Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-08, 06:56   #1901
mindor
Juniormedlem
 
mindor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 37
mindor er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Det har blitt ca 34-35 kg på min vekt har ikke veid meg hos lege på over en måned.

Så jeg er veldig fornøyd )

mindor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på lavkarbo igjenn snart Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 07:52   #1902
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

TJUEFEM PILLER OM DAGEN!!!!
Ikke rart du mister appetitten! Synes det er vanskelig nok å få ned mine fire!
Stakkars jeef, nå fikk jeg vondt av deg altså.

hehe er ikke såå synd på meg da
Jeg tror tapet av appetitt skyldes mer at jeg har det tøft psykisk for tiden, og at jeg har startet med metformin... det er jo apetittkiller nr 1... I tilegg til at jeg alltid har vært "småspist"

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:09   #1903
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Du kan jo ta pillene sånn som vi må gi piller når hunden vår må ta - vi pakker pillene in i ost, kjøtt etc - så han aner ikke at han egentlig ikke får go'bit....
Du får i deg ganske mye mat på den måten

Ha en fin dag da jeef, og lykke til!

Og heie og grattis Mindor - helt fantastisk!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:53   #1904
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sitat:

det som er så gøy er at jeg har jo skygget unna disse barene pga alle karbene - men så lærte jeg jo her inne at man kan trekke fra sukkeralkoholene. Men er det mer som kan trekkes fra?
Og hvordan er Atkinsbar kontra ed? Bortsett fra at de er større og faktisk bedre...?

tok det over hit til bablinga jeg

sukkeralkoholder kan trekkes fra, Polyholer er sukker alkoholder sånn som jeg har forstått det.
Men på ED produktene er det ikke oppgitt hva som er sukkeralkoholer eller ikke.

Nutrilettbarene har for mye karber, uten om den ena "Milk Chocolate & Creamy Caramel" Den har 2 karber og 212 kcal.

nå vil jeg jo ikke anbefale å "rote" med dietten... man bør nok følge kuren ordentlig.... men allikeel ser jeg ikke at det skal være så farlig å spise den som ett måltid i ny og ne, det er hvertfall ikke værre enn å spise sukkerfri sjokolade

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:59   #1905
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sitat:

Så da har jeg spist for lite tror jeg... Eller skal man tåle å være sulten et par timer før mat?

man skal vel ikke være sulten, men så skal jo dette være en karb og kcal fattig diett, så man skal nok ikke være så mett heller.
men jeg tror du spiser litt lite for deg

jeg er ikke sulten hvia jeg spiser 4-5 måltider, går jo ikke mer enn 3 timer før det er mat igjen.

Hvis jeg går lenger.... da blir jeg heeelt ørsk, og får lyst på alt og ender alltid med å kjøpe medisterkaker eller varmer meg ribbe eller noe jeg har ferdig i fryseren

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:04   #1906
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jepp - fem måltider om dagen går fint - da er jeg ikke sulten i det hele tatt. Da blir jeg sånn passe sulten også spiser jeg,også går det noen timer igjen. Hvis jeg skal spise slik jeg har spist så blir jeg såpass sulten at når det endelig er mat så er jeg så skrubbsulten at et ED måltid ikke får meg over den verste sulten engang...

Da fortsetter jeg med det behagelige metthetsnivået frem til legetimen, og lar barene ligge i fred.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:05   #1907
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Metthetsbaren!

Da her jeg snakket med svein om metthetsbaren.
For det stå jo i brosjyra at man skal spise den ved siden av ett måltid.... men det er FEIL. Den skal regnes som et måltid.
Hvertfall i fase 1 og 2.

(jeg HATER når det er så missvisende som det )

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:30   #1908
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Takk :-)
Da er den herved registrert inn som måltid.
Du store - da ble det seks måltider i går da... Jaja - nå er det tomt for dem uansett, og sjokoladebarene skal få ligge. Nå skal vekta _ned_

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:45   #1909
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Men asså... dere som har full kontroll her inne...
Nå har jeg prøvd å regne litt på hva i all verden vi spiser...
Stemmer det at vi ligger på rundt 1000 kcal om dagen eller??? Regner fem måltider med en god del grønnsaker til - jeg bruker ikke oljer og dressinger og sånt. Bare litt smør når jeg steker pannekaken eller soppen.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:29   #1910
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

du har helt rett,det er ikke så mange kcal man får i seg.

og hvis man bare spiser produkter... er man så langt nede som 600 kcal. Noe som v el ikke akkurat er bra i lengden

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 19:02   #1911
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Da har jeg vært hos legen, og blitt litt klokere ja.
Vekta: 1 kg ned på seks uker (det har jo jeg også sett på min vekt hjemme)
Fett: 2,5 kg ned på de samme ukene (og det er man jo fornøyd med)
Muskler: Opp 400g! Det er jeg superfornøyd med! Jeg trener jo i og for seg det samme som før - men nå har det altså effekt


