Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-12, 11:10   #176
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Vel, jeg synes det nok er greit å lese om symptomene på overdosering av e-vitamin også, sånn at dersom man merker noe så kan man - om det passer - kjapt redusere igjen.

http://www.mayoclinic.com/health/vit...SECTION=safety
http://www.antioxidantsdetective.com...-toxicity.html

Og så tror jeg det er fornuftig å finne minste "effektive dose". Selv om en frisk kropp nok kvitter seg med overskuddet er det både unødvendig og dyrt å spise vitaminer bare for så å skylle dem ut.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 11:32   #177
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Helt enig smgj, jeg har pløyd meg gjennom bivirkningene ved overdosering også. Dette er også grunnen til at jeg bare øker med 30 mg nå, og eventuet nye 30 mg hvis det skulle være behov.
Jeg startet jo med 700 mg ved en misforståelse, og nå er jeg ute etter minste effektive dose.
Noen små hetetokter overlever jeg, men slik det var før e-vitamin var helt grusomt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 13:52   #178
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Helt enig Dolsi, kan ikke skade. Jeg leste alle linkene som smgj la ut tidlig i tråden, og 350 mg er jo laaangt under det som av noen få er ment å være farlig nivå (1000 mg).
Blir spennede å se hva som skjer med deg nå

Dette er nesten litt "skulmmelt" for etter at jeg tok kapselen med 350 mg E-vitamin i 10 tia i dag, så har jeg ikke hatt en eneste svettetokt og det etter at jeg de siste dagene og nettene har hatt ganske mange av dem.
Veldig spennende å se om dette er tilfeldig eller om det faktisk var en stor økning av mengde som skulle til

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 14:12   #179
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Dette er nesten litt "skulmmelt" for etter at jeg tok kapselen med 350 mg E-vitamin i 10 tia i dag, så har jeg ikke hatt en eneste svettetokt og det etter at jeg de siste dagene og nettene har hatt ganske mange av dem.
Veldig spennende å se om dette er tilfeldig eller om det faktisk var en stor økning av mengde som skulle til

Vi krysser fingrene

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:35   #180
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg følger også med her.
Har ikke hatt noen varmebølger å snakke om siden en periode jeg hadde for noen måneder siden. Jeg tar ikke så store doser heller, men håper arsenalet med forskjellige vitaminer og mineraler som jeg tar virker i synergi med hverandre slik at det ikke er nødvendig med så store doser av enkeltvitaminer. Ikke tar jeg de så ofte som jeg "skulle" heller.
Men er obs på at dette kan komme i perioder og at jeg kanskje bare har vært inne i en "god" periode. Løper og svelger ned noen vitaminer jeg..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:41   #181
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Ja, det er helt klart at svettetoktene er på topp i perioder.
Hos meg er det skikkelig ille hver 3 mnd og slik har det nå vært i snart 2 år.
Jeg er nå egentlig inne i en periode der jeg har mange og sterke svettetoker, og det er derfor jeg har økt dosen min betraktelig.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 15:47   #182
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Du har min fulle sympati, Dolsi. Er i startgropa selv. Mye nytt å lære om denne fasen for kvinnekroppen.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 05-10-12, 17:51   #183
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Du har min fulle sympati, Dolsi. Er i startgropa selv. Mye nytt å lære om denne fasen for kvinnekroppen.

Overgangsalder med svettetokter er noe skikkelig dritt.
Blir nesten deppa av det når det er som verst.
Man føler seg så skitten når man svetter så man blir våt døgnet gjennom.
Håret blir fort fett og sminke kan man bare glemme liksom

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 14:53   #184
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Nå er jeg helt overbevist om at en større dose E-vitaminer hjelper mot hetetokter.
Går nå på 400-500 mg i døgnet og hetetoktene er redusert til et minumum på bare noen dager.
Tar en 350 mg kapsel på morgenen og noen 30 mg utover dagen og med det så funker dette bra.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:02   #185
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Så godt at det hjalp med større dose Dolsi
Nå har jeg gått en uke på 350 mg morgen + 30 mg kvel. Har fortsatt litt tendenser (ikke veldig hardt og ikke veldig mye), så jeg kommer til å øke med 30 mg i kveld. Da er jeg oppe i 410 mg totalt.
Krysser fingrene og håper det blir helt borte da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 11:09   #186
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Så godt at det hjalp med større dose Dolsi
Nå har jeg gått en uke på 350 mg morgen + 30 mg kvel. Har fortsatt litt tendenser (ikke veldig hardt og ikke veldig mye), så jeg kommer til å øke med 30 mg i kveld. Da er jeg oppe i 410 mg totalt.
Krysser fingrene og håper det blir helt borte da

Ligger omtrent på det samme vi nå og med det så har jeg nesten ingen hetetokter lengre.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 11:18   #187
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Ligger omtrent på det samme vi nå og med det så har jeg nesten ingen hetetokter lengre.

