Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-12, 16:30   #18026
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Det meste er åpent, som for eksempel sentere, dagligvarebutikker osv, men jeg tror alle stenger senest kl tre. Og du får kjøpt øl i dagligvare. Jeg tror nok endel selvstendige småbutikker har stengt, det har jeg erfart.

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

De aller fleste butikker har åpent. Her jeg bor er gatebuttikkene åpne til kl 13, og senterbutikkene til kl 14. Matbutikkene har åpent til 15/16 alt ettersom. Kan nok regne med at det er lengre åpningstider i større byer.

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

De fleste "vanlige" butikker har kort åpningstid på nyttårsaften, her vest ser det ut til at kjøpesentrene i alle fall er åpne til kl 16.

Takker! Fant uansett ut med litt leting at 2. handbutikken jeg tenkte å besøke i et desperat nyttårskjolebehov er åpen fra tolv til fire i morgen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-12-12, 16:35   #18027
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg må også en tur på butikken i morgen. Satser på kjøpesenteret i byen. Skal bare kjøpe litt brød + juice, og så har jeg lyst til å kjøpe noen hvite dekkebriketter eller noe, som er heelt annerledes enn jul. Er møkklei juleservise og julegreier nå.
Satser på å finne noe stæsj på Kid og Nille

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 30-12-12, 18:05   #18028
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

De fleste "vanlige" butikker har kort åpningstid på nyttårsaften, her vest ser det ut til at kjøpesentrene i alle fall er åpne til kl 16.

De er åpne så lenge i Bergensområdet altså? Flott! Da slipper jeg å komme meg opp av sengen så tidlig siden jeg skal på nattevakt i morgen

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-12-12, 18:11   #18029
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kom først? Vondtene i kroppen eller diareen?

Beklager spørsmålet, men går det an å ha så vondt i kroppen at kroppen responderer med diare?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-12-12, 18:12   #18030
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva kom først? Vondtene i kroppen eller diareen?

Beklager spørsmålet, men går det an å ha så vondt i kroppen at kroppen responderer med diare?

Ja. Det har med at kroppen blir "stresset".

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-12-12, 20:26   #18031
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kan verifisere at både oppkast og diaree kan komme med smerter, dessverre
Ellers så lurer jeg på hvorfor folk blir sjokkert over at man ikke har planer om å bli dritings nyttårsaften?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 30-12-12, 20:35   #18032
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

kan verifisere at både oppkast og diaree kan komme med smerter, dessverre
Ellers så lurer jeg på hvorfor folk blir sjokkert over at man ikke har planer om å bli dritings nyttårsaften?

det lurer jeg også på! helt tragisk. det sterkeste jeg kommer til å drikke er kaffe

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-12-12, 20:45   #18033
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skeier nok ut med et glass vin
Det er rett og slett ekkelt når "samfunnet" lager et slikt drikkepress

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 30-12-12, 21:02   #18034
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

kan verifisere at både oppkast og diaree kan komme med smerter, dessverre
Ellers så lurer jeg på hvorfor folk blir sjokkert over at man ikke har planer om å bli dritings nyttårsaften?

Helt teit, det sterkeste jeg kommer til å drikke er antagelig julebrus eller te.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-12-12, 21:03   #18035
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har nok noe med alder å gjøre... I min krets er det like akseptabelt å drikke seg svingstang (og bli mobbet for det) som å ta et enkelt glass. Det er også akseptabelt (men forbundet med mer nysgjerrig undring) å ikke drikke alkohol i det hele tatt. Noen fordeler skal det da være med halve - nei, nesten hele - venneflokken i reproduksjonsalderen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 30-12-12, 21:19   #18036
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fortalt sånn ca hele venneflokken min at drikkingen kommer til å bli kuttet ned til et minimum neste år. Spesielle anledninger og bursdager er selvsagt greit, men er dritlei av fredag/lørdagsdrikking uten at det er noe spesielt. Selv om jeg drikker lite så blir jeg trøtt dagenderpå. Men tror de fleste i min gjeng syns det høres fornuftig ut. Noen av de har til og med sagt de vil joine

