Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-07-11, 00:22   #1726
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Labaline: Kjekt å se deg igjen! Koselig at vi er flere her inne igjen nå

Pruttilutten: Husoppussing er er jo kjempetrening!!! Og så gjør du mamman din så glad - ingenting som gjør et mammahjerte lykkeligere enn å se at barna dres blir til flotte, omtenksomme, snille, unike mennesker

Rikkemor: Du kan jo prøve å komme og legge fransk manikyr på meg - biter negler jeg -hehehe. Men du ser nok flott ut til festen i morgen tenker jeg, nytt hår, nye negler, nye klær og sko

Nysgjerrig nok: Takk vennen Ja, det er helt sant, vi er ikke sære - vi er helt unike hver og en av oss!

Dollsine: Høres ut som du har hatt en perfekt dag i dag, fra start til slutt - fordi du fortjener det

Det var et hyggelig bursdagsselskap i kveld. Tonnevis med kaker da, men jeg rørte ikke noe. Drakk kaffe og pepsi max og skravlet med folk. Heldigvis ble det ikke altfor mange kommentarer utav det. Så nå sitter jeg og koser meg med en liten bit av sjokoladen jeg lagde før i dag. Forbausende god om jeg skal si det selv, ser ett par endringer som kan gjøre den enda bedre, men likevel. -Og så inneholder den veldig lite karber og masssssse fett

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 00:28   #1727
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hva er tekaker da? Og når jeg først undres: hva er coscos (tror det er det det heter)?

Nei, ingen fryser. Bilferie - med liten kjølebag..

Her har du oppskriften på t-kakene:
Grove tekaker, Lena Beatrice:
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1 ss Semper pofiber (kan sikkert bruke fiberhusk eller annet også) Kruskakli til røren blir tykk nok
1 ts bakepulver
Bland egg, ost, rømme, salt og pofiber til en jevn røre. Trenger ikke piske eggene til eggedosiskonsistens først. Jeg har ikke noe mål på hvor mye kruskakli man skal ha i, tok det på slump. Men rør i litt etter litt til røra blir tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde klikker. Røra SKAL være litt tynn, skal flyte ut litt, men ikke så mye at det blir ei tynn suppe å steke (hvis dere skjønner). Tenk at dere skal ha i så lite kruskakli som mulig. Bakepulveret tilsettes helt til slutt, rett før steking. Stek i ca 15 min på 170 grader

Cocosa er kokosolje, fås kjøpt på helsekost. Fint å bruke i te eller kaffe for å få i seg mer fett. Jeg brukte det også til sjokoladen jeg lagde. Mange som også bruker til å steke i, men der foretrekker jeg smør personlig

Nå er det natta her, sove godt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 00:59   #1728
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Nysgjerrig nok: Takk vennen Ja, det er helt sant, vi er ikke sære - vi er helt unike hver og en av oss!

Det var et hyggelig bursdagsselskap i kveld. Tonnevis med kaker da, men jeg rørte ikke noe. Drakk kaffe og pepsi max og skravlet med folk. Heldigvis ble det ikke altfor mange kommentarer utav det. Så nå sitter jeg og koser meg med en liten bit av sjokoladen jeg lagde før i dag. Forbausende god om jeg skal si det selv, ser ett par endringer som kan gjøre den enda bedre, men likevel. -Og så inneholder den veldig lite karber og masssssse fett

Så bra det gikk bra da!! Og flink du var som klarte å styre unna kakene -
Nå må du unne deg den gode samvittigheten - tilsvarende som du ville hatt dårlig hvis du hadde forsynt deg. Viktig å være bevisst på det positive! Så skal du ratt se at denne helgen blir knallbra - og at utfordringene var til for å beseires! Tipper det går bra i morgen også jeg.

Heier på deg!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 08:23   #1729
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen - ønsker dere en fin dag Nok er regnfull dag på vestlandet da, men her forventer vi ikke annet...

