Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-13, 13:16   #19151
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg skal lage Boeuf Bourguignon (med elgkjøtt) i påsken. Har aldri laget det før, men har funnet en oppskrift som bruker 1 kg kjøtt. Jeg har derimot drøyt 1.4 kilo kjøtt (veid i frossen tilstand), og lurer på om jeg burde justere oppskriften noe - da spesielt med hensyn til væske, og om jeg gjør det burde jeg da legge til mer rødvin eller bare mer kjøttbuljong? Og bør jeg da også ha litt mer mel i? Oppskriften sier i utgangspunktet 1/2 flaske rødvin og 4 dl kjøttbuljong og 2 ss hvetemel.

Jeg er ikke så dreven på å lage denne type mat

Det kommer jo ann på om det er rent kjøtt du har eller om det evt må renskjæres noe, kanskje blir det ikke så mye mer kjøtt. Dersom du ikke bruker mer væske, blir det rett og slett litt mindre saus på kjøttet. Øker du opp væskemengden må du kanskje øke litt på hvetemel men ikke så mye for dette skal jo være en slags sjysaus. Hva du evt skal øke på med av buljong eller vin blir jo en smakssak også, så kanskje litt av begge deler? Evt kan du ta alt i oppskriften og gange opp med 1,4 men det blir jo fort litt "teite" mål på diverse ingredienser.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare brukt kjøttet du har og målt opp de andre ingrediensen etter oppskriften, ser det ut til å bli litt lite saus kan du jo fylle på litt til før alt er ferdig.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-03-13, 13:47   #19152
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det kommer jo ann på om det er rent kjøtt du har eller om det evt må renskjæres noe, kanskje blir det ikke så mye mer kjøtt. Dersom du ikke bruker mer væske, blir det rett og slett litt mindre saus på kjøttet. Øker du opp væskemengden må du kanskje øke litt på hvetemel men ikke så mye for dette skal jo være en slags sjysaus. Hva du evt skal øke på med av buljong eller vin blir jo en smakssak også, så kanskje litt av begge deler? Evt kan du ta alt i oppskriften og gange opp med 1,4 men det blir jo fort litt "teite" mål på diverse ingredienser.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare brukt kjøttet du har og målt opp de andre ingrediensen etter oppskriften, ser det ut til å bli litt lite saus kan du jo fylle på litt til før alt er ferdig.

Det er rent kjøtt jeg har, men elg (fra høstjakta ) og ikke okse. Litt usikker på hvordan elg oppfører seg i forhold til okse mtp krymping og sånt.

Tenkte i utgangspunktet å gjøre som du foreslår, men var litt usikker på dette med rødvinsmengde siden jeg aldri har laget noe rødvinssausgreier På bildet i oppskriften ser den gryta i og for seg ganske tynn ut, så kanskje det er like greit å beholde mengdene. Mer kjøtt bruker jo som regel ikke å være et onde

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-03-13, 13:54   #19153
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Synes og huske at krympinga er omtrent som for storfe, men det kommer jo litt an på hvor på dyret kjøttet er i fra. Elg er vel også noe magrere enn storfe, så litt ekstra fett i gryta skader jo ikke

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-03-13, 14:15   #19154
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ekstra fett skal bli Apropos rødvin i matlaging, noe spesielt man bør tenke på eller fungerer en hvilken som helst billigvin?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-03-13, 15:37   #19155
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ekstra fett skal bli Apropos rødvin i matlaging, noe spesielt man bør tenke på eller fungerer en hvilken som helst billigvin?

Unngå de som er veldig skarpe/syrlige. Til elg hadde jeg lett etter en rimelig merlot (Merlot er som regel litt mer(skogs-)bæraktig, rund i smaken)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-03-13, 15:38   #19156
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har et litt uregelmessig rødt nettingaktig (stormasket, og med bred netting i så fall, men det var ellers den beste sammenligenlsen jeg kunne kommer på. ) mønster på lårene? Ikke utslettaktig; hovent eller kløete, gjør ikke vondt. Ser mer sånn brennesle-rødt ut eller som om man skulle ha smekket til med en strikk eller noe. La merke til det for et par uker siden også, vet ikke om det har vært der i mellomtiden før nå igjen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-03-13, 15:45   #19157
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvordan fungerer "tretthetsbrudd" i foten?

