Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

April 2011 --->

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-11, 08:14   #176
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

God morgen, alle sammen!

Jeg har innsett at jeg er helt avhengig av diett.no, holdt på å bli gal i går da siden var nede.......i tillegg feilberegnet jeg karbene litt, og etter å ha regnet over gårsdagens inntak på diett.no nå nettopp, ser jeg at jeg har fått i meg 21,76 karber Jeg som ALLTID ligger godt under 15..... det var nok min bringebærutskeielse med yoghurt naturell som gjorde susen.

Bedre lykke i dag!

Ha en flott dag, alle sammen

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:30   #177
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

God morgen til deg og petite fleur, og alle dere andre jeg er så super fornøyd! etter sist helgs utskeielser hadde jeg ingen forventing om å ha gått ned noe den uken! men har jammen gått ned 1 kg! eneste som er litt dumt er at jeg skal i selskap til min flotte mormor i morgen som er 76 år! og der blir det jo servert snitter! greit når det er koldtbord for da kan man plukke selv, men kan ikke sitte å spise pålegget har tenkt tanken på å smugle brødet over til sambo men får se har dere andre noen planer i helgen da?
GretheH Skjønner at du synes veien frem er lang, men er som indianne sier, du kommer til å føle deg bedre når du begynner å kjenne det på kroppen din! du er kjempeflink!

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:47   #178
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei
Smile

Sv: April 2011 --->

Takk indianne og efre

Var på vekta igjen i morges og hadde gått OPP. Var jo bare 300 gram men det er så kjedelig når en står mellom to tall.
Vel vel, en ny dag og nye muligheter.

Planer for helga ja. I dag skal jeg til urbane strøk og få shoppet litt lavkarbo mat og ingredienser. Blir et utfordring i matveien i dag, da vi mest sansynlig skal både på kaffê og pizzaria. Kanskje derfor jeg hadde gått opp litt....slik at jeg greier å holde meg i skinnet der.
Blir i hvert fall shopping i hele dag og masse gåing. (= dagens trim)
I morgen tennes påskebålet så vi skal til et vennepar å brenne noen pølser, høre på musikk, kanskje nyte god drikke... Håper på oppholdsvær!

God fredag til dere alle!

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:28   #179
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Oh joy!!! Ned 1,1 kg denne uken - og jeg som har stresset sånn!! Nå er det bare 2.4 kg igjen til føste delmål (som er 75 kg, og da kommer jeg nok inn i regnbuksen min).

Nå gjelder det at jeg holder stand en stund til. Strever endel men håper ting blir litt bedre når jeg komme på andre siden av 75-tallet.


GretheH: Vet du, du trenger ikke slanke deg 30 kg NÅ vet du. Jeg synes du skal slanke deg 5 kg i første omgang. Og når du har slanket deg 5 kg er det jaggu tid for premiering. Da kan du unne deg fotpleie, hårklipp, ett eller annet som gjør at du føler at kroppen ser finere ut. Jeg synes selv at litt egenpleie gjør underverker for motivasjonen. Etter en frisørtime føler du deg fin og fjong, og da smitter det lett over på slankingen og du blir mer motivert til å få en slankere og finere kropp. Så... dropp de 30 kiloene. Ta 5 i første omgang, og så får du heller fortsette videre når du har kommet dit.