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-12-12, 22:06   #18037
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

har aldri likt å drikke meg full jeg, og liker generelt ikke fulle folk, plagsomme, høylytte og vulgære, i alle aldre dessverre. Selvfølgelig gjelder det ikke alle, men...
Har et ganske bredt spekter av kjente, unge som voksne ( er 23 selv, samboern er 28), og for de aller fleste er det helt naturlig å skulle være full til nyttårs. For man må jo få ha det litt gøy vel?, tror de glemmer alle de andre helgene de har det sånn gøy jeg. Forøvrig ser jeg ingen grunn til at alkohol = gøy. Er vel bare vi som er litt snåle da som ikke vil bli fulle. Skal bare være hjemme og slappe av vi uansett, kalkunmiddag og spillekveld

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 30-12-12, 22:35   #18038
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

har aldri likt å drikke meg full jeg, og liker generelt ikke fulle folk, plagsomme, høylytte og vulgære, i alle aldre dessverre. Selvfølgelig gjelder det ikke alle, men...
Har et ganske bredt spekter av kjente, unge som voksne ( er 23 selv, samboern er 28), og for de aller fleste er det helt naturlig å skulle være full til nyttårs. For man må jo få ha det litt gøy vel?, tror de glemmer alle de andre helgene de har det sånn gøy jeg. Forøvrig ser jeg ingen grunn til at alkohol = gøy. Er vel bare vi som er litt snåle da som ikke vil bli fulle. Skal bare være hjemme og slappe av vi uansett, kalkunmiddag og spillekveld

Ja, enig med deg der. Jeg drikker meg sjeldent full, men brisen. Nå er jeg bare lei hele drikkingen. Det blir jo ikke noe spesielt lenger med det når det er flere ganger pr mnd, selv om man ikke drikker seg full... Nei, edruelig treningsAnarko fra nå av

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 30-12-12, 22:44   #18039
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Ja, enig med deg der. Jeg drikker meg sjeldent full, men brisen. Nå er jeg bare lei hele drikkingen. Det blir jo ikke noe spesielt lenger med det når det er flere ganger pr mnd, selv om man ikke drikker seg full... Nei, edruelig treningsAnarko fra nå av

brisen er helt greit det, selv om jeg personlig pleier ha max 2 cidere eller 2 svake drinker når jeg vel drikker. Vurderer å bli helt avholds helt egentlig, ser ingen grunn til å drikke, for drikkingens skyld hvertfall. Men er da godt med en cider til maten nå og da også, så semi-avholdsSilje på vei da kanskje hehe.

Hvordan får man mannen sin til å skjønne at bart og geiteskjegg ... er fælt? xD

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 30-12-12, 22:52   #18040
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi skal bruke morgendagen til å forberede oss på et nytt år hvor vi har planer om store nyttårsforsetter. Siden vi er to om dem tror jeg vi skal klare dem. Men vi skal likavel unne oss et par glass vin til kalkisen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 31-12-12, 00:21   #18041
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En god gammeldags sjekk kanskje?

Haha, selvsagt! Og man får sikkert "gavekort" i banken. Takk

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 31-12-12, 13:18   #18042
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Haha, selvsagt! Og man får sikkert "gavekort" i banken. Takk

Med mindre vedkommende har samme bank som deg så hadde jeg droppet en eller annen form for "gavekort" fra en bank. Jeg fikk noe slikt fra Fokus bank en gang og har ikke konto i den banken selv. Steike som jeg strevde med å få ut de pengene! Man kan jo ikke gå i banken og få tatt dem ut lenger - bankene driver jo ikke med slikt! Jeg prøvde meg i en annen bank med kasse, men det gikk jo ikke. Fikk til slutt pengene over disk, men de gjorde det egentlig ikke sånn lenger fikk jeg vite.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 31-12-12, 13:21   #18043
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Haha, selvsagt! Og man får sikkert "gavekort" i banken. Takk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Med mindre vedkommende har samme bank som deg så hadde jeg droppet en eller annen form for "gavekort" fra en bank. Jeg fikk noe slikt fra Fokus bank en gang og har ikke konto i den banken selv. Steike som jeg strevde med å få ut de pengene! Man kan jo ikke gå i banken og få tatt dem ut lenger - bankene driver jo ikke med slikt! Jeg prøvde meg i en annen bank med kasse, men det gikk jo ikke. Fikk til slutt pengene over disk, men de gjorde det egentlig ikke sånn lenger fikk jeg vite.

