Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-10, 00:10   #176
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Er det stor forskjell på ketolyse og skaldeman?

Jeg har ikke lest ketolyseboka, men har inntrykk av at på Skaldeman er det mer naturlig mat, enklere, hvis du skjønner? Kjøtt/fisk + litt grønnsaker, egg, noen meieriprodukter, og av og til litt vin. Men helst ikke mye nøtter, kunstig søtning, sjokolade, lightbrus osv. Selv om ting er under kh-grensa, så anbefaler han kun mat rett fra naturen.
Og jeg synes kanskje at det er mer fett i maten? Han deler også inn i 3 grupper ettersom hvor mye overvekt du har, også finner du en gruppe å starte i med tilhørende oppskrifter/ prinsipper/ kh-grenser.
Men ellers er det ganske likt og du vil være i ketolyse på Skaldeman da man ligger veldig lavt på kh - 6 g og oppover.

Andre kan sikkert forklare bedre!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 00:19   #177
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Er det stor forskjell på ketolyse og skaldeman?

Jeg kjøpte GI-Null av Skaldeman i dag. Det er de samme prinsippene, men Skaldeman virker litt strengere. Ikke lov med kunstig søtning f.eks. Men i boka er det lagt opp tre ulike kategorier ettersom hvor hardt en vil gjøre det. 50+, 25+ og 10+. Men han garanterer ikke nedgang på den minste. Han kjørte på 50+ de første 45 kg han gikk ned tror jeg, og gikk så over til 25+. Da gikk han fortsatt ned, men i litt saktere tempo. Mange sier det er greit å gå sakte ned, men jeg mener at jo fortere en går ned jo lettere er det å holde motivasjonen oppe, man ser at det fungerer.

Spesielt to setninger i boka har jeg spesielt bitt meg merke i forløpig:

"Imidlertid hender det at jeg bryter skikkelig med mine egne regler. Det kan man tillate seg etter avsluttet slanking".

Tror mange bryter reglene litt for ofte og litt for tidlig, og unnskylder seg med at det er lov fordi det er en livsstilssomlegging. Men vil man ned fort kan man ikke tillate seg utskeielser "dann og vann".

Også smart den utregningen for fettkvote han har (s.35) og i oppskriftsdelen har han regnet ut både kcal, fettkvote og kh.

Veldig, veldig fornøyd med boka hittil!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 00:30   #178
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Men ellers er det ganske likt og du vil være i ketolyse på Skaldeman da man ligger veldig lavt på kh - 6 g og oppover.

Ser vi skrev omtrent samtidig, så ikke det du hadde skrevet før jeg postet mitt innlegg, bruker så lang tid på å skrive

Riktig det du sier at Skaldemans mat er mer naturlig. Han er i mot erstatningsvarer.

Men angående setningen jeg siterte har jeg lyst å pirke litt tilgi meg.
Om du vil være i ketolyse, eller ketose, på Skaldeman trenger du ikke å ligge så lavt som på 6 kh. Ketose er en prosess i kroppen som foregår på lavt inntak av kh. Hvor lavt du må gå er avhengig av hvordan din kropp fungerer. Men det er riktig at Skaldeman legger seg på en lavere anbefaling enn det Torkil gjør (for de tøffeste) Men du MÅ ikke ha et lavere kh inntak på Skaldeman for å lykkes. Du velger selv hva du vil innta, avhengig av hvilket nivå du er på. Og kroppen er i ketose når den vil, og hører desverre verken på hva ekspertene sier eller det vi ber den om. Vi må lystre den

Men igjen, dette var bare pirk (semantics?) fra en som kjeder seg på en fredagskveld. Skylder på sambo som har overtatt tv'n med playstation sin...

Endring:
Er på side 84 i GI-Null nå, der står det om gruppen 50+, den strengeste gruppen:

Tallerkenmodell: Tre deler kjøtt, 1 del fett, grønne blader som pynt. Kh-grense 3 kh pr måltid, max 12 kh pr dag.

Masse bra oppskrifter og forslag i boka! Også er han litt streng, og det tror jeg vi kan ha godt av.
Jeg tenker også at sprekkene (selv om vi helst ikke skal ha det) er proposjonale med hvor strenge vi er med dietten. Jo mer liberal diett- jo større sprekker. Så jeg velger heller å bli litt strengere, og unne meg en liiiiten sprekk (forhåpentligvis om lenge!) enn å ha en liberal diett med store sprekker.

Så var det bare det å følge sine egne råd da...

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!



