Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-10, 00:12   #1726
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Hvor anbefaler du meg å ta med Datteren for å, "en gang for alle", få foretatt en grundig helsesjekk? Hun sliter med magen, spiser ikke brød (hurra!!), har lagt på seg mye siste året, vært mye sjuk etc, etc. Jeg mistenker pcos og en reaksjon på hvete (men ikke cøliaki), jeg da, men siden jeg ikke skal diagnostisere, så.. Altså "full pakke" på hormoner, antistoffer, etc. etc. Aller helst i Østlandsområdet..

Det er jo bare et sted å anbefale, nemlig dr. Willumsen i Drammen.
Damen er gynekolog, ekspert på kvinner, overvekt, hormonforstyrrelser etc etc etc
Anbefalte akkurat i kveld naboen å ta med sin 16 år gamle datter dit!
Er noen her inne som bruker henne og jeg kommer nok selv til å velge henne neste gang jeg trenger en gynekolog. Damen er jo anbefalt som lavkarbovennelig i tillegg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-03-10, 10:14   #1727
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk, Kitt! Skjønte ikke helt den hjemmesiden, må man ha henvisning, eller kan man gå dit uten? Godt mulig at Datteren kan ordne seg en henvisning, på tross av en noget underlig fastlege, men syns det var litt rart at man kunne bestille time pr sms, samtidig.. Nuvel, må jo vente til over påske, uansett..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 29-03-10, 10:42   #1728
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Takk, Kitt! Skjønte ikke helt den hjemmesiden, må man ha henvisning, eller kan man gå dit uten? Godt mulig at Datteren kan ordne seg en henvisning, på tross av en noget underlig fastlege, men syns det var litt rart at man kunne bestille time pr sms, samtidig.. Nuvel, må jo vente til over påske, uansett..

Så vidt jeg kan skjønne trenger man ingen henvisning! Eller kanskje det blir billigere om man har det? Ser i hvert fall ut som om man ikke trenger det.
Er jo bare å ringe og snakke med dem etter påske, da! Må jo ikke bestille pr sms selv om det er et alternativ!
Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-03-10, 11:00   #1729
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finner vel ut av det, over påske Takk, takk.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 29-03-10, 13:11   #1730
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Man må ha henvisning fra fastlege, ja. Men hun er jo i utgangspunktet gynokolog, så å få henvisning burde jo være uproblematisk. Men om du får time hos selveste Willumen, så har hun egenandel.
Jeg kan anbefale henne på det aller varmeste! Meget lavkarbovennlig, samarbeider bl.a med Sofie Hexeberg, og så er hun utrolig trivelig og grundig også, da .

Du kan alltids ringe dit, men det tar en evighet å komme gjennom, og grunnen til at de har det sms-systemet er fordi pågangen der er så stor. Man må nesten belage seg på 1-2 måneders ventetid.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-03-10, 14:12   #1731
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tar ventetiden som et kvalitetstegn

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 29-03-10, 14:23   #1732
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Tar ventetiden som et kvalitetstegn

Jeg også!
Det er jo bare hun som er lege der nå, så man må jo få time hos henne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-03-10, 14:44   #1733
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg også!
Det er jo bare hun som er lege der nå, så man må jo få time hos henne!

Ja, det stemmer nok det . Har bare vært der to ganger. Men jeg kan virkelig anbefale henne, altså. Telefontid er forresten mellom 10-12.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-03-10, 14:54   #1734
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det stemmer nok det . Har bare vært der to ganger. Men jeg kan virkelig anbefale henne, altså. Telefontid er forresten mellom 10-12.

