Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-10, 10:35   #176
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Jeg har vært i narkose flere ganger og opplever det stikk motsatte av Iset. Jeg våkner nesten for lett og kommer til meg selv lenge før de har forventet.
Får ingen form for hangover, og er jeg godt smertestilt, blir jeg heller ikke kvalm i det hele tatt!

Har sett mange som blir kvalme, men de har som regel fått for mye væske eller så er de ikke godt nok smertestilt.
Den tunge narkosen som gjorde mange svært kvalme, er historie, og som Iset sier, det finnes mange former for narkose å velge mellom i dag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 10:38   #177
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Tenkt på GBP? Du har jo vært så flink da..håper du klarer resten uten operasjon

Jeg har gudkjelov ikke noe problem med narkose..kjennes bare ut som jeg har sovet hardt...

Jegh ar ikket enkt på GBP enda nei...

Jeg har ingen negative opplevelser med narkose selv, men jeg er skremt fordi mamma 3 ganger holdt på å dø under narkose, og hver gang valgte de med omhu pga allergi og hver gang falt hun i koma For å si det sånn, det ble med 3 keisersnitt og ikke flere.
Og dette sitter i bakhodet på meg.. Og det hjelper ikke mye å ha ei jente som hver narkose er en fare( luftrøret kan klappe sammen lenge etter at man tror ting er OK..).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 20:17   #178
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

det ble med 3 keisersnitt

Mamma hadde bare lokalbedøvelse da hun tok siste keisersnittet (-83). Eneste problemet var at de hadde lampe med svær sølvkant på så hun så hele operasjonen i den som i et speil...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:14   #179
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mamma hadde bare lokalbedøvelse da hun tok siste keisersnittet (-83). Eneste problemet var at de hadde lampe med svær sølvkant på så hun så hele operasjonen i den som i et speil...

Mamma var i full narkose under siste KS i 89...

Å se hele operasjonen høres heftig ut... Jeg tror jeg hadde svimt av om jeg så at noen skar i meg..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 03:26   #180
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Har lest hele tråden her nå, og det er mye interessant som kommer frem.
Jeg ble operert, gpb for 4,5 år siden. Først må jeg jo si at "liksom-legen" her ikke har noen peiling på det han skriver om.
Jeg har ALDRI hatt noe ubehag med mat etter operasjonen. Det betyr jo at den er vellykket på papiret...men, jeg skulle noen gang ønske at jeg kunne fått noen reaksjoner på ulik mat. Høres vel ut som en martyr her nå..men grunnen til at jeg sier det, er at jeg nå har begynnt å gå opp i vekt igjen.
Vil bare informere om at det faktisk er mulig..haha.. Jeg tror for mitt vedkommede at jeg "lente meg for mye på effekten". Og til å begynne med raser man jo ned uansett hva man spiser. Jeg prøvde å holde meg unna usunn mat, men etter å ha spist usunt raste jeg uansett ned... Derfor ble det noen av dem.
da jeg ble operert veide jeg ca 138kg(er 1,75m høy). Laveste vekt etter operasjon var 79 kg..da fikk jeg kommentarer på at jeg så altfor tynn ut. Det gjorde ikke at jeg med vilje la på meg igjen, men det bare ble sånn. Jeg fant ut at ca 84 kg passet meg fint...
I oktober i fjor ble jeg operert, ryggplastikk..og etter det har jeg lagt på meg ca 7 kg..så pr dags dato veier jeg ca 92 kg..
Når jeg tenker på at jeg jo fortsatt veier ca 50 kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble operert, er jo det helt fantastisk..Men jeg kjenner at jeg er skuffet over meg selv at jeg har latt meg få lov til å komme over 90 kg igjen. Jeg hadde jo lovet meg selv at det aldri skulle skje igjen..
Men men, det viser bare at selv etter en gbp må man være påpasselig...for sjansen er tilstede for å legge på seg igjen!!
MEN, når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med mitt nye liv..jeg veier jo tross alt "bare" 6-7 kg for mye.. Husker da jeg var på mitt tyngste, at jeg ble irritert på folk som klaget på KUN 7 kilo...hehe..
Prøver meg på ketose nå, og krysser fingrene for at det funker for meg :-)

Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:55   #181
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info


Lykke til med lavkarbo Hørt om flere som har lagt på seg litt og så gått ned på lavkarbo

Vet om flere som har lagt på seg også..det er i aller høyeste grad mulig ja. Har forstått at man må slåss for å holde vekta resten av livet. Man får hjelp av opersjonen til å ta kiloene av, så må man selv sørge for å holde seg der..

Spurte sykepleieren på sykehuset og hun sa at i snitt legger GBP opererte på seg 10 kg i løpet av livet. Men 10 kilo er mye mindre enn 30, 40 og 50 osv..

