Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-09, 08:52   #176
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heihei! Vurderer ED selv, skal til legen i slutten av april. Så jeg må nesten snuse litt i ED trådene og se Begynner å bli ganske motivert, selv og jeg også gruer meg til å evt begynne med denne pulvermaten :O

Så keep me updated da, fortell hvordan det går! Lykke til, til dere alle!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 11:36   #177
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har gått litt over en uke på Ed nå, og status er ned nesten 5 kilo. Mye er nok vann, det spennende er å se om det fortsetter.
Maten er .. nesten grei..
Dag nummer 2 gråt jeg nesten fordi jeg ikke fant NOE godt den dagen, og var så sulten at jeg nesten gikk på veggen. Men det har gått seg til, og jeg har også bestillt mer av det jeg liker, sånn at jeg kan fordele de mindre gode over flere dager. Jeg brekker meg fortsatt litt av enkelte ting, men refleksen min er litt sådär.

Hittill er det verdt det. Men man må være motivert, være kjempesta, ha tid til å planlegge og lage mat (for man må fortsatt lage mye mat) og ha penger. Det koster 135 kroner dagen + grønnsaker, og dyre legetimer. Og krydder. Jeg har gått tom for flere krydder denne lille uka, visste ikke at sånt gikk an jeg

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 17:13   #178
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Første dag på eurodiett er snart over, 29 dager igjen. Men jeg har et spørsmål til dere som har holdt på lenger:
er det noen kryddersauser man kan bruke? For eksempel soyasaus eller østerssaus? Det er jo helt nødvendig med oppkrydring av suppen ihvertfall!
Hva med vanlig buljong eller f.eks. kyllingfond?

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 20:38   #179
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei, jeg er litt inne igjen på denne tråden jeg, da jeg har begynt i fase 1 igjen etter 40 dg på fase 2, og bråstopp i påska!
Alle dere som gruer dere: De første dagene kan være fæle, jeg holdt nesten på å gi opp da jeg ikke likte noen av suppene....MEN-hold ut- etterhvert får man dreisen på krydring og tilbehør, produktene smaker bedre, man finner ut hva man liker og slipper å smake på nye ting hele tida.Nå synes jeg det går kjempegreit!! og å begynne på fase 1 igjen er ikke no problem. Jeg har brukt soyasaus og alle mulige krydder. Vet ikke om det er karber i soyasaus, men det kan umulig være så mye. Jeg har også vært ganske raus med olje i maten(legen anbefalte det). Dette hjelper på smaken.Vet ikke om de selger vegetarianerburger i Norge, men det har vært redningen min til middag, da suppene ikke går ned. Har godt med riktig dressing på salaten også. Skulle aldri tro at man kunne spise såå mye salat....men her går det ned. Stå på alle sammen, nå vinker sommeren der fremme, tenk så deilig det blir å føle seg lettere og friskere i sommer!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 21:34   #180
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

I min soyasaus som jeg har i skapet nå er det 38 karbs per 100 gram, dvs den inneholder hvetemel. Men det skal gå ann å kjøpe glutenfri soyasaus! Men jeg vet ikke om den standard soyasausen (liten med rød kork, grønn hvis mindre salt) har hvetemel i seg...

Sjekka buljongen min i samme slengen, de inneholder pluss/minus 10 karbs per 100 gram, dvs sukker og hvetemel. Men en liten terning veier jo ikke mye, samt blandes ut i vann, så det kan godt være det er lovlig i noen mengder... Skal notere disse spørsmålene til jeg skal til legen

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 22:45   #181
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei
Wink

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk skal dere ha!
Jeg tror dette skal gå bra, men akkurat nå tenker jeg ikke på annet enn mat... er veldig glad for å ha funnet dette forumet, det er fint å være flere i båten!
Lagde ovnsbakt squash i kveld, fylt med stekt sopp og løk, salt og pepper (stekte opp masse fyll, så har jeg litt klart til i morgen) - det ble kjempegodt.
Og så en dessert etterpå, ikke verst, nei.
Jeg hadde trodd det skulle bli vanskelig å få i seg nok vann, men opplever at jeg er mye tørstere enn vanlig.
Nå skal jeg titte på oppskrifter! http://forum.lavkarbo.no/images/smilies/redface.gif

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 22:51   #182
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

oppskrift på ovnsbakt squash..?? Hørtes nam ut!
Føler dere at dere bruker mye tid på kjøkkenet? Bruker mye tid på å lage/planlegge mat på ED?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 08:39   #183
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk for oppskrift på squash! Senest i går kveld så jeg på squashen i kjøleskapet og lurte på hvordan jeg i all verden skulle få meg i den.