Da er det på tide med oppdatering fra meg også

Den 8 oktober økte jeg med ytterligere 30 mg på kvelden, og etter noen dager så vips var alt borte igjen.
Så, men 350 mg på morgenen og 60 mg på kvelden er jeg helt symptomfri.

Hurra for oss Dolsi

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:18   #188
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Så bra at det funker da! Jeg lurer på om dere i forbindelse med hetetokter også har frostrier? Altså at temperaturene svinger noe veldig?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:19   #189
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Så bra at det funker da! Jeg lurer på om dere i forbindelse med hetetokter også har frostrier? Altså at temperaturene svinger noe veldig?

Jeg har ikke vært plaget av det
(Holdt lenge med hetetoktene synes jeg )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 12:30   #190
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg har ikke vært plaget av det
(Holdt lenge med hetetoktene synes jeg )

Hehe, ja det er ikke noe sælig! Men jeg tror i grunnen dette er noe annet enn overgangsalderen, stoffskiftet eller noe. Vi får se. Men skal uansett sjekke ut dette med E-vitamin!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:48   #191
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Da er det på tide med oppdatering fra meg også

Den 8 oktober økte jeg med ytterligere 30 mg på kvelden, og etter noen dager så vips var alt borte igjen.
Så, men 350 mg på morgenen og 60 mg på kvelden er jeg helt symptomfri.

Hurra for oss Dolsi

Ja, hurra for oss og E-vitaminene.
Jeg var på jobbtur til Køben fra torsdag til lørdag og jeg hadde faktisk ikke en eneste hetetokt mens jeg var der.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:49   #192
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Så bra at det funker da! Jeg lurer på om dere i forbindelse med hetetokter også har frostrier? Altså at temperaturene svinger noe veldig?

Plages ikke med frostrier nei. Spørs om det heller er stoffskiftet ditt som er på bærtur.
Har selv lavt stoffskifte og før jeg kom i overgangsalderen så kunne jeg ha frostrier, men nå er jeg generelt varm og fryser sjeldent.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 17:28   #193
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Hei Dietta

Da har jeg lest meg gjennom denne tråden din så jeg må nok gi meg med i denne klubben for hete og våte kvinner jeg også jeg har hatt nattesvette lenge, men det kan ha med andre ting å gjøre. Men skal gå til innkjøp av e - vitaminer ser jeg. E det sånn at det er best å starte med en tablett i starten og så heller øke på etterhvert om det trengs?

Hadde jo ikke tenkt på dette med overgangsalderen før jeg nå i det siste har gått lengre og lengre mellom tanteukene, for det har alltid vært regelmessig i alle år. Så jeg begynte jo å fundere på hvorfor.

Skal til legen på onsdag og da skal jeg ta opp dette med henne og ta de prøver som trengs for finne ut om det er overgangsalderen... Men vil det vises på en blodprøve så tidlig i fasen? Noen av dere som har testet dere? Er det noe spesielt jeg må be legen om hvis dette er overgangsalderen? Mange spørsmål i hodet mitt i dag

Eller en veldig informativ og morsom tråd he, he, he

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 17:49   #194
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Mengde E-vit og prøver

Om du har kommet i overgangsalderen så holder det nok ikke med en normal dose E-vitaminer. Prøv deg fram med 2-3 30mg kapsler daglig til å begynne med, og så kan du øke dersom du ikke oppnår den effekten du er ute etter.
Selv startet jeg med 90 mg og det hjalp litt, men ikke nok så jeg har økt dosen betraktelig.
Tar nå en 350 mg kapsel på morgenen og tre 30 mg kapsler utover dagen og kvelden. Denne dosen fungerer veldig bra på meg.

