Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tror du det finnes engler?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Tror du det finnes engler?
Ja 47 54,65%
Nei 9 10,47%
Vet ikke 15 17,44%
Eh.. nei? Er du helt skrudd eller? 15 17,44%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-07-07, 20:36   #176
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tror du det finnes engler?

er noen her som burde jobbe litt på diskusjonsteknikkene sine kanskje:P

Gammel 31-07-07, 21:10   #177
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 58
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

BiB, skal igjen ærlig innrømme at det kan gå litt fort i denne tråden da det er mange og lange meldinger. Får ikke med meg alt og husker heller ikke alt man har skrevet. Du vet godt jeg ikke mener noe vondt mot noen, og hvis du har gjort ditt beste så bør du være fornøyd med det. Jeg er hvertfall fornøyd med deg

Angående 0% så er ikke dette noe dere trenger å påstå, jeg sier bare at det er 0% mennesker med ekte krefter som har prøvd seg forran Randi. For det er veldig mange mennesker som har prøvd seg men ikke klart å komme videre, noe som gjør meg skeptisk og som burde gjøre andre skeptiske.

Forstår at du ikke forlanger noen bevis av meg, for det burde da være unødvendig å motbevise noe som det ikke er jeg som påstår. Det blir aldri nok dokumentasjon, men jeg føler det er ganske mye bevis mot at det eksisterer en åndelig verden utenom den vi kjenner. Når det tilsynelatende skal være såpass mange mennesker med overnaturlige evner, da burde det ikke være vanskelig for meg å finne noen som kan overbevise meg om noe annet?

Jeg er kanskje for skeptisk til dette emnet, men jeg begynner å tro at andre kanskje ikke er nok skeptisk.

Lurte på om jeg skulle investere mer tid i tråden, og fant ut at det ville jeg, fordi jeg tar meg selv på alvor.

Jeg har det utmerket og mener jeg har gjort en ok "jobb" i denne diskusjonen. Prøver å ta meg, deg og andre på alvor. Derfor må jeg spørre når du går så tydelig ut og etterlyser noe annet enn det du synes du får:

"Først vil jeg si det er litt trist at ingen engang prøver å svare fornuftig på mine spørsmål og påstander. Dere angriper bare de setningene hvor jeg prøver å bruke litt sarkasme/humor (indikert med f.eks. og )."

Og, siden jeg, tross min tro på engler ikke har tilgang til den berømte glasskula, vet jeg ikke om du mener noe vondt om noen, men jeg blir litt usikker når jeg leser så andre ting enn du gir uttrykk for å lese her, Derfor spør jeg. All den stund du er "fornøyd med meg" bør du kanskje nyansere uttalelsene dine litt? Alle og ingen er i samme kategori som alltid og aldri, og indikerer i min verden at man snakker i absolutter med liten plass til nyanser.

Og når det gjelder punktet om 0% skjønner jeg ikke hvordan du tenker om egen argumentasjon:

"Hvordan kan man påstå at 0% av alle de påståtte menneskene som virkelig har overnaturlige krefter IKKE er interessert i å tjene noen penger? Jeg mener å kunne påstå at teletjenester, TV-"prester", m.m. viser at det er mer enn nok lyst på penger her i verden. "

Først sier du indirekte at noen (man, "vi") påstår noe, for så å si at dette ikke er noe vi trenger å påstå...? Det er da vitterligen du som påstår at vi påstår, i det første innlegget jeg refererer til??

Jeg tror mye av det som "klabber til" denne diskusjoenen er at det å tro på engler og/eller andre overnaturlige eller uforklarlige fenomener blandes sammen med hvor vidt det er greit å tjene penger på det eller ei og hva som er ok å reklamere for og ikke.

Uansett, ha en fin kveld

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 21:41   #178
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

er noen her som burde jobbe litt på diskusjonsteknikkene sine kanskje:P

Er det muligens meg du sikter til?

