Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-13, 20:25   #19176
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg har et litt uregelmessig rødt nettingaktig (stormasket, og med bred netting i så fall, men det var ellers den beste sammenligenlsen jeg kunne kommer på. ) mønster på lårene? Ikke utslettaktig; hovent eller kløete, gjør ikke vondt. Ser mer sånn brennesle-rødt ut eller som om man skulle ha smekket til med en strikk eller noe. La merke til det for et par uker siden også, vet ikke om det har vært der i mellomtiden før nå igjen.

Laptop i fanget?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-03-13, 20:28   #19177
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Laptop i fanget?

Aldri!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-03-13, 20:33   #19178
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Aldri!

Jeg fikk nemlig "toasted skin syndrome" av gamle-laptopen. Så omtrent slik ut: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/201...me_370x278.jpg

Den er byttet ut nå, for å si det sånn...

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-03-13, 20:35   #19179
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg fikk nemlig "toasted skin syndrome" av gamle-laptopen. Så omtrent slik ut: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/201...me_370x278.jpg

Den er byttet ut nå, for å si det sånn...

Jøss! Akkurat sånn så (ser?!) lårene mine ut! Men jeg har aldri laptopen andre steder enn på bordet. En sjelden gang den lille skole-pcen, men det skjer så og si aldri og kun om jeg ikke har et bord tilgjengelig.
Laptop er et teit navn, egentlig, det er tydeligvis ikke bare veien til ødelagt vifte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-03-13, 20:41   #19180
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg fikk nemlig "toasted skin syndrome" av gamle-laptopen. Så omtrent slik ut: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/201...me_370x278.jpg

Den er byttet ut nå, for å si det sånn...

Hmm, det der ser ut som røykebein, slik gamle menn får.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-03-13, 20:41   #19181
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Se her, ja! Jeg tror gåten er løst. Det ser ut til å være ganske harmløst, og utløses gjerne av både kulde og varme. Ikke har jeg dårlig blodomløp eller noen problemer med hjerte eller blodtrykk eller annet sånt. Men jeg er veldig lys i huden, særlig på vinteren, og jeg har en tendens til å gå litt tynnkledd – særlig på beina (korte skjørt, litt for tynne ullstrømpebukser. ), samt at jeg sliter litt med at jeg både blir fort for kald og fort for varm (dårlig temperaturregulering er et typisk symptom på stoffskiftesykdom som jeg jo har.). Mulig det har vært der mer enn hva jeg har lagt merke til, for det har bare vært tilfeldig at jeg har sett det, ettersom jeg sjelden stirrer så mye på egne lår.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-03-13, 20:43   #19182
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jøss! Akkurat sånn så (ser?!) lårene mine ut! Men jeg har aldri laptopen andre steder enn på bordet. En sjelden gang den lille skole-pcen, men det skjer så og si aldri og kun om jeg ikke har et bord tilgjengelig.
Laptop er et teit navn, egentlig, det er tydeligvis ikke bare veien til ødelagt vifte.

Medisinske termen er erythema ab igne, har du vært utsatt for andre varmekilder?
Jeg har og fått noe lignende av kulde - det går dog over så snart jeg blir varm igjen.

Heh, ser du fant samme linken som jeg nettopp satt å så på.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-03-13, 20:45   #19183
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Medisinske termen er erythma ab igne, har du vært utsatt for andre varmekilder?

I verste (beste?!) fall en katt.
Som jeg svarte i innlegg nummer to over, så tror jeg bare at jeg er en bleiking som er litt ekstra følsom for kulde og varme, tydeligvis.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-03-13, 20:48   #19184
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I verste (beste?!) fall en katt.
Som jeg svarte i innlegg nummer to over, så tror jeg bare at jeg er en bleiking som er litt ekstra følsom for kulde og varme, tydeligvis.

Ditto. Dermed kjente jeg igjen beskrivelsen.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-03-13, 21:04   #19185
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Ditto. Dermed kjente jeg igjen beskrivelsen.

Flott, takk for hjelpa! Da slipper jeg å tro at jeg holder på å dø av en mystisk hudsjukdom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-03-13, 21:41   #19186
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Medisinske termen er erythema ab igne, har du vært utsatt for andre varmekilder?
Jeg har og fått noe lignende av kulde - det går dog over så snart jeg blir varm igjen.