Ja, Nysgjerrig nok, jeg la meg med god samvittighet i går og stod opp med god samvittighet i dag. Det er egentlig veldig god følelse å komme seg igjennom slike dager, hjelper på selvtilliten
Det var 20 damer der i går. Bursdagsbarnet og 3 av de andre er gode salsa-venninner av meg, så de er veldig støttende og ville aldri sagt noe på at jeg gjorde mine egne valg mhp maten. De andre kjente jeg ikke så godt, noen hadde jeg aldri truffet før. Det var ett par av dem som hevet litt på øyenbrynene og mente det måtte da gå an å gjøre unntak i selskaper, men jeg bare overhørte det og bega meg ikke inn i noen diskusjon. Det interessante er igrunnen at de som kommenterte egentlig hadde hatt veldig godt av noen kilo ned selv, så kanskje var det sin egen samvittighet de egentlig slet med - de trengte bare meg å overføre det på....

Gammel 09-07-11, 08:46   #1730
TurboCat
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2011
TurboCat er på en erverdig vei

God morgen jenter
Ikveld kommer noen venninner til meg og vi skal kose oss...var en tur på polet i går og fikk anbefalt en hvitvin "Trulli" Chardonnay. Denne skulle inneholde 0 karbo...men det står ingenting på flasken.. noen som vet ? Tørr jeg stole på anbefalingen fra polet ?

Gammel 09-07-11, 08:51   #1731
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Ja, Nysgjerrig nok, jeg la meg med god samvittighet i går og stod opp med god samvittighet i dag. Det er egentlig veldig god følelse å komme seg igjennom slike dager, hjelper på selvtilliten
Det var 20 damer der i går. Bursdagsbarnet og 3 av de andre er gode salsa-venninner av meg, så de er veldig støttende og ville aldri sagt noe på at jeg gjorde mine egne valg mhp maten. De andre kjente jeg ikke så godt, noen hadde jeg aldri truffet før. Det var ett par av dem som hevet litt på øyenbrynene og mente det måtte da gå an å gjøre unntak i selskaper, men jeg bare overhørte det og bega meg ikke inn i noen diskusjon. Det interessante er igrunnen at de som kommenterte egentlig hadde hatt veldig godt av noen kilo ned selv, så kanskje var det sin egen samvittighet de egentlig slet med - de trengte bare meg å overføre det på....

Jeg synes du var utrolig flink, som greide å styre unna kakene. Der er mitt svake punkt !
Måtte le litt av det siste du skrev. Du har nok helt rett i det at det var deres egen samvittighet som fikk utløp....
Jeg synes det er litt frekt å kommentere fremmede folks matvalg.
Hadde du hatt nøtteallergi, hadde neppe noen sagt at du måtte smake litt !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 09:06   #1732
bente1
Seniormedlem

Turbocat: På nettsidene til vinmonopolet står det at den vinen har 3g sukker pr liter, så 0 er nok feil ja, men det er jo uansett ikke ille, så kos deg med vinen du. Husk at du tåler mindre i ketose

Sanna1: Ja, helt sant, og en kan jo av og til lure på hva som er folks egentlige motiver for å kommentere på andres valg. Får kanskje begynne å si vi er allergiske mot karbohydrater - det er jo på en måte sant - når det påvirker helsen vår på en negativ måte

Gammel 09-07-11, 09:08   #1733
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Nysgjerrig nok kjempeflink som holdt deg unna kakene. Jeg elsker kake, hadde nok også klart det, men det hadde vært hardt

Apropos kake, vi, min mann og jeg, har laget en veldig god iskake med tilsammen ca 30karber. Jeg skulle egentlig lage gul kake, men tenkte med noe helt annet enn hodet og brukte meierismør i den gule kremen, så den ble altfor salt. Da laget vi is og hadde oppå i stedet.

