Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-07-11, 18:39   #1826
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dollsine skrev:
Ha ha ha; synes jeg ser deg iledd vinterklærne dine Prutti!!! Du som liker mørket må jo stortrives i Tromsø på vinteren, men hva med sommeren?
Vel, vår, sommer og høst er grusomt. Provoserende grusomt. Folk er så himla glade, positive og forbaska glade i det derre lyset som kommer. Personlig vil jeg spytte på alle som skal ha akkurat det som samtaleemne - fordi det er litt vanskelig å argumentere med akkurat det jeg skriver nå, for man blir "Nemi"-fisert. Tromsø er perfekt.

Og ja Prutti; de siste 15 kg er egentlig ingenting for å regne mot det som har vært. Men desto mer kjærkomne å få bort....
Nemlig. Nå har jeg bestemt meg for å IKKE veie meg før 1. august. Dere må hjelpe meg med den bestemmelsen. Er redd medisindosen må økes om jeg er dum nok til å gå på den.

Takk til dere alle for gode råd! Dessverre er det meste både prøvd, og utprøvd ute særlig godt resultat - siden jeg tar disse grepene nå. Jeg har alltid vært frossen av meg; og rådet om å legge seg i sval seng for å få kroppen til selv å produsere varme fungerer definitivt ikke.... Jeg produserer ikke varme selv dessverre. Hva er det som gjør det? Er det en medisinsk årsak? Så jeg går til sengs - i juli - med varmeflaske og dundyne. Kan neppe være bra! Hvordan er immunforsvaret ditt? Og det etter å ha omtrent tømt varmtvannstanken... Tenk dere hvordan jeg er på vinterstid da.... Skal pusle meg nedover til deg i vinter i hosslestan og ulloshortsen min, varm som en bjørn, og rulle inntil føttene dine

Så når jeg fryser på dagtid slik jeg gjør nå (og har gjort hele veien siden jeg startet på dette i fjor) må jeg prøve å unngå det i fall kroppen tror den lures. Og jeg kan gjerne øke matinntaket; selv om fett av cocosa akkurat nå ikke står øverst på lista. Undrer meg om det å øke matinntaket er så lurt. Prinsippet om å spise når kroppen varsler om behovet for næring, er vel igrunn det beste å gå etter. Skal ikke diktere hvordan du velger gjøre det, noen er jo tross alt avhengige og velrutinerte på frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Jeg er ikke vant til frokost, tildels ikke lunsj heller, så for meg var det kanskje lettere å finne instinktet?
-
Så kjapt over dagens inntak, og har ingen særlige bemerkninger foruten:

Tekaker? Hva er næringsinnholdet per kake? Og hvorfor ikke mer enn én kotelett? Lite mat? Kok deg grøt til kvelds?

Alt i alt blir det for mye kh i dag, men det får våge seg. Hittil har jeg drukket to liter vann + ca 3 kopper te. Både i går og i dag har jeg tatt ett glass pepsi max etter middag; den flaska er tom nå så nå blir det ikke mer før til helga. Er absolutt ikke hoven - bare sulten.... Det romler og kniper i magen. I tidligere slankeliv har jeg forresten fått høre at når det romler slik kan det like gjerne vært pga behov for veske; jeg har derfor prøvd å "drikke det bort", men det hjelper bare noen få minutter.
Kcal-fri saft med JBKM for å tykne væsken litt? Kan jo kanskje gi litt mer fylde og mette mer?

Sitter med en følelse av at jeg bør endre frokosten til noe annet. I helgene spiser jeg hjemmelaget knekkebrød; det holder lenge. Dessverre er det travelt rundt kl 06 her i huset, og knekkebrød tar litt tid å spise. Det er snakk om å få igang fettforbrenningen etter natta ikke sant? Forslag anyone?? Jeg vet om eggekaffen til Prutti; jeg er bare ikke så glad i kaffe og blir fort kvalm om morgenen hvis jeg spiser/drikker noe som jeg blir uvel av; som f..eks kaffe. Skulle jeg vært opp på proteiner også nå den første tiden for å redusere når ting roer seg?? Nei. La proteinene være. Fett opp, karb ned. Istedet for å lage kaffe, hva med en teskje kakaopulver i varm fløte før du heller på eggemelken? Bruker variere (men sier det ikke høyt), i og med at jeg ikke er særlig glad i kaffe selv.