Det er ikke alltid det vises på prøver om man er i overgangsalder eller ikke. I følge gynekologen min må prøven tas på en spesiell måte og på en spesiell dag i forhold til syklus, så ikke så lett å få det til å klaffe.
Selv har jeg ikke tatt prøve da både legen min og gynekologen sier det er helt sikkert at jeg faktisk er i overgangsalder

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 18:09   #195
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Hei Fedona - og velkommen hit
Det er jo egentlig ikke en tråd vi setter pris på å være i, men sånn er nå livet
Jeg har ikke testet meg hos lege. Moren min og hennes søster var begge tidlig ute, så da tanta ble uregelmessig for et år siden så forstod jeg hva som var på gang. Det gikk dog ytterligere et år før jeg fikk hetetokter, det skjedde nå i august.
Etter råd fra Dolsi, startet jeg med e-vit. Ved en misforståelse tok jeg 2 x 350 mg til å begynne med. Halverte deretter, men måtte øke først med en på 30 mg, og så ytterligere en til.
På denne dosen har jeg ikke hetetokter pr. i dag. 350 mg på morgen og 60 mg på kveld.
Hvor mye du skal starte med, er jeg litt usikker på. Dolsi startet jo med en veldig liten dose, noe som holdt for henne en god periode. Så har hun måttet øke på, og nå ligger vi på mer eller mindre det samme.
Synes du skal gjøre som Dolsi foreslår jeg, ta 30 mg morgen og 30 mg kveld. Gi det i hvert fall en uke før du trapper opp, det tar litt tid før effekten kicker inn.
Dette fikser du Fedona - jeg har stor tro på at det virker på deg også
Lykke til, og ikke glem å stikke inn her å hold oss oppdatert

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 18:30   #196
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Takk for svar begge to skal abonnere på denne tråden og så skal jeg holde dere oppdatert. Veldig fint å ha en sånn tråd så en kan snakke med andre om dette og i tillegg en veldig god tråd med gode mennesker

Takk for velkomsten!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 19:15   #197
Poppy
Medlem
 
Poppy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 116
Poppy er ny på veien

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er godt i gang med overgangsalderen og har i perioder vært veldig plaget av hetetokter. Soyapiller holdt det i sjakk, slik at det var levelig. Brukte også en krem som jeg ikke helt husker hva het. Nå har jeg heldigvis færre og mildere hetetokter så nå bruker jeg ikke piller i det hele tatt.

Det er bare helt grusomt med hetetokter, så dere får masse omtanke fra meg . Hold ut!


(Synes denne smilyen var passende. )

__________________

"Hva ville du ha begynt med hvis du visste at du lyktes?"
Journalen


Poppy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 19:49   #198
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Det var så absolutt en passende smily
Godt å høre at du er så bra nå at du ikke behøver å bruke noen ting

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 19:01   #199
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Poppy, her.

Jeg er godt i gang med overgangsalderen og har i perioder vært veldig plaget av hetetokter. Soyapiller holdt det i sjakk, slik at det var levelig. Brukte også en krem som jeg ikke helt husker hva het. Nå har jeg heldigvis færre og mildere hetetokter så nå bruker jeg ikke piller i det hele tatt.

Det er bare helt grusomt med hetetokter, så dere får masse omtanke fra meg . Hold ut!


(Synes denne smilyen var passende. )

Ja, hetetokter er grusomt.
Hadde en værstinge periode da jeg var i Bulgaria i fjor sommer og da måtte jeg gå med våtservietter i veska mi hele tiden pga jeg måtte tørke svette i ansiktet. Skikkelig ekkelt altså. Dette var før jeg begynte på E-vitaminer da, er ikke sånn nå lenger.
Ellers så hadde jeg noen dager med en del svettetokter for ikke så mange dagene siden og da satt jeg på foreldremøte i barnehagen der jeg er pedagog.
Hadde 3 kraftige hetetokter på de to timene møtet varte og det var veldig pinlig da jeg ble klissvåt i ansiktet og våt på ryggen
Økte så dosen min kraftig og ble så godt som helt fri for hetetokter

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 10:07   #200
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg går ennå og venter på uka, nå er den 11 dager overdue... Men jeg føler at pms startet for 3-4 uker siden. Er det sånn det er? Vil man få eggløsning og så går det så lang tid før det skjer noe? Hvordan hadde dere det når det gikk lengre og lengre mellom mensen? Eller er det sånn at eggløsningen er forsinket og jeg bare har hatt en innbilt pms så lenge?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overgangsalder Miranda13 Stoffskifte / hormonproblemer 2 21-03-12 16:17
Hetetokter ... ida petrine Spørsmål og svar 2 20-04-11 10:05
Hetetokter Sassy88 Ketolysekuren 2 14-05-09 10:59
Hetetokter! annemerete Ketolysekuren 11 17-08-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no