Jeg bruker mindre tid på kjøkkenet enn jeg gjorde på Ketolyse, men det er fortsatt mye grønnsaker som skal spises, og da helst tilberedes litt. Men suppene for eksempel, trenger bare litt varmt vann. Omelettene kan jo stekes opp og varmes på nutt. barene, drikkene og kjeksen og nøttene er jo veldig greie
(men nå er jeg litt rar da, og savner all årniga på kjøkkenet. Jeg storkoste meg der, nå har jeg altfor mye tid til overs )

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:42   #184
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei
Red face

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Den ovnsbakte squashen stekte jeg på 200 grader i ca.15 minutter. Hadde delt den i 2 på langs og gravet ut en del av innholdet med skje. Stekte det i rapsolje sammen med masse sopp, litt løk og litt kål, salt og pepper. Denne sopprøra kan varieres en del og er god å blande inn i suppe eller omelett. Ble glad da jeg fant ut dette, og kommer heretter til å lage nok røre til et par dager i slengen. Ved koking av suppe kan jeg da bruke litt ferdig røre og f.eks. litt asparges, blomkål eller brokkoli og en neve frisk basilikum- plutselig smaker ikke maten så fremmed lenger!
Syns det er en god del årnings på kjøkkenet, jeg. Hos meg er det en del ungdom som skal "mates" hver dag, så diettmaten kommer i tillegg. Men det hjelper å kunne lage mat for flere dager om gangen. Og så blir det enklere når jeg blir bedre kjent med produktene, tenker jeg, og vet hvilke krydder etc. som passer hvor.

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 19:57   #185
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ok. Jeg bor med typen, så hvis jeg starter ED så er det bare meg selv jeg må passe på Desverre lever typen ganske usunt når jeg ikke passer på å ha balanserte måltider Da lever han lettvindt på grandis, toast og nudler

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 19:49   #186
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har også måttet lage to forskjellige måltider, til gubben og sønnen min, og til meg. Men når jeg begynte på fase 2, ville mannen min ha den samme middagen som meg. Sønnen min på 12 år begynte plutselig å like stekt fisk, og bestilte isbergsalat som tilbehør (!!!) Dette er nye takter fra den kanten, så mye positivt kan skje hvis du bare lager din egen mat i stillhet og ikke maser!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:05   #187
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg har også måttet lage to forskjellige måltider, til gubben og sønnen min, og til meg. Men når jeg begynte på fase 2, ville mannen min ha den samme middagen som meg. Sønnen min på 12 år begynte plutselig å like stekt fisk, og bestilte isbergsalat som tilbehør (!!!) Dette er nye takter fra den kanten, så mye positivt kan skje hvis du bare lager din egen mat i stillhet og ikke maser!

Det var det jeg gjorde også med samboeren min. Han har et veldig usunt kosthold, men jeg maste ikke på ham. Lagde min salat først i fase 1, og i fase to så kunne jeg jo spise fisk og kjøtt igjen. Nå jobber han skift, så annenhver uke så spiser vi middag sammen. Det var når jeg kom i fase to - i andre uka i fase to at jeg lagde sunn mat til oss begge. Jeg kokte potet til han, men han sa - nei jeg spiser det du spiser. Så jeg eksperimenterte en del da. Jeg spiste jo masse sellerirot, og blomkål - mosa det sammen og kokte potet til han. For jeg vet han liker det
Det ble fort en favoritt hos meg forresten. Koke sellerirot og mose det pluss litt pepper i. Skjær opp en hel paprika i "runde" hele skiver, stable de oppå hverandre, putt sellerimosen oppi og når den er full, så skyve den til siden så det ligger på tallerken. Liten dæsj til med sellerirotmos og en biff med salat ved siden av på tallerken så ser det delikat ut og det smaker godt også. Spesielt til biff.

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:45   #188
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Den oppskrifta høres deilig ut, jeg elsker sellerirot. Men jeg bor i Belgia, og her har de av en aller annen grunn ikke sellerirot....ikke som jeg har greid å finne iallefall.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 12:29   #189
snartslank
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4
snartslank er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei. Et tips i forhold til kylling suppa: kok opp en blanding av de grønnsakene som du har lov til å spise: purre, kål, blomkål osv, tilsett litt buljong og masse krydder. la det koke i ca 20 min. Så bruker du kraften fra grønnsakssuppen til kyllingsuppe pulveret og deretter tilsetter masse grønnsaker. Da ser den flott ut, og smaker veldig godt!! og du får inn masse grønnsaker samtidig.

snartslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:43   #190
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei,
dette er verd å prøve, "jukseris" - revet blomkål stekt i panne med salt og pepper. Det er helt nydelig!
Etter en uke i fase 1 har jeg mistet 2,5 kilo. Hadde håpet på mer, men gir ikke opp. Ketosen er ihvertfall i gang.
Jeg syns det er vanskelig å få i meg 5 produkter om dagen, kanskje det er derfor det går tregt...... salaten er så mye bedre, syns jeg.
Hvis jeg har det travelt (på jobb f.eks.) tilsetter jeg ganske enkelt litt sukkerfri buljong og litt pepper i suppene, da glir de lettere ned :-)

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:41   #191
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Den oppskrifta høres deilig ut, jeg elsker sellerirot. Men jeg bor i Belgia, og her har de av en aller annen grunn ikke sellerirot....ikke som jeg har greid å finne iallefall.

Det burde det ha. Celery root / Turnip root er vel mest brukt - iallefall i Australia hvor jeg bodde noen år. Finner du det ikke i butikken - kanskje på et grønnsaksmarked? Jeg vet jeg har lest om den i forbindelse med belgia før.. jo her: http://www.recipezaar.com/Celery-Roo...eacutee-341553
Alle spiser godt i Belgia - ville vel tilsi at den grønnsaken er der også?

Har forresten vært hos legen og veid meg idag. Har gått ned utrolige 5 kilo på en uke!! Tror at det har hjulpet å gå hver dag også. Det er jo så lett nå som det er varmere og lysere ute. Setter på en lydbok (har lasta ned en del ) og begynner å gå. Ser sikkert rar ut noen ganger tenker jeg - plutselig begynner å le og sånn Morsom bok. hehe
Jeg skal iallefall gå 28 dager i fase 1 og så gå over i fase 2. Fikk legeærklæringen så nå kan jeg bestille barer Har gleda meg sånn til det.

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:47   #192
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Grattis med 5 kilo mindre!
Jeg skjønte ikke helt hva du mente med barene - har du ikke fått bestilt før nå? Hva har du spist da..?

Jeg har gått ned 6,3 kilo på tre uker !

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:37   #193
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Oj, så bra! gratulerer, begge to!
Har dere holdt dere strengt til dietten da? Jeg har det, men har kanskje spist for lite rå grønnsaker? Uansett, vekta siger nedover, den, selv om jeg syns det kunne gått fortere.

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:24   #194
smiley86
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 38
Innlegg: 15
smiley86 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hallo folkens, vet at dette ikke er rette stedet å gå,men prøver litt overalt

Jeg vil gjerne bytte bort endel mat jeg har her,som jeg rett å slett ikke klarer å få ned

Det er

32 poser med omelett (Skinke osv)
5 poser med Chocolate Brownie og
8 poser kylling suppe.

Vil gjerne bytte dette imot
Chocolate Cereal

Noen som er interessert?
Let me know

smiley86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nj Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 16:43   #195
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heisanns ED-folkens!!

Idag var jeg på Lindberg klinikken og hadde en time med en hyggelig lege. Om 2 uker starter jeg i fase 1 i 30 dager. Shit, gruer meg like mye som jeg gleder meg!!

Så her sitter jeg da med dette bestillingsarket... Noe dere kan anbefale? :O Spesielt ting som har forskjellige smaker (f.eks barer, omeletter, supper).

Vedder på at det er mye jeg ikke kommer til å like

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 18:13   #196
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Kom på to spørsmål:

Har dere kjøpt inn alle de nødvendige vitaminene? Legen sa d kostet opp i 1000 kr for alt man trengte! :O Fikk ikke skikkelig svar på om jeg kunne bruke multivitaminer samt tran vedsiden av..

Åsså de grønnsakene man skal max ha 250g per dag:
Gjelder det totalt ALLE grønnsakene i liste 2, eller kan jeg ha 250 g løk og 250 g av annen grønnsak i samme lista?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 19:51   #197
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Kom på to spørsmål:

Har dere kjøpt inn alle de nødvendige vitaminene? Legen sa d kostet opp i 1000 kr for alt man trengte! :O Fikk ikke skikkelig svar på om jeg kunne bruke multivitaminer samt tran vedsiden av..

Åsså de grønnsakene man skal max ha 250g per dag:
Gjelder det totalt ALLE grønnsakene i liste 2, eller kan jeg ha 250 g løk og 250 g av annen grønnsak i samme lista?