Tanker: Det kan kanskje virke som om jeg er skrekkelig opptatt av vekt og det å være slank, men det ER jeg virkelig ikke. Jeg synes at man skal slanke seg dersom man er helseskadelig stor, og fordi at man får litt bedre livskvalitet når man føler seg fornøyd med kroppen sin. Når det er sagt så har jeg venninner som veier 50 kg og venninner som veier 100 kg og jeg synes de er fine som de er. Ikke alle kler å være så veldig tynne, og jeg synes faktisk at man skal tillate seg å ha litt kurver her og der når man er voksen. Tenåringer og jenter tidlig i tyveårene er ofte veldig slanke og flate i fasongen, og selv om jeg har vært sånn selv så er det urealistisk av meg å tro at jeg kan bli sånn igjen. Jeg har blitt eldre, jeg har fått barn, jeg har ammet og alt det som hører med. Jeg må godta at magen er litt bulkete, at puppene er litt rare i fasongen og at jeg har litt merker av levd liv her og der.
Jeg slanker meg nå fordi jeg la på meg fryktelig mye forrige svangerskap og jeg føler meg uvel med de ekstra kiloene. Det ligger mye fremme på magen (og jeg har ikke tall på hvor mange som har gratulert meg med "graviditeten" og alle gangene jeg har vært fryktelig lei meg på grunn av det). Jeg føler at vekten hemmer meg både fysisk og sosialt. Jeg behøver ikke være noen sylfide, men jeg må ha en vekt og en størrelse som gjør at jeg føler meg vel med meg selv.

Nå har kanskje poenget mitt druknet litt i tankespinnet her, men ... ja, dere skjønner kanskje hva jeg mener.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 20:39   #180
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Oh joy!!! Ned 1,1 kg denne uken - og jeg som har stresset sånn!! Nå er det bare 2.4 kg igjen til føste delmål (som er 75 kg, og da kommer jeg nok inn i regnbuksen min).

Nå gjelder det at jeg holder stand en stund til. Strever endel men håper ting blir litt bedre når jeg komme på andre siden av 75-tallet.


GretheH: Vet du, du trenger ikke slanke deg 30 kg NÅ vet du. Jeg synes du skal slanke deg 5 kg i første omgang. Og når du har slanket deg 5 kg er det jaggu tid for premiering. Da kan du unne deg fotpleie, hårklipp, ett eller annet som gjør at du føler at kroppen ser finere ut. Jeg synes selv at litt egenpleie gjør underverker for motivasjonen. Etter en frisørtime føler du deg fin og fjong, og da smitter det lett over på slankingen og du blir mer motivert til å få en slankere og finere kropp. Så... dropp de 30 kiloene. Ta 5 i første omgang, og så får du heller fortsette videre når du har kommet dit.


Tanker: Det kan kanskje virke som om jeg er skrekkelig opptatt av vekt og det å være slank, men det ER jeg virkelig ikke. Jeg synes at man skal slanke seg dersom man er helseskadelig stor, og fordi at man får litt bedre livskvalitet når man føler seg fornøyd med kroppen sin. Når det er sagt så har jeg venninner som veier 50 kg og venninner som veier 100 kg og jeg synes de er fine som de er. Ikke alle kler å være så veldig tynne, og jeg synes faktisk at man skal tillate seg å ha litt kurver her og der når man er voksen. Tenåringer og jenter tidlig i tyveårene er ofte veldig slanke og flate i fasongen, og selv om jeg har vært sånn selv så er det urealistisk av meg å tro at jeg kan bli sånn igjen. Jeg har blitt eldre, jeg har fått barn, jeg har ammet og alt det som hører med. Jeg må godta at magen er litt bulkete, at puppene er litt rare i fasongen og at jeg har litt merker av levd liv her og der.
Jeg slanker meg nå fordi jeg la på meg fryktelig mye forrige svangerskap og jeg føler meg uvel med de ekstra kiloene. Det ligger mye fremme på magen (og jeg har ikke tall på hvor mange som har gratulert meg med "graviditeten" og alle gangene jeg har vært fryktelig lei meg på grunn av det). Jeg føler at vekten hemmer meg både fysisk og sosialt. Jeg behøver ikke være noen sylfide, men jeg må ha en vekt og en størrelse som gjør at jeg føler meg vel med meg selv.

Nå har kanskje poenget mitt druknet litt i tankespinnet her, men ... ja, dere skjønner kanskje hva jeg mener.

