Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-09-10, 10:45   #1751
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du også Popp! Må bare fortelle her også at 2 dager diett= 1 kg ned. Bryr meg midt i der solen ikke skinner at det sikkert er vann- det er 1 kg

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 10:47   #1752
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Du også Popp! Må bare fortelle her også at 2 dager diett= 1 kg ned. Bryr meg midt i der solen ikke skinner at det sikkert er vann- det er 1 kg

GRATULERER
Ned er ned, vet du

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 10:53   #1753
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Nettop-ned ER ned! Liker best å se den slik jaTakk Popp!

Gammel 24-09-10, 12:57   #1754
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

gratulerer ,og ned er ned uansett,

hvorfor skal de fleste si ,jaja det er jo bare vann..uansett så skal jo det også vekk

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 13:38   #1755
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Så flott med 1kg ned Streber
Helt enig med de andre, nedgang er nedgang - og det er uansett enten vann eller fett som kroppen har mer enn nok av for oss som har noen kg som skal vekk
En av de fine tingene med ED er jo at vi ikke trenger å bekymre oss for å miste særlig mye muskelmasse

Keep up the good work everybody - og ha en fantastisk helg.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:27   #1756
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Good morning
Her er det strålende sol og alt tyder på en herlig høstdag - skal nyte den i fulle drag ved å tilbringe store deler ute i frisk luft.
Gratis D-vitaminer vet dere
Vekta tasser nedover og formen er stigende, kan nesten ikke bli bedre enn dette når jeg tenker på hvordan uka startet
Men først; sjokoladefrokostblanding med kanel

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 11:05   #1757
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

god lørdag til alle dere flinke ED folk

jeg var på ølfestival i går ,regnet med det skulle gå bra ,siden jeg ikke drikker øl,men de hadde jo rødvin,,en fin kveld ,men ALDRImer rødvin, ble litt for mye,,
så det sisste jeg husker ,når jeg kom hjem ,var at jeg ristet meg to loffskiver med rekesalat på ,,husker enda den nydelige smaken,,så vidt

så rødvin er farlig ,,hehe

er ved godt mot i dag og fortsetter som før på ED

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 16:08   #1758
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Høres også ut som du har en virkelig strålende morgen, grotingelig! Godt å høre at du føler deg bedre.
arkine: det var en artig festival regner jeg med eller husker du ikke det heller

Journalen
Gammel 25-09-10, 18:09   #1759
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

hehe joda husker alt fra festivalen,,men rullgardina gikk ned når jeg kom hjem..

Gammel 25-09-10, 21:58   #1760
Ronja65
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 60
Ronja65 er på en erverdig vei
Talking

Så bra. Lykke til. Selv har jeg stoppet og ikke gått ned et gram siden jeg startet i fase 2. Regner med at det ordner seg og at det løsner igjen.

Ronja65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 09:46   #1761
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ronja65, her.

Så bra. Lykke til. Selv har jeg stoppet og ikke gått ned et gram siden jeg startet i fase 2. Regner med at det ordner seg og at det løsner igjen.

Det løsner nok, skal du se. Bare vent til neste veiing....

Journalen
Gammel 26-09-10, 17:36   #1762
FakeSmile
Medlem

FakeSmile sin avatar

Alder: 36
FakeSmile er på en erverdig vei

Herlig å se at så mange hjelper hverandre med tips og råd og oppmuntring her inne på forumet Fantastisk!!

Selv er jeg nå på dag tre, kombinert med at jeg også nå jobber natt grunnet krise i jobben. Sliten? JA! Sulten, svimmel, trøtt(savner koffeinet nå ja) og litt smågretten.

Mitt problem er at jeg liker å gå og knaske på noe konstant. Finnes det noen pastiller etc som faktisk er lovlig å spise på Fase1?

FakeSmile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 09:36   #1763
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Opprinnelig lagt inn av FakeSmile, her.

Herlig å se at så mange hjelper hverandre med tips og råd og oppmuntring her inne på forumet Fantastisk!!

Selv er jeg nå på dag tre, kombinert med at jeg også nå jobber natt grunnet krise i jobben. Sliten? JA! Sulten, svimmel, trøtt(savner koffeinet nå ja) og litt smågretten.

Mitt problem er at jeg liker å gå og knaske på noe konstant. Finnes det noen pastiller etc som faktisk er lovlig å spise på Fase1?

Velkommen, FakeSmile
Man kan ta sukkerfrie pastiller, men det anbefales ikke å ta så mange av de i løpet av en dag, da de kan øke blodsukkeret ditt. Men du kan drikke vann hele tiden Noen vaner må man bare kvitte seg med, kanskje knaskingen din blir din utfordring! Lykke til

Journalen
Gammel 27-09-10, 10:24   #1764
FakeSmile
Medlem

FakeSmile sin avatar

Popp: tusen takk Ja jeg får vel se på det som en av mine(mange!!!) utfordringer. Er verdens største godtemoms, koffeinelsker og karboelsker også skjønner du Men- dette skal vi klare med litt viljestyrke, og bare jobbe med å legge om vanene. Heldigvis elsker jeg vann også!!!

Gammel 27-09-10, 10:30   #1765
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Velkommen hit FakeSmile. Min erfaring er at den første uken var ganske så tøff. Så hold ut. Kroppen skal omstille seg litt, og det koster også å endre vaner over natten. Det blir lettere allerede fra uke 2. Etterhvert er det blitt ganske så levelig. Lykke til.

