Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Marsskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-03-11, 15:18   #151
ekenna
Seniormedlem

ekenna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marsskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Nå er det ti minutter til skolen er slutt, og da er det helg her også!
Denne helga skal jeg reise hjem til der jeg bodde før! Så, da blir det 9-10 timers kjøring idag, søke sommerjobb, cafètur og ut på byen å feire ei veninnne imorgen, før det blir 9-10 timers hjemkjøring på søndag. OGSÅ skal jeg til London på tirsdag!!! Gleder meg noe sykt! Men.. gruer meg litt til å holde meg til ketolysen..

God helg!

Å heldiggen!! Jeg vil også til London! Men får vente til jeg kan gå normalt igjen. Hehe. Og å holde deg til kostholdet går helt sikkert bra, du er jo så flink! God helg og god tur!

Gammel 18-03-11, 15:34   #152
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

I kveld får jeg og min kjære besøk, så da skal jeg lage lasagne (lavkarbo of course). Så blir det film og litt ps3

God helg til folket!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 15:40   #153
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

I kveld får jeg og min kjære besøk, så da skal jeg lage lasagne (lavkarbo of course). Så blir det film og litt ps3

God helg til folket!

Høres ut som min planlagte kveld og, bortsett fra at jeg skal lage eggerøre og røkelaks. God helg!

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 16:09   #154
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

ikveld skal det ryddes, imorra kommer nemlig min kjære på besøk. har ikke sett han siden nyttår, så blir nok en utålmodig togtur opp til gardermoen ja

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 16:10   #155
monstermarihone
Medlem

monstermarihone sin avatar

Hvor: oslo
monstermarihone er på en erverdig vei

Ååå nå har jeg skikkelig lyst på helg. I dag har jeg ikke vært noe flink, fant daimsjokolade på kontoret og så var jeg så trøtt at jeg spiste masse. Så da blir det ikke mer utskeielser i helga! En gang i uka er maks, og det var ikke en gang spesielt godt og nå er jeg litt kvalm.

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 23:24   #156
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?

Før trente jeg spinning og endel styrke. Men har gått over til Yoga, det har veldig mye bedre effekt på meg. VIste seg at jeg trengte å roe ned heller enn å dra opp tempoet. Før jeg ble gravid kombinerte jeg det med zumba, nå er det vannaerobic i stedet. Også går jeg tur i helga. Jeg syns det var dødskjedelig før, men har begynt å like det Gjerne med staver når det er bart ute.

Gammel 19-03-11, 10:41   #157
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 54
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

ÅÅÅÅ er det mulig da.
Laget meg en kotelett til frokost ( har vært så sulten disse dagene og da har jeg funnet ut at det er best å begynne dagen med en kotelett).
Ved siden av ovnene så lå det en åpen potetgullpose fra i går. Mannen hadde kjøpt den uten å tenke seg om. Jeg har ikke noe problem med at de spiser det uten meg. Problemet var at armen min av gammel vane tok en neve av innholdet i posen og puttet i munnen min. Trodde slike vaner var borte nå, men tydeligvis så er den på plass når jeg minst aner det.

Siden jeg ikke er i ketose så har det ikke så mye å si for vekta annet enn at det var fryktelig irriterende å oppdaget at jeg fortsatt gjør slike ting.

Sitat:

Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?

Jeg kan ikke trene noe akurat nå men jeg går litt tur. Har fått råd av fysioterapauten min å begynne med yoga for å stimmulere lymfesystemet. Erfaring fra tidligere er at å gå med staver var veldig positivt for meg.
Ellers så skal dagen gå med til å rydde. Er veldig fint vær ute så det blir nok en liten tur ut også.

Har 2 pakker kjøttdeig som skal brukes til middag. Har dere noen forslag til hva som kan lages av det?