Mange fornuftige tanker! Jeg er faktisk helt enig med deg, selv om jeg mange ganger skulle ønske jeg kunne bli like tynn som jeg var den gang jeg var ung og ikke visste å sette pris på det Men, som du sier, man har fått barn, og man er eldre - kroppen finner nok ikke helt tilbake til det den en gang var. Menjeg vil også kvitte meg med litt mage og lår, jeg vil passe klærne mine og føle meg vel. Det er da ikke så mye å be om?

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 06:42   #181
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

86.1 i dag. Det er ned 1.9 første uken Storfornøyd!

Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 23:02   #182
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Så flott Tonjis!

I dag er jeg sulten og sulten og sulten. Hardt å holde seg unna ting, særlig etter som det er lørdag. Så i morgen MÅ jeg bake, selv om jeg hadde bestemt meg for å la være. Bedre å sprekke lavkarbo enn sprekke med sjokolade.

Hva har dere andre planlagt i forhold til påske, påskekos, påskeegg osv osv?

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 09:45   #183
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av GretheH, her.

Så flott Tonjis!

I dag er jeg sulten og sulten og sulten. Hardt å holde seg unna ting, særlig etter som det er lørdag. Så i morgen MÅ jeg bake, selv om jeg hadde bestemt meg for å la være. Bedre å sprekke lavkarbo enn sprekke med sjokolade.

Hva har dere andre planlagt i forhold til påske, påskekos, påskeegg osv osv?

Hva skal du bake for noe spennende da? Jeg bakte i går Ingrids rosa muffins (eller noe sånt,sjekk oppskrifter),de var ikke så verst. Kuttet litt ned på kokesjokoladen og andre greier, så hver muffins ble på 2 karber. I like it I morgen må jeg bake en ny badge of Nannahs knekkebrød, som jeg skal ha med meg på hytta i påsken.

Ellers i påsken skal jeg spise påskelam (med fløtegratinert blomkål) og finnbiff, tenkte også å ta med meg noe kyllingvinger, baconcrisp og masse deilig ost for å ha noe å kose meg med når de andre kaster seg over godteskåla

Mannen bakte boller i går, de så bare helt fantastiske ut....gyldne og luftige og virkelig fristende. Måtte bare sjekke på diett.no hvor mye karber det er i en bolle, kanskje jeg kunne unne meg en liiiiten bit.......23 karbohydrater i ÈN bolle

Nei, da fikk det bare være

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:20   #184
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

23 karbo i EN bolle!
Da er de ikke verdt smaken nei. Huff å huff.

Jeg skal bake lavkarbo suksessterte. Skal regne ut hvor mye karbo det blir i den sånn etter hvert som jeg har i ingrediensene. Jeg skal på 3!!!! bursdager i påska så da må jeg ha med meg noe lurt kaffebrød til meg selv. Vurderer også å lage ei krydderkake å ha i bakhånd. Er en smule lei av baconcrisp da jeg har vært hekta på det som godis i flere år. Veldig synd nå som det er lovlig snacks. Så jeg får finne på noe annet.

Middagene har jeg ingen anelse på ennå. Håper på en Harry-tur til Sverige på tirsdag for å se på utvalget der. De er så utrolig mye flinkere på lavkarbo-mat enn i Norge. Altså vanlig mat som kjøttprodukter, dressinger, sauser og slikt. Var på Rema i går og ble IKKE imponert over merkinga av maten.

Kan hende jeg kommer til å prøve meg på et glass rødvin. Men jeg får se om anledningen byr seg.

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:21   #185
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Guffent påskevær her på Vestlandet iallefall. Vi skal i svømmehallen, selv om vi muligens hadde blitt akkurat like våte av å være ute. Det blir iallefall endel fysisk aktivitet med to barn som ikke kan svømme men som selv tror de kan, som dupper avgårde med svømmevingene sine. Forrige gang var jeg helt pumpet etter svømmingen.

Egentlig fint at det regner. Jeg tror ikke det kommer til å slutte med det første, og derfor MÅ jeg være flink slik at jeg kommer inn i regnbuksen min. Jeg er over halvveis til første delmål (som var 5 kg ned, jeg har gått ned 2,6 og har derfor "bare" 2,4 kg igjen).