Gammel 27-09-10, 10:55   #1766
FakeSmile
Medlem

FakeSmile sin avatar

Pearl: Tusen, tusen takk for oppmuntrende ord Jeg regner med det jeg og, blir bare rart å ikke ha noe som helst å putte i trynet når jeg er godtesjuk. Vel jo, jeg har jo grønnsakene mine da

Ser du er på det nivået jeg skal Gratulerer! Jeg har mellom 20 og 25 kg å jobbe med!

Ha en super dag.

Gammel 27-09-10, 11:31   #1767
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Velkommen fakesmile er nå på dag 5 og jeg er fremdeles slapp , men formen er mye bedre enn 1.dagen, den var jo pyton! Jeg bare må ta en og annen tyggis eller pastill, ellers dør jeg av min egen åndeDrikker kaffe også jeg da, ingen beskjed om å kutte det helt ut. Drikker koffeinfri etter kl 17. Men jeg er jo like fersk som deg på ED, mulig det MÅ kuttes ut

Gammel 27-09-10, 13:16   #1768
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Må bare få takke den som tipset om kanel i pannekaken(groteling?)-mmmm DET var digg det, fryktelig synd at røren er så bitteliten

Gammel 27-09-10, 13:47   #1769
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Første uka overstått!
Må si meg ganske fornøyd, vekta vist drøye 3 kilo ned.
Jeg synes uka har gått overraskende greit, men sikkert fordi jeg fra før spiser lavkarbo og også har fulgt denne dietten for tre år siden slik at jeg var godt forberedt denne gang. Har hatt litt ubehag, hatt både energi og ingen hodepine. Men merket at det var litt ekstra tøft i helgen uten litt ekstra kos i form av vin, nøtter, god middag osv. Men alt går og det er jo bare en liten periode i livet det er snakk om.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 15:28   #1770
valkerut
Medlem

valkerut sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
valkerut er på en erverdig vei

Velkommen fakesmile er nå på dag 5 og jeg er fremdeles slapp , men formen er mye bedre enn 1.dagen, den var jo pyton! Jeg bare må ta en og annen tyggis eller pastill, ellers dør jeg av min egen åndeDrikker kaffe også jeg da, ingen beskjed om å kutte det helt ut. Drikker koffeinfri etter kl 17. Men jeg er jo like fersk som deg på ED, mulig det MÅ kuttes ut

Hei !

Jeg begynnte på ED 1 september...men hadde en pause midt i med et ketonmåltid hver dag en helg..da jeg var bortreist...(ikke lett å få det til å gå opp i blant). MEN, spørsmålet mitt er...jeg også holder på å dø av min egen ånde... lurer bare på hvilken tyggis/pastill dere bruker..som ikke inneholder karbohydr/ sukker...hvilken kan vi bruke ??? Jeg har STORT behov for noe å lysne tilværelsen i min munn med...hehe..

valkerut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 15:31   #1771
valkerut
Medlem

valkerut sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
valkerut er på en erverdig vei

Må bare få takke den som tipset om kanel i pannekaken(groteling?)-mmmm DET var digg det, fryktelig synd at røren er så bitteliten

Åååå, dette må jeg prøve...er vel på tide med lunsj nå så....pannekaker med kanel det blir..

valkerut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 16:11   #1772
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg har også kardemomme og vaniljepulver i. I tillegg til å ha kanel i røra, så har jeg kanel på pannekakene etterpå. Da er i grunnen det meste av ED smaken kamuflert.

Gammel 27-09-10, 16:13   #1773
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av valkerut, her.

Hei !

Jeg begynnte på ED 1 september...men hadde en pause midt i med et ketonmåltid hver dag en helg..da jeg var bortreist...(ikke lett å få det til å gå opp i blant). MEN, spørsmålet mitt er...jeg også holder på å dø av min egen ånde... lurer bare på hvilken tyggis/pastill dere bruker..som ikke inneholder karbohydr/ sukker...hvilken kan vi bruke ??? Jeg har STORT behov for noe å lysne tilværelsen i min munn med...hehe..

Jeg bruker Fribol drops kjøpt på Apoteket. De er søtet med fribol. Gir null blodsukkerstigning. Inneholder ikke sukker og ingen karber.

Gammel 27-09-10, 17:25   #1774
FakeSmile
Medlem

FakeSmile sin avatar

Til alle som har skrevet- supert!! Vi er så flinke altså

Til streber, takk, og velkommen til deg og! Håper det går litt enklere for oss begge etter hvert! Om du leser folderen til Fase en, står det under ting man kan drikke: Kaffe, helst koffeinfri. Utifra det har jeg ikke lest stort om å kutte ut koffein, men her er jeg fryktelig innstilt på å være flink jente, hehe

Jeg har heller startet med koffeinfri kaffe, fordi jeg er så glad i kaffe, og grønn te samt teen fra Twinings som heter "Rosehip and hibiscus" eller noe. MMmmmmmhhh! Eneste problemet mitt er å ikke bruke suketter i teen, men det er også bare en vanesak jeg gleder meg til forsvinner!

OM dere har noen fanatstiske tips og råd til tilberedning av disse ED-produktene, så skrik ut!! I'm here to stay!

Gammel 27-09-10, 17:27   #1775
FakeSmile
Medlem

FakeSmile sin avatar

Forresten, valkerut! Om du har problemer med ånde, burde du vel kunne kjøpe de sinktablettene på apoteket? De funker så det suser for min del Eller- de gjorde det den tiden jeg slet med det.

Se her: http://www.apotek1.no/raadogtjeneste...mineraler/sink

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.