Det går jo ikke akkurat i rekordfart - ca 1/2 kg i uken....i fett altså.
Egentlig sier jo ikke vekten så mye?
Det er jo fettprosenten man bør måle. Og da har jeg 5-6 kg fett igjen å ta av og etter mine bergeninger bør jeg være ferdig i august.
Men alt i alt en ganske oppløftende legetime!
var og svømte i dag også forøvrig. Herlig!
Synes jeg er kjempeflink, holder meg strikt til dietten bortsett fra denne sjokoladen for 3 uker siden, ingen brød eller noe, og trener og står i. Fornøyd med meg selv akkurat nå ja.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:06   #1912
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Vibeke40 - du er kjempeflink!!!

Distrea - da skjønner jeg hvorfor jeg blir sulten ganske fort ihvertfall...

Men da - da skal den "#€%#" vekta værsågod få vise meg nedgang snart også - nå spiser jeg kun ED måltider og grønt fra liste 1.........

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:20   #1913
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

huff... nå kommer jeg og ødelegger positiviteten her... for...

jeg er så JÆ... lei disse produktene, håper de nye er gode ... ellers kommer jeg til å slite veldig videre

i dag kjøpte jeg denne antonberg sin sukkerfrie sjokkis.... hadde ikke lyst på egentlig, men siden den har vært så mye snakket om... var jeg jo nysgjerrig
Spiste hele... og nå har jeg VONDT i magen :snufs:

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 20:57   #1914
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

uff... dakars distrea! kanskje du burde prøve en pause? fase tre litt?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:31   #1915
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

uff... dakars distrea! kanskje du burde prøve en pause? fase tre litt?

ja. jeg tror jeg må stresse ned, ta det som det kommer.. Tror det holder med to ED måltider om dagen... og noe ketosevennlig mat resten

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 23:10   #1916
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Ja stress ned litt!
- men jeg hadde forøvrig en prat med lindberge-legen i dag vedrørende kostholdet. Jeg har jo ikke noe søtbehov og sånt, og det er enda mindre nå som jeg ikke spiser mer søtt enn en frukt eller to om dagen. Jeg nevnte at når jeg spiser barene til eurodiett og atkins, så øker søtbehovet mitt. Og de er jo ikke så gode at det er verd det liksom. Legen sa at de har noen diskusjoner vedr eurodiettproduktene og at de er så søte, og at man dermed ikke gjør noe med behovet for søtt som belønning. men at det er greit i fase 1 og 2 som motivasjon.
Men jeg synes det virker veldig strevsomt slik dere har det!
Jeg mener det helt seriøst, jeg spiser heller cc m litt bær, nøtter og kanel, enn en bar eller en sukkerfri sjoolade.
Du har jo skrevet endel om behovet ditt for søtt, Distrea - kanskje det ligger noe der?
Det kan hende jeg banner i kirken her - men jeg skjønner egentlig ikke helt ed-dietten.... I en periode ja, men måned etter måned?
Hvorfor går jeg ned uten ED-produkter, men når jeg lever etter ED-filosofien?
Jeg går ikke fort ned, som jeg skrev over her, 1/2 kg fett i uka, men jeg har god tid.
Hvor lenge skal dere gå i fase 1 og 2?
Har ei venninne som gikk ned masse på ED fase 1 og 2, men orket ikke mer etter 6 mnd - er ikke det altfor lenge å leve på disse produktene?
Jeg bare spør dere, for i mine ører lyder det mye mer riktig med maks to ed-måltider om dagen, og resten ketosevennlig mat.
Lykke til da Distrea!
(Håper ikke jeg fornærmer noen her, det er IKKE meningen, men jeg har lurt lenge på dette)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 00:55   #1917
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg er hvertfall ikke fornærma

det rare er at jeg er myyyye mer glad i mat en godis... men jo da, mit gamle kosthold (5-6 år siden) besto av begge deler.

men etter jeg la om til lavkarbo er det store SUGET borte, selv om jeg veit i hodet mitt at jeg syns søtt smaker GODT. så innimellom har jeg vært på en karbosprekk de siste årene.

men altså... de siste 5-6 åra har jeg spist skikkelig med sukker kanskje to tre ganger i året.

Så startet jeg på Eurodiett... og her er jo alle de produktene som er spislige søte,,, jeg som syns søtt er godt så ikke det som no problem... før jeg hadde spist søtt så mange ganger om dagen over såpass lang tid

Jeg har gått ned 25 kilo på Atkins jeg asså bare så det er sagt
men kroppen min virker som har bestemt seg for å ligge på rundt 90 kilo noe jeg syns er litt i overkant

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 08:39   #1918
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Vibeke40 - et innlegg med intelligens kan man ikke bli fornærmet av

Du lufter mange av de tankene jeg også har hatt - vi skal holde oss unna søtstoffer for ikke å trigge sug, samtidig er mye av den maten vi spiser veldig søt - jeg skjønner ikke bæra.

