Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 20:11   #151
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

så lenge barna ikke er allergiske el har annen sykdom i fordøyelsen sin så burde de få smake på den maten de måtte ønske.

Problemet med slike allergier eller "sykdommer i fordøyelsen" er at de ofte starter som intoleranser med kun veldig svake utslag. Så, når man eksponeres ofte nok for det man ikke tåler vil det utvikle seg til en allergi eller en sykdom. Hadde jeg visst som barn at jeg ikke tålte f.eks gluten sørlig bra hadde jeg spart meg for masse i ettertid!
Og når man i tillegg vet hvilken virkning raske karbohydrater (ris, pasta, snop, brus) har på insulinproduksjonen, og i neste ledd hva som skjer med insulin som blir overstimulert over tid skjønner jeg ikke hvorfor man med viten og vilje vil påføre noen det. Ikke om sjansene er 1000 til 1 på at man forblir frisk heller For det er utrolig kjipt å være den ene.

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

mine barn er oxo tynne og aktive.

Jeg var superaktiv, men tjukk. Broren min var mye mindre aktiv, og veldig tynn. Aktivitet betyr ikke nødvendigvis at man er slank.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 20:58   #152
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Problemet med slike allergier eller "sykdommer i fordøyelsen" er at de ofte starter som intoleranser med kun veldig svake utslag. Så, når man eksponeres ofte nok for det man ikke tåler vil det utvikle seg til en allergi eller en sykdom. Hadde jeg visst som barn at jeg ikke tålte f.eks gluten sørlig bra hadde jeg spart meg for masse i ettertid!
Og når man i tillegg vet hvilken virkning raske karbohydrater (ris, pasta, snop, brus) har på insulinproduksjonen, og i neste ledd hva som skjer med insulin som blir overstimulert over tid skjønner jeg ikke hvorfor man med viten og vilje vil påføre noen det. Ikke om sjansene er 1000 til 1 på at man forblir frisk heller For det er utrolig kjipt å være den ene.


Jeg var superaktiv, men tjukk. Broren min var mye mindre aktiv, og veldig tynn. Aktivitet betyr ikke nødvendigvis at man er slank.

jeg mente at mine barn var små å tynne og derfor lar jeg de spise forskjellig mat, sunt og usunt.det har gjort til at de luker ut mye av det jeg kaller for søppelmat selv.de er ikke glad i gatekjøkken mat,heller ikke noe særlig snop.
mange ganger virker det som at det vi holder handa over som vi foreldre mener er usunt vil gjøre barna enda mer nysgjerrig på det, og de stuper i fatene når de er på besøk,for dette har de ikke hjemme.dette har jeg fått erfare når det har vært besøk hjemme hos oss.men alle er jo ikke sånn da.min datter er under tester for å finne ut hvor vidt hun er allergisk mot melk eller har laktose intoleranse. hun har den siste uken ikke hatt diare og oppkast.
da vi har brukt soyamelk og rismelk.
jeg har alltid ment at melk er kalveføde, men har en mann som er frelst av melk hehe.
derfor har barna her fått melk.så hennes allergi slo fort ut og det var lett å finne ut at noe var galt. men jeg vet jo at det ikke alltid stemmer for andre,det er veldig synd

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:03   #153
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg mente at mine barn var små å tynne og derfor lar jeg de spise forskjellig mat, sunt og usunt.

Men dette med mat har jo like mye det å lage et godt grunnlag for god helse som å forebygge overvekt tenker jeg. De færreste av oss er født "feite"

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:07   #154
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg mente at mine barn var små å tynne og derfor lar jeg de spise forskjellig mat, sunt og usunt.det har gjort til at de luker ut mye av det jeg kaller for søppelmat selv.de er ikke glad i gatekjøkken mat,heller ikke noe særlig snop.
mange ganger virker det som at det vi holder handa over som vi foreldre mener er usunt vil gjøre barna enda mer nysgjerrig på det, og de stuper i fatene når de er på besøk,for dette har de ikke hjemme.dette har jeg fått erfare når det har vært besøk hjemme hos oss.men alle er jo ikke sånn da.min datter er under tester for å finne ut hvor vidt hun er allergisk mot melk eller har laktose intoleranse. hun har den siste uken ikke hatt diare og oppkast.
da vi har brukt soyamelk og rismelk.
jeg har alltid ment at melk er kalveføde, men har en mann som er frelst av melk hehe.
derfor har barna her fått melk.så hennes allergi slo fort ut og det var lett å finne ut at noe var galt. men jeg vet jo at det ikke alltid stemmer for andre,det er veldig synd


Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese.

