Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-13, 21:46   #19476
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som husker hvem det er som har skrevet/synger en sang, på norsk, om en liten gutt på danseskole og horder med jenter som får gulvet til å skjelve.....?
Jernteppet har senket seg her i huset og jeg skulle så gjerne ha hjulpet Snuppa med noe leksegreier!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-04-13, 21:50   #19477
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Noen som husker hvem det er som har skrevet/synger en sang, på norsk, om en liten gutt på danseskole og horder med jenter som får gulvet til å skjelve.....?
Jernteppet har senket seg her i huset og jeg skulle så gjerne ha hjulpet Snuppa med noe leksegreier!

DiDerre, rumba med Gunn
Rart du spurte om den for jeg har hatt den på hjernen helt ut av det blå i hele dag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-04-13, 21:53   #19478
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

DiDerre, rumba med Gunn
Rart du spurte om den for jeg har hatt den på hjernen helt ut av det blå i hele dag.

Selvfølgelig!* klasker panne*

Rhumba med Gunn

Tusen takk!

__________________

Sist redigert av Kitt : 16-04-13 kl 22:01.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-04-13, 22:08   #19479
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Varm den sakte opp nesten til kokepunktet og tilsett en isbit. Rør som en gal mens isbiten smelter! Det bør få den til å binde seg igjen, men bare en kort stund!

Skal forsøke. Takk!
Prøvde å vispe inn med kaldvann innimellom, uten hell. Lurer kanskje på om det kan ha noe å si at sausporsjonen er så liten.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 16-04-13, 22:13   #19480
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Skal forsøke. Takk!
Prøvde å vispe inn med kaldvann innimellom, uten hell. Lurer kanskje på om det kan ha noe å si at sausporsjonen er så liten.

Nå vet jeg ikke hvordan du gjorde det i utgangspunktet, men den eneste måten jeg aldri har faila perfekt konsistens på bearnaisen er å ta av kjelen med EN GANG gula og vannet tykner (når du får striper i det som ikke forsvinner med en eneste gang), og så vispe den på benken fort mens jeg heller i det smelta smøret.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 16-04-13, 22:42   #19481
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå vet jeg ikke hvordan du gjorde det i utgangspunktet, men den eneste måten jeg aldri har faila perfekt konsistens på bearnaisen er å ta av kjelen med EN GANG gula og vannet tykner (når du får striper i det som ikke forsvinner med en eneste gang), og så vispe den på benken fort mens jeg heller i det smelta smøret.

Så du lager sausen direkte oppi kjelen? Jeg hadde det i en bolle over kokende vann (fulgte denne: http://lchf-bloggen.blogspot.co.uk/2...bearnaise.html eller.. prøvde hvertfall)

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 16-04-13, 22:55   #19482
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Så du lager sausen direkte oppi kjelen? Jeg hadde det i en bolle over kokende vann (fulgte denne: http://lchf-bloggen.blogspot.co.uk/2...bearnaise.html eller.. prøvde hvertfall)

Jepp! Av hva jeg ser på oppskriften synes i hvert fall jeg at min metode ser enklere ut. Jeg smelter smør, og så setter jeg på en kjele med en eggeplomme (ev. fler) og en ss vann (ev. fler, etter hvor mange eggeplommer du har) på lav varme, og rører langsomt til det blir striper i det som holder litt. Tar så øyeblikkelig kjelen av plata, og rører langsomt i smøret. (Perfekt om du har en smørsmelter som har en sånn liten tut du kan helle av i en tynn stråle mens du rører), og så har jeg i estragon, edikk og sitron. Voila! Blir alltid perfekt resultat! Trenger ikke ekstra salt om du bruker normalt saltet meierismør, forresten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-04-13, 12:13   #19483
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Chrome-brukere som laster ned torrents! Jeg har laget en egen mappe til nedlastinger av torrentfiler, og nå legger det seg plutselig en kopi av torrentfila i standardmappa for alle nedlastinger fra nettleseren ... Jeg må også trykke på fila for å få ned åpna i torrentklienten. Dette behøvde jeg ikke med firefox - den åpna seg automatisk i torrentklienten, og ingenting ble lagret i standard-nedlastingsmappa ... Noen idé om hvordan jeg kan få det til å fungere som med firefox?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-04-13, 12:22   #19484
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg gidder ikke bruke Chrome til å laste ned torrenter, bruker alltid FF fordi det ble krøll med Chrome. Husker ikke lenger hva som var problemet, men jeg gav opp Chrome til dette for leenge siden.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 17-04-13, 12:33   #19485
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg gidder ikke bruke Chrome til å laste ned torrenter, bruker alltid FF fordi det ble krøll med Chrome. Husker ikke lenger hva som var problemet, men jeg gav opp Chrome til dette for leenge siden.

Det funker jo, bare irriterende at det skal lagres dobbelt opp ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-04-13, 12:55   #19486
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ah, jeg fant ut av hvordan få torrenten til å bare åpne seg direkte i torrentklienten! Men vet fortsatt ikke hvordan unngå å få kopier av dem liggende i standardmappa, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 17-04-13, 23:22   #19487
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp! Av hva jeg ser på oppskriften synes i hvert fall jeg at min metode ser enklere ut. Jeg smelter smør, og så setter jeg på en kjele med en eggeplomme (ev. fler) og en ss vann (ev. fler, etter hvor mange eggeplommer du har) på lav varme, og rører langsomt til det blir striper i det som holder litt. Tar så øyeblikkelig kjelen av plata, og rører langsomt i smøret. (Perfekt om du har en smørsmelter som har en sånn liten tut du kan helle av i en tynn stråle mens du rører), og så har jeg i estragon, edikk og sitron. Voila! Blir alltid perfekt resultat! Trenger ikke ekstra salt om du bruker normalt saltet meierismør, forresten.

