Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-12, 19:20   #17701
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Fantastisk

Men takk! Skal sjekke ut linkene :=

Jaggu glad jeg aldri har likt vingummi, sånn sett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-12-12, 09:41   #17702
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Forstår jeg det riktig som at den trives best i ca skygge ...? Nå står den i vinduet.

La den stå i vinduet du. Skygge betyr først og fremst at den ikke skal ha direkte sol (her i landet gjelder det bare vår/sommer). Her i landet er det jo ganske så mørkt på vinteren og bare et vindu vil gi nok lys. Dersom det kommer sol på den sånn mellom april til august/sept kan du flytte den til et annet vindu, litt inn i rommet eller sette opp skjerming.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-12-12, 11:52   #17703
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

La den stå i vinduet du. Skygge betyr først og fremst at den ikke skal ha direkte sol (her i landet gjelder det bare vår/sommer). Her i landet er det jo ganske så mørkt på vinteren og bare et vindu vil gi nok lys. Dersom det kommer sol på den sånn mellom april til august/sept kan du flytte den til et annet vindu, litt inn i rommet eller sette opp skjerming.

Takker! Hvordan er den i forhold til vanning?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-12-12, 12:28   #17704
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takker! Hvordan er den i forhold til vanning?

kan tørke lett ut. Vann den da skikkelig opp til den ikke trekker mer, ikke småskvett hele tiden

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-12-12, 12:42   #17705
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

kan tørke lett ut. Vann den da skikkelig opp til den ikke trekker mer, ikke småskvett hele tiden

Hjertelig takk! Jeg trenger all den hjelpen jeg kan få når det kommer til potteplanter, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-12-12, 12:55   #17706
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

- jeg lurer på hvor syla mi er................

Vaffeljernet som var borte for en stund siden, har nå kommet til rette. Det lå plutselig på plassen sin på hylla i kjelleren

Betyr det at jeg har smånisser som driver ap med meg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 02-12-12, 13:11   #17707
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvilken kapsel til Dolce Gusto som minner mest om "vanlig kaffe" , f.eks de røde posene fra Friele til vanlig kaffetrakter? Lurer på hva jeg skal kjøpe inn og tilby mine foreldre som drikker denne kaffen. Jeg har absolutt ikke greie på ren kaffe, så da blir det dumt å kjøpe inn mange forskjellige.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 02-12-12, 13:12   #17708
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet hvilken kapsel til Dolce Gusto som minner mest om "vanlig kaffe" , f.eks de røde posene fra Friele til vanlig kaffetrakter? Lurer på hva jeg skal kjøpe inn og tilby mine foreldre som drikker denne kaffen. Jeg har absolutt ikke greie på ren kaffe, så da blir det dumt å kjøpe inn mange forskjellige.

Rød Zoege bruker vi i stedet for traktekaffe

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 02-12-12, 14:20   #17709
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og jeg har lyst på elefantfot! Dé røttene! Men de får man nok ikke til 25 kroner på Rema 1000.

Veldig ofte kan man finne sånne med 3 klumper i potta til 30-40kr. Om man steller pent med disse og setter dem i hver sin potte (og holder kattene borte fra dem) så kan de bli riktig store med årene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 02-12-12, 14:34   #17710
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet hvilken kapsel til Dolce Gusto som minner mest om "vanlig kaffe" , f.eks de røde posene fra Friele til vanlig kaffetrakter? Lurer på hva jeg skal kjøpe inn og tilby mine foreldre som drikker denne kaffen. Jeg har absolutt ikke greie på ren kaffe, så da blir det dumt å kjøpe inn mange forskjellige.

Når jeg er hjemme hos mine foreldre og deres Dolce Gusto-maskin drikker jeg den grønne kapselen som heter Aroma. Den er rund og mild og veldig "vanlig" kaffe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 02-12-12, 20:29   #17711
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

- jeg lurer på hvor syla mi er................

Vaffeljernet som var borte for en stund siden, har nå kommet til rette. Det lå plutselig på plassen sin på hylla i kjelleren

Betyr det at jeg har smånisser som driver ap med meg



Du får sjekke om syla ligger der den skal.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 02-12-12, 20:43   #17712
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.



Du får sjekke om syla ligger der den skal.

Ikke foreløpig - men nå har jeg mista gubben også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 02-12-12, 20:50   #17713
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ikke foreløpig - men nå har jeg mista gubben også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-12-12, 21:15   #17714
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Noen har nissan bort

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 02-12-12, 21:25   #17715
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Noen har nissan bort

Tviholder på mannen min her

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-12-12, 00:11   #17716
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Tviholder på mannen min her

Jeg la min sånn for sikkerhets skyld

Noen som vet hva som er for lavt blodtrykk?
Har vært pjuskete både i går og i dag og sjekket. 72/45 første gangen og femten minutt senere 71/52
Så lavt tror jeg ikke jeg har hatt tidligere. Målingene ble tatt mens jeg satt (og hadde sittet i ro ei god stund)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 03-12-12, 00:38   #17717
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg la min sånn for sikkerhets skyld

Noen som vet hva som er for lavt blodtrykk?
Har vært pjuskete både i går og i dag og sjekket. 72/45 første gangen og femten minutt senere 71/52
Så lavt tror jeg ikke jeg har hatt tidligere. Målingene ble tatt mens jeg satt (og hadde sittet i ro ei god stund)

Vet ikke så veldig mye om dette, men vet i hvert fall at det ikke er normalt med så lavt brlodtrykk BenteR.
Les litt her.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 03-12-12, 00:42   #17718
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk; får knaske lakrisrot og se om det hjelper.
Hjertet er sterkt og friskt sies det, men det er plagsomt når man svimler sånn.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 03-12-12, 07:50   #17719
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.


