Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-13, 16:46   #18151
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Går det an å være sykemeldt fra f.eks skolen, men ikke jobben? Og går det an å være sykemeldt fra en jobb og ikke en annen?

Ja

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-01-13, 16:47   #18152
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja


Er det veldig komplisert?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-01-13, 16:50   #18153
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er det veldig komplisert?

Neida. Du må bare oppgi på sykemeldinga hvilken jobb du trenger sykemelding for.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-01-13, 17:00   #18154
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Neida. Du må bare oppgi på sykemeldinga hvilken jobb du trenger sykemelding for.

Okei, thanks. Trenger egentlig bare sykemelding for skolen i noen uker.. Også fra en jobb for denne helgen, bare.. Synes det er så ekkelt å gå til legen og be om sykemelding.. Ihvertfall når det er så innvikla som det er. Hvorfor vil man ha sykemelding fra skolen og ikke fra jobb, liksom. Men legen vet jo alt som foregår og sånt, så hun ville vel helst at jeg skulle komme og få sykemelding fra alt, for flere måneder siden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 06-01-13, 17:28   #18155
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det du bør gjøre først er å be legen ta en prøve av såret og sjekke hva det kan være!
Sår som bare dukker opp under mensen, kan være så mangt!

Har gjort det (utrolig nok! ), men fikk som sagt bare kortisonkrem/stereoidkrem. Og den funker ikke. I følge henne var det bare et kontaktsår, men det er rart det dukker opp så jevnlig. Det har nok med fuktighet å gjøre, men var aldri sånn før spiralen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-13, 17:36   #18156
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har gjort det (utrolig nok! ), men fikk som sagt bare kortisonkrem/stereoidkrem. Og den funker ikke. I følge henne var det bare et kontaktsår, men det er rart det dukker opp så jevnlig. Det har nok med fuktighet å gjøre, men var aldri sånn før spiralen.

Sambo merker at mensen min er rett rundt hjørnet før jeg selv merker det. For han blir nemlig sår på snoppen etter sex rett før mensen. Jeg bruker også kobberspiral.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-01-13, 17:42   #18157
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vi fikk satt inn en benk med noe sånt engang. En bolle kan nok funke, men rommet som benken sto i luktet gatekjøkken i ukevis... Dessverre husker jeg ikke hva voksen het. Det var en voks beregnet for kjøkkenbenker (og matlagingsområder)...

Edit: presisering - voksen vi brukte var voks for kjøkkenbenker, men IKKE kjøpt hos IKEA. Jeg kjenner dessverre ikke merke/navn på "gatekjøkkenvoksen".

Ehhh hørtes ekkelt ut. Jeg bruker en flytende olje og den lukter bare litt "oljete" og ikke noe spesielt når man holder på. Kjenner ikke noe særlig lukt etterpå og den skjærefjøla er diger og jeg sauser den godt inn. Vet andre også som har brukt Ikea sine greier til kjøkkenbenken og har aldri lagt merke til noe lukt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 06-01-13 kl 17:49.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 06-01-13, 17:51   #18158
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ehhh hørtes ekkelt ut. Jeg bruker en flytende olje og den lukter bare litt "oljete" og ikke noe spesielt når man holder på. Kjenner ikke noe særlig lukt etterpå og den skjærefjøla er diger og jeg sauser den godt inn. Vet andre også som har brukt Ikea sine greier til kjøkkenbenken og har aldri lagt merke til noe lukt.

Jeg brukte noe bievoks til mine kokser. Funket perfekt og er ikke skummelt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-01-13, 19:26   #18159
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har gjort det (utrolig nok! ), men fikk som sagt bare kortisonkrem/stereoidkrem. Og den funker ikke. I følge henne var det bare et kontaktsår, men det er rart det dukker opp så jevnlig. Det har nok med fuktighet å gjøre, men var aldri sånn før spiralen.