Jeg har hatt vondt en stund på oppsiden av foten, blåmerke og hovent. Kunne ikke gå med tresko, og div andre sko. Det er fortsatt vond ved trykk.
Lurer derfor på om det kan ha vært ett brudd..

En avdød venninne fikk "tretthetsbrudd" sånn plutselig, tilfeldig oppdaget hos legen. Hun hadde ikke slått/dunket/annet med foten. Ikke jeg heller.

Hvordan vil det evt behandles? hvis det kan?

Hørtes ut som det bør sjekkes for evt blodpropp.

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

vet noen om hvor det er "tryggest" å registrere seg som single på ett nettsted?

Min bror er klar for å prøve, men jeg vet ikke hvor det er best...

Har hørt av andre at noen sider har "åpne dager" hvor man kan se alle, eller noe slikt, og han vil helst holde det hemmelig for naboer og slikt.

Man registrerer seg jo med et kallenavn, så man skal jo jobbe litt for å finne kjente sånn uten videre. (men er det så ille at naboene vet man er på leit da? Kanskje drømmedama er i nabolaget? jeg vil si det er positivt med de som går aktivt utog leter fremfor de som sitter og venter på at noen skal ette ned utenfor trappa liksom...)

Sukker.no er vel litt oppbrukt? I følge mine single venninner er det mest et sted for de som er ute etter spenning på si' eller noe uforpliktende enn de som seriøst vil ha et forhold. Hvertfall i aldersgruppa 30+ til 45.

På betalstedene vet man hvertfall at folk er seriøse, ellers gidder de ikke betale for sånt. Dessuten trenger man jo ikke begrense seg til et sted. Flere steder gir flere muligheter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-03-13, 15:54   #19158
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ekstra fett skal bli Apropos rødvin i matlaging, noe spesielt man bør tenke på eller fungerer en hvilken som helst billigvin?

Kan jo søke litt på nettet og se om du finner noe lurt, ellers går det an å spørre på polet. De fleste er veldig flinke og hjelpsomme og vet sikkert om noe lurt du kan bruke

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-03-13, 16:06   #19159
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har et litt uregelmessig rødt nettingaktig (stormasket, og med bred netting i så fall, men det var ellers den beste sammenligenlsen jeg kunne kommer på. ) mønster på lårene? Ikke utslettaktig; hovent eller kløete, gjør ikke vondt. Ser mer sånn brennesle-rødt ut eller som om man skulle ha smekket til med en strikk eller noe. La merke til det for et par uker siden også, vet ikke om det har vært der i mellomtiden før nå igjen.

Kan det komme av lav fettposent, at det er blodårer du ser

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-03-13, 16:10   #19160
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kan det komme av lav fettposent, at det er blodårer du ser

Riktignok har jeg tynne lår, men ikke så ille. Fettprosenten ellers er ikke spesielt lav heller. Det ser ikke ut som blodårer, tror jeg?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-03-13, 17:23   #19161
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som vet hva slags sykehus som skriver ut LDN? De gjør det ikke her og jeg vil så gjerne at mspoden min skal få prøve den.

Da har jeg fått både resept og pillerter!! Poden kan begynne i dag allerede! Jeg lurer bare på hvordan nevrologen kommer til å reagere.......

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-03-13, 17:43   #19162
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har jeg fått både resept og pillerter!! Poden kan begynne i dag allerede! Jeg lurer bare på hvordan nevrologen kommer til å reagere.......

Vel - enten blir han bedre, får ingen virkning, eller merkelige drømmer... Det er vel stort sett alternativene. Nevrologen kan enten tro på dette, stille seg åpen for å se, eller bli drttfornærmet...

Det store spørsmålet er om dere kan samarbeide videre hvis siste alternativ er det som slår til... Jeg sparket selv fastlegen i en liknende situasjon, men det er vanskeligere å gjøre det med spesialister.

Vet ikke hvordan det er med MS, men har lest med hashimotos at man skal starte på 1,5mg(?) og trappe opp for å unngå søvnpåvirkningen (og for hashimotos: at overgangen for kroppen blir for stor dersom LDN virker veldig bra)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-03-13, 17:49   #19163
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel - enten blir han bedre, får ingen virkning, eller merkelige drømmer... Det er vel stort sett alternativene. Nevrologen kan enten tro på dette, stille seg åpen for å se, eller bli drttfornærmet...