Jeg har definitivt ikke gitt opp! Og ikke skal jeg det heller! Dette ble mye sutter lell men jeg trenger hjelp jeg sånn at jeg ikke kommer skjeivt ut. Denne kroppen må få følelsen av at den får nok mat. Så derfor sender jeg ut et Og jeg svarer med et: <- puff i ræva! Dette skal vi klare.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:08   #1827
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Kjære Dollsine: Stor trøste-til deg. Høres ut som du sliter nå vennen. -Og her inne er det fritt fram å beklage seg så mye som en vil, det er definitivt hver vår gang vi gjør det
I forhold til hvordan du beskriver dagen din, virker det som om du ikke får i deg nok mat til frokost. Det å lage en stor omelett med egg, bacon og ost kvelden i forveien synes jeg høres ut som en god ide. Da kan du bare varme den kjapt og få i deg mat slik at du har litt å gå på utover formiddagen, slik at du slipper spise så ofte. Har du testet om magen din kanskje reagerer på de t-kakene? Det er jo kruskakli i dem, så det kan jo være at det gir deg urolig mage? Kanskje kutte dem noen dager og få i deg noe mer mettende om morgenen?
Litt vanskelig å råde siden jeg har det helt motsatt, spiser nesten aldri før kl 11, men er isteden veldig sulten på kvelden. Derfor passer jeg alltid på å få i meg en stor middag for å holde meg mett lenger, det hjelper meg. Analogen blir da st du kanskje burde passe på å få i deg en skikkelig stor mettende frokost?
Håper det går bedre med deg i morgen, krysser fingrende og sender masse

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:33   #1828
Dollsine
Gjest

Pruttipia: Nemlig. Nå har jeg bestemt meg for å IKKE veie meg før 1. august. Dere må hjelpe meg med den bestemmelsen. Fjern/kast batteriet ditt du; da er det straks litt verre å veie seg

Jeg produserer ikke varme selv dessverre. Hva er det som gjør det? Er det en medisinsk årsak? Sannsynligvisingenting... sjekket hos lege for noen år siden, alle prøver var normale. Har for øvrig Raynauds fenomen, det trenger jeg ikke blodprøver for å vite.
Kan neppe være bra! Hvordan er immunforsvaret ditt?
Så lenge det ikke er motbevisst er jeg frisk som en fisk. Men kroppen er godt brukt gjennom mange år, og den begynner å bære preg av det. Som andre på min alder... Skal pusle meg nedover til deg i vinter i hosslestan og ulloshortsen min, varm som en bjørn, og rulle inntil føttene dine Taaaakkkkkk

Jeg prøver å spise når jeg er sulten, utfordringen er at jeg blir sulten ganske umiddelbart etter å ha spist. Jeg må ha frokost hvis ikke blir jeg kvalm og spyr. Ikke trivelig på bussen til jobb nei. Undrer meg om det å øke matinntaket er så lurt. Prinsippet om å spise når kroppen varsler om behovet for næring, er vel igrunn det beste å gå etter. Så kjapt over dagens inntak, og har ingen særlige bemerkninger foruten:

Tekaker? Hva er næringsinnholdet per kake?
88 kcal, 4,1 prot, 1,2 kh, 6,7 fett.
Og hvorfor ikke mer enn én kotelett? Blir mett av en....

Nå er omeletten til i morgen klar; egg, fløte, cocosa, smør, aioli, røkelaks. Pangfrokost. Lunsjen er en solid porsjon av remuladesalaten til Prutti, + røykalaks. Dette gir 168 fett, 16 g kh, 60 g prot. Har med knekkebrød og ost i tilfelle behov for mer som ikke er tatt med her. Altså blir det for mye kh i morgen, men det får våge seg.

<- puff i ræva! Dette skal vi klare.

Bente takk for støtten! Jeg må finne ut av dette nå, for jeg akter nemlig i komme meg ned minst 10 kilo! Så det så!!!

Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 00:33   #1829
Edlih
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Edlih er på en erverdig vei

Æsj, jeg har ramla ut av ketose- og jeg aner ikke hvorfor ?? Skit! Etter hva jeg har regna sammen har jeg inntatt 12 KH i dag...

Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 09:59   #1830
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Æsj, jeg har ramla ut av ketose- og jeg aner ikke hvorfor ?? Skit! Etter hva jeg har regna sammen har jeg inntatt 12 KH i dag...

Om du har falt ut av ketose er grunnen at har du inntatt økte karber. I vår kostinduserte ketose er det kun karbohydrater som bestemmer inn- og utgang. Ikke kalorier. Karbene kan ha vært skjulte? Noen kan også reagere på melkeprodukter, søtning og enkelte kornprodukter i den grad at kroppen stimuleres til å produsere insulin. Og - det blir vel en vond sirkel. Se over kostholdet ditt.

Så du det på ketosestix? Høyt væskeinntak kan redusere synligheten/konsentrasjonen av ketoner i urinen. Regner med du har målt om kvelden, 2 timer etter måltid?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:04   #1831
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

I dag er dagen god. Tross lite søvn og mye sukker på kino i går, så er formen god. Sulten, ferdigpakket og VELDIG klar for avreise. 58 minutter igjen til jeg blir hentet. Mormor er her og forhefter meg litt - særlig i matlagingen. Mamma er sur, jeg vet ikke hvorfor. Kanskje hun finner ut at hun har hatt det fint mens jeg har vært her.

Hjemme klokken 13 - en kjapp dag med mye tiltak: Vekten blir hentet, leiligheta må kjapt overses i og med besøk i morgen, post må gjennomgås. GLEDER MEG!

Ha en fin dag alle <3

Gammel 13-07-11, 10:22   #1832
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

I dag er dagen god. Tross lite søvn og mye sukker på kino i går, så er formen god. Sulten, ferdigpakket og VELDIG klar for avreise. 58 minutter igjen til jeg blir hentet. Mormor er her og forhefter meg litt - særlig i matlagingen. Mamma er sur, jeg vet ikke hvorfor. Kanskje hun finner ut at hun har hatt det fint mens jeg har vært her.

Hjemme klokken 13 - en kjapp dag med mye tiltak: Vekten blir hentet, leiligheta må kjapt overses i og med besøk i morgen, post må gjennomgås. GLEDER MEG!

Ha en fin dag alle <3

Tenker det blir godt for deg å komme inn i din vante hverdag igjen nå ja kjære Pruttilutten. Håper reisen og ordningen går fint og at dagen fortsetter like godt som den har startet Mamman din tenker nok bare på hvor mye hun kommer til å savne deg, regner jeg med

Edith: Hvis du er 100% sikker på at du ikke har spist mer karber, så kan det hende du er i ketose uten å få utslag på stix. Stixene forteller bare hva som skjer i urinen din, ikke hva som skjer i kroppen din. Det er flere som forteller at etter å ha vært en stund i ketose blir fettforbrenningen så effektiv at de forbruker alle ketonene og at det dermed ikke kommer ketoner i urinen, og da får de heller ikke utslag. Så ta en dobbeltsjekk på at du ikke har glemt å regne med alle karbene, du, og føler du deg sikker på at du har gjort det, så trengre du ikke bekymre deg for utslag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:25   #1833
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Mamma er sur, jeg vet ikke hvorfor. Kanskje hun finner ut at hun har hatt det fint mens jeg har vært her.

Kanskje hun synes det er leit at du skal reise.... Eller kanskje hun synes det er deilig at du drar.. Kan hende er hun sur uten helt å vite det !
Når jeg har huset fullt av barn og barnebarn, hender det at jeg óg blir sur, selv om jeg synes det er koselig at de er her. Men må innrømme, at det er godt når de reiser igjen. Iallefall hvis de blir lenge og alle er her samtidig. Likevel blir det veldig stille og leit men én gang.

Det blir nok godt for deg å komme hjem til deg selv også.
Rutiner er ikke å forakte og i vår eget hjem, har vi det annerledes enn borte, selv om det er kjente plasser.

Her starter jammen dagen med sol og det er ukjent fenomen.
Jeg har tenkt å få malt litt på huset. Tar det letteste, jeg. Verandarekkverket utenfor soverommet og rekkverket på terassen.
Resten får gubben ta.....Det har vært så bedretne sommere her de siste årene, at dette er 3. året vi prøver å få malt ferdig huset.