Nettopp fordi du er så fornøyd, har jeg ingen skrupler med å henvise folk til henne!
Nabojenta er 16 år, 175 høy og veier ca 95kg med mye vekt på magen. Hun spiser ganske sunt, lite karber, ikke godteri og trener hardt 7 dager i uken, både på skole(idrettslinje) og med håndballen. Likevel klarer hun ikke gå ned så mye som et gram!!!
Det siste halve året har hun i tillegg fått menstruasjonsplager/smerter av en annen verden hun ikke har hatt før!
Moren skal ringe etter påske og be om litt fortgang. Stakkars søte jenta, er sikker på at hun kan få god hjelp i Drammen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-03-10, 14:57   #1735
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nettopp fordi du er så fornøyd, har jeg ingen skrupler med å henvise folk til henne!
Nabojenta er 16 år, 175 høy og veier ca 95kg med mye vekt på magen. Hun spiser ganske sunt, lite karber, ikke godteri og trener hardt 7 dager i uken, både på skole(idrettslinje) og med håndballen. Likevel klarer hun ikke gå ned så mye som et gram!!!
Det siste halve året har hun i tillegg fått menstruasjonsplager/smerter av en annen verden hun ikke har hatt før!
Moren skal ringe etter påske og be om litt fortgang. Stakkars søte jenta, er sikker på at hun kan få god hjelp i Drammen!

Det der høyrest litt ut som meg i den alderen... Eg gjekk vel og merke ikkje på idrettslinja, men eg var ganske aktiv, og åt ikkje så mykje som folk truleg trudde. Men eg visste ingenting om lavkarbo då, det er tross alt snart 15 år sidan. Får håpe ho får hjelp!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-03-10, 20:02   #1736
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I det siste har jeg innimellom fått en merkelig varm følelse i leggen, på baksiden. Føles nesten som noen heller varm vann nedover tykkleggen min. Ikke varmt utenpå huden, kun en følelse, varer 5-10 sekunder. Noen som vet hva det kommer av?

Spurte Akupunktørdama om dette i dag, og hun ble veldig happy. Visstnok var det tegn på at utskillelsen av slaggstoffene endelig var kommet i gang... Får håpe det stemmer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-04-10, 11:30   #1737
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fant ut at Lerum har syltetøy uten tilsatt sukker! Fant tom at at jeg hadde et glass av det i kjøleskapet.. Det er 18 karber pr 100 gram. 9 gram kommer fra jordbæra selv og de resterende 9 er sukkeralkoholer. Hele glasset er på 365 gram. Med andre ord, nå blir det syltetøy i den tyrkiske yoghurten min!

Andre som har prøvd noen av disse syltetøyene fra Lerum?? Og vet hvordan de andre sortene smaker?? Jeg har bare jordbær hjemme.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-04-10, 11:45   #1738
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, blåbærsyltetøyet er kjempe godt, bedre en Heistad sitt.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-04-10, 12:18   #1739
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fant ut at Lerum har syltetøy uten tilsatt sukker! Fant tom at at jeg hadde et glass av det i kjøleskapet.. Det er 18 karber pr 100 gram. 9 gram kommer fra jordbæra selv og de resterende 9 er sukkeralkoholer. Hele glasset er på 365 gram. Med andre ord, nå blir det syltetøy i den tyrkiske yoghurten min!

Andre som har prøvd noen av disse syltetøyene fra Lerum?? Og vet hvordan de andre sortene smaker?? Jeg har bare jordbær hjemme.

Jeg bruker litt av Noras "uten tilsatt sukker", med bringebær. 16 gr karb hvorav 4.5 er sukkeralkoholer Veldig godt med en teskje i CC`n !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-04-10, 09:50   #1740
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har vært på ketose i 20 dager nå, og føler meg like treg i kroppen som dag 1, med behov for litt søvn midt på dagen i tillegg til 8 tungtsovende timer om natta. Jeg går mine turer som vanlig, dog i noe saktere tempo,tror jeg. Men å gjøre yoga må jeg presse meg til, ulikt tidligere. Kan omstillingsprosessen ta så lang tid som over 20 dager, eller må det være en annen grunn til slapphet?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 05-04-10, 10:00   #1741
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det kan ta så mye som 4 uker, men som regel er problemet at man spiser for lite!
I tillegg er det mange som ikke får i seg nok væske!

Er du i ketose, er det viktig å få i seg nok næring, slik at fett- forbrenningsprosessen går som den skal. Ketose er ingen "om å gjøre å spise lite"- kur, på ingen måte. Det eneste er at man ikke skal ha i seg for mye kabrohydrater, men det r fort gjort å få i seg for lite. Det er ingen grunn til å holde seg under 15g om dagen, mange trenger å ligge noe høyere for å føle seg vel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 05-04-10, 10:04   #1742
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.