Det store spørsmålet er om dere kan samarbeide videre hvis siste alternativ er det som slår til... Jeg sparket selv fastlegen i en liknende situasjon, men det er vanskeligere å gjøre det med spesialister.

Vet ikke hvordan det er med MS, men har lest med hashimotos at man skal starte på 1,5mg(?) og trappe opp for å unngå søvnpåvirkningen (og for hashimotos: at overgangen for kroppen blir for stor dersom LDN virker veldig bra)

Han skal gå i fire uker på 1.5, deretter fire uker på 3, så skal han opp på 4.5 for å sjekke der. Der blir han enten værende eller så er det ned til 3 igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-03-13, 18:09   #19164
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har et litt uregelmessig rødt nettingaktig (stormasket, og med bred netting i så fall, men det var ellers den beste sammenligenlsen jeg kunne kommer på. ) mønster på lårene? Ikke utslettaktig; hovent eller kløete, gjør ikke vondt. Ser mer sånn brennesle-rødt ut eller som om man skulle ha smekket til med en strikk eller noe. La merke til det for et par uker siden også, vet ikke om det har vært der i mellomtiden før nå igjen.

Jeg får lignende merker hvis jeg sitter lenge i badstua eller får "varmeutslett" når jeg sitter i sola med en mørk bukse feks. Går fort over...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-03-13, 18:41   #19165
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg får lignende merker hvis jeg sitter lenge i badstua eller får "varmeutslett" når jeg sitter i sola med en mørk bukse feks. Går fort over...

Ja, tenkte det var varmeutslett da jeg fikk det da jeg var i Barcelona, men har ikke akkurat omgått av varme i dag. Hmm ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-03-13, 18:44   #19166
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, tenkte det var varmeutslett da jeg fikk det da jeg var i Barcelona, men har ikke akkurat omgått av varme i dag. Hmm ...

Ikke sittet i solveggen en halvtime heller?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-03-13, 18:55   #19167
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Ikke sittet i solveggen en halvtime heller?

Hvilken?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-03-13, 19:13   #19168
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvilken?

Kanskje det skyldes kulde, da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-03-13, 19:30   #19169
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kanskje det skyldes kulde, da

Ja, kanskje det? Har bare aldri sett noe sånt på kroppen min før, tror jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-03-13, 19:30   #19170
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kulde tenkte jeg også små barn får jo lett sånn når de blir kalde.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-03-13, 20:43   #19171
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, kanskje det? Har bare aldri sett noe sånt på kroppen min før, tror jeg.

Jeg blir sånn om jeg blir for kald på låra. Ellers så tenkte jeg at du driver og kjenner på ketoseånde og sånn for tida, og min erfaring er at de gangene jeg har vært ute av ketose og gått inn igjen, så blir huden også midlertidig ekstremt følsom for syntetiske stoffer og det blir hissig rødt der det gjelder.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 20-03-13, 20:52   #19172
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, kanskje det? Har bare aldri sett noe sånt på kroppen min før, tror jeg.

Dårlig blodsirkulasjon kan også forårsake slike mønstre på huden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-03-13, 21:10   #19173
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk
Red face

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har et litt uregelmessig rødt nettingaktig (stormasket, og med bred netting i så fall, men det var ellers den beste sammenligenlsen jeg kunne kommer på. ) mønster på lårene? Ikke utslettaktig; hovent eller kløete, gjør ikke vondt. Ser mer sånn brennesle-rødt ut eller som om man skulle ha smekket til med en strikk eller noe. La merke til det for et par uker siden også, vet ikke om det har vært der i mellomtiden før nå igjen.

jeg får noe sånt når jeg blir enten for varm eller for kald. Trodde nesten det bare var meg, siden det er så mye rart med denne skrotten.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 20-03-13, 21:37   #19174
ancecilla
Nytt Medlem
 
ancecilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rælingen
Innlegg: 7
ancecilla er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar


Dette er bare en test fra en nybegynner

__________________


ancecilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egen
Gammel 21-03-13, 07:48   #19175
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og i dag var det borte igjen!
Tror ikke det har noe med ketose å gjøre, altså. Jeg har antagelig vært mer eller mindre i ketose hele tiden, men får bare den ketosesmaken i munnen når jeg får spist nok og bra nok, noe jeg her vært veldig flink på den siste halvannen uka, og ikke nødvendigvis i Barcelona.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no