Du skal ikke trenge å ta ekstra vitaminer ved siden av? Disse produktene er jo lagd slik at de skal dekke dagsbehovet for div. vit. Jeg tar bare tran ved siden av, og det etter at legen på blodprøveresultatene så at jeg etterhvert hadde for lite av det gode kolestrolet.
Ditt siste spørsmål: Vet jeg ikke i farta, men jeg har tatt litt paprika og litt løk osv, og det har gått bra.

Ang. hvilke av produktene som er gode: Det er jo smak og behag. De fleste liker chocolat cereals til frokost. Mange liker brownies. Jeg liker også chokolate moussen. Alle liker barene...Jeg likte ikke suppene eller potetmosen. Lager heller suppe fra bunnen selv. Men kuren er enklere og billigere å gjennomføre hvis du får i deg en av suppene.
Lykke til!! Tro det eller ei, jeg har mer eller mindre greid å leve på denne maten i 3 mnd, og gått ned 18 kg.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 19:56   #198
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Wow, 18 kg så bra Så maten er spisbar altså

Ja altså legen hadde en utstilling av 6 forskjellige tilskudd hun anbefalte.. Fikk liste med meg hjem:

omega 3 - 3000 mg pr dag
omega 6 - 300 mg
vitamin E - 1 kapsel
vitamin C - 1000 mg
Magnesium - 200 mg
kalium - 750 mg

Hmm nå ble jeg jo usikker! For jeg har både tran og multivitamin selv, vil jo heller bruke det enn å punge ut med SÅ mye kosttilskudd...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 20:17   #199
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Wow, 18 kg så bra Så maten er spisbar altså

Ja altså legen hadde en utstilling av 6 forskjellige tilskudd hun anbefalte.. Fikk liste med meg hjem:

omega 3 - 3000 mg pr dag
omega 6 - 300 mg
vitamin E - 1 kapsel
vitamin C - 1000 mg
Magnesium - 200 mg
kalium - 750 mg

Hmm nå ble jeg jo usikker! For jeg har både tran og multivitamin selv, vil jo heller bruke det enn å punge ut med SÅ mye kosttilskudd...

Hei!
Ifølge sykepleier og lege på Forusakutten, der jeg går, skal man ta alle disse vitaminene, helt til du får beskjed om noe annet. Jeg er i fase 3A nå, og tar fortsatt vitaminer. Men skal nå kutte ut Kalium tror jeg det var. Det er dyrt, men et tips: Kjøper du på Apoteket, så får du bonus-kort, og får stempler hver gang du kjøper vitaminer, og med stemplene følger %- avslag( 30, 40 og 50%) på vitaminene!! Husk å ta vare på kvitteringer derfra også, du kan skrive av alt, inkl.legetimer, mat og vitaminer, på skatten til neste år!
Lykke til med ED!! Det kommer til å gå kjempebra!
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-04-09, 23:30   #200
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei, schartz, lykke til!
Det er ikke så lett å vite hva en skal bestille første gangen. Synd man ikke kan få smaksprøver! Jeg har vært i fase 1 i 2 uker nå, og måtte bestille mer av "overlevelsestingene", som desserter og pannekaker. Jeg har holdt meg ganske slavisk til de foreskrevne 5 måltidene, max en bar og minst en suppe og en omelett pr. dag, cappucino og pudding, paella og sånne ting for resten. Også grønnsaker og sopp, da. Det vanskeligste å få ned er suppene, syns jeg,men til gjengjeld er de jo enkle å tilberede når man ikke er hjemme. Anbefaler da en liten teskje buljong som smaksforsterker. Det tilsetter jeg også i risotto, coscous osv.
Jeg syns den beste og mest "normale" omeletten er den med ost og gressløk, av de barene jeg har smakt syns jeg den med røde bær er best. Paellaen er bra, pastaen forferdelig.
Jeg lager sjololadepudding med 1 ss.ekstra kakao, fordeler den på 2 bokser og lar det stivne. Så lager jeg vaniljepudding med litt ekstra vanilje (fra helsekost) og fordeler over sjokoladepuddingen. Da blir det nok til 2 dager - nesten som sjokoladepudding med vaniljesaus.........
Nå skal jeg på seminar snart, 3 døgn, og da blir det spennende å se hvordan det skal gå å kombinere mine nye "sære" matvaner med hotellnormalen. Det må nok bli noen småbokser i veska med krydder og salatsaker.
Jeg tar de kosttilskuddene som jeg ble anbefalt på klinikken, er spent på hva de neste blodprøvene sier ang. det. Føler meg i helt grei form.
At det er så dyrt syns jeg er ganske motiverende i seg selv.
Og nå har jeg lagt bort de største buksene mine :-)

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no