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:37   #158
ruslepølsa
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sliter selv med at hendene noen ganger bare griper det som ligger på benken.
Om det ligger et rundstykke eller noe snop der har jeg flere ganger tatt meg selv i å plutselig ha det i hendene på vei mot munn... Skjønner det ikke. Jeg VET jeg ikke skal ha det men noe inne i hode mitt tar kontroll over hendene og bare vil ha karbo..
Heldig vist er samboeren min blitt flinkere til ikke å kjøpe snop eller ha de liggende fremme.
Klarer meg fint uten alt av snop som sjokolade og potetgull så lenge de ikke ligger freme eller står på bordet.. Står de først fremme, da blir det fort en liten mental kamp(som jeg har tapt mye de siste 10 årene) men nå går det letter å vinne.

Ruslepølsa

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 11:51   #159
Kitsu
Seniormedlem

Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sambo'n min fungere ikke uten en stor plate sjokolade eller en stor kartong juice om dagen, så jeg ble kjapt flink til å ignorere fristelser.

~*~
Gammel 19-03-11, 12:39   #160
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Sambo'n min fungere ikke uten en stor plate sjokolade eller en stor kartong juice om dagen, så jeg ble kjapt flink til å ignorere fristelser.

På tide å få sjekket blodsukkeret hans? Faren min var sånn da han fikk dia2....

Gammel 19-03-11, 13:54   #161
Kitsu
Seniormedlem

Han er frisk som en fisk - uforskammet så. Han er bare veldig glad i mat og godis, har alltid vært det. Men skal ta rådet ditt til etterretning, Carisma - selv om jeg nok tror det bare er et "sweet tooth"-problem, ikke et medisinsk et.

~*~
Gammel 19-03-11, 13:57   #162
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

tror det bare er et "sweet tooth"-problem, ikke et medisinsk et.

Jeg tror mange med begynende blodsukkerproblemer skylder på dette. Desto mer grunn til å føloge med på det. Avhengighet av raske karbohydrater tyder jo uansett på at man har kraftige blodsukkerreaksjoner, at man merker veldig godt når det går ned. Over årene vil det bare bli værre, og insulinet vil bli utslitt. Så må kroppen produsere mer insulin for å kompensere, og man får enda større søtbehov. Tilslutt fungerer ikke systemet lenger og man har diabetes.
Trenger jo ikke skjer før om 15 år, men jeg vet selv hvor iriterende det er å vite at man kunne forhindret det bare man visste litt mer om sammenhengen.

Gammel 19-03-11, 14:12   #163
Kitsu
Seniormedlem

Sant nok, er noe å tenke på for han. Har bedt han sjekke neste gang han er til legen. Men han blir aldri syk, så han kommer seg liksom aldri dit. Dette er fyren som ble høy av en smertestillende tablett han fikk etter en helg på fylla, fordi han ALDRI hadde tatt noe sånt før (Skal si jeg lo). Han hadde nok hatt godt av mindre sukker, men tror nok ikke jeg er den som kan få han til å spise mindre av det - han er tynn som ei flis og vokste opp med en mor som er konditor. Gammel vane er vond å vende, og alt det der.

Han klarer seg egentlig uten sukker da, jeg overdriver jo litt. Tingen er at han er fullt i stand til å spise en stor sjokoladeplate hver dag, men de kan og vare to-tre uker i slengen og noen ganger går det lang tid i mellom dem og. Det varierer veldig. Tror egentlig bare jeg synes han spiser mye sukker fordi jeg ikke gjør det selv. Liker ikke melkesjokolade noe særlig selv, synes det er ALTFOR søtt, gjorde det til og med før jeg begynte på ketolyse. Er salt snop som er min bane, ikke søtt.

~*~
Gammel 20-03-11, 12:11   #164
ekenna
Seniormedlem

ekenna sin avatar

Å herre for en grusom drøm jeg hadde i natt!! Leste, og tenkte over dette innlegget i går vet du:

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

ÅÅÅÅ er det mulig da.
Laget meg en kotelett til frokost ( har vært så sulten disse dagene og da har jeg funnet ut at det er best å begynne dagen med en kotelett).
Ved siden av ovnene så lå det en åpen potetgullpose fra i går. Mannen hadde kjøpt den uten å tenke seg om. Jeg har ikke noe problem med at de spiser det uten meg. Problemet var at armen min av gammel vane tok en neve av innholdet i posen og puttet i munnen min. Trodde slike vaner var borte nå, men tydeligvis så er den på plass når jeg minst aner det.