Kanskje et universalgavekort er like lurt? De kan brukes veldig mange plasser. Jeg har fått slike etter å ha deltatt i fokusgrupper/spørreundersøkelser og de er veldig kjekke.

http://www.presentkort.no/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-12-12, 13:26   #18044
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kanskje et universalgavekort er like lurt? De kan brukes veldig mange plasser. Jeg har fått slike etter å ha deltatt i fokusgrupper/spørreundersøkelser og de er veldig kjekke.

http://www.presentkort.no/

Det var mye lurere! I Trondheim har man f.eks. Midtbykortet og flere store kjøpesentra har egne gavekort som kan brukes på hele senteret. Men hvis det er penger man vil gi så bør man finne kontonummeret eller kanskje man fremdeles kan sende penger slik at mottaker får en utbetalingsblankett som kan løses inn på posten? Men om jeg kjenner posten rett er ikke gebyret der rent lite...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 31-12-12, 13:35   #18045
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det var mye lurere! I Trondheim har man f.eks. Midtbykortet og flere store kjøpesentra har egne gavekort som kan brukes på hele senteret. Men hvis det er penger man vil gi så bør man finne kontonummeret eller kanskje man fremdeles kan sende penger slik at mottaker får en utbetalingsblankett som kan løses inn på posten? Men om jeg kjenner posten rett er ikke gebyret der rent lite...

Helt håpløst å sende utbetalinger, ja. Men visagavekortet er jo fint, her er ett av dem http://www.spendon.no/ og de kan brukes alle steder som tar vanlig visa.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 31-12-12, 14:34   #18046
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Helt håpløst å sende utbetalinger, ja. Men visagavekortet er jo fint, her er ett av dem http://www.spendon.no/ og de kan brukes alle steder som tar vanlig visa.

Det er ikke chip på disse korta så det er egentlig få butikker man får brukt dem i. Jeg kjøpte et slik et til poden og det endte opp med at jeg kjøpte det tilbake fra ham for på nette går det greitt å bruke spendon.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 01-01-13, 11:26   #18047
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er ikke chip på disse korta så det er egentlig få butikker man får brukt dem i. Jeg kjøpte et slik et til poden og det endte opp med at jeg kjøpte det tilbake fra ham for på nette går det greitt å bruke spendon.

Det skal da kunne brukes uten chip også... Virker ikke chipen (på et vanlig kort) skal man jo kunne bruke stripa. Stripa er riktignok mindre sikker, men de stedene jeg har vært fungerer den som "reserveløsning". Men som du sier - nettet er fint.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 01-01-13, 11:51   #18048
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

er toget fra oslo til trondheim stappfullt i dag? (jeg har billett, ikke derfor jeg lurer.)

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 01-01-13, 15:10   #18049
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det skal da kunne brukes uten chip også... Virker ikke chipen (på et vanlig kort) skal man jo kunne bruke stripa. Stripa er riktignok mindre sikker, men de stedene jeg har vært fungerer den som "reserveløsning". Men som du sier - nettet er fint.

Tja, jeg har opplevd at det står "bruk stripa" og bruker så stripa og så må man vente i evigheter før man ender med å måtte bruke chipen. Dette var på Mega og jeg var for kjapp med å bruke stripa da det stod "bruk stripa" at de rakk ikke å stoppe meg. De visste nemlig at det ikke gikk. Men kanskje det er annerledes når det ikke er chip på kortet eller at det er i en annen butikk?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 01-01-13, 20:57   #18050
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har tenkt å ta førerkort i løpet av året! Har tenkt at det kan være en fordel å ta det i suburbene, f.eks. Drammen, Lillestrøm eller lignende. Har jeg rett i at det er lurt? Jeg har det nemlig for meg at det både er dyrere og vanskeligere å ta det i Oslo. Jeg har uansett ikke planer om å kjøre så mye i byen. Og om jeg har rett, kan noen anbefale en kjøreskole et sted bare en togtur unna?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no