Gammel 31-07-07, 22:30   #179
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Jeg er enig i at en slik "dyrking" du beskrivver, enten det nå er fjøsnisser, engler eller "Gud" ikke er sunn. Jeg er bare åpen for at jeg har hjelpere jeg kaller engler. De hjelper meg ikke alltid, men på samme måte jeg ikke avskriver darlingen selv om jeg ikke føler meg elsket eller sett absolutt alltid, velger jeg også å ikke avskrive min tro på hjelperene mine/englene rundt meg. Jeg dyrker dem ikke heller, men er takknemlig for at de er der. Høres det teit ut?

Nei, det høres ikke teit ut. Og jeg forstår at vi er enig i mye. Men jeg sliter jo litt med denne hjelper/engle biten. For den forstår jeg ikke. Kanskje du er grei og forklarer dette for meg, om du vil da? Men det ser du naturligvis selv. Det jeg evt. ønsker svar på er hva du legger du i dette? Altså din definisjon på en hjelper/engel. Er det for eksempel en eller flere selvstendige karakter(er) uten fysisk kropp, men adskilt fra deg? Er det en psykologisk teknikk for å få din egen ubevisthet til å spille litt ekstra på lag med bevisstheten i deg? Er det en selvstendig karakter, som bor i deg, men som virker ut over ditt legeme? Spørsmålene er mange. Enlighten me please!

Jeg inviterer forøvrig alle til å stille meg spørsmål også, dersom det er noe som dere lurer på eller ønsker svar på. Jeg er åpen som en bok, også om sykdomshistorikken min. Så jeg svarer villig vekk dersom noen skulle driste seg frem med et spøsmål. Jeg gjør imidlertid oppmerksom på at jeg forsvinner i morgen tidlig, og blir borte til søndag. Men kommer til å sjekke innom tråden etter det.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 00:39   #180
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Nei, det høres ikke teit ut. Og jeg forstår at vi er enig i mye. Men jeg sliter jo litt med denne hjelper/engle biten. For den forstår jeg ikke. Kanskje du er grei og forklarer dette for meg, om du vil da? Men det ser du naturligvis selv. Det jeg evt. ønsker svar på er hva du legger du i dette? Altså din definisjon på en hjelper/engel. Er det for eksempel en eller flere selvstendige karakter(er) uten fysisk kropp, men adskilt fra deg? Er det en psykologisk teknikk for å få din egen ubevisthet til å spille litt ekstra på lag med bevisstheten i deg? Er det en selvstendig karakter, som bor i deg, men som virker ut over ditt legeme? Spørsmålene er mange. Enlighten me please!

Jeg inviterer forøvrig alle til å stille meg spørsmål også, dersom det er noe som dere lurer på eller ønsker svar på. Jeg er åpen som en bok, også om sykdomshistorikken min. Så jeg svarer villig vekk dersom noen skulle driste seg frem med et spøsmål. Jeg gjør imidlertid oppmerksom på at jeg forsvinner i morgen tidlig, og blir borte til søndag. Men kommer til å sjekke innom tråden etter det.

Da får jeg tid til å jobbe litt med svaret mitt da, fo rjeg fant ut at jeg må fintenke litt for å gi ett så godt svar som mulig!

God tur!!

Gammel 01-08-07, 11:13   #181
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Klart det finnes engler!!!

Hele dette forumet er fullt av engler,
og jeg er sååå glad i dere!!!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 17:26   #182
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

...Først vil jeg si det er litt trist at ingen engang prøver å svare fornuftig på mine spørsmål og påstander......

Hei igjen, når du kommer tilbake

Kanskje du kan sette opp spørsåmålene og påstandene en gang til, uten argumentasjon, påstander om andres syn og holdninger, eksempler og ironi så vi lettere får øye på dem? (ikke ironi eller spydig ment)

Beste hilsen BiB

Gammel 01-08-07, 20:16   #183
moinx
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Fru R, her.

Alle synger med :

Jag trodda englarna fants bara, bara i himmelen.
Jag trodda englarn fants bara, bara i himmelen.

Men det var innan jag møtte deg, nå har jag en engel her hos meg !

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Wiiiiiiiiiiii!!!!! Jeg synger med av full hals!!!
FLOTT Fruen!!