Ellers så sliter jeg med å få i meg nok vann. Da jeg startet dette her, var jeg tørst hele tiden, men enten har det gått over eller så er jeg blitt så vant til det, at jeg ikke kjenner det.
Har aldri vært flink til å drikke....
Men spise derimot !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 11:22   #1834
Budeiea995
Medlem

Budeiea995 sin avatar

Hvor: Marnardal
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Hei og hopp! Lenge siden jeg har snakket, spravlet, spurt eller undret her inne nå, men har vært opptatt med å spise og trene
Synes jeg har vært veldig flink med begge delene. Har gåttt turer hver dag og er nå oppe i daglige gåturer på 7-11 km pr dag og det hjelper godt på!
Kommer ikke ut før i 21 tiden så merker at jeg skynter meg litt når klokka nærmer seg 23. Vil hjem da liksom...

Klarte å gå meg vill i naboen sin skau her for 2 dager siden. Utrolig hvor likt alt er under trærene når man ikke ser annet enn en mørknende himmel. Må innrømme at det var litt skummelt en stund, men takker kartet på IPhonen, fikk litt stedsans av den.

Ellers har jeg "investert" i Nike+ sko og sensor. Utrolig artig og anbefales sterkt om du har en IPhone.
Hvjelper å høre hvor mye jeg har brent og det gir en ekstra giv.

Deilig å se at "sommerfuglen" min har lært seg å fly, bare å gi på!!!

Krysser fingrene for oss alle of for ett fortsatt godt vekttap i ukene som kommer!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 11:37   #1835
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

God morgen

Så bra at du er godt igang Budeiea995 Snart løper du med Foksy tenker jeg

Jeg er så tung i hodet om dagen når jeg våkner at det er helt forferdelig, bruker maaange timer på å våkne og alt er et ork... Idag er det ENDELIG sol, sannsynligvis siste soldagen før jeg skal på jobb, så plenen min (eller enga da, som jeg kaller den ) må klippes idag! Men før det skal jeg ha i meg noen kaffekopper og frokost
Igår lagde jeg lavkarbois med vanilje og sjokoladerasp Det blir nok ikke siste gang nei Men den ble litt kompakt og hard.. Om jeg investerer i en ismaskin vil den kanskje bli mer lik fløteis fra butikken?=) Smaken var ihvertfall heeelt vill, og så enkelt og kjapt det var!

Håper alle får en fin dag!=)

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 14:27   #1836
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Er det noen av dere som har en ide om hvordan man lager strawberry daquiries på lavkarbovis?

I morgen er jeg ferdig på jobb rundt klokka 12, og det hadde vært sååå deilig å ligge ved bassengkanten med en drink i hånda!

Nå er vi straks ferdige, og jeg skla innom matbutikken og handle inn det jeg trenger til lavkarbolasagne. Lavkarbokosthold har gjort at jeg har oppdaget at squash faktisk er godt. Skikkelig godt. Det samme med aubergine. Vi burde spise mer av det, altså! Nam!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 14:29   #1837
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

God morgen

Igår lagde jeg lavkarbois med vanilje og sjokoladerasp Det blir nok ikke siste gang nei Men den ble litt kompakt og hard.. Om jeg investerer i en ismaskin vil den kanskje bli mer lik fløteis fra butikken?=) Smaken var ihvertfall heeelt vill, og så enkelt og kjapt det var!

Håper alle får en fin dag!=)

Smaken på hjemmelaget is er uslåelig synes jeg også, men enig i at den fort blir litt hard og kompakte - selv om man går og rører i den mens den fryser inn. Jeg har en ismaskin, men pga at jeg ikke har så stor plass i fryseren, kan jeg ikke oppbevare den skåla der, glemmer å planlegge for det og sette den inn, og dermed blir den nesten aldri brukt Men nå ser jeg at prisen på en del automatiske ismaskiner har gått ganske mye ned, så lurte veldig på om jeg skulle investere i en sånn. Noen som har noen erfaring med dem (den billige typen altså....)?

Gammel 13-07-11, 15:18   #1838
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Er det noen av dere som har en ide om hvordan man lager strawberry daquiries på lavkarbovis?

I morgen er jeg ferdig på jobb rundt klokka 12, og det hadde vært sååå deilig å ligge ved bassengkanten med en drink i hånda!