Distrea - kjære vennen da. Sånn her skal du ikke ha det! Jeg synes du skal ta en tur til legen og legge opp et bedre opplegg for deg en stund fremover. Du trenger seriøst å slippe ed produktene en stund! Og når vektnedgangen har stoppet opp også så er det uansett på tide å gå gjennom opplegget ditt og justere litt. Du skal jo ikke gå rundt med den maten her og _ikke_ gå ned i vekt.

Nå har jeg omsider fått av en liten halvkilo etter at det har stått stille i tolv dager

Da har jeg kun spist ed de siste tre dagene, kun grønnsaker fra liste 1, med unntak av syv cherrytomater per dag. Ikke olje, ikke creme fraiche, ikke en eneste millimeter med noe som helst. Ikke te heller.

Egentlig gikk jeg jo ned mest den første uka da jeg ikke spiste ed, men bare sånn som vibeke, så jeg skal ta en prat med legen på onsdag og revurdere.

Det hjalp ihvertfall litt å se en liten bevegelse på vekta i morges

Også hjalp det i går å finne ut av hvor lite kalorier jeg egentlig får i meg per dag. Regnet ut at på tirsdag hadde jeg mindre kalorier inn i løpet av hele dagen enn jeg hadde ut bare i løpet av joggeturen samme dag...
Da er det nok ikke så rart at jeg kommer opp i fem-seks måltider per dag :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 10:04   #1919
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

ed-vennene mine

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 10:37   #1920
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Distrea, for det det er verdt, jeg syns du ser flott ut! Skikkelig stilig dame Er 90 så skrekkelig mye, du er jo veldig lang? Tror du vil ha godt av å slappe av litt og tenke litt annerledes, og som de andre og sier, siden det går så tregt, kan det være bra å ta en pause fra grusom edmat!

Det der med de søtsakene har vi diskutert flere ganger i tråden vår, som jo etterhvert er veldig lang... Jeg har vært her på forumet siden desember, og syns jo det er en tendens blant alle ed-erne som er innom, (med unntak, for all del) etter en stund er det de søte produktene folk klarer å få i seg. Jeg er i også slik! For min del har det ikke med søtsug eller sånn, det er bare det at de søte produktene er det eneste jeg klarer... Har ikke hatt søtsug på mange år, og hvis jeg skal gi meg sjøl belønning, syns jeg en veldigveldig god flaske vin er mye bedre enn snop...

Hvor lenge en holder ut på produktene varierer Vibeke... Min lege har nok vært veldig bevisst på å følge oppskirften, gå gjennom fasene og så starte på ny, og jeg tror nok det er en grei måte å gjøre det på, hvis en ikke har gått ned nok i løpet av en runde. Ideen er jo ketose og lavkarbostart, så innføringe av mer karbohydrater og så stabilisering, og det er jo et prinsipp som funker, ikke bare for ed. Fordelen for mange som følge oppskriften strengt er at vekttapet i starten er stort, og det er en motivasjonsfaktor som er kjempeviktig, for mange er det jo også en nødvendighet rent helsemessig. Syns det er flott å lese Vibeke, at det går så bra med deg uten edprodukter, du må ha en stålvilje og motivasjon som er misunnelsesverdig

Gratulerer med negangen til smilefjes og, tenkte for meg sjøl når jeg leste litt depserasjon fra din side at, det går ikke an! Med det nicket er det jo bare å stå på!!!

Jeg har bestemt meg for å ikke bestille mer fra ed, har litt i skapet og er på vei inn i ketose igjen nå, skal kjøre en 3a uten frukt så lenge det varer, (det blir vel helst mindorvarianten det) Jeg har ti kilo igjen før jeg er fornøyd sånn omtrent, og når jeg kommer i gang med trening igjen regner jeg med at det skal gå bra! Har det ikke sååå travelt