Så da hadde jeg mareritt om at jeg havna på sukkervogna og la på meg alle avtatte kilo, pluss litt til. Det begynte med at jeg automatisk puttet en hånd potetgull i munnen. Uff, det skal aldrig skje! Hehe

Gammel 20-03-11, 12:14   #165
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Å herre for en grusom drøm jeg hadde i natt!! Leste, og tenkte over dette innlegget i går vet du:

Så da hadde jeg mareritt om at jeg havna på sukkervogna og la på meg alle avtatte kilo, pluss litt til. Det begynte med at jeg automatisk puttet en hånd potetgull i munnen. Uff, det skal aldrig skje! Hehe

Jeg har også hatt sånne marertitt. Det er fælt

Jeg har et spørsmål til dere. jeg bruker nemlig å si til mennesker i livet jeg er veldig gla i at jeg elsker dem. Syns dere at å elske er forbeholdt partner eller kan man elske familie og venner også?

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 12:17   #166
ekenna
Seniormedlem

ekenna sin avatar

Selvfølgelig kan man elske både partnere, familie og venner, etter min mening! Det finnes mange måter å vise kjærlighet på

Gammel 20-03-11, 12:25   #167
Kitsu
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har et spørsmål til dere. jeg bruker nemlig å si til mennesker i livet jeg er veldig gla i at jeg elsker dem. Syns dere at å elske er forbeholdt partner eller kan man elske familie og venner også?

Jeg er motsatt, klarer ikke å si det til noen - her går det i "glad i deg" til alle kjære - inkludert sambo'n. Men man bruker da de ordene som passer en, meningen er jo det som teller.

~*~
Gammel 20-03-11, 12:48   #168
ekenna
Seniormedlem

ekenna sin avatar

Jeg er motsatt, klarer ikke å si det til noen - her går det i "glad i deg" til alle kjære - inkludert sambo'n. Men man bruker da de ordene som passer en, meningen er jo det som teller.

Som sagt mener jeg at man kan elske både partnere, familie og venner, men jeg er ikke flink til å si det for det. Jeg klarer ikke en gang å si "glad i deg" til mine nærmeste. Med et anstrengt forhold til familie generelt, hadde det for meg følt ganske unaturlig å si noe slikt. Men jeg skulle ønske at det ikke var slik da. Men til min nærmeste venninne sier jeg det titt og ofte(at jeg er glad i henne). Til eksen kunne jeg si at jeg elsket han. Og til en jeg holder på med nå, sier jeg at jeg elsker ham fordi at jeg gjør jo det

Gammel 20-03-11, 13:24   #169
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Som sagt mener jeg at man kan elske både partnere, familie og venner, men jeg er ikke flink til å si det for det. Jeg klarer ikke en gang å si "glad i deg" til mine nærmeste. Med et anstrengt forhold til familie generelt, hadde det for meg følt ganske unaturlig å si noe slikt. Men jeg skulle ønske at det ikke var slik da. Men til min nærmeste venninne sier jeg det titt og ofte(at jeg er glad i henne). Til eksen kunne jeg si at jeg elsket han. Og til en jeg holder på med nå, sier jeg at jeg elsker ham fordi at jeg gjør jo det

Jeg sier det til mennesker som jeg virkelig føler jeg elsker. Men hjemme har de alltid sagt at de elsker meg, så derfor føles det vel naturlig for meg. Men mange synes det er litt sært og syns at ordet elske er forbeholdt partner. Men jeg føler ofte at jeg har like sterke bånd/følelser for andre mennesker enn noen jeg er forelsket i (men da uten kanskje de seksuelle følelsene, om man kan kalle dem det).

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 13:33   #170
ekenna
Seniormedlem

ekenna sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg sier det til mennesker som jeg virkelig føler jeg elsker. Men hjemme har de alltid sagt at de elsker meg, så derfor føles det vel naturlig for meg. Men mange synes det er litt sært og syns at ordet elske er forbeholdt partner. Men jeg føler ofte at jeg har like sterke bånd/følelser for andre mennesker enn noen jeg er forelsket i (men da uten kanskje de seksuelle følelsene, om man kan kalle dem det).

