Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#151 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tror du på engler?
Hva så? Ingenting kan bevises 100%, men det kan bevises hinsides enhver tvil. Kan dine ville teorier om det overnaturlige det? Nei. Ergo velger jeg det livssynet som har mest backup. Filosofene argumenterer forresten stort sett ikke om hvorvidt vi eksisterer, men om hvordan og hvordan det kan bevises. Man kan argumentere og filosofere til man blir blå i ansiktet, men noen gud vil man aldri kunne bevise. Faktisk vil man aldri kunne komme noen grunn til å velge å tro på et vesen som ikke er nødvendig for vår virkelighet og ikke kan bevises eller engang forsvares med logikk eller filosofi.
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#152 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville egentlig bare peke på at siden du tidligere sa det var ulogisk å tro på ting som ikke kunne bevises, og siden ikke egentlig noens eksistens kan bevises, så kan man jo heller ikke tro at man selv eller verdens rundt en eksisterer. Basert på det utsagnet.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#153 |
Seniormedlem
Hørt om Occam's razor? I en situasjon der du har 2 eller flere mulige forklaringer for samme fenomen er det antagelig den enkleste som er den korrekte. I dette tilfelle snakker vi religion vs. realisme/naturalisme/hva-enn-du-vil-kalle-det, og der er det faktisk ikke slik at alle forklaringene ér likeverdige engang! Sist redigert av plastbox : 15-07-10 kl 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Seniormedlem
Forøvrig tror jeg at man kan lære mye av andre mennesker, selv om man ikke nødvendigvis er enig med dem, hvis man er litt mer nysgjerrig og litt mindre arrogant overfor omverdenen....
![]() |
![]() |
#155 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Sorry altså - jeg har forsøkt og flere med meg. Kan vi ikke bare være enige om at vi ikke er enige? Også kan du lage deg en egen tråd hvor du kan få diskutere dette - helt fritt!?? Vi lever tydeligvis i forskjellige verdner - og, med all respekt, det du snakker om hører ikke hjemme i min verden. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand
![]() |
![]() |
#156 |
Seniormedlem
Trådstarter (og flere andre) har bedt om en åpen diskusjon og utveksling av idéer. Jeg får bare beklage at mine meninger ikke stemmer over ens med dine og at dine argumenter er så utilstrekkelige at du må svare med urelatert vissvass og sensur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Seniormedlem
Beklager altså...hadde ikke trodd jeg skulle si dette i denne sammenhengen - men, du er "far out"....!!! Way, way waaaay far out! |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Seniormedlem
Nå er det vel nettop det endel av oss mener, at disse vesnene trengs for å få verden til å henge sammen.
![]() |
![]() |
#159 |
Seniormedlem
Nok et svar som på ingen måte er konstruktivt eller bidrar til samtalen/diskusjonen. Du kunne likegodt skrevet "Laaalalalalaaa..". Du svarer aldri på noe jeg spør om, du argumenterer aldri for din side av debatten.. Hvorfor har du ikke noe konstruktivt å komme med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Seniormedlem
Godt poeng, heldigvis har vi forstatt elementærfysikk (kvantefysikk, strengteori, M-teori, osv.) som er spennende områder vi bare såvidt begynner å forstå. Vi har også endel jobb igjen før vi forstår DNA og RNA 100%, men vi har allerede designet våre egne helt syntetiske livsformer, så jobben pågår der også. Hva med utforskning av rommet? Det er nesten uungåelig at det finnes levende verdener andre steder og det ville jo gitt oss en vanvittig ny kilde med informasjon. Fler-dimensjonell matematikk (i forbindelse med strengteori ol.) er et felt det forskes på. Nanoteknologi, deriblant nanomedisin er også svært spennende og lovende forskningsfelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#161 |
Seniormedlem
Hei du, du er der enda? Det betyr at du kanskje synes dette er spennende? Jeg ser du bruker språk som ikke jeg forstår - det er kvantefysikk, nanoteknologi osv . Det er sikkert viktig for deg. Men, for MEG handler det om FØLELSEN jeg har. Ja, det handler om FØLELSEN - og, min viten om å ta inn eller ut tanker. Det er DET det handler om for meg og da skjønner vel du også at vi snakker totalt forskjellige språk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Seniormedlem
Dersom det faktisk bare er å "åpne opp" hadde jeg helt dønn oppriktig, fra dypet av mitt biomekaniske hjerte, satt pris på om du fortalte meg hvordan. Ikke noe "believe in the Force", "Omfavn Kristus som din reddning", men konkret hvordan jeg åpner meg. Jeg har møtt mennesker som kan gjøre rare ting hinsides min forklaringsevne med det de selv sier er energi, og en fyr imponerte meg spesielt med sin evne til å lese auraer. Vi jobbet sammen i et digert lager/produksjonslokale og det var første gang vi snakket sammen. Ikke bare satte han fingeren på 2 kroniske sykdommer jeg har og har hatt men ikke har et eneste synlig symptom på, han så også veldig spesifikke ting rundt følelseslivet mitt, helsen og psyken til min mor, og typen person min lillesøster er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Tror du på engler?Plastbox: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#164 |
Seniormedlem
Sv: Tror du på engler?Ja, meditasjon er et tema som går igjen i stort sett alle former for okkultisme og overnaturlig tro. Den eneste typen jeg er kjent med er den japanske "tom tanke" (dårlig oversatt) typen, der man rett og slett setter seg ned, puster rolig og kontrollert og tier den konstante indre dialogen. Dette, kombinert med diverse visualisering av farger og denslags, men da beveger vi oss ut i et felt som varierer veldig fra praksis til praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Seniormedlem