Nå er vi straks ferdige, og jeg skla innom matbutikken og handle inn det jeg trenger til lavkarbolasagne. Lavkarbokosthold har gjort at jeg har oppdaget at squash faktisk er godt. Skikkelig godt. Det samme med aubergine. Vi burde spise mer av det, altså! Nam!

Lavkarbo Daiquiri er vel litt vanskelig sånn i utgangspunktet siden du trenger en del jordbær og fort kommer litt høyt på karb av det, MEN: Bruk kun ferske, evt bare noen frosne jordbær( vil bli veeeldig tykt med bare frosne) og ikke spe ut med essens, tilsett en god del isbiter (de vil gi litt "fylde" ), hiv oppi ønsket mengde blank rom ( gjør seg best i daiquiri, mener jeg hvertfall) og knus i blender til du ser mannen med ljåen Husk at når du kjører blenderen lenge av gangen vil isbitene flyte oppå resten og dette ned igjen når du stopper den, så du må kjøre den litt og litt eller holde den på skrå for at knivbladene skal treffe de bitene=) Spe evt på med sprite zero hvis du vil ha litt ekstra smak i den (Personlig synes jeg den best "naturell" ) Lykke til=)

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Smaken på hjemmelaget is er uslåelig synes jeg også, men enig i at den fort blir litt hard og kompakte - selv om man går og rører i den mens den fryser inn. Jeg har en ismaskin, men pga at jeg ikke har så stor plass i fryseren, kan jeg ikke oppbevare den skåla der, glemmer å planlegge for det og sette den inn, og dermed blir den nesten aldri brukt Men nå ser jeg at prisen på en del automatiske ismaskiner har gått ganske mye ned, så lurte veldig på om jeg skulle investere i en sånn. Noen som har noen erfaring med dem (den billige typen altså....)?

Nå må jeg le litt her, skulle jeg røre underveis? Ikke rart min blei hard da
Jeg husker det var noen her som hadde kjøpt ismaskin, men hvem var det? Var det deg Foksy? Eller kanskje Appelsinpiken? Og har du(hvem enn det var) fått prøvd den enda?=)

Gammel 13-07-11, 15:38   #1839
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Nå må jeg le litt her, skulle jeg røre underveis? Ikke rart min blei hard da
Jeg husker det var noen her som hadde kjøpt ismaskin, men hvem var det? Var det deg Foksy? Eller kanskje Appelsinpiken? Og har du(hvem enn det var) fått prøvd den enda?=)

Heheh, skal visst det ja, det er derfor det er litt styr med hjemmelaget is...
Ble så fristet til å prøve meg med en sånn automatisk ismaskin - den fryser den selv, så en trenger ikke fryse bollen først, så jeg gikk akkurat inn og bestilte denne: http://www.tretti.no/husholdningsapp...isinart-ice40e

Tar sjansen siden den bare kostet 1000kr. Skal gi rapport om den er bra eller ikke

Gammel 13-07-11, 16:24   #1840
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Heheh, skal visst det ja, det er derfor det er litt styr med hjemmelaget is...
Ble så fristet til å prøve meg med en sånn automatisk ismaskin - den fryser den selv, så en trenger ikke fryse bollen først, så jeg gikk akkurat inn og bestilte denne: http://www.tretti.no/husholdningsapp...isinart-ice40e

Tar sjansen siden den bare kostet 1000kr. Skal gi rapport om den er bra eller ikke

Gleder meg til rapport=) Leste akkurat et tips om å la isen fryse først i en times tid, så røre godt rundt i det i midten som da ikke er fryst ofr at den skulle bli mer luftig - DET skal jeg prøve neste gang + røre litt underveis Heldigvis er jeg ikke så kravstor på isen min, så den som er i frysen går glatt ned den og ja