Bare hvis du gidder altså...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:09   #155
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

nei det er sant,men at det skylles litt pga gener og bakomliggende hormonforstyrrelse el annet har jeg tro på i visse tilfeller. når en ser all den forskjellige kosten som er rundt omkring og mange ganger lever de tynne og de overvektige av samme kost.
vanskelig å debattere egentlig,siden det er så mange sider av en slik sak.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:11   #156
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese.

Bare hvis du gidder altså...


-

Du verden å du klager på meg da.
Først er det ene også det andre.
Gidder ikke slik trakassering, for kom ikke her å fortell meg at det du nettopp skrev ikke var sarkastisk.

Men skal gjøre det jeg, ingen problem.

Men tror det er best at vi lar denne diskusjonen mellom oss ligge,
er ikke interesert i å få en dårlig dag pga dette.
Ikke kommer vi noen vei heller.
Vi blir ikke enig og det er det som er saken i en diskusjon.
Men når en sak går over til å slenge dritt er diskusjonen over for min del.
Jeg liker diskusjon/debatt men jeg finner meg ikke i hva som helst.
Du får ha en fortsatt fin kveld.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:19   #157
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

nei det er sant,men at det skylles litt pga gener og bakomliggende hormonforstyrrelse el annet har jeg tro på i visse tilfeller. når en ser all den forskjellige kosten som er rundt omkring og mange ganger lever de tynne og de overvektige av samme kost.
vanskelig å debattere egentlig,siden det er så mange sider av en slik sak.

Nuja, det finnes i allefall ikke studier som får meg til å tro at unger har bruk for raske karbohydrater og at de utmerket kan vokse seg friske og sterke på lavkarbo
Hadde en datter som ble sykelig overvektig og en sønn som ble undervektig på nøyaktig det samme kostholdet.

Å påføre ungene feks blodsukkersvingninger når jeg vet hvordan det påvirker feks meg, hadde ikke vært aktuelt om jeg hadde hatt kontrollen over maten til unga nå. Det er i allefall helt sikkert!
Frukt hadde heller ikke vært daglig kost, svært lite nyttig å få i seg der også...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:32   #158
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

Les den overnevnte teksten.

Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener? Er du så sikker på at dine barn ikke vil utvikle hormonelle forstyrrelser siden du mener det er ok å fi dem karber?
Hverken min sønn eller min datter har hormonelle sykdommer, den ene ble sykelig overvektig mens den andre ble undervektig, selv om de var friske og i aktivitet. Han spilte fotball og trente mens hun var aktiv med hest og holdt på i stall bla. Vi bodde 3-4 mil unna gatekjøkken og jeg sto for handlinga.

Altså, de var friske, aktive og hadde ikke tilgang på gatekjøkkenmat eller snop utover hva jeg sto for.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:38   #159
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

Du verden å du klager på meg da.
Først er det ene også det andre.
Gidder ikke slik trakassering, for kom ikke her å fortell meg at det du nettopp skrev ikke var sarkastisk.

? Jeg forsøker å forstå hva du mener og hva tanken bak meningene er.
Belager om du oppfatter det som spydig, det har på ingen måte vært hensikten.
Kan ikke helt se at jeg har klaget på deg, men om du oppfatter det slik må jeg bare beklage det også.

Dette er et diskusjonsforum og at noen vil være uenig med deg og nysgjerrig på hva du bygger dine meninger på er ganske naturlig på en plass som dette
Å påstå at jeg slenger dritt er forøvrig en rimelig drøy kommentar!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:41   #160
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

? Jeg forsøker å forstå hva du mener og hva tanken bak meningene er.
Belager om du oppfatter det som spydig, det har på ingen måte vært hensikten.
Kan ikke helt se at jeg har klaget på deg, men om du oppfatter det slik må jeg bare beklage det også.