Hehe, ja det er jo stor forskjell på å elske noen man er forelsket i og noen som man er veldig glad i/elsker. Men jeg mener uansett at man kan si at man elsker noen, så lenge man skiller mellom de ulike formene for kjærlighet. Jeg kan si at jeg elsker hundene mine, feks. Hehe, uten dem hadde livet ikke vært verdt å leve. Og så kan jeg si at jeg elsker kaffe, og jeg kan si at jeg elsker *navnetpåhanjegelsker*. Jeg elsker alle disse, men på helt forskjellige måter ^^

Gammel 20-03-11, 13:49   #171
Kitsu
Seniormedlem

Hehe, ja det er jo stor forskjell på å elske noen man er forelsket i og noen som man er veldig glad i/elsker. Men jeg mener uansett at man kan si at man elsker noen, så lenge man skiller mellom de ulike formene for kjærlighet. Jeg kan si at jeg elsker hundene mine, feks. Hehe, uten dem hadde livet ikke vært verdt å leve. Og så kan jeg si at jeg elsker kaffe, og jeg kan si at jeg elsker *navnetpåhanjegelsker*. Jeg elsker alle disse, men på helt forskjellige måter ^^

Heh, var det jeg mente lenger oppe der. Om man klarer si at men elsker noe eller noen, si det. Jeg - jeg "elsker" bare materielle saker jeg. Personer er jeg glad i - fordi jeg er ukomfortabel med å bruke ordet "elsker" i den sammenheng. Men det er meg, og det er ingen problemer med at andre som ikke er like 'forknytte' som meg sier det til både venner og familie - og det kommer da frem av sammenhengen hvilken type "elsk" det er.

~*~
Gammel 20-03-11, 15:28   #172
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg elsker jo familien min, men vet at min familie mener at å si at man elsker en person, er noe man gjør til partner. Jeg sier det derfor ikke til familien, men sier at jeg er glad i de, selv om jeg i høyeste grad elsker de Det har litt med hva de aksepterer.
Jeg elsker sambo. Og sier det når jeg føler for det. Jeg er veldig glad i vennene mine. Kanskje jeg til og med elsker noen av dem? Syns det er litt vanskelig det siste der. For så visst er jeg utrolig glad i vennene mine, men de er ikke familie, eller kjæreste. Noen av mine næreste venner kunne like gjerne ha vært familie, så de vil jeg tørre påstå at jeg elsker. Men vil jo nødig såre noen ved å si at jeg "bare" er glad i resten :P Det skal egentlig litt til for at jeg blir glad i noen, men enkelte treffer meg rett i hjerterota, og jeg blir glad i de på 1-2-3.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:21   #173
Tidl. medlem
Gjest

Fra jeg startet på lavkarbo har jeg hatt avtale med meg selv om at DENNE helga er fri. Oppdaget og lært mye om meg selv og om lavkarbo etter en slik helg. I motsetning til hva jeg skrev i forrige innlegg har jeg fråtset denne helga. Både i kaker, snop og mat.

Jeg merket at giddesløs-heten jeg tidligere har slitt med kom tilbake og at føttene hovnet opp. Kom akkurat hjem og selv om jeg kommer til å slite med søtsug de nærmeste dagene kommer det til å bli veldig godt å komme i gang med vanlig lavkarbomat!

Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:35   #174
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg funderer på å starte med å trene litt. Jeg er ikke sånn turgåer type, og har dårlig kondis. Hva trener dere andre som drasser på 30-50 kilo extra?vet lissom ikke hva som er best å begynne med.

Jeg begynte med yoga og vannaerobic. Noe annet tålte ikke knea mine.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:43   #175
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Nå har jeg igjen vært helt ute å sklidd. Og det i ett siden torsdag. Var flink i 1 1/2 uke siden sist jeg gikk på tryne. Gemalen klarer seg, mens jeg kjøper og putter alt i munnen. Ikke smaker det så godt som jeg tror heller.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marsskravletråden til 30+ grotingeling Mer enn 30 kg overvekt 142 31-03-10 15:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.