Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Flere som skal ned 30 kg?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 07:51   #176
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Veiedagen er kommet! I dag stoppet vekta på 89,5 kg! Under 90 kg - jippi! Nå er det bare 7,5 kg til min andre delmål :-)
Er det flere her som har veiedag i dag?

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:49   #177
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av avokado, her.

Veiedagen er kommet! I dag stoppet vekta på 89,5 kg! Under 90 kg - jippi! Nå er det bare 7,5 kg til min andre delmål :-)
Er det flere her som har veiedag i dag?

Gratulerer, nå er du på vei i full fart

Er det ikke godt å se atvdet fungerer?
Jeg har veiedag hver dag, en uvane/vane jeg etterhvert må venne meg av med. Bruke klærne som løsner rundt meg kansje fin måle metode det og.

Jeg har også små delmål og det er hver kilo
Tirililltove

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:05   #178
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Gratulerer, nå er du på vei i full fart

Er det ikke godt å se atvdet fungerer?
Jeg har veiedag hver dag, en uvane/vane jeg etterhvert må venne meg av med. Bruke klærne som løsner rundt meg kansje fin måle metode det og.

Jeg har også små delmål og det er hver kilo
Tirililltove

Ja klærne er en fin ting å måle med. Jeg har nettopp begynt på aktiv sykemelding og i dag fikk jeg endelig være med i produksjon på kjøkkenet. Drittlei av kontorarbeid nå altså! Og da jeg tok på meg kokkeklærne(som jeg ikke har brukt på ganske mange måneder), var de for store! Så nå må jeg få mindre klær, neste gang jeg skal på jobb ^^ Fantastisk følelse

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 14:41   #179
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien
Thumbs up

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Ja var det ikke herlig, en seier det når klærne blir for store.

Fik på en bukse jeg ikke har fått på på et par år, og den gikk igjen, men litt buheng over kanten ennåå så vent litt til, men fikk den ikke over lårene sist jeg forsøkte. Det går i cm selv om kiloene ikke " raser" av, men det er jo bedre for huden å følge med når det ikke går for fort sier ekspertene.

Stå på alle sammen

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:30   #180
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Ja var det ikke herlig, en seier det når klærne blir for store.

Fik på en bukse jeg ikke har fått på på et par år, og den gikk igjen, men litt buheng over kanten ennåå så vent litt til, men fikk den ikke over lårene sist jeg forsøkte. Det går i cm selv om kiloene ikke " raser" av, men det er jo bedre for huden å følge med når det ikke går for fort sier ekspertene.

Stå på alle sammen

Jo, det var deilig! For å si det slik; kokkejakka som føltes som et pølseskinn tideligere hang og slang, og buska som passet perfekt, var for stor og jeg måtte holde på den, for at den ikke skulle falle av. Jippi, nå fikk jeg motivasjonen jeg trengte altså! ^^

Så ja, det er noe du kan bruke i stedet for vekt om du føler det går litt tregt. En motivasjonsfaktor også, i mitt tilfelle! Har deppet litt over sakte nedgang de siste ukene, men halleminn! Jeg ser endelig forskjell! Og som du sier; det er jo bedre for huden å følge med når det ikke går for fort sier eksperten.

Me e goe!

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:04   #181
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Har veiedag i dag. Har vært syk og verken drukket eller spist riktig. Kroppen tviholdt på kg og jeg gikk opp 1,5 kg enda jeg var i ketose. Må ærlig innrømme at jeg ble veldig skuffa og håper det løsner neste uke.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 12:07   #182
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Har veiedag i dag. Har vært syk og verken drukket eller spist riktig. Kroppen tviholdt på kg og jeg gikk opp 1,5 kg enda jeg var i ketose. Må ærlig innrømme at jeg ble veldig skuffa og håper det løsner neste uke.

Så kjedelig! men godt du er bra igjen da Krysser fingrene for at du får igjen med litt ekstra i minus denne uka! Lykke til!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 13:37   #183
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Har veiedag i dag. Har vært syk og verken drukket eller spist riktig. Kroppen tviholdt på kg og jeg gikk opp 1,5 kg enda jeg var i ketose. Må ærlig innrømme at jeg ble veldig skuffa og håper det løsner neste uke.

Skjønner godt at du er skuffa ja. Det løsner nok, skal du se.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 09:47   #184
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Kroppen har nok med å få deg frisk. En helt naturlig reaksjon fra vårt perfekte system, når vi foret det riktig.

Du får det nok igjen senere.

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 09:50   #185
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Tickeren som

Hadde vært fint med desimaler og ikke bare hele kilo på tickeren min, noen som akn hjelpe?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 10:51   #186
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Kroppen har nok med å få deg frisk. En helt naturlig reaksjon fra vårt perfekte system, når vi foret det riktig.

Du får det nok igjen senere.