Ha en flott søndag, alle sammen!!


Forresten, jeg merker godt at jeg assosierer kos med mat og godterier. Jeg forsøker å omprogrammere meg selv sånn at jeg kan forbinde kos med andre ting enn inntak av smågodt.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 11:36   #186
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Enig med deg Vatti, om at en må omprogrammere seg til å ikke forbinde kos med mat. Men det er innmari vanskelig når ungene snakker om påskeegg hele døgnet. Håper på godt vær slik at vi får dra på tur og fylle dagene med opplevelser. Burde vel ha letet fram yatzy'en også...

God Påske til alle sammen!

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 19:59   #187
Lykkeliten7
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 6
Lykkeliten7 er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jippiii, jeg vil og være med!
Begynte på ketolysekuren idag, planer er å ned 13 kilo.
Tror dette skal gå fint -hvertfall å spise mye god mat uten karbo - så får vi se om kiloene melder sin avskjed etterhvert også ;-) Jeg synes det er helt topp at det finnes slike forumer, så man blir mer motivert og kan få svar på alt mulig!

Jeg er ei jente på 22, bor på vestlandet og er student :-) Jeg har også enormt mye problemer med ledd/muskler, så håper dette kan hjelpe kroppen min til å takle hverdagen bedre )

Klem fra meg )

Lykkeliten7 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:32   #188
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Argh, jeg har syndet. Spiste popcorn helt uten å tenke meg om. Antakeligvis går det bra, men når jeg tenker etter er det jo saltet jeg var ute etter så jeg burde hatt noe fenalår eller spekeskinke i kjøleskapet. Glemte meg helt bort - så på film og plutselig var det gjort. Utrolig irriterende!!!! Spiste kanskje 3-4 never av hjemmepoppet popcorn, og trøster meg med at selv om popcorn er omtrent 100% karbohydrater (eller rettere sagt 50,7 g karbohydrater/100 g), så er det tross alt ikke SÅ mange gram jeg har spist. Mager trøst, men frustrerende likevel.

On the other hand - nå har jeg skeiet skikkelig ut med popcorn, i motsetning til tidligere da jeg ville skeiet ut med en pose potetgull og en pose full av smågodt OG sjokolade. Og kanskje boller i tillegg.

Anyway, jeg dropper min planlagte lille kvelds-ostesnacks som straff, og innfører ekstra joggetur i morgen.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:20   #189
Tunge Tonjis
Medlem
 
Tunge Tonjis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sandvika
Alder: 43
Innlegg: 51
Tunge Tonjis er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Og helgen har gått rett til vest, matmessig. Var i bursdag på lørdag og der ble det servert alt for mye av mye godt jeg ikke klarte å motstå. Så endte det opp med å overnatte hos min venninne, og i dag har det gått i kinamat og potetgull ( AAAAAAAH.

Skal være veldig flink denne uka, trene masse og så ser jeg frem til/gruer jeg meg veldig til veiing på fredag.

Tunge Tonjis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:34   #190
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: April 2011 --->

Jeg TROR jeg er omvendt til å starte på Ketolyse-kur... Jeg må bare tygge litt til på det!

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 01:01   #191
Misskathy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 22
Misskathy er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hei og hå!

Har vært på tur til Hamar i helgen og besøkt ei venninne. Fredagen gikk kjempe bra, men lørdagen så ble det skeia ut til den stoooore gullmedalje! Med bursdagskake, pizza og godis. Uffamei! For å være helt ærlig så er jeg ikke skuffa - jeg gav meg selv frihet før jeg begynte med denne forandringen til å kunne skeie ut uten å dytte meg selv ned i renna. Men selvfølgelig så er det jo bittelitt trist også, men nå er det jo bare å starte på nytt igjen da Og det skal jeg gjøre med et smil om munnen.

Men jeg tenker kanskje at jeg skal vente til etter påska med å starte fresht selvom det kan være greit å bare hoppe tilbake på vogna med en gang også.