Jeg diskuterte kobberspiral som en mulighet for hormon"fri" prevensjon, men han anbefalte det ikke siden en av "bivirkningene" det økte kobbernivået (ja, man tar opp litt) kan ha er forsterket irritabillitet... og det er noe jeg kan ha nok av uten hjelp...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-01-13, 19:35   #18160
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hadde en diskusjon her om dagen, hvor ble diskutert om det var det samme hva man drakk. Jeg har hørt at det er vann som er tingen. Vann skal rense kroppen og nyrene. Om man drikker 2 liter kaffe om dagen, eller saft, eller brus, eller te så er vel ikke dette like bra som å drikke vann? Eller har det ikke noe å si hva man drikker så lenge man drikker ?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 06-01-13, 19:48   #18161
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ikke fakta, men jeg føler meg absolutt best når den største prosentandelen av det jeg drikker er rent vann! Og om det er bare kaffe/te med koffein i så føler jeg meg helt råtten.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 06-01-13, 20:38   #18162
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hadde en diskusjon her om dagen, hvor ble diskutert om det var det samme hva man drakk. Jeg har hørt at det er vann som er tingen. Vann skal rense kroppen og nyrene. Om man drikker 2 liter kaffe om dagen, eller saft, eller brus, eller te så er vel ikke dette like bra som å drikke vann? Eller har det ikke noe å si hva man drikker så lenge man drikker ?

All væske teller i et væskeregnskap, men hva som er BRA for deg å drikke er en helt annen diskusjon!
Dersom målet er å få i seg så og så mye væske, spiller hva man drikker liten rolle, vann, melk, saft, brus, te, kaffe, juice.............. så lenge det ikke er alkohol med i bildet.
Alkohol virker inn på det antidiuretiske hormonet(ikke- tiss hormonet) i kroppen og med fører at man mister mer væske enn man tilfører. Kaffe og te har en tendens til å "renne tvert igjennem", men tar ikke med seg mer væske enn det tilfører!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-01-13, 20:57   #18163
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men kan te virke skadelig inn på noe vis? Jeg er veldig glad i te og drikker gjerne 2-3 krus om dagen. Bruker suketter og ikke sukker.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 06-01-13, 22:21   #18164
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor har ikke menn dårlig samvittighet? Hvorfor er det bare vi som f.eks må bekymre oss over familien, helsa, vekta, jobben osv?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-13, 22:30   #18165
Smalasussie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 11
Smalasussie er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på en ting! Nå som jeg har lagt om livsstilen min til lavkarbo, og kutta sjokoladen heeeelt ut, kan jeg begynne så smått å spise dette igjen etterhvert...?

Smalasussie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo av noe slag, fortsatt i startfasen!
Gammel 06-01-13, 22:30   #18166
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor har ikke menn dårlig samvittighet? Hvorfor er det bare vi som f.eks må bekymre oss over familien, helsa, vekta, jobben osv?

Hva snakker du om? De fleste menn jeg kjenner bra med samvittighet, enkelte langt mer enn de har godt av (akkurat som folk flest, altså). Eller ... snakker du om noen in particular, kanskje ...?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-01-13, 22:35   #18167
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Smalasussie, her.

Jeg lurer på en ting! Nå som jeg har lagt om livsstilen min til lavkarbo, og kutta sjokoladen heeeelt ut, kan jeg begynne så smått å spise dette igjen etterhvert...?

Det kommer vel an på om du vil bli tjukk igjen eller ikke....

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva snakker du om? De fleste menn jeg kjenner bra med samvittighet, enkelte langt mer enn de har godt av (akkurat som folk flest, altså). Eller ... snakker du om noen in particular, kanskje ...?

Nei, menn generelt. F.eks det å spise hva de vil uten å bekymre seg for vekt, hva de rundt syns o.l. Eller å ikke la avisskriveriene om hvor grusomt barnehage er for småbarn gå inn over seg. Den type ting.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-01-13, 22:37   #18168
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fjernet gips på en fot (onsdag) etter tre uker, og tok av det elastiske bindet av foten nå i dag. Den er hoven og litt blå (som forventet), men huden er veldig tørr. Er det noe jeg kan gjøre med hovenhet og tørrhet? Prøvde en vanlig fuktighetskrem, men vet ikke om det hjelper, og våger ikke smøre på operasjons-såret. Har ikke fått noen instruksjoner om hva jeg skal gjøre.