Isen lager vi slik (her er ingen mengde, vi gjør det på slump, men har tatt utgangspunkt i isoppskrifta i ketolyseboka til Torkild)

Kremfløte
Splenda / canderell
Eggeplommer
Vaniljestang
(Jordbær, sjokolade)

Pisk kremfløte, ha oppi splenda.
Rør sammen eggeplommer med vaniljestang og evt annen smak.
Vi brukte fryste jordbær som vi tinte i mikroen til de ble lette å skvise med gaffelen. Skviste de med litt splenda og blandet det med eggeplommene.
Vend egg og fløte forsiktig sammen og hell over kakebunnen.

Kakebunnen finner dere her http://lavkarbo.blogg.no/1200440003_...lkake_med.html

der er også oppskrifta på den gule kremen

Som sagt, ca 30karber i kaka og den kan fryses om igjen og om igjen, så man kan spise i mange dager
ENJOY!

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 10:43   #1734
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

bente1: Heheh, fransk manikyr på nedbitte negler hadde nok vært litt vanskelig ja Har biti negler tidligere selv jeg, og har da satt på negler innimellom - da blir neglene hvertfall herpa etterpå i laaang tid..
Så flink du var igår som holdt deg unna kakene Vet du.. Jeg har også lagt merke til det der, kanskje 90% av tiden er det de som kunne trengt å ta av litt selv som kommer med sånne kommentarer

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 10:43   #1735
Dollsine
Gjest

God morgen!

Jeg ser at Nysgjerrig nok har fått svar på spørsmål om cocosa og tekaker; jeg lenker til Lenabeatrices blogg lell; der har hun lagt ut flere oppskrifter på brød. Brødene er, jeg fryser dem ned i poser à 3 eller 4 og tar opp en pose hver dag. På bilferien vår i fjor hadde jeg med noen slike, som ble oppbevart i kjølebagen. Da hadde jeg brød de første dagene, og det var greit.

Jeg har laget min lokale vri på tebrød, med frø og det som bedre er:
3 egg
75 gram philadelphia ost (den fete typen)
1/2 dl rømme/creme fraiche
litt salt
1,5 ss fiberhusk
20 g linfrø
20 g sesamfrø
20 g solsikkekjerner
20 g gresskarkjerner
Ca 30 g kruskakli - til røren blir tykk nok

Pisk egg lett, bland i alt ost og rømme, bland godt og ha i resten. Jeg fant ut at røra ble så fast da den ble stående, og fikk tips om å ha i:

1 egg
1 ts bakepulver
1 ts natron
Evt litt vann

Det fungerte godt, så det har jeg fortsatt med. Deigen settes på bakepapirkledd plate umiddelbart med skje. Stekes ved 175 grader i 20-25 min (eller kortere hvis fargen er gylden)

Og om cocosa; jeg ser dere bruker den i kaffe mv. Jeg tar heller en spiseskje "bar", og et glass iskaldt vann etterpå. Merker lite til kokossmaken/fettet da.

Turbo Cat: følger du denne linken ser du hvordan du finner ut sukkerinnholdet på en vin. MEN! På akkurat denne så står det 3 g/liter på tre-literen - og så står det 0,3 g/liter på flaska. Og begge er av samme årgang - en av dem må være feil da tenker jeg. Men som det sies; 3 g/l er ikke noe å skrike hjem om. Drikker du en hel liter (som er ganske mye), så har du fått i deg 3 gram kh. Da er alkoholen verre..... Husk at kroppen forbrenner alkohol før fett, slik at et stort alkoholinntak stopper/hindrer fettforbrenning. Og at de fleste tåler myyyye mindre på denne kosten enn på vanlig kosthold. Prøv deg frem; drikk vann/farris ved siden av (eller iblandet).

Jeg ser at jeg i går var nede i 15 g kh så det betyr vel at jeg holder på å trappe ned tenker jeg. Dagen i går var en av de bedre, og jeg velger å tro at i dag blir minst like bra! Og dere....denne vinen var god.....frisk, lett å drikke.... Og det sier en ihuga rødvinselsker som ikke trodde det gikk an å drikke annet....

Ha en god lørdag alle sammen!

Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 11:17   #1736
bente1
Seniormedlem

Da har jeg lagd yoghurtisen jeg postet her om dagen. Siden Dollsine sa det ble litt mye yoghurt smak, tok jeg en dl mindre yoghurt og en dl mer fløte. Hakket også i litt av sjokoladen jeg lagde i går. Røra smakte bare aldeles nydelig altså, håper den blir like god når den er fryst! Friskere enn vanlig is, jeg kunne godt hatt opprinnelig yoghurtmengde også kjenner jeg, men det kommer jo litt an på hva man liker da

I alle fall en av venninnene mine kommer til middag før vi drar ut i dag, derfor lagde jeg is, må jo ha litt dessert også. Skal serveres med sjokoladesaus laget av den nylagde sjokoladen min. Til middag blir det lavkarbo lasange m salat og t-kaker. Blir de ikke positive til lavkarbo av det, så får det så være
I dag tror jeg jeg lager den t-kakeversonen jeg har prøvd ut før, siden jeg får besøk, men skal definitivt prøve din verson en annen gang, Dollsine, hørtes mer mettende ut. Hvor mange t-kaker får du av den oppskriften?

Gammel 09-07-11, 11:32   #1737
Dollsine
Gjest

Da har jeg lagd yoghurtisen jeg postet her om dagen. Siden Dollsine sa det ble litt mye yoghurt smak, tok jeg en dl mindre yoghurt og en dl mer fløte. Hakket også i litt av sjokoladen jeg lagde i går. Røra smakte bare aldeles nydelig altså, håper den blir like god når den er fryst! Friskere enn vanlig is, jeg kunne godt hatt opprinnelig yoghurtmengde også kjenner jeg, men det kommer jo litt an på hva man liker da

I alle fall en av venninnene mine kommer til middag før vi drar ut i dag, derfor lagde jeg is, må jo ha litt dessert også. Skal serveres med sjokoladesaus laget av den nylagde sjokoladen min. Til middag blir det lavkarbo lasange m salat og t-kaker. Blir de ikke positive til lavkarbo av det, så får det så være
I dag tror jeg jeg lager den t-kakeversonen jeg har prøvd ut før, siden jeg får besøk, men skal definitivt prøve din verson en annen gang, Dollsine, hørtes mer mettende ut. Hvor mange t-kaker får du av den oppskriften?

Ja...sannelig om jeg vet, sist fikk jeg til 51 stk, og da brukte de mengdene som står under her. Jeg bruker å ta en spiseskje med kaldt vann og legge røra på brettet med. Former dem litt, slik at de blir smårunde i formen, og så renner de litt utover og blir fine. Ved å bruke ss blir brødene passe størrelse til meg og min mage. Ferdig stekt veier de da ca +/- 30 gram pr stk. Jeg spiser en pr måltid, og får da 88 kcal, 4,12 protein, 1,17 kh og 6,71 fett pr stk.

75 g - Gresskarkjerner
2 dl - Rømme, seterrømme, 35%
60 g - Fiberhusk, Lindroos
300 g - Philadelphia natuell, Kraft
120 g - Hvetekli
4.5 ts - Bakepulver
75 g - Linfrø
1 dl - Sesamfrø, med skall
12 L (large) - Egg, rå
75 g - Solsikkefrø

Og du Bente...jeg greier ikke lengre å overse at du har laget sjokolade....kan du lenke oppskrifta en gang til??

Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 12:18   #1738
bente1
Seniormedlem

Dollsine: Jeg kjøpte kakaomasse og kakaosmør på http://www.okosjokolade.no/.
De sender fraktfritt, og der står det også en del oppskrifter det går an å ta utgangspunkt i. De bruker imidlertid en del "siruper" som jeg er skeptisk til på lavkarbo, så jeg har begynt å eksprimentere litt selv.