Regner med det. Ville gi opp, men "klarer" ikke å spise høykarbo igjen.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:52   #187
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Tickeren som

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Hadde vært fint med desimaler og ikke bare hele kilo på tickeren min, noen som akn hjelpe?

Prøv å bruk punktum isteden for komma.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:41   #188
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Takk, det var punktum som var tingen!

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 11:23   #189
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

hallooooo

Her er det stille om dagen...
HVordan går det med dere?

Jeg har gått ned en kg denne uken, så det er bra

Hvor mye smør spiser dere om dagen?

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 11:57   #190
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei. Ja, nå har jeg også vært litt stille disse dager, men det er fordi det har vært veeeldig travelt på skolen.
Men nå er jeg en kort tur i oslo (bor jo vanligvis i århus), og selv om det er mandag så har jeg ingen vekt å veie meg på her. Jeg er veldig spent, og gleder meg litt til å komme hjem til vekten :-p
Angående hvor mye smør jeg spiser daglig, har jeg ikke noe tall på det, desverre.
Håper det går bra med dere andre :-)

Gratulerer så mye med en flott vektnedgang, solsikke!! :-D

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:24   #191
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Her står det stille desverre.

Smør, det går en pakke i uken, noen ganger må jeg begynne på en ting, spørst hva jeg lager og slikt.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 19:38   #192
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei Kanskje
så forferdelig kjedelig.
Jeg var der selv, og det er så demotiverende.
Har du sjekket alt du spiser på diett.no?
Og har du prøvd skaldeman50+?

Det hadde stått gruelig still lenge for meg, men hjalp med skaldeman.
Jeg prøver også å begrense kalorier, men det blir jo fort over 2000...pga smøret...
Jeg har dog droppet alt av grønnsaker, og spiser sjeldent salat og synes det er greit.
Må ha fløte/rømme, men har nok begrenset meg med det endel og.

Diett.no har hjulpet masse, fikk meg noen overraskelser der. Også er det litt artig å ha oversikten på alt der.

Jeg har holdt på i snart 3 mnd, og merker først nå litt forbedring i energi og lignende...

håper du ser resultater snart

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:46   #193
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Nå er jeg hjemme igjen. Og når jeg gikk på vekten i morrest, ble jeg veldig overrasket. Den stoppet på 89,9 kg!! Jeg som har fulgt skaldeman 50+ slavisk de dagene jeg har vært i oslo, skjønner ingenting nå. Men det skal sier jeg spiste en god del spekepølse i går, og bacongull.. men jeg føler ikke at jeg har så mye vann i kroppen heller. Veldig kjedelig. Men jeg skal ikke få helt panikk. Får se hva vekten viser på mandag.
Hvordan går det med dere andre? :-)

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 12:29   #194
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Hei igjen Avokado, 400 gram er jo ingenting, det kan være vann, eller litt andre dovaner på tur? Stå på og du får det igjen at du har fortsatt selv på tur, det er bra GJORT AV DEG!

Jeg går ofte litt opp og ned før kroppen slipper taket og går ned, så lenge det er noen hundre gram, venter jeg bare. Så langt har det fungert, det går litt ujevnt,men nedover.Hele 9 kilo nå, fantastisk, har ikke skjedd på mange år, har som regel klart og sulte meg ned 3 kilo og så opp, gjerne med en kilo ekstra opp, slik har vekten økt og økt.

Nå ser jeg lysere på min fremtidige kropp Til påske skal jeg spandere noen nye klær, har nok i skapet som burde passe nå, men synes jeg fortjener det - som det sies i reklamen

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 16:04   #195
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av solsikke123, her.

Hei Kanskje
så forferdelig kjedelig.
Jeg var der selv, og det er så demotiverende.
Har du sjekket alt du spiser på diett.no?
Og har du prøvd skaldeman50+?

Det hadde stått gruelig still lenge for meg, men hjalp med skaldeman.
Jeg prøver også å begrense kalorier, men det blir jo fort over 2000...pga smøret...
Jeg har dog droppet alt av grønnsaker, og spiser sjeldent salat og synes det er greit.
Må ha fløte/rømme, men har nok begrenset meg med det endel og.

Diett.no har hjulpet masse, fikk meg noen overraskelser der. Også er det litt artig å ha oversikten på alt der.

Jeg har holdt på i snart 3 mnd, og merker først nå litt forbedring i energi og lignende...

håper du ser resultater snart

Hei :-)
Jeg har begynt å legge inn alt på Diett.no. bortsett fra vaniljedråper, kakao og søtning, men jeg bruker veldig lite av det.

har begrenset meg både med grønnsaker og med fløte/romme osv.