Takk! Skal prøve det neste gang.


Nå.... hva mener folk om jordbærsyltetøy søtet med grapefruktkonsentrat? http://www.meridianfoods.co.uk/index...tails=10346050

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 18-04-13, 07:50   #19488
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Takk! Skal prøve det neste gang.


Nå.... hva mener folk om jordbærsyltetøy søtet med grapefruktkonsentrat? http://www.meridianfoods.co.uk/index...tails=10346050

Er jo mer grapefrukt enn jordbær jo? Har aldri smakt det så jeg aner ikke, hørtes i grunn ut som om det er veldig høyt på kh, men kan jo muligens passe for en på moderat lavkarbo. Selv liker jeg ikke kokte jordbær, så jeg holder mg til bær rørte med stevia

kan ikke du smake da også gi oss tilbakemelding på hvordan det var?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 18-04-13, 16:17   #19489
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva slags folkehøgskole passer for en 18åring med ms og genuin interesse for data?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-04-13, 17:28   #19490
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva slags folkehøgskole passer for en 18åring med ms og genuin interesse for data?

http://www.folkehogskole.no/data

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 18-04-13, 17:34   #19491
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

http://www.folkehogskole.no/data

Takk for link, men jeg vet ikke om dette blir det rette. Han elsker bygge pcer, overklokke prossessorer, mikse med flere skjermkort samt bygge egne ting inn i pcen som feks vannavkjøling. Han er superflink!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-04-13, 18:28   #19492
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Takk for link, men jeg vet ikke om dette blir det rette. Han elsker bygge pcer, overklokke prossessorer, mikse med flere skjermkort samt bygge egne ting inn i pcen som feks vannavkjøling. Han er superflink!

De fleste av dem hadde jo hardware også, f.eks Voss. Men må det være folkehøyskole? Hva med f.eks teknisk fagskole?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-04-13, 18:52   #19493
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Forhåpentligvis har de blitt bedre, men da jeg gikk på datalinja på Voss var det temmelig... tja hva skal man si. Vi hadde skoletur til akvariet i bergen. Og de som hadde råd tok en utenlandstur til spania.. Vi fikk noe pepper fra de andre linjene at turene var alt annet enn faglig. Uten at det helt var vår skyld.. men det er nå 10 år siden.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 18-04-13, 19:21   #19494
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De fleste av dem hadde jo hardware også, f.eks Voss. Men må det være folkehøyskole? Hva med f.eks teknisk fagskole?

Han ha ms og er litt sjaber grunnet medisinering. Derfor må han gå på en skole som ikke krever så mye av ham.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 18-04-13, 20:32   #19495
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva gjør jeg feil? Jeg har flere ganger laget fløtegratinert sellerirot med stort hell, men nå de siste gangene har fløten skilt seg, uansett om det er matfløte eller kremfløte.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 19-04-13, 05:28   #19496
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

tips til å få en katt til å holde kjeft om natta? opp i senga mi kommer den ikke. og ikke at den slutta å klage selv om jeg kom ut i stua... (med døra til soverommet lukket..)

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 19-04-13, 08:33   #19497
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tips til å få en katt til å holde kjeft om natta? opp i senga mi kommer den ikke. og ikke at den slutta å klage selv om jeg kom ut i stua... (med døra til soverommet lukket..)

Tid.... Rett og slett. Og godt med aktivisering på dag/kveld... akkurat som å slite ut en unge.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 19-04-13, 10:39   #19498
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Tid.... Rett og slett. Og godt med aktivisering på dag/kveld... akkurat som å slite ut en unge.

... og kveldsmat. Mine to holder ikke fred før de får egg eller noe på kvelden, men da ligger de jammen som noen slakt i stua også

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 19-04-13, 14:07   #19499
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk han jo først igår, og ved en tabbe var soveromsdøra åpen og han fant en fin plass.. Så selv om jeg stod opp halv seks idag holdt han det gående en halvtime til... Var ikke meg han ville til, var gjemmeplassen. Men han har liggi på badegulvet i hele dag, og holdt kjeft for det meste, så forhåpentligvis blir det ikke samme jamringa inatt.
Da han er fosterkatt er jeg nødt til å gi han foret som dyrebeskyttelsen gir meg, men det lille han får av våtfor får han på kvelden. Han har sliti med magen så jeg får ikke gi mye sånn til å begynne med. Men jeg kan gi kokt sei av og til, så har kjøpt meg en seiblokk jeg skal prøve i helga

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 19-04-13, 14:24   #19500
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bedre og gi noe rått kjøtt og/eller egg enn fisk. Katter skal ikke ha noe særlig fisk.

Forstår at han er urolig dersom det er fosterkatt ja og det kan ta noe tid før det går seg til. Er nok bare og ta tiden til hjelp. Jeg fikk mine i januar som omplasseringskatter, men de var og er veldig rolige. Fikk jo med senga så de lå mye der til og med og vi hadde de bare i stua til de roa seg ned. Nå er de høyt og lavt i hele huset og terroriserer hele gata De ble heldigvis veldig fort trygge og har nok hatt en god oppvekst.

Du får stenge katta inni et rom og stappe sov i ro i øra så går det nok til seg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no