I går brukte jeg:
1dl fløte, som jeg kokte ned til all vesken var kokt ut - bare tykk masse igjen. Hvis du liker godt mørk sjokolade, kan du sikkert bruke mindre fløte.
Dro vekk fra varmen,
1 ss cocosa smeltet inn i fløtemassen
25g kakaosmør - smeltet inn
50g kakaomasse - smeltet inn
noen vaniljedråper
søtning - jeg brukte sukrinmelis, er med på å mildne smaken, men ble litt kornete, så vil sannsynligvis blande sukrinmelis og stevia etter hvert.
Rør godt hele tiden til jevn masse, får du problemer med å smelte det i varmen fra fløten, så sett det over vannbad.
15g hakkede mandler tilsettes helt til slutt.
Helte over i isbitformer av myk plast og satte det rett i fryseren.
Mye mer fett enn vanlig sjokolade, så smelter nok raskere i romtemp, har derfor best av å oppbevares i fryser og bare ta opp så mange biter som en trenger av gangen. Veldig god, fet, lav på karber, og full av antioksidanter og vitaminer. Kan derfor spises med myyye bedre samvittighet enn vanlig sjokolade

Alle smiliene mine forsvant her, så dette ble en lang kjedelig tekst, men men....

Gammel 09-07-11, 13:15   #1739
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Mmmm bente1, den sjokoladen hørtes bare heeeelt fantastisk ut! Jeg har ingen idé om hvor man får kjøpt kakaosmør, kakaomasse osv, men google finner det vel ut for meg så tror jeg jammen jeg skal prøve den der etterhvert
Nå har jeg vært å kjøpt meg den parfymen, 715 kr Kikka jo ikke på prisen jeg, fikk sjokk når damen i kassa slo den inn liksom.. Jaja, nå har jeg hvertfall min nye favorittparfyme i hus da
Skal få i meg noe frokost nå også, for å få opp fettandelen litt før kvelden blir det lapper
Fortsatt tiltak å lage mat, men jeg må jo.... Hadde vært fint hvis noen kunne komme hit med en bøtte med overskudd som jeg kunne benytta meg av altså

Gammel 09-07-11, 13:35   #1740
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Mmmm bente1, den sjokoladen hørtes bare heeeelt fantastisk ut! Jeg har ingen idé om hvor man får kjøpt kakaosmør, kakaomasse osv, men google finner det vel ut for meg så tror jeg jammen jeg skal prøve den der etterhvert
Nå har jeg vært å kjøpt meg den parfymen, 715 kr Kikka jo ikke på prisen jeg, fikk sjokk når damen i kassa slo den inn liksom.. Jaja, nå har jeg hvertfall min nye favorittparfyme i hus da
Skal få i meg noe frokost nå også, for å få opp fettandelen litt før kvelden blir det lapper
Fortsatt tiltak å lage mat, men jeg må jo.... Hadde vært fint hvis noen kunne komme hit med en bøtte med overskudd som jeg kunne benytta meg av altså

Linken til hvor du får kjøpt det: http://www.okosjokolade.no/

Jeg var litt lei av matlaging en stund jeg også, men tok da noen enkle løsninger noen dager, og nå har jeg virkelig fått ånden over meg igjen - koser meg med å lage mat

Du skal lukte nytt i kveld også altså - helt ny RikkemOr

Gammel 09-07-11, 13:40   #1741
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

God formiddag, kjære jenter
I går gikk jeg på veggen, bror kom hjem med MASSE smågodt, potetgull og smiiiirsj, så ble sittende mellom malestrøkene med kryssord, godter og musikk. Deler av meg er overbevist om at jeg trenger det. Jeg har jo tross alt litt kjærlighetssorg. En annen del av meg tenker at jeg er en pusling, en svak f... som ikke helt ser målet klart, ser ikke mulighetene, alternativene. Ambivalens?

Nuvel, i dag fikk jeg jordbær med fløte til frokost, en kaffekopp med fløte står å venter på meg sammen med kryssordet, og i ettermiddag SKAL jeg grille. Tør ikke si "nå er det i gang", men jeg må være mer konsekvent.
Snart hjem...