Fritt for å være bass, siden diskanten allerede er besatt!!!

Opprinnelig lagt inn av Fru R, her.

Vi er vist de eneste.

Men vi kan ha det MYE morro anyway!!

"Engler i sneen har sin egen sang
når natta er som svartest
synger de om soloppgang
jeg sto i skyggene i regn og vind
jeg var en fremmed til du åpnet deg og lot meg inn
jeg sto alene helt til du steg frem
jeg var en hjemløs men du gjorde til et hjem
du ga meg varme da alt var grått
englene i sneen har sin egen sang for folk som oss "

Er du med Fruen???

Jeg synger med, av full hals!!!

Klart det finnes engler!!!

Hele dette forumet er fullt av engler,
og jeg er sååå glad i dere!!!

Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 23:56   #184
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

....Men jeg sliter jo litt med denne hjelper/engle biten. For den forstår jeg ikke. Kanskje du er grei og forklarer dette for meg, om du vil da? Men det ser du naturligvis selv. Det jeg evt. ønsker svar på er hva du legger du i dette? Altså din definisjon på en hjelper/engel. Er det for eksempel en eller flere selvstendige karakter(er) uten fysisk kropp, men adskilt fra deg? Er det en psykologisk teknikk for å få din egen ubevisthet til å spille litt ekstra på lag med bevisstheten i deg? Er det en selvstendig karakter, som bor i deg, men som virker ut over ditt legeme? Spørsmålene er mange. Enlighten me please! ...

Skal gjøre et forsøk

En hjelper/engel er en kraft jeg egentlig ikke forstår, men av og til erfarer på en slik måte at jeg ikke slår meg til ro med at det er tilfeldigheter. Jeg tror det er uttrykk for energier som ikke inngår i pensum på noen skole og som det har vært tabubelagt å snakke om for mange, så vi mangler tildels språk om fenomenet. Også jeg sliter med det.

Jeg kaller kraften for "alt som er", et uttrykk på liv og skaperkraft. Jeg værer både positive, kreative og destruktive krefter rundt meg, det gjør vel de fleste av oss. Det er ikke alle de jeg vil kalle for "ikke-menneskelige" ("overnaturlige" eller uforklarlige), heller få . Det jeg kaller for engler er den kraften/hjelpen jeg noen ganger kjenner når jeg virkelig trenger det, men slett ikke alltid. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men som jeg skrev i et anna innlegg: Jeg avskriver ikke darlingen selv om han ikke alltid er der for meg når jeg ønsker det og har behov for det.

Jeg tror englene/hjelperene kan "konkretisere" seg, enten ved at de tar en skikkelse, eller "låner" en annen sin og jobber gjennom dem, uten at "verten" med det blir en engel. Jeg har hørt spennende fortellinger om dette som langt overgår min erfaring fra en dame jeg stoler på ikke dikter dette opp for å gjøre seg interessant: Det er mange, mange år siden hun opplevde å bli forfulgt på gaten i en by i Europa av en som senere ble dømt for mange voldtekter og drap. Ut av intet, bokstavelig talt, materialiserte det seg en mann som tok henne under armen og sa: "La meg følge Dem hjem" (fritt etter hukommelsen det sitatet, men det var nokså likt). Da hun var vel hjemme og trygg forsvant skikkelsen i løse lufta igjen.

Det er mange som sier de kan se min hjelper, alle plasserer ham på samme sted og angir samme høyde. Hvorfor vet jeg ikke. Tok aura-foto forrige år (sikkert mange som fnyser av det, men det var spennende), og da var han avbildet dels ved siden av meg, dels "inni" meg, akkurat slik de andre hadde beskrevet. Ut fra det blir jo min hjelper en selvstendig karakter, adskilt med samtidig integrert i meg, men om han virker ut over mitt legeme.... Sannelig om jeg vet. Er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du spør om. Kanskje ett svar kan være at jeg ofte kan føle på meg at noen bestemt trenger at jeg tar kontakt? At jeg kan forsøke å overføre positiv energi til en som trenger det? (Flere forteller om mine varme hender og en opplevelse av elektrisitet selv om jeg ikke tar i dem- ps, mine mobiltelefoner har et kort liv, de lades tilsynelatende ofte ut i hendene mine, men er full-lada i det jeg legger dem på bordet igjen).