Heh, ser du fant samme linken som jeg nettopp satt å så på.

?? Jeg har alltid trodd at alle så sånn ut når de var kalde; dårlig blodsirkulasjon. Helt normalt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-03-13, 21:42   #19187
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

?? Jeg har alltid trodd at alle så sånn ut når de var kalde; dårlig blodsirkulasjon. Helt normalt.

Antagelig derfor små barn får lett sånn, de har jo trangere blodårer. Og røykere som jeg nevnte over her.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-03-13, 22:54   #19188
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så fant jeg dessverre ut hvor fantastisk fersk tunfiskfilet er forleden. Jeg sier dessverre, fordi kiloprisen er ikke akkurat studentvennlig. Frosne fileter er heldigvis billigere, og selv om jeg ikke regner med at det er heeelt det samme... er det noen vits i å kjøpe det istedenfor, eller er det penger ute av vinduet?
Lurer rett og slett på hva folk sin erfaring med fersk kontra frossen tunfisk er.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 22-03-13, 01:11   #19189
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har dere ikke en "pute" enten kjøpt eller laget, som beskytter dere mot varmen??

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 22-03-13, 01:14   #19190
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og.. Tretthetsbrudd er hva jeg har hatt i foten min! Det ble sjekket idag av legen, og alt er grodd fint, så intet å gjøre, men kan være alvorlig..

Les her: tretthetsbrudd

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 22-03-13, 07:37   #19191
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Så fant jeg dessverre ut hvor fantastisk fersk tunfiskfilet er forleden. Jeg sier dessverre, fordi kiloprisen er ikke akkurat studentvennlig. Frosne fileter er heldigvis billigere, og selv om jeg ikke regner med at det er heeelt det samme... er det noen vits i å kjøpe det istedenfor, eller er det penger ute av vinduet?
Lurer rett og slett på hva folk sin erfaring med fersk kontra frossen tunfisk er.

Vet ikke hvordan det er med tunfisk spesielt, men frossne fiskefileter (så fremt de ikke har tinet og blitt refrosset) er generelt ferskere enn "fersk" fisk om man ikke bor på kysten og kjenner en fisker...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 22-03-13, 08:00   #19192
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor har jeg dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver når jeg ikke er på jobb i dag fordi at jeg ligger hjemme og spyr?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-03-13, 08:07   #19193
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor har jeg dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver når jeg ikke er på jobb i dag fordi at jeg ligger hjemme og spyr?

For det at vi er alt for pliktoppfyllende og lider av "snill-pike-syndromet". Er dessverre akkurat lik selv

Fokuser på deg selv og at du faktisk er skikkelig syk og bruk kreftene på og bli frisk og "drit" i arbeidsgiveren. God bedring

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-03-13, 08:23   #19194
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Så fant jeg dessverre ut hvor fantastisk fersk tunfiskfilet er forleden. Jeg sier dessverre, fordi kiloprisen er ikke akkurat studentvennlig. Frosne fileter er heldigvis billigere, og selv om jeg ikke regner med at det er heeelt det samme... er det noen vits i å kjøpe det istedenfor, eller er det penger ute av vinduet?
Lurer rett og slett på hva folk sin erfaring med fersk kontra frossen tunfisk er.

Fersk tunfiskfilet er superdigg, helt enig. Jeg har bare kommet over frosne fileter én gang - mener å huske at det også var helt ålreit, men det var før jeg hadde møtt en helt fersk en, så jeg fikk liksom ikke sammenlignet skikkelig.


Men, hmm.... nå lurer jeg på om ikke de kanskje har tunfiskfilet i frysern på asiamarkedet, og om jeg tør å kjøpe og spise den, tatt i betraktning at jeg ikke ble forgiftet eller døde av tilapiaen deres. Tror jeg må prøve.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-03-13, 08:29   #19195
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grunnen til at tunfisk er så dyrt er vel at det snart ikke er noen igjen å fiske..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 22-03-13, 11:04   #19196
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sist jeg tok blodprøver hadde jeg lett forhøyet vitamin d3. I det siste har det jo vært ganske mye om at d3 er viktigere enn vi har trodd, og at man kanskje trenger mer enn man har trodd før. Er det noen som vet noe om hvordan dette er i forhold til de referanseverdiene de bruker ved boldprøver. I følge blodprøvene bør jeg jo redusere d3 noe, men jeg lurer litt på hva som er optimale verdier, særlig ettersom jeg har noen autoimmune sykdommer.