I morgen skal jeg atter igjen på vekta, så får jeg se hvor mye utskeielsen har gjort med den!

Håper alle har hatt en flotters helg!

__________________
Delmål 1: 80kg 1.mai 2011
Delmål 2: 75kg 1.juli 2011
Delmål 3: 70kg 1.september 2011
Sluttmål: 65kg 1.desember
Misskathy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse bok + egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:36   #192
efre
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 36
efre er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

god morgen alle sammen! håper dere alle har hatt en flott helg! er nesten litt letta over at jeg ikke er den eneste som har skeiet ut! var jo i bursdag og der ble det servert snitter og kake. kunne jo styrt unna kaka, men det klarte jeg selfølgelig ikke men til dere som har skeia ut så kan jeg gi dere et lite håp, jeg skeia ut sist helg også og jeg fortsatte å gå ned i vekt, så er ikke sikkert det er så ille helgen min har gått til oppussing av vårt nye hjem og føler vel ikke helt at ketolyse og oppussing hører sammen så ender med at jeg sitter å knasker lavlarbo knekkebrød når jeg er sulten, er jo ikke mye karber men heller ikke mye fett så blir jo litt feil! jeg tror alltid jeg kommer til å forbinde mat med kos, men jeg tenker mindre på det nå enn før!

__________________


efre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 09:03   #193
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg TØR rett og slett ikke skeie ut, jeg.... Er redd for at jeg ikke skal klare å stoppe. Men nå har jeg jo skeiet ut et par ganger uten at jeg visste det, rett og slett fordi jeg ikke har hatt god nok kjøkkenvekt. I helga kjøpte jeg meg digitalvekt, og jeg fikk en aha-opplevelse....Ting veier mer enn jeg tror de gjør Fornøyd med vektkjøpet ja! :-)

I dag er det 2 uker siden jeg begynte, tiden har gått sakte.... men begynner å få ketolyse i blodet nå

Ha ei fin uke!

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 10:08   #194
indianne
Juniormedlem
 
indianne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 50
Innlegg: 33
indianne er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Her går det supert! Har ikke spist en bitteliten smule jeg ikke skulle ha spist engang i løpet av disse 14 dagene, og det føles godt. Jeg synes ikke det er vanskelig engang, og føler at jeg foreløpig har stålkontroll. Det hjelper godt på å kjenne at buksene blir for store da

__________________
Start: 26.04.11
Første delmål: 75 kg - nådd 09.05.11
Andre delmål: 70 kg
Hovedmål: 65 kg
indianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 10:24   #195
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Ser det er mange, meg selv inkludert, som har skeiet ut. DET ER IKKE LURT!!!!! Hvorfor går vi på diett, egentlig? Og hvorfor legger vi om kostholdet såpass drastisk (vi får jo kroppen til å helt endre forbrenningstaktikk!!) dersom vi ikke skal ta det alvorlig? Det er ikke bra for kroppen å dingle frem og tilbake mellom ketogent kosthold og karborikt kosthold. Enten må vi velge ketose til vi er i mål, eller så må vi fortsette med kosthold med høyere karboinnhold og heller trene mer for å nå målene våre. Jo mer vi holder oss i skinnet nå, jo raskere når vi målene våre. Tenk hvor kjedelig det blir når det blir sommer og alle andre går i lekre sommerkjoler og vi tenker at "hadde jeg ikke skeiet ut såpass mange ganger så hadde jeg også gått ned 5 kg til..." ..

Fy og fy, alle sammen!!!

Vi må passe oss så det ikke blir en litt sånn lettsinding holdning der vi tenker at "pytt pytt, en liten utskeielse får ikke de store konsekvensene".

Til meg selv: Skeier du ut en eneste gang til så roter du det til for deg selv sånn at du kan glemme planene for sommeren!! *trusler*

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 10:29   #196
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

petite fleur: Hvilken vekt er det og hvor har du kjøpt den?

indianne: Flink jente!!!! Et eksempel til etterfølgelse.