Sist redigert av unaturligslank : 21-08-10 kl 03:04.
unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 08:21   #179
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Tusen takk for oppklaring.
Tror jeg er litt nærmere skaldeman enn ketolyse denne gangen. Men nå er jeg veldig ensforming i matveien for tiden. Det går i rent kjøtt, brokkoli, ost, rømme og bacon. Litt vin på fredag og lørdag og kaffe drikker jeg hver dag.

Tenkte å kjøpe og lese boken når jeg trenger inspirasjon eller vekt tapet stopper opp

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 08:23   #180
pernille
Medlem
 
pernille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 120
pernille er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Har forresten gått ned 1 kg til. Hurra!!!!
Nå har jeg gått ned 5 kg og satser på 5 til innen oktober.

__________________



Startet på lavkarbo 10 august 2010

http://http://forum.lavkarbo.no/show...light=pernille
pernille er avlogget   Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 08:49   #181
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Sitat:

Jeg tenker også at sprekkene (selv om vi helst ikke skal ha det) er proposjonale med hvor strenge vi er med dietten. Jo mer liberal diett- jo større sprekker. Så jeg velger heller å bli litt strengere, og unne meg en liiiiten sprekk (forhåpentligvis om lenge!) enn å ha en liberal diett med store sprekker.

U-oh, jeg tror du har knekket koden!
Jeg hadde en "kjempesprekk" med en porsjon sushi sist... Det ga litt perspektiv

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 22:41   #182
Malinoshka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 12
Malinoshka er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg lurte meg til en urinstix på jobb i dag. Sterkt utslag på ketoner, så jeg er i ketose! Sprøtt. Siden stixen hadde så sterkt utslag antar at jeg er litt dehydrert.

Spiser dere andre snacks fra tid til annen? Jeg blir alltid fysen på noe på lørdagskvelden, så har tydd til litt baconcrisp. La forresten merke til en ting på butikken her om dagen. Den "bacon"-snacksen til First Price inneholder godt over 60 g karbohydrater/ 100g, så er dere klar over at den ikke er bra. Men alle er vel så rutinert på å sjekke pakningsvedlegg.

Malinoshka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt ennå. Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 23:08   #183
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hehe, sushi er ikke akkurat det man assosierer med en sprekk nei, eller...det er det nå! Jeg sprakk på lavkarbo-godt og lavkarbo-fondant i går. En kontrollert sprekk, men en sprekk likevel. Ingen utslag på ketostix i dag. Og j.... vondt i magen i går.

Jeg hadde bestemt meg for å kose meg litt ekstra i helgen, med "lovlige" ting, før jeg skulle starte på ny og strengere frisk med Skaldeman på mandag. Men det ble nok sånt i går. Nå er lavkarbo-godtekurven min gjemt høyt opp hvor jeg ikke når den. Jeg skal tømme en flaske pepsi max as we speek, men når den er vekk blir det ingen søtstoff overhodet, må få søtsuget under kontroll.

Om jeg sprekker kan dere godt kjefte på meg...!

Btw. Har prøvd alt av lovlig baconsnacks jeg har kommet over. Og jeg er ikke noe gla i svor en gang. Det funka til å begynne med, men nå har jeg fått skikkelig avsmak.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:40   #184
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

etter10 mnd med baconsnacks pause så er d greit nå igjen når vi har begynt på :P men var skikkelig lei etter 2 mnd sist for å si d sånn :P

her går d trått.. har vært borte i helga og de lever i kbhoverflod.. litt vanskelig med lavkarbo da siden jeg fortsatt er ganske tidlig i d, dermed er d vanskeligere å holde seg.. så i helga har jo sprukket til gangs med smågodt og potetgull, gryterett, og tacolefse. påan igjen i morgen.

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:50   #185
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Lykke til malleleo, dette klarer du. jeg selv hadde gikk opp i vekt sist uke +1,7kg enda jeg hadde stramt kosthold. håper både du å jeg klarer dette stå på

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:08   #186
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Stå på alle sammen! Jeg vet hvor stritt det kan være å ikke være hjemme i "trygge" omgivelser... måtte spise det man får. Nå har mamman min heldigvis også slengt seg på lavkarbo, så når jeg er hjemme får jeg t.o.m. lavkarbobrød... men hos svigers hadde de nok besvimt; de er sånne ultratynne folk som er livredd fett! Hadde vært ubetalelig å sett svigermor når jeg heller smør over entrecoten! (De bor langt vekk, så har ikke sett dem siden lavkarbostart...)