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:56   #1742
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Linken til hvor du får kjøpt det: http://www.okosjokolade.no/

Jeg var litt lei av matlaging en stund jeg også, men tok da noen enkle løsninger noen dager, og nå har jeg virkelig fått ånden over meg igjen - koser meg med å lage mat

Du skal lukte nytt i kveld også altså - helt ny RikkemOr

Takk for link=) Ja, man blir vel bare sånn lei innimellom.. Men at alt ska være tiltak liksom, eneste jeg synes er "greit" er å gomle pålegg rett fra pakka eller lage fløtekaffe liksom... Blir nok bedre igjen om noen dager
Jepp, heeelt ny for kvelden=)

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

I går gikk jeg på veggen, bror kom hjem med MASSE smågodt, potetgull og smiiiirsj, så ble sittende mellom malestrøkene med kryssord, godter og musikk. Deler av meg er overbevist om at jeg trenger det. Jeg har jo tross alt litt kjærlighetssorg. En annen del av meg tenker at jeg er en pusling, en svak f... som ikke helt ser målet klart, ser ikke mulighetene, alternativene. Ambivalens?

Nuvel, i dag fikk jeg jordbær med fløte til frokost, en kaffekopp med fløte står å venter på meg sammen med kryssordet, og i ettermiddag SKAL jeg grille. Tør ikke si "nå er det i gang", men jeg må være mer konsekvent.
Snart hjem...

Jeg tror at man bare må ha noen sånne runder innimellom jeg.. For å på en måte skjønne litt hva man driver med å ta tak i seg selv og stramme seg opp igjen Kroppen trenger en pause innimellom og når man sliter litt med hodet oppi det hele er det godt å kun fokusere på seg selv og ikke alt annet med hva man putter i seg osv... Og i stedet for "nå er det i gang" hva med "nå er det PÅ gang"? Trenger ikke stresse med det vettu Og når du kommer hjem blir sikkert ting litt lettere også

Gammel 09-07-11, 14:09   #1743
bente1
Seniormedlem

Snart hjem...

til kjære Pruttilutten. Kjærlighetssorg er noe forferdelig dritt!!! Kanskje skulle du bestemme deg for hvor mye tid du skal gi deg selv mhp maten, slik at du ikke går rundt med dårlig samvittighet i tillegg de dagene du spiser ting du ikke hadde tenkt - og så restarter du 100% den dagen du har bestemt deg for det? Min erfaring med trøstespising er at det lett blir en ond sirkel: Først trøstespiser man, og så trøstespiser man enda mer pga at man trøstespiser.... Bestem deg for hvor lang tid du skal gi deg selv, da er det kanskje lettere å komme ut av sirkelen. Personlig merker jeg også at jeg er mer stabil på dette kostholdet, selv om jeg fremdeles har kjærlighetssorg og nedturer er det liksom mer håndterbare nedturer.

Gammel 09-07-11, 14:19   #1744
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Jeg merker jeg "reklamerer" litt for produkter om dagen, men må bare komme med et par anbefalinger til altså Jeg har jo drivi å stripa håret mitt de siste gangene hos frisøren og fordi jeg har en del venninner som ikke går til frisøren å gjør sånt, men tar det hjemme, og derfor har svidd av håret sitt er jeg litt over middels opptatt av å beskytte håret mitt.. Denne serien er bare helt fantastisk altså! Jeg bruker den "intense hydrating mask" innimellom når jeg vasker håret (håndkletørrer og skyller ut etter 5-7 min) og The original moroccan oil, oil treatment hver gang jeg har vasket håret og spesiellt før jeg varmebehandler.. Den lukter nydelig og håret blir en helt ny dimensjon av mykt og lett å "komme igjennom" altså=) Så det var dagens håranbefaling fra denne kanten, nå er det frokost-tid her

