisk er en grense på hvor mye fett en bør spise, spent på vilke erfaring andre har der, jeg pleide og spise mye bacon crisp, men vekten viste at det ikke var så lurt.

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 08:29   #160
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Opprinnelig lagt inn av lalla, her.

jeg har selv erfart at med for mye fett så går jeg saktere ned, så jeg lurer litt på om det faktisk er en grense på hvor mye fett en bør spise, spent på vilke erfaring andre har der, jeg pleide og spise mye bacon crisp, men vekten viste at det ikke var så lurt.

Tror ikke det er fettet i baconcrispen du merker. Heller det at det er mye salt som binder vann i kroppen!
I utgangspunktet skal man ikke klare å spise for mye fett om man spiser seg passe mett hver gang man er sulten.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 11:43   #161
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Huff, har ikke noe matlyst i dag heller...er syk, og sliter med å spise!!!
Feber og vondt i halsen...vert hos legen og fekk konstatert virus
Har gått å hangla i en uke no...og ikke fått trent eller noe...føler meg elendig!!
Mangler overskudd!!!!!!
Håper det går over!!!

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 15:30   #162
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

INNRØMMELSE: Jeg har klart å spise for mye slik at jeg har lagt på meg, tror jeg. Kan ikke bare være vann som sitter her. Har kikket i boka, og jepp Torkil skriver at det er mulig å kose seg med for mye mat på ketolyse også. Så nå skal jeg kose meg i litt mer begrenset omfang. Dette skal gå, er jo faktisk lett å få til bare jeg fokuserer på manglende matlyst og ikke på alt jeg kan spise.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 15:32   #163
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Opprinnelig lagt inn av solsikke, her.

Huff, har ikke noe matlyst i dag heller...er syk, og sliter med å spise!!!
Feber og vondt i halsen...vert hos legen og fekk konstatert virus
Har gått å hangla i en uke no...og ikke fått trent eller noe...føler meg elendig!!
Mangler overskudd!!!!!!
Håper det går over!!!

God bedring, ta vare på deg selv og ikke stress livet har mange dager igjen.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:37   #164
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Takk for det skippy
Har no spist litt, så formen er begynt å komme seg, heldigvis!!!!
Håper på å kunne få en liten trimtur i morgen...det er noe med å komme seg ut, og yte litt, jeg får vertfall mer energi av dette....

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 15:24   #165
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Nå skippy hvordan går det med deg????
Jeg har det heldigvis litt bedre, men det går tregt...men har no heldigvis fått stemmen tilbake
Vil bare ønske dere alle en strålende helg

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 16:34   #166
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Ned 800 g denne uken

Starta med ketolyse, men har landet på "egenkomponert". Får jeg skrive her likevel eller?

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 19:12   #167
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Yesss! Nå går det så det suser. Vekta rusler jevnt nedover igjen, og det som kom på er borte. Det som jeg har gjort er å spise mindre, mye mindre. Ikke noe problem egentlig siden jeg ikke er sulten, og jeg må jo bare venne meg av med store porsjoner. Store porsjoner må jeg jo slutte med uansett. Og så rusler jeg meg en tur eller hopper på trampolina til ungene hver dag. Jeg ser jo helt dust ut der jeg skvalper rundt på trampolina, men duverden så gøy det er! Og så drikker jeg vann, vann og mere vann, en halv sitronskive i glasset så ble det drikkendes.
God helg til alle.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 19:14   #168
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Ned 800 g denne uken

Starta med ketolyse, men har landet på "egenkomponert". Får jeg skrive her likevel eller?

Klart du kan skrive her. Hvordan ser "egenkomponert" ut? Hva er det som skiller den fra ketolyse, og hva var det som ikke funket med ketolyse? Kanskje litt i overkant nysgjerrig jeg da, du får svare som det passer deg best.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 11:18   #169
solsikke
Seniormedlem
 
solsikke sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 43
Innlegg: 565
solsikke er ny på veien

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Ja, da var det veiedag igjen, og ENDELIG SER JEG 7-TALLET, HURRA!!!!!!!!
Har den siste uken gårr ned 1,8kg, og det uten trening i det heile da jeg har vert syk...
Dette vil si at siden jeg begynte påan igjen 22.08 har jeg gått ned 10,8kg frem til i dag. Jeg er superfornøyd, og kjempestolt av meg selv!!!!