Jeg får i meg mellom 1200-1500 ie om dagen + at jeg et par ganger i uka har tatt 5000 ie. Så nå lurer jeg på om jeg bør slutte med de 5000 ekstra et par ganger i uka, evt. redusere det til en gang i uka. Er det noen som har noen god info å referere til når det gjelder optimale verdier?

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 22-03-13, 11:17   #19197
Humbalaa
Juniormedlem
 
Humbalaa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Hvor: Lillehammer
Alder: 34
Innlegg: 33
Humbalaa er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mange gram er en typisk salat for deg? Og hvor mye er for lite/mye?

Var å plukket ut salat til lunsjen min på kiwi som inneholder blandt annet revet ost,kylling isbergsalat,paprika,agurk og da jeg veide det ble det totalt 300gram, er det for mye for et måltid ?

Humbalaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-03-13, 12:54   #19198
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Sist jeg tok blodprøver hadde jeg lett forhøyet vitamin d3. I det siste har det jo vært ganske mye om at d3 er viktigere enn vi har trodd, og at man kanskje trenger mer enn man har trodd før. Er det noen som vet noe om hvordan dette er i forhold til de referanseverdiene de bruker ved boldprøver. I følge blodprøvene bør jeg jo redusere d3 noe, men jeg lurer litt på hva som er optimale verdier, særlig ettersom jeg har noen autoimmune sykdommer.

Jeg får i meg mellom 1200-1500 ie om dagen + at jeg et par ganger i uka har tatt 5000 ie. Så nå lurer jeg på om jeg bør slutte med de 5000 ekstra et par ganger i uka, evt. redusere det til en gang i uka. Er det noen som har noen god info å referere til når det gjelder optimale verdier?

I overkant av ref - eller like innenfor er iallfall det jeg sikter mot. I f.eks USA har de et mye høyere "øverste referanseområde" enn det vi har her etter konvertering av verdiene, så sånn sett kan du nok fortsette som før om du ønsker det. Jeg tviler jeg på at det er problematisk... Men dersom du har spist deg opp så høyt med tilskudd så hadde nok jeg redusert tilskuddet nå (om det ikke er helsemessige årsaker til å bruke så høye tilskudd) og heller toppet opp med litt sol - siden d-vitamin fra sol er selvregulerende. Og da ikke primært for å få verdiene ned, men heller for å få inn selvreguleringen - og siden vi ikke kan garantere at d-vitamin fra tilskudd fungerer like godt som den vi danner sel på alle måter. Det kan hende selve prosessen (å danne dvitamin via huden fra sola) også er en del av d-vitaminets positive virkning...

http://www.grassrootshealth.net/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 22-03-13, 15:05   #19199
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vet ikke hvordan det er med tunfisk spesielt, men frossne fiskefileter (så fremt de ikke har tinet og blitt refrosset) er generelt ferskere enn "fersk" fisk om man ikke bor på kysten og kjenner en fisker...

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Fersk tunfiskfilet er superdigg, helt enig. Jeg har bare kommet over frosne fileter én gang - mener å huske at det også var helt ålreit, men det var før jeg hadde møtt en helt fersk en, så jeg fikk liksom ikke sammenlignet skikkelig.

Men, hmm.... nå lurer jeg på om ikke de kanskje har tunfiskfilet i frysern på asiamarkedet, og om jeg tør å kjøpe og spise den, tatt i betraktning at jeg ikke ble forgiftet eller døde av tilapiaen deres. Tror jeg må prøve.

DA har jeg gått til innkjøp av frossen tunfisk. Så får vi se om det smaker. Det kostet hvertfall under halvparten av den ferske, så det hjelper kanskje litt på smaken.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Grunnen til at tunfisk er så dyrt er vel at det snart ikke er noen igjen å fiske..

Men hvorfor er tunfisk på boks så billig igjen? D:

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 22-03-13, 16:15   #19200
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Men hvorfor er tunfisk på boks så billig igjen? D:

avskjaer de ikke kan selge som filet? alla muk kjottdeig.... bare en tanke >>;

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no