Noe helt annet... Når jeg klipte plenen istad (ganske traumatisk opplevelse for meg det her, HAT over alle innsekter/dyr som summer/kryper/hopper eller hva som helst) så var det ikke nok med alle de forferdelige vanlige dyrene (veps, bier, humler, biller, edderkopper, gresshopper++) som befinner seg rundt om i enger (ja, for etter googling om det her kan hagen min faktisk sammenlignes med en eng med prestekrager, sukkertopper, løvetenner og en hel del andre vekster jeg ikke kan navnet på + ekstreeemt med mose innimellom).. Det var i tillegg MANGE (telte hvertfall 8-9 stk) maurtuer (de går sikkert langt nedover i jorden, og de kan få være der om de vil... men å lage jordhauger i hagen min med ekle egg+++ inni, DET er ikke greit) FORFERDELIGE ekle, stygge, grusomme små rødbrune jæv..r som har angripi hagen min og slått seg skikkelig til rette Jeg er som dere sikkert skjønner litt over middels panisk når det gjelder sånt no, så å klippe plenen mens jeg nekter å tråkke på de greiene der (heeelt overbevist om at de angriper/klatrer opp på meg ved første mulighet), det var ikke lett... Det var bare en myggsak (kan ha vært noe annet, den ble ikke studert før den var mos utover leggen min) som klarte å stikke meg da, heldigvis, alt annet har jeg kommet meg helskinnet igjennom - tror jeg.. Men kjære vene så grusomt det var.. Jeg hopper jo rundt hit og dit og fiker til meg selv både her og der fordi jeg tror det er noe på meg hele tiden... Stort sett er det bare håret mitt som flytter seg litt og kommer innat huden på en ny plass, men jeg, PANISK! Må ha vært et syn det der Jeg er sååå glad for at det er overstått og at det blir en stund til neste gang.. Jeg har også lært at å vente til plenen er tørr for å klippe (innenfor en viss grense såklart ) er baaare tull, jeg klipper mye heller en fuktig plen enn å komme oppi den situasjonen der igjen med aaaalt for mange bugs
Det var dagens utblåsning herfra.. Jeg hater at jeg er plaga med sånne "urasjonelle redsler" som mamma kaller det, men sånn er det nå bare og møtet med den forferdelige innsektsverden er over for en liten stund i alle fall

Gammel 13-07-11, 17:14   #1841
Dollsine
Gjest

Vet dere....det er bare toppers å komme hjem fra jobb, spise middag og så sette seg ned og lese dagens innlegg Takk til alle dere som bidrar til liv i tråden

Jeg ser at det jeg gjerne skulle si hver og en allerede er sagt, så jeg sier ikke mer. Dagen i dag har vært fortreffelig - har nesten ikke vært frossen! Omeletten til frokost satt som støpt i magen til kl 9.30 - da fylte jeg på med knekkebrød, smør og ost før salaten til Prutti ble spist kl 1100. Den satt helt til jeg kom hjem til middag kl 1630. Jeg skulle spist remuladesalaten kl 9.30 og ikke knekkebrød; blir å prøve det i morgen. Men.... denne skrotten er merkelig. Når jeg blir sulten er nå romlinga i magen en ting. Men jeg blir også kvalm. Og får "ståpels" over hele kroppen. OG når kvalmen og "pelsen" er der - ja da er det for seint. Snodig. Må finne ut mer om dette vet dere. Pr nå har jeg spist 21 g kh i dag. Og flere blir det sikkert. Men røykalaksen i både salaten og omeletten bidro til dette, og droppes i morgen.

Nå er det vann for alle penga resten av dagen, selv om lysten på en pepsi max er meget tilstedeværende. Skal vaske hus nå, slik at jeg slipper på fredag når jeg går ut i FERIE!!!

Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:30   #1842
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: vestfold
Alder: 41
etaeb er på en erverdig vei
Question

hei på dere.. jeg startet på ketolyse i dag, er det kanskje for sent å henge seg på med dere?

etaeb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 18:51   #1843
bente1
Seniormedlem

RikkemOr: Hehehe - jeg ler så tårene triller, synes jeg ser deg for meg. Håper du ikke syns det er stygt av meg stor klem vennen

Dollsine: Så godt å høre at det har gått bedre i dag! Skikkelig med mat tidlig på dag er nok trikset ja

Etaeb: Velkommen hit, her har vi allltid plass til flere. Masse lykke til, du må ikke være redd for å spørre om det er noe!

Gammel 13-07-11, 18:54   #1844
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av etaeb, her.

hei på dere.. jeg startet på ketolyse i dag, er det kanskje for sent å henge seg på med dere?

Her er alle like velkomne !
Lykke til med dette .....