HÅPER jeg når målet mitt på 85 og at jeg klarer å holde vekta..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:00   #182
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Og det er herved offisielt: jeg bytter fastlege svært snart!!!
Etter den utskjellingen jeg fikk i dag, går jeg nok ikke tilbake til den mannen, nei!
I tillegg gjentok han at jeg aldri ville få noen henvisning til GBP av han, noen sinne ever!!!

Vet jo ikke om en ny lege vil henvise meg heller, men kanskje vedkommende ikke vil skjelle meg ut som et forsøk på å hjelpe meg ned i vekt.
"Jeg vil aldri ha tillatt meg selv å se ut sånn som deg!!" Høres det ut som noe en smart lege sier i et forsøk på å få pasienten til å ta ansvar for sin egen vekt og helse???

Jeg bytter lege og håper å få en henvisning til vurdering for GBP!!! Så det så!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:04   #183
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Huff, for en lege!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg bytter lege og håper å få en henvisning til vurdering for GBP!!! Så det så!!!

Masse lykke til! Du fortjener det beste!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:08   #184
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info


Vettu..jeg ville klaget denne legen inn for helsetilsyne MAKAN!!

Bytt lege og KLAG..!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:25   #185
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Vet ikke hvordan jeg gjennom ord kan forklare akkurat HVOR SINT jeg ble da jeg leste dette KItt, det går ikke ann!!! Klag på ham!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:46   #186
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og det er herved offisielt: jeg bytter fastlege svært snart!!!
Etter den utskjellingen jeg fikk i dag, går jeg nok ikke tilbake til den mannen, nei!

"Jeg vil aldri ha tillatt meg selv å se ut sånn som deg!!" Høres det ut som noe en smart lege sier i et forsøk på å få pasienten til å ta ansvar for sin egen vekt og helse???

Er det mulig....

"Empati" , "menneskekunnskap" eller "høflighet" sto antagelig ikke i læreboka hans.

Du har vel egentlig ikke vært helt fornøyd med ham tidligere heller? Eller husker jeg feil?

Bytt fastlege du, Kitt

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:51   #187
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Det er da helt uhørt at en lege oppfører seg på den måten. Helt enig med de andre her KLAG

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:52   #188
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Ja, Kitt, slik oppførsel av en lege bør faktisk klages inn videre

Fysjameg for en lege

Stoooooor og

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 18:09   #189
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Det høres helt utrolig ut!!
Det er din fastleges jobb å henvise deg, han har ikke anledning til å si nei.. For det er ikke han som skal ta avgjørelsen om du kvalifiserer til operasjon eller ikke. Hans jobb er å henvise deg til de instanser som kan hjelpe deg(uansett hva det måtte være!!) også tar spesialistene over derfra.. Denne legen kan ikke være mye til medmenneske!!
Klag, også bytter du fastlege! Jeg gjorde det selv for noen år siden og det er jo bare et par tastetrykk unna:-) Jeg gjorde det på nettet en kveld, og dagen etter ringte jeg mitt nye legekontor for å avtale time med min nye lege!

Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 18:24   #190
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Stor klem Kitt

Klag inn legen ja, og bytt fastlege. Det gjør du på nettet

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 18:40   #191
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Herregud ... Jeg hadde absolutt klaget inn denne legen ja, det tar deg nok ikke så lang tid og er en god ting å gjøre med tanke på andre pasienter han har, for det kan umulig være kun deg han er sånn mot. Jævla idiot! Han bryter jo regler når han nekter deg henvisning, for det har han vel ikke lov til?? Jeg hadde ringt mitt nærmeste sykehus og fortalt ståa og spurt om man MÅ ha henvisning (gjort meg litt dum, rett og slett) og sagt at legen nekter å henvise meg og at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Kanskje de tar deg rett inn i systemet uten hans henvisning da? Prøv, det koster deg en liten telefonsamtale.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 18:59   #192
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Tusen takk for all støtte, jenter!
Jeg byttet til denne legen for 2 år siden, da den forrige legen brått ikke ville at jeg skulle ha innsyn i mine egne papirer hos NAV. Etter 10 år som en flott lege, løy han for meg og gjorde dumme ting. Så jeg byttet til han jeg har nå. Hadde jobbet sammen med han og trodde han var ok. Tenk så feil man kan ta!
Heldigvis, må jeg nesten si, vet jeg at det ikke bare er meg han oppfører seg ille mot! Da hadde jeg nok blitt lei meg istede for sint, men vet om minst 3 som heller ikke akkurat liker han!

Har fått tips om en hyggelig, ung, kvinnelig lege rett nede i gata her, så bytter nok til henne asap. Legebyttene skjer 1. hver måned og legene får lister over nye pasienter ca 10. Er ikke noe hast for meg sånn sett, men bytter nok allerede i kveld, så er det gjort! Er jo så fort gjort!

