Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-10, 12:02   #176
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Noen som har oppskrift på rødnissegenseren fra Månetoppen? Damene på strikkebutikken var helt fjerne i så måte, hadde ikke engang fått med seg årets julekalender!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:19   #177
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Noen som har oppskrift på rødnissegenseren fra Månetoppen? Damene på strikkebutikken var helt fjerne i så måte, hadde ikke engang fått med seg årets julekalender!

Månetoppen? Uhm, er flere som er clueless her.

Frøy: Jeg elsker Jäson sin, den er fri for både paraben og mineralolje og i det hele tatt, og den kan brukes både på hender og resten av kroppen, til og med til nøds i ansiktet om man er skikkelig tørr .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:27   #178
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Takk dere, tror jeg begynner å få nok tips Jeg bruker jo Jasön fra før vettu Photo, men ikke på vinteren. Jeg liker ikke den avkjølende effekten på vinterstid.

Jeg har funnet ut at den jeg allerede har (Natuderm) er ganske bra, faktisk - må bare passe på å smøre den på ofte nok og la den trekke skikkelig inn. Og så kanskje ta en håndskrubb for å få vekk det ru

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:43   #179
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Åh eg kjøpte ein i går, Frøy. Bio Bauté by Nuxe, med mandel-, hasselnøtt- og arganolje i, og parabenfri. Og så luktar den godt. Trur faktisk eg skal kjøpe den til svigerinna mi til jul.
Månetoppen, Jul på månetoppen, julekalender, blånisser, rødnisser - altså raudnisselue er dei som heng, og er veeeeldig lange vanlegvis, så dei nesten heng i bakken. Har prøvd å finne på nett, men den einaste sida som hadde oppskrifter tilgjengeleg, er ikkje tilgjengeleg lenger.. Den var lagt ut i 2005...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:47   #180
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ååååh, er det de derre blånissene? Jeg har aldri sett på mer enn en episode eller to. Syntes det var temmelig pretansiøst og oppstylta, men nå er det vel ikke meg det er laga for heller . Husker alt for ca elleve tolv år siden at det løp småkids rundt i Trondheim i sånne blå tova luer.

Nå skal jeg ikke ta oppmerksomheten fra trådtemaet her, altså. Jeg har forresten også så vidt begynt på monsterbukser. Ikke så ulike de som det er bilde av her, men jeg må finne ut hvordan jeg skal brodere på tenner og øyer, har aldri brodert på strikketøy før. Og så har jeg litt av en utfordring på å hekle en veske til mamma, for hekleoppskrifter er jeg ikke SÅ stø på ennå ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:53   #181
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Eg strikka blånisseluer til tantejentene mine, då det gjekk som verst. Koseleg det. Men eg såg vel aldri noko av serien/seriane. Men ein kan visst kjøpe Månetoppenoppskriftshefte (*phew*) på Husfliden. Eller høyr med Rauma garn?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:54   #182
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Åh eg kjøpte ein i går, Frøy. Bio Bauté by Nuxe, med mandel-, hasselnøtt- og arganolje i, og parabenfri. Og så luktar den godt. Trur faktisk eg skal kjøpe den til svigerinna mi til jul.
Månetoppen, Jul på månetoppen, julekalender, blånisser, rødnisser - altså raudnisselue er dei som heng, og er veeeeldig lange vanlegvis, så dei nesten heng i bakken. Har prøvd å finne på nett, men den einaste sida som hadde oppskrifter tilgjengeleg, er ikkje tilgjengeleg lenger.. Den var lagt ut i 2005...

Åh, den hørtes jo veldig fristende ut, da ... Men dyr, sikkert? Fant den ikke på noen norske nettsider, men kan jo hende den finnes her for det, da.

Jeg synes Månetoppen og Blåfjell er helt nydelige, jeg Har mange gode minner fra tidligere år med småsøsknene mine. Kommer nok til å se litt på barne-TV i desember ...

A propos jul (og for å skrive litt om håndarbeid ) så holder jeg på å strikke røde herteformede kjøkkenkluter. Morsomt!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 12:59   #183
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ja, mulig jeg ikke har noe å knytte seriene til, ettersom jeg ikke har noen yngre søsken, og tantebarna mine enten er svenske, eller for unge til å ha noe forhold til det. Men jeg er nå en sucker for Skomakergata, da. But who's not .

