Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#151 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+
Å heldiggen!! Jeg vil også til London!
![]() |
![]() |
#152 |
Seniormedlem
Hvor: Bergen
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+I kveld får jeg og min kjære besøk, så da skal jeg lage lasagne (lavkarbo of course). Så blir det film og litt ps3 |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
![]() |
![]() |
#153 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Høres ut som min planlagte kveld og, bortsett fra at jeg skal lage eggerøre og røkelaks. God helg!
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#154 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sv: Marsskravletråden til 30+ikveld skal det ryddes, imorra kommer nemlig min kjære på besøk. har ikke sett han siden nyttår, så blir nok en utålmodig togtur opp til gardermoen ja |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf
![]() |
![]() |
#155 |
Medlem
Hvor: oslo
![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+Ååå nå har jeg skikkelig lyst på helg. I dag har jeg ikke vært noe flink, fant daimsjokolade på kontoret og så var jeg så trøtt at jeg spiste masse. Så da blir det ikke mer utskeielser i helga! En gang i uka er maks, og det var ikke en gang spesielt godt og nå er jeg litt kvalm. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#156 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Før trente jeg spinning og endel styrke. Men har gått over til Yoga, det har veldig mye bedre effekt på meg. VIste seg at jeg trengte å roe ned heller enn å dra opp tempoet.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#157 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 54
Sv: Marsskravletråden til 30+ÅÅÅÅ er det mulig da.
Jeg kan ikke trene noe akurat nå men jeg går litt tur. Har fått råd av fysioterapauten min å begynne med yoga for å stimmulere lymfesystemet. Erfaring fra tidligere er at å gå med staver var veldig positivt for meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#158 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+Sliter selv med at hendene noen ganger bare griper det som ligger på benken. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins learner
![]() |
![]() |
#159 |
Seniormedlem
Sv: Marsskravletråden til 30+Sambo'n min fungere ikke uten en stor plate sjokolade eller en stor kartong juice om dagen, så jeg ble kjapt flink til å ignorere fristelser.
![]() |
![]() |
#160 |
Seniormedlem
På tide å få sjekket blodsukkeret hans? Faren min var sånn da han fikk dia2....
![]() |
![]() |
#161 |
Seniormedlem
Sv: Marsskravletråden til 30+Han er frisk som en fisk - uforskammet så. Han er bare veldig glad i mat og godis, har alltid vært det. Men skal ta rådet ditt til etterretning, Carisma - selv om jeg nok tror det bare er et "sweet tooth"-problem, ikke et medisinsk et.
![]() |
![]() |
#162 |
Seniormedlem
Jeg tror mange med begynende blodsukkerproblemer skylder på dette. Desto mer grunn til å føloge med på det. Avhengighet av raske karbohydrater tyder jo uansett på at man har kraftige blodsukkerreaksjoner, at man merker veldig godt når det går ned. Over årene vil det bare bli værre, og insulinet vil bli utslitt. Så må kroppen produsere mer insulin for å kompensere, og man får enda større søtbehov. Tilslutt fungerer ikke systemet lenger og man har diabetes.
![]() |
![]() |
#163 |
Seniormedlem
Sv: Marsskravletråden til 30+Sant nok, er noe å tenke på for han. Har bedt han sjekke neste gang han er til legen. Men han blir aldri syk, så han kommer seg liksom aldri dit. Dette er fyren som ble høy av en smertestillende tablett han fikk etter en helg på fylla, fordi han ALDRI hadde tatt noe sånt før (Skal si jeg lo). Han hadde nok hatt godt av mindre sukker, men tror nok ikke jeg er den som kan få han til å spise mindre av det - han er tynn som ei flis og vokste opp med en mor som er konditor. Gammel vane er vond å vende, og alt det der.
![]() |
![]() |
#164 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+Å herre for en grusom drøm jeg hadde i natt!! Leste, og tenkte over dette innlegget i går vet du:
Så da hadde jeg mareritt om at jeg havna på sukkervogna og la på meg alle avtatte kilo, pluss litt til. Det begynte med at jeg automatisk puttet en hånd potetgull i munnen. Uff, det skal aldrig skje! Hehe
![]() |
![]() |
#165 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+Selvfølgelig kan man elske både partnere, familie og venner, etter min mening! Det finnes mange måter å vise kjærlighet på
![]() |
![]() |
#167 |
Seniormedlem
Jeg er motsatt, klarer ikke å si det til noen - her går det i "glad i deg" til alle kjære - inkludert sambo'n. Men man bruker da de ordene som passer en, meningen er jo det som teller.
![]() |
![]() |
#168 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Som sagt mener jeg at man kan elske både partnere, familie og venner, men jeg er ikke flink til å si det for det. Jeg klarer ikke en gang å si "glad i deg" til mine nærmeste. Med et anstrengt forhold til familie generelt, hadde det for meg følt ganske unaturlig å si noe slikt. Men jeg skulle ønske at det ikke var slik da. Men til min nærmeste venninne sier jeg det titt og ofte(at jeg er glad i henne). Til eksen kunne jeg si at jeg elsket han. Og til en jeg holder på med nå, sier jeg at jeg elsker ham fordi at jeg gjør jo det
![]() |
![]() |
#169 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg sier det til mennesker som jeg virkelig føler jeg elsker. Men hjemme har de alltid sagt at de elsker meg, så derfor føles det vel naturlig for meg. Men mange synes det er litt sært og syns at ordet elske er forbeholdt partner. Men jeg føler ofte at jeg har like sterke bånd/følelser for andre mennesker enn noen jeg er forelsket i (men da uten kanskje de seksuelle følelsene, om man kan kalle dem det). |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Seniormedlem
Heh, var det jeg mente lenger oppe der. Om man klarer si at men elsker noe eller noen, si det. Jeg - jeg "elsker" bare materielle saker jeg. Personer er jeg glad i - fordi jeg er ukomfortabel med å bruke ordet "elsker" i den sammenheng. Men det er meg, og det er ingen problemer med at andre som ikke er like 'forknytte' som meg sier det til både venner og familie - og det kommer da frem av sammenhengen hvilken type "elsk" det er.
![]() |
![]() |
#172 |
Seniormedlem
Alder: 39
Sv: Marsskravletråden til 30+Jeg elsker jo familien min, men vet at min familie mener at å si at man elsker en person, er noe man gjør til partner. Jeg sier det derfor ikke til familien, men sier at jeg er glad i de, selv om jeg i høyeste grad elsker de |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
![]() |
![]() |
#173 |
Gjest
|
Sv: Marsskravletråden til 30+Fra jeg startet på lavkarbo har jeg hatt avtale med meg selv om at DENNE helga er fri. Oppdaget og lært mye om meg selv og om lavkarbo etter en slik helg. I motsetning til hva jeg skrev i forrige innlegg har jeg fråtset denne helga. Både i kaker, snop og mat. |
![]() |
![]() |
#174 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
Jeg begynte med yoga og vannaerobic. Noe annet tålte ikke knea mine. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#175 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
Sv: Marsskravletråden til 30+Nå har jeg igjen vært helt ute å sklidd. Og det i ett siden torsdag. Var flink i 1 1/2 uke siden sist jeg gikk på tryne. Gemalen klarer seg, mens jeg kjøper og putter alt i munnen. Ikke smaker det så godt som jeg tror heller. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Marsskravletråden til 30+ | grotingeling | Mer enn 30 kg overvekt | 142 | 31-03-10 15:16 |