Kommer til å sende legen et brev, han har ikke jobb- mail faktisk. Kan jo sende kopi av det til kommunelegen med en lite forklaring på hvordan det føles å være pasient hos denne karen!

Altså, jeg skjønner hvor han vil hen med å fortelle meg at jeg veier 20kg for mye og han har helt rett i mye av det han sier, men det føles helt feil å gå gråtende ut av legekontoret fordi jeg har fått kjeft som en liten unge. Jeg er snart 43 år gammel, han er bare 4 år eldre. Jeg vil ikke bli behandlet som et uvitende barn uten livserfaring! Jeg vil bli behandlet med respekt av en lege som faktisk tro på meg! Nemlig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:04   #193
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Han bryter jo regler når han nekter deg henvisning, for det har han vel ikke lov til?? Jeg hadde ringt mitt nærmeste sykehus og fortalt ståa og spurt om man MÅ ha henvisning (gjort meg litt dum, rett og slett) og sagt at legen nekter å henvise meg og at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Kanskje de tar deg rett inn i systemet uten hans henvisning da? Prøv, det koster deg en liten telefonsamtale.

Mitt lokal sykehus er Asker og Bærum sykehus der Impulsiw fikk tatt GBP. Kommer nok uansett til å sende med et brev der jeg forklarer hvorfor jeg vil ha GBP selv om jeg bare så vidt har over 35 i BMI. Er jo ikke bare alle tilleggsplager, men også det at jeg har kjempet i så mange år for å holde vekten under 100kg. Nå når jeg ikke klarer det lengre, vil jeg gjerne ha hjelp FØR det blir alt for mange flere ekstra kilo!
Vet jeg evnt. må vente ganske lenge, men bare jeg får en ca tid, vet jeg hva jeg har å forholde meg til i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:53   #194
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Nå er det gjort, jeg har byttet fastlege for meg og snuppa!

Sønnen liker "dusten" så han kan fortsette der så lenge han gidder!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:02   #195
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info


Nå mangler bare KLAGEN

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:05   #196
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Bra, Kitt

Syns også du skal sende ham et brev (event med kopi til kommunelegen)og forklare, så han ser hva som skjer etter sånne utfall.

Lykke til videre i prosessen

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 13:15   #197
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Jeg har et lite spørsmål til dere som er vektoperert:

Hvor mange kcal sånn ca får dere beskjed om å spise etter operasjonen?

Tenkte at det gikk an å prøve "operasjon uten kniv"

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 13:20   #198
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

"Jeg vil aldri ha tillatt meg selv å se ut sånn som deg!!" Høres det ut som noe en smart lege sier i et forsøk på å få pasienten til å ta ansvar for sin egen vekt og helse???

Det er fullstendig uakseptabelt!
Lykke til med den nye legen

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 13:26   #199
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Jeg har et lite spørsmål til dere som er vektoperert:

Hvor mange kcal sånn ca får dere beskjed om å spise etter operasjonen?

Tenkte at det gikk an å prøve "operasjon uten kniv"

Rundt 700 kcal. Men flere med meg klarer seg ikke med så lite. jeg spiser ca 1500.

Dårlig ide å prøve å leve på så lite uten å være operert. Hvis du klarer det komme du til å gå raskt opp igjen.

Ville vel heller lagt meg på mellom 1500 og 2000 og tatt der derfra! Lykke til

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 18:12   #200
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Jeg har et lite spørsmål til dere som er vektoperert:

Hvor mange kcal sånn ca får dere beskjed om å spise etter operasjonen?

Tenkte at det gikk an å prøve "operasjon uten kniv"

Operasjon uten kniv har nok absolutt alle vektopererte prøvd, med særdeles lite hell. Hele poenget med operasjonen er lavere opptak av næringsstoffer samt en svært liten magesekk som gjør at man orker mye mindre mat, og denne effekten varer livet ut, ergo er sjansen for å gå opp i vekt igjen svært redusert (selv om det i sjeldne tilfeller forekommer, pga. feks coladrikking osv).

Jeg har aldri fått beskjed om antall kalorier fra Aleris, jeg har bare spist meg mett på den maten jeg har hatt lyst på (men man skal fokusere mye på proteiner). Jeg har ikke tatt denne operasjonen for å måtte telle kalorier altså, det hadde jeg virkelig ikke syntes var noe særlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt liv etter Gastric Bypass-operasjonen i januar Iset Livets lyse side 102 26-09-11 19:17
Gastric bypass operert? kokkeline Generell ernæringsdebatt 6 20-06-08 11:51
Vurderer Fedon supha Dr Lindbergs 24 16-04-08 19:10
Jeg vurderer ... Fredrikke07 Ketolysekuren 4 16-03-08 11:47
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 16:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no