Gammel 09-07-11, 15:02   #1745
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Jeg merker jeg "reklamerer" litt for produkter om dagen, men må bare komme med et par anbefalinger til altså Jeg har jo drivi å stripa håret mitt de siste gangene hos frisøren og fordi jeg har en del venninner som ikke går til frisøren å gjør sånt, men tar det hjemme, og derfor har svidd av håret sitt er jeg litt over middels opptatt av å beskytte håret mitt.. Denne serien er bare helt fantastisk altså! Jeg bruker den "intense hydrating mask" innimellom når jeg vasker håret (håndkletørrer og skyller ut etter 5-7 min) og The original moroccan oil, oil treatment hver gang jeg har vasket håret og spesiellt før jeg varmebehandler.. Den lukter nydelig og håret blir en helt ny dimensjon av mykt og lett å "komme igjennom" altså=) Så det var dagens håranbefaling fra denne kanten, nå er det frokost-tid her

Du - så snedig at du nevner det!
Den oljen har jeg hørt er helt knall, men jeg aner ikke hvor jeg får kjøpte den. Vet du?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 15:10   #1746
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Du - så snedig at du nevner det!
Den oljen har jeg hørt er helt knall, men jeg aner ikke hvor jeg får kjøpte den. Vet du?

Jeg vet at frisøren min har den ihvertfall, så må jo være flere rundt om i landet som har den også?=) De tilhører ikke noen spesiell kjede da, så jeg aner ikke om tango, nikita osv fører den.. Ville bare tatt en tur innom noen frisører og hørt jeg=) Evt hvis du bor i skien/porsgrunn-området kan du jo ta deg en tur til frisøren min? ELLER kjøpe på nettet, her for eksempel Mulig det er billigere å kjøpe fra utlandet da..

Sist redigert av Rikkem0r : 09-07-11 kl 15:17.
Gammel 09-07-11, 16:42   #1747
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Har hatt en lang skogstur, dvs. på skogsveier.
Ganske så slitsomt, for her på vestlandet er det komplett umulig å gå tur uten å måtte "klatre" oppover og oppover....
Men så går det desto bedre nedover igjen da !
Greide det akkurat før regnet satte inn igjen. Utrolig ustadig vær om dagen.

Til kvelds blir det reker.
Hadde tenkt å bake en lavkarboloff jeg har oppskrift på. Men det skal være 10 egg og så mange har jeg ikke. Ikke gidder jeg reise ned i bygda for å kjøpe heller, så da får det bli vanlig lavcarbobrød til.....

Ellers er jeg sabla trøtt om dagen, for jeg har så innmari krampe i beina om natta. Spiser magnesium uten at det virker særlig...
Noen andre som har samme plager? Og hva gjør dere ev. med det?

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 16:56   #1748
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Ellers er jeg sabla trøtt om dagen, for jeg har så innmari krampe i beina om natta. Spiser magnesium uten at det virker særlig...
Noen andre som har samme plager? Og hva gjør dere ev. med det?

Jeg har aldri tydd til magnesium, rett og slett fordi jeg mener det er et salgstriks. Anbefalt dagsdose magnesium bør du få gjennom kosten. Kan lese litt mer om det og poste det senere. Et gammelt råd for leggkramper og urolige ben er en hvit ulltråd rundt anklene. Knyt passelig stramt; ikke at den setter merker, men heller ikke at den faller av. Prøv et par netter? Ved sterke ryggsmerter tar jeg en tråd rundt livet. Tro kan flytte fjell, men hjelper det, så hjelper det. Raske bevegelser om natten kan gi leggkramper. Håper det ordner seg

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 16:59   #1749
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Les her . 280 mg for kvinner bør vel være greit. Diett.no fører jo en grei oversikt over vitaminer, mineraler og sporstoffer, så prøv å følge med her. Artikkelen var grei den.

Gammel 09-07-11, 16:59   #1750
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Jeg har aldri tydd til magnesium, rett og slett fordi jeg mener det er et salgstriks.

Jeg får ikke sove om jeg ikke tar magnesium på kvelden før jeg legger meg. Uten magnesium har jeg urolige bein med max maurflaug... Med magnesium får jeg rolige bein som ligger stille hele natten...

Hvorfor mener du at det skal være et salgstriks? Jeg begynte med magnesium lenge før jeg hørte om lavkarbo...

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.