Men altså - da er du på god vei! Du må bare fortsette å lete. Dette skjer ikke over natta. Bare fortsett - og, du vil få resultater! I promise you, For meg startet det sånn at jeg leste bøker om dette - og så begynte jeg å forsøke å gjøre øvelsene som ble beskrevet. For meg kom det til meg ganske snart - vet ikke om det gjelder for alle - men, sånn var det for meg. Etterhvert som jeg kjente dette meldte jeg meg på kurs. Innen meditasjon - og, det er en vidunderlig ting - hvor man deler opplevelser. Betyr forsåvidt ikke at man har opplevd noe stort - men, man skjønner at NOE er i gang. Og så ....ja, så, går det sin gang - og, det blir etterhvert veldig personlig. Du må bare prøve videre - og, ikke la logikken stoppe deg. Den er antakelig den som stopper de fleste av oss. Den er ikke reel i denne verden - logikken (for svarte) er kjærligheten som finnes og som vi kan være en del av. Kall meg gal, men jeg er lykkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Tror du på engler?Nå er det ikke bare i okkultisme at meditasjon er mye brukt, det er nyttig verktøy mot en rekke sykdommer også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Seniormedlem
Jeg er ikke trangsynt, som sagt står døra på gløtt. Jeg omfavner derimot ikke alt jeg blir foret med rått, f.eks. er jeg gammel nok til å ha hatt 13 år med "Kristendom" på skolen (fremfor "Religion og livssynslære" som det heter nå) der vi ble inndoktrinert med at den Kristne tro var den eneste rette. Kristendomslæreren var like sikker når han/hun leste fra boken sin som naturfaglæreren var da han leste fra sin. Per det du sier burde jeg være en flittig, god kristen da dette er det jeg er skolert til å være men jeg bruker hjernen min og utviser endel skepsis og kom tidlig frem til den konklusjonen at de store verdensreligionene i allefall ikke har noe for seg. Hvilken nådefull, allvitende gud ville skapt meg på en slikt måte at jeg ikke kan tro på han og dermed er dømt til evig, utenkelig pine? Det samme gjelder f.eks. homofile, som i følge kristen tro er dømt til å for alltid fornekte kjærlighet eller brenne til evig tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Tror du på engler?jeg er helt enig med deg, Plastbox. Man skal ikke sluke alt dette rått! Man skal faktisk være ganske så forsiktig med det og bruke det vettet man har fått utdelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Seniormedlem
En metode jeg forsøkte for en stund tilbake var å meditere mens jeg visualiserte energi fra noe langt oppe som betød "kraft" for meg komme inn i kronechakraen min og energi fra jorda komme opp gjennom føttene. Energien skulle samles sånn omtrent i solar plexus, og med hvert dype pust skulle man visualisere en glødende hvit ball, en flamme som ble mer og mer intens, eller hva enn som var mest naturlig og best mulig representerte "kraft" for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Tror du på engler?Det er morsomt å diskutere med deg, men kjenner jeg er litt trøtt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Tror du på engler?Jøss, jeg må si tråden fikk en interessant utvikling, for ikke å snakke om at jeg på en slags måte ender opp med å (til dels) kjenne meg mest igjen i det Plastbox sier (bortsett fra at jeg etter mye øving faktisk FIKK psyhjulet mitt til å gå rundt og snu og stoppe bare med tankekraft. Hehe |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#172 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 56
Hei Plastbox. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
![]() |
![]() |
#173 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 56
Det som er interessant med sunt-kosthold "løgnene" er jo at det antageligvis ligger mye politisk (dvs. livsfilosofisk) tankegods rundt dette. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
![]() |
![]() |
#174 |
Seniormedlem
Jeg fikk faktisk mitt hjul til å spinne jeg også, men hvorvidt det var trekk i rommet, varme fra hendene, statisk elektrisitet eller superkrefter vet jeg ikke. Igjen kommer Occam's Razor inn i bildet og fastslår rått og nådeløst at det antagelig var en av de enkle forklaringene, fremfor at jeg har en evne som aldri i menneskehetens historie har blitt bevist (og telekinese/psychokinese ville vært ekstremt verdifult om det fantes, og ikke minst lett å demonstrere under kontrollerte omstendigheter). |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
Sv: Tror du på engler?Jeg for min del tror at en del av det som står i Bibelen er sant, uten at jeg nødvendigvis skal si om jeg er kristen eller ikke. Det er flere av tingene som står der som har skjedd, uten at det nødvendigvis trengs å tolkes som Guds vilje. Det er vel mere det at man har tatt historier som har skjedd, og utvidet dem mht betydningen. Jesus har for eksempel levd det er det mange ( også ikke -kristne som er skjønt enige om), om han var Guds sønn skal ikke jeg fastslå noe om - men at han levde og var en rebell som hadde mange gode tanker tror jeg så absolutt. Og det er flere historier, hendelser og mennesker i Bibelen som man finner bevis for at har funnet sted: http://www.time.com/time/magazine/ar...3854-2,00.html http://news.nationalgeographic.com/n...igion-culture/ http://www.foxnews.com/scitech/2010/...turkey-ararat/ ( Legg forøvrig merke til denne i artikkelen over: View All Comments (666) ) I utgangspunktet tenker jeg at Bibelen kan leses som en slags selvhjelpsbok ala A New Earth og alle disse i den sjangeren. Den er jo full av veldig mange fine setninger om det å leve, som man fint kan ta til seg om man så er kristne eller ikke. Sist redigert av EmilyB : 16-07-10 kl 13:40. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Tror jeg gir opp | Sense | Ketolysekuren | 22 | 03-05-09 13:02 |
Tror du det finnes engler? | mofe | Generell diskusjon | 302 | 20-08-07 08:09 |
Tynnere enn du tror? | Dorothy | Generell ernæringsdebatt | 10 | 09-07-06 18:51 |