Altså, jeg tror engler/hjelpere er mange uttrykk for den samme kraften. Jeg tror i tillegg vi kan jobbe mentalt og lage oss våre egne guider. I coachinga (har coach) har jeg identifisert viktige personer for meg som jeg har tillagt noen verdier og perspektiver/innfallsvinkler ut fra erfaring eller forestilling. Når jeg står i valgsituasjoner og føler jeg står fast kan jeg hente dem frem og prøve ut deres perspektiv på situasjonen for å få andre innspill, men hva jeg velger å gjøre blir mitt valg og mitt ansvar. Dette er noe helt annet enn engler/hjelpere.

Tror dette er det jeg svarer nå, kanskje det kommer mer, og spør gjerne mer!! Vet jo ikke om dette bidro til Enlightment i det hele tatt.

Beste hilsen BiB

Gammel 02-08-07, 00:51   #185
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Mikkel Gaup har møtt en engel:
http://www.nordlys.no/kjendiser/article2906468.ece

les og bedøm selv .

Gammel 02-08-07, 08:04   #186
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Jeg tror englene/hjelperene kan "konkretisere" seg, enten ved at de tar en skikkelse, eller "låner" en annen sin og jobber gjennom dem, uten at "verten" med det blir en engel.

Jehovas vitner sier at dette er djevelens verk...

F.eks dersom vi "ser" en person som er død, da er det djevelen som spiller oss et puss. Og velger vi da å tro på at denne personen er en "engelutgave" av seg selv, ja da tror vi på djevelen. For djevelene er slu, og lokker oss mennesker til seg på områder hvor vi er f.eks sårbare.

Dette begrunner JV med at vi kan ikke komme tilbake når vi er døde, for i bibelen står det at den som er død, vet slettes ingenting (noe slikt) Altså, når du er død, da er det ikke mere, da er du borte.

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 02-08-07, 08:21   #187
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hei hei!

Jeg vil bare få sagt, dersom noen tror noe annet.
Jeg mener ikke noe godt om fanatisme i noen som helst grad. Og jeg tror at det for mange sterke skeptikere kan virke som at om man bare er litt åpen for at det kan finnes noe som kan kalles spøkelser eller noe i nabolaget, så er man sprøyte gal og eller fanatiker.
Jeg mener det ikke er tilfelle. Man kan være fanatisk i forhold til vitenskapen også.

Det jeg vil fram til, er at min interesse for det paranormale ikke går utover mine verdslige grep i livet. Jeg leviterer ikke rundt med en galsskule i hånda og snakker med ånder 24 7 for det om jeg er veldig interessert i fenomenene som det er snakket om her i tråden.

Følte jeg bare måtte få sagt dette.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 08:24   #188
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

En annen ting. Jeg synes det skal trås forsiktig i forsøket på å tegne en akse mellom vitenskapens og det overnaturliges fakkelbærere.
Jeg er selv stort fan av vitenskapen!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 08:28   #189
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Jehovas vitner sier at dette er djevelens verk...

F.eks dersom vi "ser" en person som er død, da er det djevelen som spiller oss et puss. Og velger vi da å tro på at denne personen er en "engelutgave" av seg selv, ja da tror vi på djevelen. For djevelene er slu, og lokker oss mennesker til seg på områder hvor vi er f.eks sårbare.

Dette begrunner JV med at vi kan ikke komme tilbake når vi er døde, for i bibelen står det at den som er død, vet slettes ingenting (noe slikt) Altså, når du er død, da er det ikke mere, da er du borte.