Vekten viste 1 kg ned i går !!!!! Håper det nå begynner å gå nedover, at jeg er på vei ned av platået som jeg har stått på :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 16:53   #196
avokado
Medlem
 
avokado sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Århus
Alder: 35
Innlegg: 60
avokado er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Gratulerer med 1 kg ned, kanskje! :-)
Jeg for min del, har falt for karbofristelsen. Så i går hadde jeg en skikkelig sprekk. Og sånn som i dag da jeg var på butikken, hadde jeg så lyst på alt mulig av grønnsaker og frukt. Så jeg har tenkt litt på om jeg skal gå over til fedon.. men så er det at jeg ikke vet helt om jeg kommer til å gå ned i vekt med den mengden karbohydrater. I de siste dagene har jeg vært skikkelig matlei. Blitt kvalm av tanken på mat med fett og det jeg har spist den siste tiden, så jeg er litt i tvil om jeg greier å holde meg til 3 g karbo pr måltid i mange måneder til. Så i dag har jeg spist hva jeg vil av grønnsaker og frukt. Tror jeg skal lese litt rundt her på forumet, og se om jeg blir klok på en filosofi som kan passe meg bedre. Er jo i grunn ikke noe glad i fete matvarer, og i tillegg veldig kresen. Men elsker grønnsaker og frukt. Så i kveld skal jeg i tenkeboksen, så håper jeg på å ha en plan klar til i morgen :-)
God søndagsettermiddag til alle sammen!! :-)

__________________
avokado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 18:34   #197
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av avokado, her.

Jeg for min del, har falt for karbofristelsen. Så i går hadde jeg en skikkelig sprekk. Og sånn som i dag da jeg var på butikken, hadde jeg så lyst på alt mulig av grønnsaker og frukt.

Det har jeg også! Det som skulle bli en rolig kveld med 3-4 venner ble til full fest og tur på byen. Så en vinflaske ble til dram med VANLIG cola, tequila, mer vin, whiskey med mer! Men det har jeg svidd for også altså. Spydd i hele dag, overbelastet foten(den er skadd, går på krykker) OG spist biffsnadder(Sååå skuffende, ikke godt i det hele tatt). ALDRI mer sier jeg bare. Men en gang måtte være den første også, håper jeg har lært nå.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:20   #198
Karolinekjelber
Nytt Medlem
 
Karolinekjelber sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 6
Karolinekjelber er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Heisann

Har bestemt meg for å gå ned 35-40 kilo, denne gangen for å holde på det. Gikk på lavkarbo tidligere også, men etter at jeg sluttet gikk alt i dass. (bokstavelig talt.. ) Er ikke morro i det heletatt å gå rundt i skjemmes av hvordan jeg ser ut, og i å med at jeg er 16 år er det ikke mange andre som sliter med like mye som jeg drasser med meg. Så starter vel på i morgen eller tirsdag på lavkarbo igjen. Har ei venninne som går på det også, å føler meg mye mer motivert denne gangen! Skal bestille meg brødmiks og og atkins sjokolade (hvis søtsuget blir for stort i helgene) fra spisdegslank.no. Ser virkelig frem til å gå ned i vekt! Forumet her er en kjempefin ressurs, med så mange positive mennesker her inne!

Karolinekjelber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:42   #199
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Karolinekjelber, her.

Heisann

Har bestemt meg for å gå ned 35-40 kilo, denne gangen for å holde på det. Gikk på lavkarbo tidligere også, men etter at jeg sluttet gikk alt i dass. (bokstavelig talt.. ) Er ikke morro i det heletatt å gå rundt i skjemmes av hvordan jeg ser ut, og i å med at jeg er 16 år er det ikke mange andre som sliter med like mye som jeg drasser med meg. Så starter vel på i morgen eller tirsdag på lavkarbo igjen. Har ei venninne som går på det også, å føler meg mye mer motivert denne gangen! Skal bestille meg brødmiks og og atkins sjokolade (hvis søtsuget blir for stort i helgene) fra spisdegslank.no. Ser virkelig frem til å gå ned i vekt! Forumet her er en kjempefin ressurs, med så mange positive mennesker her inne!

Velkommen tilbake og lykke til Dette klarer du

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 19:45   #200
Karolinekjelber
Nytt Medlem
 
Karolinekjelber sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 6
Karolinekjelber er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal ned 30 kg?

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Velkommen tilbake og lykke til Dette klarer du

Tusentakk! Både gleder å gruer meg til å komme over den verste uka når jeg ikke kan spise det jeg gjør til vanlig, men heldigvis går det jo over

Karolinekjelber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flere i 20-årene som skal ned 15 kg? Elanessë Spørsmål og svar 47 13-02-11 23:16
Flere som skal ned ca 15-18 kg, og vil "følge" meg på veien? Fofa Generell diskusjon 29 02-12-10 10:55
Er det flere enn meg som går på vekta flere ganger om dagen? marjusen Ketolysekuren 15 08-09-10 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no