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 06-01-13, 22:41   #18169
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, menn generelt. F.eks det å spise hva de vil uten å bekymre seg for vekt, hva de rundt syns o.l. Eller å ikke la avisskriveriene om hvor grusomt barnehage er for småbarn gå inn over seg. Den type ting.

Tror vi kjenner helt forskjellige menn (og kvinner, kanskje også?!). Men jeg tror også at du bekymrer deg mer og maler større skrekkbilder enn noen andre jeg vet om ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-01-13, 23:27   #18170
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Jeg har fjernet gips på en fot (onsdag) etter tre uker, og tok av det elastiske bindet av foten nå i dag. Den er hoven og litt blå (som forventet), men huden er veldig tørr. Er det noe jeg kan gjøre med hovenhet og tørrhet? Prøvde en vanlig fuktighetskrem, men vet ikke om det hjelper, og våger ikke smøre på operasjons-såret. Har ikke fått noen instruksjoner om hva jeg skal gjøre.

Etter 3 uker er alt groddd og du kan vaske og smøre som du vil! Tror ikke man pleier å gi instruksjoner om vanlig vasking, liksom!
Jeg ville begynt forsiktig og vasket/skrubbet foten med en klut før jeg smurte på en feit fuktighetskrem. Du må nok gjenta dette noen ganger før all den gamle, tørre huden blir borte.
Hovenheten bør blir borte sakte, men sikkert, etter som du belaster mer og mer! Overdriver du, vil foten bli mer hoven og vond igjen. Lytt til kroppens signaler når det gjelder dette. Den vet ofte best selv!
God bedring og lykke til fremover!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-01-13, 23:30   #18171
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor har ikke menn dårlig samvittighet? Hvorfor er det bare vi som f.eks må bekymre oss over familien, helsa, vekta, jobben osv?

Jeg tror bare de rent generelt har lettere for å ikke tenke så mye! Gubben min tar lettere på ting og lar seg ikke slå i gulvt av et lite tilbakeslag, men det betyr ikke at han ikke bryr seg eller ikke kan plages av samvittighet innimellom!
Og hvorfor skal han bekymre seg og ha dårlig samvittighet? Jeg klarer det som regel for oss begge!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 06-01-13, 23:33   #18172
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Etter 3 uker er alt groddd og du kan vaske og smøre som du vil! Tror ikke man pleier å gi instruksjoner om vanlig vasking, liksom!
Jeg ville begynt forsiktig og vasket/skrubbet foten med en klut før jeg smurte på en feit fuktighetskrem. Du må nok gjenta dette noen ganger før all den gamle, tørre huden blir borte.
Hovenheten bør blir borte sakte, men sikkert, etter som du belaster mer og mer! Overdriver du, vil foten bli mer hoven og vond igjen. Lytt til kroppens signaler når det gjelder dette. Den vet ofte best selv!
God bedring og lykke til fremover!

Takk. Kitt!

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 06-01-13, 23:46   #18173
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Jeg har fjernet gips på en fot (onsdag) etter tre uker, og tok av det elastiske bindet av foten nå i dag. Den er hoven og litt blå (som forventet), men huden er veldig tørr. Er det noe jeg kan gjøre med hovenhet og tørrhet? Prøvde en vanlig fuktighetskrem, men vet ikke om det hjelper, og våger ikke smøre på operasjons-såret. Har ikke fått noen instruksjoner om hva jeg skal gjøre.

Ti min i grønnsåpebad. Det er desinfisferende på såret også!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-01-13, 07:37   #18174
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sambo merker at mensen min er rett rundt hjørnet før jeg selv merker det. For han blir nemlig sår på snoppen etter sex rett før mensen. Jeg bruker også kobberspiral.

Helt naturlig. Livmortappen synker ned i skjeden fram mot mensen og hever seg opp mot eggløsningen, om jeg husker riktig. Den endrer også konsistens i løpet av syklusen.
http://www.pernille.info/livmortappen.htm
Brukes som ett av tegnene i noen av metodene for Naturlig FamiliePlanlegging.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-01-13, 10:45   #18175
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ti min i grønnsåpebad. Det er desinfisferende på såret også!

Takk, Carisma! Da skal grønnsåpen fram!

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no