Ja, og de er ikke alene om å mene det, eller som jeg har hørt fra andre at en ikke er vel bevart men psykisk syk når man hevder det jeg gjør. Til det JV sier tenker jeg at det står så mye rart i Bibelen vi avskriver i dag (bla påbudene om renselse knyttet til mens), at det for min del ikke spiller noen rolle om jeg også avskriver det du refererer til, jeg er jo et menneske som leser også de tekstene ut fra min forståelse av verden. Bibelens hovedbudskap er vel at Gud gav sin sønn for at hver den som tror skal få frelse og tilgivelse. Bibelen graderer ikke synder og er tydelig på at dommen overlates Gud, ikke mennesker (Romerbrevet).

Dette er spennende og vanskelige områder!! Oppvokst i nord-Troms er jeg godt vant med troen på krefter utenfor oss selv. Også i de karismatiske miljøene som jeg frekventerte i en periode er dette utbredt, i langt større grad vil jeg si, og det bliir for ekstremt for meg, særlig troen på besettele av demoner ved sykdom ol som jeg har sett innenfor herlighetsteologien jeg skrev oppgave om under utdanninga mi.

Ha en strålende dag, vennen

Gammel 02-08-07, 08:30   #190
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei hei!

Jeg vil bare få sagt, dersom noen tror noe annet.
Jeg mener ikke noe godt om fanatisme i noen som helst grad. Og jeg tror at det for mange sterke skeptikere kan virke som at om man bare er litt åpen for at det kan finnes noe som kan kalles spøkelser eller noe i nabolaget, så er man sprøyte gal og eller fanatiker.
Jeg mener det ikke er tilfelle. Man kan være fanatisk i forhold til vitenskapen også.

Det jeg vil fram til, er at min interesse for det paranormale ikke går utover mine verdslige grep i livet. Jeg leviterer ikke rundt med en galsskule i hånda og snakker med ånder 24 7 for det om jeg er veldig interessert i fenomenene som det er snakket om her i tråden.

Følte jeg bare måtte få sagt dette.

Hei og så fint å lese!!

Jeg kan bare signere alt du skriver!! Selv om noen kanskje ikke tror meg når de leser det jeg har skrevet

Gammel 03-08-07, 01:14   #191
Vivendel
Medlem

Vivendel sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 56
Vivendel er ny på veien

Ja, jeg betviler naturligvis mine sanser. Og jeg synes forøvrig det er synd at du ikke besvarer mitt ærlige spørsmål når det blir stilt på en skikkelig måte. For når du unngår å svare på slike spørsmål, så får jeg ikke noe svar. Og grunnen til at jeg spurte var fordi jeg søker sannheten, også gjennom denne diskusjonen. Så hvorfor kan du ikke heller gi meg ditt ordentlige svar, slik at vi kan få en positiv spiraldiskusjon?

Hei Thorwald.
Jeg mente ikke å svare i tåka. Trodde at jeg var veldig klar...
Det jeg mener er at sansene mine har ikke vist seg å ta feil før eller i andre ting som fek at jeg ser syner eller andre ting som ikke er tilfelle. Jeg forstår ikke at du kan betvile dine sanser. Ser du eller hører ting som du i etertid vet at ikke fantes? Da ville jeg bedt om hjelp, men forklar meg hva du mener hvis jeg ikke sjønner hva du mener.(Sanser= hørsel, syn, følelser i huden, lukt, smak,)

For meg er det viktig å vite i mitt hjerte at jeg har rett, derfor vil jeg ikke la meg overtale eller overbevise av andre menneskers tale. Derfor ble det veldig viktig for meg å lese at Den Hellige Ånd er den som skal lede meg til den fulle sannhet og overbevisning. Noe han altså har gjort. Det vil si: ikke det at jeg vet alt ennå, men det jeg har trengt å vite har han vist meg. Det er fantastisk spennende å bli ledet av Den Hellige Ånd. Gud ønsker å utøse sin Ånd over alt kjød(=alle mennesker) Les kolosserne og Johannesevangelie. Be Talsmanen, Den Helllige Ånd om åpenbaring i ordet. Det er fantastisk hva som kan skje da. Spørr ham om englene fek. Lykke til.

start:100kg NÅ:95,5 delmål 1: 90, delmål 2: 80
delmål 3: 70 mål: 64
Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 01:59   #192
Vivendel
Medlem

Vivendel sin avatar

Vivendel er ny på veien

Gå glipp hva hvilken hele greie? Dyrkelse av en menneskeskapt "gud"? Eller tenker du på evig liv i himmelen? Siden det er flest muslimer i verden, så har jeg hvertfall ikke lyst til å bli kristen. Vil unngå å stå forran Allah å bli kastet inn i helvete fordi jeg trodde på FEIL gud.