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 06:41   #187
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

+ 1,2 denne veka utan at eg har dei vanlege syndarane å skulde på heller
Har svinga opp og ned heile tida eg, nesten rart at eg ikkje har gått opp noko tidlegare i denne "konkurransen".
02.08.2010 106,4
09.08.2010 106,0
16.08.2010 104,2
23.08.2010 105,4

Netto 1 kg ned og 4 kg igjen

__________________


Sist redigert av Zillah : 23-08-10 kl 06:47.
Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 08:00   #188
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Ned 1 kg siste uken.
4,6kg av 5 til nå...

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 08:34   #189
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opp 1 kg. Dårlig start, ettersom jeg hengte meg på denne tråden for bare en uke siden. Men må nok skylde på mensen, som kom i går kveld. Får håpe det går bedre neste uke

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 09:55   #190
oNora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 47
Innlegg: 41
oNora er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Da er jeg tilbake på sporet! Startet dagen i dag med en herlig avocado- og limesmoothie, nammenam

Lurer litt på hva jeg skal finne på til middag i dag, noen som har noen gode forslag?

Har forresten laget meg journal om noen vil innom og hilse på

__________________


oNora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:40   #191
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Noen andre som får helt panikk for å gå opp igjen? Jeg merker at selv om jeg stort sett er flink så får jeg helt noia for at jeg skal gå opp igjen. Prøver å ikke veie meg hele tiden, men blir så stresset! Selv om jeg jo har merket på klærne at det går riktig vei. Æsj altså

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 11:52   #192
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg har litt panikk ja.... gleder meg sånn til å se fjeset på tidligere kollegaer når jeg har gått ned litt til... så det er motivasjonen min nå. Vil absolutt ikke gå glipp av den muligheten! Tror det er i oktober vi kommer til å møtes.

Jeg er premenstruell som fy, veide meg i dag morges, på stedet hvil, så igjen akuratt nå og da var det litt ned! Men jeg forventer oppgang/ stilllstand under mensen.
Jeg er 600 g unna målet om 5 kg og 800 kg unna målet om tosifret vekt (eller, tresifra da, hvis vi teller med komma)!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:37   #193
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av monstermarihone, her.

Noen andre som får helt panikk for å gå opp igjen? Jeg merker at selv om jeg stort sett er flink så får jeg helt noia for at jeg skal gå opp igjen. Prøver å ikke veie meg hele tiden, men blir så stresset! Selv om jeg jo har merket på klærne at det går riktig vei. Æsj altså

Jeg får helt panikk etter en sprekk!! Min svigerfarmor feiret 75 årsdag på lørdag og serverte masse god mat og kaker. Jeg hadde ikke hjerte til å si nei takk til den snille gamle damen, så det ble ganske mange karber på lørdag. På søndag hadde jeg så ille søtsug at jeg ga etter Nå tør jeg ikke å veie meg. Hadde begynnt med veiedager på mandag - men nå er den flyttet til fredag

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:11   #194
Malinoshka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 12
Malinoshka er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Er det noen andre enn meg som merker at de får litt vondt i magen av å spise så lite fiber? Er det noen som har noen råd? Før hadde jeg ingen problemer med magen, og kremt.. avføringen - den kom på klokka to-tre ganger om dagen. Nå har jeg periodevis, særlig etter middag ofte mageknip og har ikke avføring hver dag lenger engang. Er seff litt deilig å "slippe" å gå på do, men det er jo ikke naturlig og sunt.

Malinoshka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt ennå. Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 20:24   #195
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Jeg er 600 g unna målet om 5 kg og 800 kg unna målet om tosifret vekt (eller, tresifra da, hvis vi teller med komma)!

Og du veier deg på den lokale trafikkstasjonen eller? *dukker*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 23:38   #196
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Og du veier deg på den lokale trafikkstasjonen eller? *dukker*

Selvfølgelig! Og du og du så slank jeg blir etter å ha gått ned 800 kg!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 17:15   #197
Lineh
Nytt Medlem
 
Lineh sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 5
Lineh er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Nå får det være nok somre iført burka! Kan jeg hive meg med hos dere, selv om jeg er sent ute?

Lineh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 18:07   #198
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Klart du kan det Lineh! Velkommen skal du være!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 09:40   #199
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jess, ned 1/2 kg denne uka!

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 16:23   #200
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg har nå klart 2,8 kg av de fem! Og er kjempefornøyd med det! 2,2 kg igjen til målet er nådd! =D

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no