Skal forresten strikke denne kjolen i tynn ullblanding, typ fabelgarn eller noe (; orange og brun tenkte jeg, til niesa mi på 2 år. Søstra mi elsker jordfarger, så hun kler mer enn gjerne opp ungene sine i det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 13:42   #184
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Åh, den hørtes jo veldig fristende ut, da ... Men dyr, sikkert? Fant den ikke på noen norske nettsider, men kan jo hende den finnes her for det, da.

Jeg synes Månetoppen og Blåfjell er helt nydelige, jeg Har mange gode minner fra tidligere år med småsøsknene mine. Kommer nok til å se litt på barne-TV i desember ...

A propos jul (og for å skrive litt om håndarbeid ) så holder jeg på å strikke røde herteformede kjøkkenkluter. Morsomt!

Gjerne sjå bilete når ferdig!
Den kosta €13,50 for 75ml. Ikkje akkurat billigbillig, men OK til å vere apotek. Fekk forresten €1,35 i avslag, fordi eg har kundekort på det apoteket. Gode greier.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 08:32   #185
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

I år er det både røde og blå nisser som skal pryde tv skjermen i desember.


Jeg har strikka blånisseklær for noen år siden som sønnen min har, men snuppa vil være rødnisse. Lua har jeg fått oppskrift på, men enda ikke genseren. Men til dukker har jeg derimot oppskrift til hele settet! Jeg får gå innom et annet sted å se i helga...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:48   #186
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

I år er det både røde og blå nisser som skal pryde tv skjermen i desember.


Jeg har strikka blånisseklær for noen år siden som sønnen min har, men snuppa vil være rødnisse. Lua har jeg fått oppskrift på, men enda ikke genseren. Men til dukker har jeg derimot oppskrift til hele settet! Jeg får gå innom et annet sted å se i helga...

Jeg så at de hadde oppskriftheftet til Blånisse/Rødnisser på Husfliden på Glasmagasinet i Oslo. Det er Rauma Ull som har enerett på oppskrifter fra NRK-oppskrifter, så om du har en Raumaforhandler i nærheten ville jeg sjekket der.

Edit: Jeg ser at du bor i Rogaland, og det ligger i det minste en Husfliden i Stavanger. Men her ser du alle forhandlere i Rogaland:
http://www.raumaull.no/index.php?mid...ndlere&fyid=11

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:13   #187
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Men ho er blitt altfor vid. Så det får bli ein hals i staden. Og så legg eg opp på nytt til lue og lagar meg lue og hals i staden for lue og skjerf. Funkar det også, så slapp eg å eksperimentere med toving for å krympe elendet. Snart blir eg god og varm.

Strikket blånisselue til jentungen for et par år siden og tenkte ikke på å sjekke garnet og strikket i superwash... Lua rekker ungen til albuene og brukes som sovepose til den største kosebamsen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:29   #188
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Eg prøver her og eg

Er det nokon her inne som har mønsteret til Marius-genseren, Dame?
Den som skal strikkes i rundbol og er slimfit?

Har mønsteret til den vanlege Marius-genseren, men kunne tenke meg å strikke den andre utgåven også

Vedlagte bilder
Filtype: jpg adminside_bilder_hefter_Tema 15_11.jpg (22,1 KB, 10 visninger)
__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:38   #189
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Eg prøver her og eg

Er det nokon her inne som har mønsteret til Marius-genseren, Dame?
Den som skal strikkes i rundbol og er slimfit?

Har mønsteret til den vanlege Marius-genseren, men kunne tenke meg å strikke den andre utgåven også

Jeg holder på å strikke denne. Syns den er ganske stor i størrelsen. Jeg strikker en str. Small. I tillegg er den ganske kort i lengden så har strikket 4 cm ekstra lengde.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:08   #190
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Edit: Jeg ser at du bor i Rogaland, og det ligger i det minste en Husfliden i Stavanger. Men her ser du alle forhandlere i Rogaland:
http://www.raumaull.no/index.php?mid...ndlere&fyid=11

Jeg var inne der etter at jeg posta innlegget, tenkte alle strikkebutikker hadde dette mønsteret jeg, men der tok jeg grundig feil! Jeg skal til byen idag, og da skal jeg innom husfliden...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:20   #191
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Eg prøver her og eg

Er det nokon her inne som har mønsteret til Marius-genseren, Dame?
Den som skal strikkes i rundbol og er slimfit?