Lil@: Velkommen hit i gruppen hvis (når?) du bestemmer deg!

Alle andre: I dag er det mandag, nye ark og fargestifter og hvordan det nå er.



Lykke til i ny uke, alle sammen!! Veiedag på fredag... og det blir spennende!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 10:35   #197
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

petite fleur: Hvilken vekt er det og hvor har du kjøpt den?

Først og fremst: Nå lo jeg HØYT av dine trusler mot deg selv! Ha ha ha! Ikke bare går vi sakte, men sikkert ned i vekt, vi blir sakte men sikkert smågale også! Det var dagens

Vekta heter Capere eller Capese (er skrevet i en skrifttype som var litt vanskelig å tyde), stålvekt med stålbolle oppå,kjøpt på Clas Ohlson for den nette sum av 299. Løp og kjøp

__________________


petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 12:03   #198
Bollapinsvin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 39
Bollapinsvin er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Jeg prøvde bunaden min i helgen . Den kom på (fantastisk å puste igjen da jeg tok den av), men viss jeg ikke mister 5 kg og 5+ cm i livet til 17 mai blir den nok hengende i skapet enda ett år. Det er ganske surt å ha ett så flott plagg i skapet, og ikke ha brukt det på 15 år .

Jeg har heldigvis en mann som støtter meg 100%, både i matveien og med positive kommentarer. Det kan ikke være lett å holde ut med min strenge diett og vekslende humør. Jeg blir så raskt sint for tiden. Jeg lurer på om jeg ikke får i meg nok mat?

Da er det bare å komme seg gjennom påsken og 3 bursdager den kommende uken. Jeg er ganske bestemt på at dette skal gå bra.

PS. Planlegger å kutte røyken på onsdag. Ønsk meg lykke til!

__________________
Bollapinsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 13:15   #199
Pippa71
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 3
Pippa71 er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Hei igjen alle sammen
I dag er det 3 uker siden jeg begynte på lavkarbo. Det har gått overraskende bra synes jeg Det verste var å slutte å spise brød synes jeg, og savnet etter det var stort den første uken. Men nå går det myyye bedre. Nå begynner de nye matvanene å sette seg, og tanken på brød har sluppet taket.
Jeg har veiedag på onsdag, og frykter at vektnedgangen har stoppet opp den siste uken I forrige uke var jeg på reise, og det ble vanskelig å holde seg til dietten. Fikk nok i meg for mange karbohydrater er jeg redd... Men nå er jeg tilbake i gjenge igjen Må bare holde meg i skinnet i påska! Cluet er god planlegging har jeg funnet ut. Skal på familiebesøk og en tur til fjells med kjæresten, og da må jeg bare ta med meg egen mat og egne godsaker å meske meg med. Så kan de andre bare kose seg med kaker, chips, sjokolade og brus

Pippa71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:31   #200
GretheH
Medlem
 
GretheH sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Namsskogan
Alder: 47
Innlegg: 193
GretheH er på en erverdig vei

Sv: April 2011 --->

Så og si to uker her også nå. Utrolig letta over at tiden går litt raskere.

Bollapinsvin; Jeg var også humørsyk ei stund, men det retta seg av seg selv. Og lykke til med røyk-slutten på onsdag. Tvi tvi

Jeg har faktisk greid å holde meg unna utskeielser, noe som er utrolig for en sjokoholiker som meg! Var hjemifra ei god stund i dag og måtte finne meg lettvint mat der....ble en pakke gräddost.

Men i morgen blir det baking UTEN å smake til røra, fyll og topping..... Tror jeg må få dattera mi til å hjelpe meg. Tror det kan bli tøft....

__________________
Hilsen Grethe
Min journal
GretheH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo, moderat fett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei! Start 20. april Sense Ketolysekuren 524 30-01-10 12:42
1 april - veldig morsom... HP Generell diskusjon 10 02-04-06 12:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no