Sist redigert av solsikke : 20-10-08 kl 15:10.
solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 13:17   #170
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

heisann, er nesten litt flaut og komme her og ødelegge den positive stemningen, det går jo så fint med dere og det er jo kjempe bra. men jeg må nok redusere litt på matinntaket, for vekten går ikke nedover, kosa meg med lavkarboostekake i helgen, mulig det ble noen karber for mye da, i og med at jeg også hadde lavkarbo pizza på lørdagskvelden. må nok spre godsakene litt, prioritere. denne uken skal jeg være veldig nøye med karbene, selv om jeg mener jeg har vært det før og, men noe galt må det jo være siden vekten ikke går nedover. lykke til videre alle sammen, syntes der er veldig flinke

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 18:02   #171
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Vekta kan stå stille med hvert. Jeg opplevde det, og kommer sikkert til å oppleve det igjen. Jeg tror at jeg greide å spise for mye, vekta løsna iallefall etter at jeg reduserte på matmengden(spiser fortsatt fet mat), drakk mer vann og rørte bittelitt på meg. Er ikke så flink å trene. Folka her inne sier at det er helt normalt at vekta står stille en uke eller to med hvert. Ikke mist motet.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 18:36   #172
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Endelig er jeg i gang på ordentlig!

Fra august til forrige mandag har jeg fulgt en slags lavkarbo, uten at det hadde den helt store virkninga.. Gikk opp igjen fra 87 til 90 (først ned til 86, så bare opp igjen..), og så bytta jeg vekt.. Så starta forrige mandag med annen vekt, den jeg hadde først (ja det er mye tull der..) på 92.4 kg.. Og nå står vekta på 89.4, så det går nedover!

Har vært flink, veid og ikke fått for mange karber og alt mulig.. Og det funker!
Hurra!

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 08:31   #173
Oban
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 148
Oban er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Jeg gikk ned 0.9 kg. Det var ca. halvparten av hva jeg gikk opp uken før. Men nå er jeg godt i gang på kuren som jeg har ambisjoner om å følge strengt helt fram til jul. Merker god framgang på treningen, selv om kiloene sitter veldig godt på - foreløpig .
Har også kjøpt inn Cocosa. Vil tilføre litt ekstra fett i tilfelle jeg har for lite fett i kosten. Det er ingen problem å presse ned en skje kokosfett morgen og kveld - men direkte behagelig er det ikke.

__________________



Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 08:37   #174
lalla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 49
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

heisann jeg tror kanskje jeg får i meg for mye fløte, ost og egg. teller dere karber når det står 0 karbo på osten. jeg er så i tvil, det er vel mest underbevisten som sier at jeg ikke skal telle karber da, for jeg er så glad i ost.

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 18:51   #175
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Opprinnelig lagt inn av lalla, her.

heisann jeg tror kanskje jeg får i meg for mye fløte, ost og egg. teller dere karber når det står 0 karbo på osten. jeg er så i tvil, det er vel mest underbevisten som sier at jeg ikke skal telle karber da, for jeg er så glad i ost.

Jeg er også fryktelig glad i ost, all ost har 0 karb(tror jeg). Unntatt selvfølgelig brunost og andre søte oster, men det vet du jo. Jeg har nettopp oppdaget at ferdig revet ost er tilsatt potetmel for at det ikke skal klumpe seg, og derfor gjerne har mange karber. Fløte har endel karber så der kikker jeg på pakken og regner med de, og så regner jeg ett egg= 1 karb sånn for lettvindhets skyld.
Har vært en stund i ketose, så nå spiser jeg ubegrenset av grønnsaker som vokser over jorda. Kniper litt inn på løk, tomat og de mest karborike.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53
Maltitol ... igjen og andre sukkererstatninger Carbokiller Generell ernæringsdebatt 5 24-04-04 20:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no