Har mønsteret til den vanlege Marius-genseren, men kunne tenke meg å strikke den andre utgåven også

Mønsteret finner du her: http://www.sandnesgarn.no/TemaHefte....lement=grupper

Tror du må bestille garn sammen med oppskriften.

På grunn av copyright'en så er det ikke lett å finne enkelte oppskrifter på nett dessverre.

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:25   #192
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Jeg var inne der etter at jeg posta innlegget, tenkte alle strikkebutikker hadde dette mønsteret jeg, men der tok jeg grundig feil! Jeg skal til byen idag, og da skal jeg innom husfliden...

Jeg har et gammel Blånissemønster-hefte og nå begynner jeg virkelig å lure på hvor jeg har kjøpt det! Sannsynligvis på Jens Hoff, vet ikke om den butikken finnes over hele landet, men det er flere butikker her i Trondheim i alle fall. Tidligere var det stort sett der jeg handlet garn så det må nesten han vært der.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 00:55   #193
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg legger ut skrytebilde her, av genseren som er i arbeid:

Space invaders!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 09:24   #194
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Da har jeg fått tak i oppskrift og nøster. 13 nøster skal liksom gjennom pinnene før 1. desember. *AS IF*

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:40   #195
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Da har jeg fått tak i oppskrift og nøster. 13 nøster skal liksom gjennom pinnene før 1. desember. *AS IF*

Du kunne jo satsa på å få de ferdige til jul da... Fin julegave det og det er først i januar/februar det virkelig begynner å bli kaldt ute.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 14:52   #196
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har oppskrifta, Ferskenbeinet, men jeg har dessverre ikke skanner ... . Jeg har ikke internett hjemme heller, ellers kunne jeg kanskje ha skrevet ned mønsteret. Rapportene finner du sikkert på nettet et sted.

Åh, Zincite! Så fet den genseren blir! Jeg tipper det er en mann som blir glad og fornøyd !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:23   #197
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Du kunne jo satsa på å få de ferdige til jul da... Fin julegave det og det er først i januar/februar det virkelig begynner å bli kaldt ute.

Å? -14 her i morrest... Trenger ikke bli kaldere enn det for min del.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 18:30   #198
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har oppskrifta, Ferskenbeinet, men jeg har dessverre ikke skanner ... . Jeg har ikke internett hjemme heller, ellers kunne jeg kanskje ha skrevet ned mønsteret. Rapportene finner du sikkert på nettet et sted.

Åh, Zincite! Så fet den genseren blir! Jeg tipper det er en mann som blir glad og fornøyd !

Har du oppskrift på slimfit marius, Photo?

Hadde du giddi å skrivi ned til meg, har jo det vanlege marius mønsteret sjølv. Så kan du få att mønster ell noko hjå meg attende

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 19:03   #199
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hei
Så morsomt med en håndarbeidstråd Jeg har alltid holdt på med håndarbeid av et eller annet slag. Går litt i perioder hva jeg holder på med, men jeg strikker, hekler, syr og quilter Må alltid ha et prosjekt eller to på gang.

Nå venter jeg på å bli bestemor (termin om to uker). Har selvfølgelig strikket "hentedress" fra garnstudio http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=21&lang=no
og holder nå på med kjøredress
http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=10&lang=no

I tillegg har jeg stoffet klart til et vognteppe som jeg skal quilte.

Og når jeg har gjort det........så har jeg bestilt tynt fleecestoff som det skal bli julekjole av til meg

Blir spennede å følge denne tråden. Håndarbeid er morsomt

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:00   #200
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Oi, her var det mange flinke håndarbeidsfolk. (tør ikke si kvinner, kan jo være noen menn og )
Jeg driver med litt forskjellig, er ikke særlig flink til noe, men jeg prøver, og satser på å bli bedre med tiden.

Er helt fersk på strikkemønstre, selv om de ikke er avanserte, og hvertfall de på engelsk. Så jeg lurte på om noen kanskje kunne oversette litt for meg? http://members.home.nl/tdpj/Patronen...%20bootees.pdf . Jeg forstår mesteparten, og tror det er overkommelig for meg. Men - forklaringen på ssk skjønte jeg ikke helt? Og hva vil "longtail cast" si?
Supert om noen kan hjelpe meg med det, resten skal jeg nok klare =) Lover å legge ut bilde om jeg får hjelp!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no