Fra humor til alvor: Skremselspropeganda om at man brenner i helvete eller ikke får nyte en god himmel er skapt for å holde på mennesker, og skremme mennesker til tro og mening. Mange kristner prøver å unngå slikt og heller spre "det gode ord", men det er for sent nå for alle har hørt og og alle vet hva religion skaper av ødeleggelse og skader i verden.

Vil nevne enda en gang at religion ikke er det samme som å tro og jeg tror ikke de som tror på engler er religiøse mennesker.

Märtha-skolen kan føre til flere spåavhengige
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=154259

"- Mange lider av spåavhengighet, sier leder for hjelpetelefonen i Mental Helse, Christian Christensen, til Finansavisen."

"Han ser klare likhetstrekk mellom spillegalskap og spåavhengighet. Oppslagene den siste uken om Märtha-skolen kan også føre til at flere får et mer positivt forhold til å ringe spåtelefoner enn de ellers ville hatt, frykter han."

"- De som driver spåtjenester, gnir seg i hendene nå, sier Christensen."

Du har nok missa ille på hva jeg mener i det sitatet du bruker å "svarer" på. Jeg mener at religion er farlig, det er derfor det er viktig å basere sin overbevisning ut fra erfaring og ikke på hva andre sier. Spådommer er jeg veldig i mot fordi det skaper falske forhåninger hos folk eller frykt!

Nettopp det faktum at Buch velsigner sine soldater i det han sender dem i døden for å tjene penger til seg og sine venner, er et glimrende eksempel på at folk lar seg overbevise av mennesker som han men ikke av Gud selv. Dømmer ingen (untagen Buch som har tydlig vist for hele verden etter min mening at han rikelig meler sin egen kake) som drar til krigen i Irak. Skulle ønske folk hadde gjennomskuet fyren! kan til og med være kaldt av Gud til å dra til Irak, men ikke for å drepe.

Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 02:09   #193
Vivendel
Medlem

Vivendel sin avatar

Vivendel er ny på veien

Velger man å tro på vitenskapen så velger men å la andre trekke komklusjonene for seg og faktisk stole på andre menneskers dømmekraft framfor sine egne. Jeg ville ikke legge hele evigheten min i menneskers hender. Jeg stoler bare på meg selv.

Gammel 03-08-07, 08:17   #194
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvem er Buch ?

Gammel 03-08-07, 09:00   #195
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Buch, type George W. kan jeg tenke meg...

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 03-08-07, 09:03   #196
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Aaaah - George W. Bush ja, - sorry, den satt litt langt inne ! Koblet ikke Buch med Bush jeg ... Selv om det var feilstavet burde jeg jo ha skjønt det av sammenhengen

Sist redigert av Nille : 03-08-07 kl 09:14.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 09:07   #197
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

"Skog" liksom, hvem er det??

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 05-08-07, 04:38   #198
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hei og så fint å lese!!

Jeg kan bare signere alt du skriver!! Selv om noen kanskje ikke tror meg når de leser det jeg har skrevet

Jeg gjør iallefall det, BiB . Det var et fantastisk flott innlegg du skrev!!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 09:06   #199
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg gjør iallefall det, BiB . Det var et fantastisk flott innlegg du skrev!!

Tusen takk, Frøy!!