Noen som vet hva som er for lavt blodtrykk?
Har vært pjuskete både i går og i dag og sjekket. 72/45 første gangen og femten minutt senere 71/52
Så lavt tror jeg ikke jeg har hatt tidligere. Målingene ble tatt mens jeg satt (og hadde sittet i ro ei god stund)

Dette er ekstremt lavt og jeg syns du bør snakke med legen om det allerede i dag!
Vekten går ufrivillig ned og blodtrykket ville fått en hvilken som helst monitor til å pipe lenge og vel!!!
Drikker du nok? Får i deg nok salt?

Lavt blodtrykk er jo sjelden farlig i seg selv, men det er mer hvorfor du ligger så innmari lavt jeg blir bekymret for! Særlig i tillegg til vekten som bare går nedover!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 03-12-12, 11:16   #17720
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg spør her også! Er det noen som har konkrete-ish forslag til bøker til ei jente på ni år? Hun er aktiv med alt mulig (sporty familie) og maler og tegner mye. Jeg har tenkt på kanskje noen teknikkbøker osv, men jeg er usikker på om hun kanskje er litt for ung enda.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 03-12-12, 11:32   #17721
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg spør her også! Er det noen som har konkrete-ish forslag til bøker til ei jente på ni år? Hun er aktiv med alt mulig (sporty familie) og maler og tegner mye. Jeg har tenkt på kanskje noen teknikkbøker osv, men jeg er usikker på om hun kanskje er litt for ung enda.

Kanskje du kan finne noe her?
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enk...sgruppe^Ungdom

Søket fungerer sånn at du skan bruke søkeord i toppen (f.eks tegning) og så avgrense til norsk og aldersgruppe i venstre kolonne etterpå... Mulig du skjønte det, men jeg køla en stund før jeg forsto.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-12-12, 11:33   #17722
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg la min sånn for sikkerhets skyld

Noen som vet hva som er for lavt blodtrykk?
Har vært pjuskete både i går og i dag og sjekket. 72/45 første gangen og femten minutt senere 71/52
Så lavt tror jeg ikke jeg har hatt tidligere. Målingene ble tatt mens jeg satt (og hadde sittet i ro ei god stund)

Hei BenteR
Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt meg en tur til legen
Dette blodtrykket er,som du vet,lavt og det må være en årsak til at det blir slik.
Synes det ville vært naturlig å diskutere med legen om det kan være Pga.Medisiner du tar feks?
Med så lavt trykk må man være litt forsiktig med å reise seg fort fra liggende stilling, så man ikke går i gulvet.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-12-12, 11:41   #17723
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kanskje du kan finne noe her?
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do?sok=tegning&order=DESC&side=0&fasett= aldersgruppe^Ungdom

Søket fungerer sånn at du skan bruke søkeord i toppen (f.eks tegning) og så avgrense til norsk og aldersgruppe i venstre kolonne etterpå... Mulig du skjønte det, men jeg køla en stund før jeg forsto.

Takk! Jeg fant mye bra

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 03-12-12, 20:13   #17724
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dette er ekstremt lavt og jeg syns du bør snakke med legen om det allerede i dag!
Vekten går ufrivillig ned og blodtrykket ville fått en hvilken som helst monitor til å pipe lenge og vel!!!
Drikker du nok? Får i deg nok salt?

Lavt blodtrykk er jo sjelden farlig i seg selv, men det er mer hvorfor du ligger så innmari lavt jeg blir bekymret for! Særlig i tillegg til vekten som bare går nedover!


Natriumnivået mitt har vært rett over referanseområdet, men har gått litt ned i senere tid (og magnesium har økt kraftig).
Jeg har faktisk økt saltmengden i den senere tid siden verdiene på natrium gikk nedover. jeg bruker havsalt og bergsalt, ikke "juksesalt".
Jeg drikker to kopper kaffi med fløte om morgenen, 1 kopp te med kokosolje om kvelden og ca 2 - 2,5 liter vann i løpet av dagen.

Jeg kan maile legen min, men siden jeg står på vent til Rikshospitalet, så rekner jeg med at jeg får beskjed om og vente til da.

Lich; jeg tar ingen medisiner som skal påvirke blodtrykket. Men jeg har jo oppdaget at jeg bør reise meg litt forsiktig

I dag er blodtrykket forresten som vanlig igjen, 109/86.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 03-12-12, 20:46   #17725
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, altså. Jeg har et bokspørsmål igjen, jeg Jeg er også på jakt etter bok til en fireåring. Meeen, jeg vil ikke kjøpe sånne standard som kardemomme by osv, for det er så sannsynlig at hun har. Samme med sånne ting som er superpopulært... Er det noen som har et forslag?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no