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 10:55   #1921
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei og takk for opplysninger! Jeg tror det er veldig viktig å ha både en god lege som følger deg nøye opp, og "smilefjes" energi.
Jeg vet jo det, etter å ha lest her, at det er de søteste produktene som er best, og jeg har jo smakt de også og (i begynnelsen brukte jeg 1-2 produkter), men jeg er veldig glad for at jeg slipper! (ikke så mye stålvilje Indi - jeg er overlykkelig for å slippe produktene....)
Hvis jeg måtte gå ned masse (jeg har gått ned 15 kg nå, og skal ned 6 kg til), sånn bmi 30-40, da hadde jeg ikke nølt ett sekund, dietten er genial!
men hun jeg kjenner skulle ned omtrent det samme som meg 20-25 kg. Hun har ikke insulinresistens, og begynte på fase 1. ingen trening ble anbefalt, og i løpet av 6 mnd var kiloene borte. Hvilken fase hun var i da, vet jeg ikke, men jeg synes hun snakket om 3 produkt om dagen. Så gikk hun lei, akkurat som om hun ikke fikk trent opp tanken å lage lavkarbomat....lavkarbo=produktene. Annen mat er potet og brød (ikke så ekstremt da, men litt den tankegangen)
jeg gikk samtidig til legen. Måtte gå ned like mange kilo20-25. Men jeg hadde (og har) insulinresistens og trener endel. jeg ble anbefalt linbergkost i begynnelsen. ingen nevnte ed, og det er snakk om samme lege altså. Etter 6 måneder hadde jeg gått ned 5-6 kg, også gikk jeg litt opp igjen, også sa legen nå i mars at jeg skulle begynne i fase 3. Her var det heller ikke snakk om ed-produkter.
Nå har jeg da gått ned 15 kg på litt over ett år. Og jeg kjenner kostholdet, maten er endel av min hverdag. Og når jeg handler vet jeg akkurat hva jeg trenger i mitt kosthold. Min venninne har lagt på seg alle kiloene igjen, desverre...

Jeg tror at det er mange faktorer som spiller inn her, men noe av det som virkelig er viktig, er at man ikke tenker diett nå - tilbake til vanlig live etterpå. men det vet jo dere her inne veeeldig godt da

ha en flott dag kjære venner, og pakke ned ED produktene for en stund Distrea og bare nyt livet og våren!
Også synes jeg at Indi skrev en viktig sannhet: belønning = en flaske vin

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:11   #1922
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg stemmer også for at jeg ikke synes Distrea ser ut som hun trenger å gå ned stort!!! Skulle gitt mye for å veie 90 kilo jeg

(Eh - Kommer faktisk til å gi ganske mye for det og når jeg tenker meg om...)

Og det der med vin istedenfor søtt.... jaaaahhh! Det er igrunnen det eneste jeg virkelig nyyyyter - ett glass rødvin, eller kanskje tre også, fredagen det er barnefri helg.
Sjokoladen kan jeg droppe, men vinglasset mitt vil jeg ha...

Jeg synes egentlig vi er flinke hele gjengen som står på her. Og Distrea - se på hva du har oppnådd da! Du har jo tatt av deg en hel femteklassing!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:32   #1923
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Fint å lese alle synspungtene. Og jeg syns vi er flinke alle sammen jeg.
For min del skal jeg hvertfall slutte å være så streng med meg selv... for det er det som sliter meg mest ut.

Indi : Det var pent sagt jeg syns du ser bra ut også!10 kilo til på deg?
jeg er ikke høy, jeg er 167 med mine 91,8 kilo (hvem følger med)
... og egentlig føler jeg meg ikke SÅÅÅÅ ille, men litt mer av magen... så skla jeg ikke pese mer

til dere

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 11:53   #1924
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Tilbake!

Jepp vi er flinke. Vi tar tak i helsa vår så vi kan leve lenge i landet. eller i utlandet..?

Og det er ikke førstemann til idealvekta vi leker heller - det er nettopp å være friske og sunne leken vi leker. Og akkurat nå trenger du å senke skuldrene og spise mat og ikke ed. Ellers holder du skuldrene oppe helt til du ikke orker mer og gir helt opp og kanskje begynner å spise kake...

Jeg kan trøste deg med at jeg veier 109,5 kilo (Den halve kiloen i dag var viktig - det var en milepæl... Neste er tosifret vekt - det har jeg ikke hatt siden... Jeg var barn tror jeg?)

Og enda - med mine 109.5 kilo så synes jeg for å være helt ærlig og med risiko for å høres fjern ut - at jeg ser ganske pen ut jeg.

Kjæresten min er ihvertfall veldig fornøyd sier han...

Det er ikke bare sylslankt som er smekkert og flott - det er lov å digge seg selv litt før man kommer dit også. Du har vært kjempeflink, du har antagelig økt levealderen din med mange, mange år og har dermed gooood tid til å ta deg en god pause nå.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 12:34   #1925
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

En annen ting jeg vet som er viktig, er forumet her, og babbelet her!
Har lært så enormt mye!
Og etter legebesøket i går så trippet jeg hjem for å fortelle dere resultatene
Ville så gjerne dele det med dere!
Kjæresten min spurte meg også, og jeg fortale han det - jaha, så bra da flinke pusen, sa han. Og leste videre om mesterligafinalen i går før han gikk ut for å se den...

Nå måååå jeg jobbe

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no