Dette er et diskusjonsforum og at noen vil være uenig med deg og nysgjerrig på hva du bygger dine meninger på er ganske naturlig på en plass som dette
Å påstå at jeg slenger dritt er forøvrig en rimelig drøy kommentar!

dette er trakasering:

"Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese"

Bare hvis du gidder altså...

i tillegg ba du meg om å legge på den forendværende teksten så du skulle forstå at den var til deg.du skjønte jo at den var til deg,hva var problemet da.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:45   #161
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

dette er trakasering:

"Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese"

Bare hvis du gidder altså...

i tillegg ba du meg om å legge på den forendværende teksten så du skulle forstå at den var til deg.du skjønte jo at den var til deg,hva var problemet da.

Nå tror jeg du må kikke litt bakover i tråden, var ikke jeg som ba deg om det Tror det var Kula som skrev det? Sjekk innlegg nr 154, som sagt Kula og ikke jeg som ba deg om skrive med mellomrom og stor bokstav.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:48   #162
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

Men det som fikk begeret til å renne over er dette andre tullet du kjapper om midt i en diskusjon.Som om det er vanskelig for deg å lese teksten fordi det ikke er store bokstaver etter ett punktum. Å om jeg setter punktum midt i en setning skal du bare ikke bry deg om det.Du har tydeligvis fått med deg alt vi har debatert om siden det tok en halv dag før du kom på dette.

Skal du være sint får du som sagt være det på rett person

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese.

Bare hvis du gidder altså...


-

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:48   #163
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

ja jeg veit da at en diskusjon bygger på uenigheter.
Det har jeg da sagt tusen ganger.
Forventer ikke at folk skal være enig med meg jeg.
Men det som fikk begeret til å renne over er dette andre tullet du kjapper om midt i en diskusjon.Som om det er vanskelig for deg å lese teksten fordi det ikke er store bokstaver etter ett punktum. Å om jeg setter punktum midt i en setning skal du bare ikke bry deg om det.Du har tydeligvis fått med deg alt vi har debatert om siden det tok en halv dag før du kom på dette.

å kjære gud..beklager så masse.
dette var virkelig ikke meningen.
håper du tilgir meg?
er litt for provosert her nå skjønner du, å da går det litt fort her.
unnskyld nok engang..herregud å flau jeg er
da sletter jeg det jeg har skrevet til deg åsså sender jeg det videre til rett person.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:52   #164
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

å kjære gud..beklager så masse.
dette var virkelig ikke meningen.
håper du tilgir meg?
er litt for provosert her nå skjønner du, å da går det litt fort her.
unnskyld nok engang..herregud å flau jeg er
da sletter jeg det jeg har skrevet til deg åsså sender jeg det videre til rett person.

Helt i orden

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:53   #165
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

å takk nå ble jeg letta.
at det går ann
jeg har pms så det holder i dag, så burde igrunn ikke diskutere noe særlig for da blir jeg så engasjert at det nesten tilter for meg hehe

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:59   #166
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

dette er trakasering:

"Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese"

Bare hvis du gidder altså...

i tillegg ba du meg om å legge på den forendværende teksten så du skulle forstå at den var til deg.du skjønte jo at den var til deg,hva var problemet da.


Den var unødvendig spydig, jeg beklager det! Men ta det som en oppfording til å skrive mer lesbart. Det er faktisk lite lesevennlig å kutte ut mellomrom og stor forbokstav. Det kan føre til at noen ikke gidder å lese innleggene dine.

Det ville jo være synd!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:02   #167
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Den var unødvendig spydig, jeg beklager det! Men ta det som en oppfording til å skrive mer lesbart. Det er faktisk lite lesevennlig å kutte ut mellomrom og stor forbokstav. Det kan føre til at noen ikke gidder å lese innleggene dine.

Det ville jo være synd!


-

du gir deg ikke med spydighetene du.
at du gidder å være sånn.

en oppfordring til deg:
LA VÆR Å LESE MINE INNLEGG!!!!
da slipper du å irritere deg.

  Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 22:03   #168
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av titti76, her.

du gir deg ikke med spydighetene du.
At du gidder å være sånn.

En oppfordring til deg:
La vær å lese mine innlegg!!!!
Da slipper du å irritere deg.


?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 23:06   #169
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

du gir deg ikke med spydighetene du.
at du gidder å være sånn.

Nå beklaget vel kula at han hadde vært spydig? Tror ikke det bare er vi andre som bør lese to ganger...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 23:06   #170
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

?


-

Hun har PMS...

let it go...

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 08:05   #171
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Den var unødvendig spydig, jeg beklager det! Men ta det som en oppfording til å skrive mer lesbart. Det er faktisk lite lesevennlig å kutte ut mellomrom og stor forbokstav. Det kan føre til at noen ikke gidder å lese innleggene dine.

Det ville jo være synd!


-

Man skal passe seg litt for å kritisere skrivemåten til andre.
Det finnes jo ting som dysleksi og sånne ting. Ikke så kult å bli kritisert for noe man rett og slett ikke kan noe for...

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 13:15   #172
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Man skal passe seg litt for å kritisere skrivemåten til andre.
Det finnes jo ting som dysleksi og sånne ting. Ikke så kult å bli kritisert for noe man rett og slett ikke kan noe for...

Nå tror jeg ikke dysleksi slår ut kun på bruk av mellomrom og komma...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 09:50   #173
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Kozemor, her.

Man skal passe seg litt for å kritisere skrivemåten til andre.
Det finnes jo ting som dysleksi og sånne ting. Ikke så kult å bli kritisert for noe man rett og slett ikke kan noe for...


Helt enig! Jeg kunne aldri tenke meg å kritisere skrivefeil som skyldes noe man rett og slett ikke kan noe for. Hvis man gjør så godt man kan burde man slippe slikt.

Men, er det noen her som har gjort noe slikt da?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:58   #174
nilmor
Medlem
 
nilmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Stathelle, Telemark
Innlegg: 175
nilmor er ny på veien

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Sitter å humrer litt for meg selv når jeg leser på denne tråden.
Hvorfor gå rundt å irritere seg på ting man ikke får gjort noe med? Var det slik at trådstarteren ble litt misunnelig på ungene??

Kan man ikke heller fokusere på det postive i omgivelsene, tenk på de foreldrene som har initiativ til ta med barna i svømmehallen til masse sunn fysisk aktivitet
Dessuten er det vel en generell prioritering for folk på dette forumet å kutte på sukkerinntaket til ungene. Tror ingen er uenig i det.

Så folks; "Always look at the bright side of life"

__________________
STARTVEKT: 134,7 kg - 16.02.2011
MÅL: 90 kg. NÅ: 103,1 kg
MINUS: 31,6 kg

~ There is no easy way to heaven ~
nilmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:59   #175
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av nilmor, her.

Sitter å humrer litt for meg selv når jeg leser på denne tråden.
Hvorfor gå rundt å irritere seg på ting man ikke får gjort noe med? Var det slik at trådstarteren ble litt misunnelig på ungene??

Kan man ikke heller fokusere på det postive i omgivelsene, tenk på de foreldrene som har initiativ til ta med barna i svømmehallen til masse sunn fysisk aktivitet
Dessuten er det vel en generell prioritering for folk på dette forumet å kutte på sukkerinntaket til ungene. Tror ingen er uenig i det.

Så folks; "Always look at the bright side of life"

Så kort og greitt oppsummert det jeg tror egentlig alle mente!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overvektige barn - hva gjør man? Thea1980 Barns kosthold 23 11-01-11 12:17
"Overvektige barn spiser sunnest" Nicpins Nyheter / media 5 23-09-10 22:07
Hvor mange karbohydrater finnes i curry paste? anca-77 Spørsmål og svar 2 27-08-08 11:06
Gir foreldre skylden for overvektige barn Helene Artikler 40 25-10-06 16:26
Overvektige barn må tåle å sulte kie Barns kosthold 23 18-07-05 11:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no