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 20:10   #1845
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Velkommen

RikkemOr: Hehehe - jeg ler så tårene triller, synes jeg ser deg for meg. Håper du ikke syns det er stygt av meg stor klem vennen

Jeg hadde ledd selv jeg, hvis det var noen andre det gjaldt Nå er jeg bare glad det er over Kan forresten informere om (lærer mye av å google litt) at maur og veps&co er i samme familie...... Det forundra meg ikke et sekund..

Nå har jeg shoppa Udo's choice i ren oljeform, ikke kapsler, og den snille damen på helsekosten ga meg et par brosjyrer som var veldig gode å lese=) Endelig skjønner jeg litt ordentlig hva som er greia med omega 3,6,9 og forskjell på enumettede fettsyrer, flerumettede osv =) Skulle legge ut bilde av den ene så dere kan se hvordan den ser ut.. Men klarte ikke legge fra harddisken jeg, aldri gjort det før og fant ingen enkel knapp så jeg skjønte hvordan jeg skulle gjøre det heller Men nå fant jeg et bilde av den på nettet, så får vi se om jeg fikk det til da?=) Hvis dere har mulighet til å få tak i den er det virkelig nyttig og interessant lesning altså

Edit: Jeg så nå at alle brosjyrene ligger jo på nettet i pdf-format=) Her er linken =)

Gammel 13-07-11, 20:19   #1846
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Exclamation

Tusen takk Har lest litt her inne, men er så masse tråder at jeg har ikke rukket igjennom alle Men det ser jo ut til at de fleste har hatt gode resultater, og ikke minst, føler seg i bedre form, og det er jo flott å lese

Syntes dette er kjempe spennende, har endel kg å ta av, og kommer fra ett stort karbohydrat inntak samt lite eller ingen mosjon, så det måtte jo gå som det gikk det... Gikk opp ca 30+ med graviditeten også, men som skrevet ovenfor, hadde kostholdet mitt vært "normalt" ville nok ikke de kg kommet på selvom jeg var gravid...

Bakte mitt første soyabrød i dag (den oppskriften fra boka) og det var som å tygge skumgummi, kan tenke meg det smaker det samme Har deres brød også blitt sånn Har dere evt andre tips og råd til ei som elsker brød

Gammel 13-07-11, 20:28   #1847
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Tusen takk Har lest litt her inne, men er så masse tråder at jeg har ikke rukket igjennom alle Men det ser jo ut til at de fleste har hatt gode resultater, og ikke minst, føler seg i bedre form, og det er jo flott å lese

Syntes dette er kjempe spennende, har endel kg å ta av, og kommer fra ett stort karbohydrat inntak samt lite eller ingen mosjon, så det måtte jo gå som det gikk det... Gikk opp ca 30+ med graviditeten også, men som skrevet ovenfor, hadde kostholdet mitt vært "normalt" ville nok ikke de kg kommet på selvom jeg var gravid...

Bakte mitt første soyabrød i dag (den oppskriften fra boka) og det var som å tygge skumgummi, kan tenke meg det smaker det samme Har deres brød også blitt sånn Har dere evt andre tips og råd til ei som elsker brød

Heihei, og velkommen hit
Ser du har samme utgangspunkt som jeg startet med 17. juli i fjor. Dette skal gå så bra, så
Ang. oppskrifter har jeg noen selv her, og selv mener jeg at brødoppskriften er gull verdt. Et litt utradisjonell brød, men veldig godt lell.

Ellers undrer jeg meg om du burde være sammen med julistartene for å få samstartere, men du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å være sammen med oss i Det Gode Selskab - her er det lett stemning, lav terskel og mye sidesnakk som binder oss tett sammen Ingen tema og spørsmål for store eller for små! Håper du blir sammen med oss

Gammel 13-07-11, 20:37   #1848
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Thumbs up

Ja, dere virker jo som en kjempe trivelig gjeng
er det lov å henge litt begge steder? hehe.. dere er jo "erfarne" i dette, mens jeg er rimelig grønn... Skal sjekke de oppskriftene dine..Håper så inderlig jeg kan finne noe brød som passer min sære smak

Gammel 13-07-11, 20:43   #1849
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Da er bloggen din lagret på favoritter... her skal jammen alt prøves ut.. så jo bare kjempe godt ut ..

Gammel 13-07-11, 20:45   #1850
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Da er bloggen din lagret på favoritter... her skal jammen alt prøves ut.. så jo bare kjempe godt ut ..

Koselig

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.