Andre som har prøvd noen av disse syltetøyene fra Lerum?? Og vet hvordan de andre sortene smaker?? Jeg har bare jordbær hjemme.

noen dager siden du spurte, men jeg har prøvd den med eple/pære og den med bringebær. Smaker helt ok, litt for søte for min del egentlig så jeg blander dem ofte med litt nyrørte bær... jeg skal absolutt kjøpe blåbærversjonen til pannekaker!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-04-10, 13:06   #1743
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Andre som har prøvd noen av disse syltetøyene fra Lerum?

Ja, desverre... Jeg spiser de litt for ofte, særlig eple/pære varianten. Smaker veldig godt på cottage cheese, og så blir det tilslørte bandepiker om man bruner litt soyaflokker og har syltetøyet og pisket krem og kanel på.
De er søtet med sucralose, så jeg tenker liksom det er hakket bedre nn de som er søtet med aspartam hvertfall.

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg bruker litt av Noras "uten tilsatt sukker", med bringebær. 16 gr karb hvorav 4.5 er sukkeralkoholer Veldig godt med en teskje i CC`n !

Jeg syns Nora sitt er fryktelig søtt, bringebærvarianten sved i munnen da jeg testet den. Lerum sitt er ikke fullt så søtt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-04-10, 14:17   #1744
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk,Kitt, for utfyllende svar.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 05-04-10, 14:25   #1745
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, desverre... Jeg spiser de litt for ofte, særlig eple/pære varianten. Smaker veldig godt på cottage cheese, og så blir det tilslørte bandepiker om man bruner litt soyaflokker og har syltetøyet og pisket krem og kanel på.

Carisma bruker du da soyaflokker isteden stekte smuler/kavring (skjønner sikkert hva jeg mener)?

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-04-10, 14:59   #1746
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Carisma bruker du da soyaflokker isteden stekte smuler/kavring (skjønner sikkert hva jeg mener)?

Ja Bruner de i tørr panne og strør litt sukrin over helt tilslutt. Neste gang skal jeg blande soyaflokkene med litt nøtter også for enda mer smak.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-04-10, 15:07   #1747
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er straks tom for magnesium, og vindusshopper litt på shopping4net etter et nytt tilskudd. Kom over et ganske biliig, men organsik kombitilskudd av magnesium og kalsium. Jeg må innrømme at jeg aldri har vært opptatt av kalsium, men jeg har lengre perioder hvor jeg får i meg lite grønt, og planlegger også sånn halvveis en periode med null-karbo.
Hva er det egentlig, bortsett fra for tenner og skjelett, kalsium er bra for? Har skjønt såpass som at det bør taes sammen med magnesium. Jeg drikker også fryktelig mye vann, da jeg er mye tørst, og således skiller jeg nok ut en del mineraler fra kroppen også.
Noen meninger?

Det er kjempeviktig å få i seg nok, og de fleste får ikke i seg nok magnesium, da det trengs mye daglig. Det finnes et billig kostilskudd med et riktig forhold mellom kalsium og magnesium i. Det inneholder kun disse to og kalles dolomitt. Det er naturlig.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 05-04-10, 15:50   #1748
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja Bruner de i tørr panne og strør litt sukrin over helt tilslutt. Neste gang skal jeg blande soyaflokkene med litt nøtter også for enda mer smak.

Takk for tipset, det hørtes super godt ut.
Jeg elsker tilslørtebondepiker

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-04-10, 22:38   #1749
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei! Noen som vet om en gynokolog/spesialist i kvinnesykdommer i Bergen, gjerne en som tar egenandel? Spør på vegne av noen andre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-04-10, 09:20   #1750
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kva anna enn fløte kan eg feite opp cottage cheesen med? Eg har hatt cottage cheese med bringebær til frukost i dag, men trur nok kanskje det ikkje er heilt feitt nok. Men godt var det!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no