Dette var gode ord å få. Det kostet litt mot å skrive innleggene De er jo tildels svært personlige, på et område der det er lett å trekke forhastede slutninger og tillegge hgverandre meninger og tro, og hvor fordommer og forestillinger lett fører til fordommer/før-dømming. Samtidig kjenner jeg at trangen til å sette spørsmålstegn ved enkelte påstander og innlegg ble påtrengende.

klem fra blid BiB

Gammel 05-08-07, 21:33   #200
Thorwald
Medlem

Thorwald sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 55
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Skal gjøre et forsøk

Flott. Og takk for svar. Jeg har lest gjennom meldingene og ser at det begynner å utkrystallisere seg. Men jeg sitter fremdeles med det inntrykket at dette hovedsakelig dekkes under psykologien. Jeg ser ikke hvor dette blir parapsykologi. Så der er jeg nå. Men jeg håper jo at jeg endrer oppfatning, og at jeg ikke stagnerer helt.

Jeg kommenterer litt nedover, så får du et innblikk i hva/hvordan jeg tenker om dine tanker. Håper det er ok?

En hjelper/engel er en kraft jeg egentlig ikke forstår, men av og til erfarer på en slik måte at jeg ikke slår meg til ro med at det er tilfeldigheter.

Dette i hovedsak greit. Jeg har to spørsmål som avledes av dette. På hvilken måte erfares denne kraften (og hvordan kan du isolere den fra andre krefter)? Og hvorfor kan du ikke slå deg til ro med at det er tilfeldig?

Jeg tror det er uttrykk for energier som ikke inngår i pensum på noen skole og som det har vært tabubelagt å snakke om for mange, så vi mangler tildels språk om fenomenet. Også jeg sliter med det.

I metaforisk forstand er dette ok. Men dersom du mener dette i en konkret kontekst blir jeg litt mer skeptisk. For det første fordi det ikke er påvist eller målt noen energi forbundet med engler/hjelpere men også fordi energi(er) ikke ville forklart fenomenene (dersom de eksisterte).

Dette betyr på ingen måte at jeg avfeier dette som vrøvl, men kun at jeg er svært skeptisk.

Jeg kaller kraften for "alt som er", et uttrykk på liv og skaperkraft.

Dette er "GUD" for mange, og jeg tror jeg forstår hva du mener med det.

Jeg værer både positive, kreative og destruktive krefter rundt meg, det gjør vel de fleste av oss. Det er ikke alle de jeg vil kalle for "ikke-menneskelige" ("overnaturlige" eller uforklarlige), heller få . Det jeg kaller for engler er den kraften/hjelpen jeg noen ganger kjenner når jeg virkelig trenger det, men slett ikke alltid. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men som jeg skrev i et anna innlegg: Jeg avskriver ikke darlingen selv om han ikke alltid er der for meg når jeg ønsker det og har behov for det.

Jeg opplever resultatet av handlingene til mennesker, dyr og øvrig omgivelse. Jeg opplever storm, uvær, vennskap, kjærlighet, misunnelse, grådighet og redsel. Alle disse kreftene er naturlige. Og jeg opplever ikke noe annet. Med mindre jeg vil endre min fokus. Og oppsøke den slags. Og gjør jeg det, så får jeg naturligvis lønn for strevet. Da kan jeg se spøkelser på høylys dag. Men for meg er det opplagt at det er min egen skjøre psyke som spiller meg et puss.

Jeg tror englene/hjelperene kan "konkretisere" seg, enten ved at de tar en skikkelse, eller "låner" en annen sin og jobber gjennom dem, uten at "verten" med det blir en engel. Jeg har hørt spennende fortellinger om dette som langt overgår min erfaring fra en dame jeg stoler på ikke dikter dette opp for å gjøre seg interessant:

Tror du nødvendigvis at hun trenger å være bevisst omstendighetene omkring historien? Kanskje hun liker å tro at det var slik. Men at hun innerst inne vet at det var bløff. Så fortrenges hele saken etter hvert som tiden går, også fremstår røverhistorien som sann? Jeg er i alle fall sånn. Har tatt meg selv i å lyge for meg selv flere ganger. Men det er kanskje bare meg?

Det er mange, mange år siden hun opplevde å bli forfulgt på gaten i en by i Europa av en som senere ble dømt for mange voldtekter og drap. Ut av intet, bokstavelig talt, materialiserte det seg en mann som tok henne under armen og sa: "La meg følge Dem hjem" (fritt etter hukommelsen det sitatet, men det var nokså likt). Da hun var vel hjemme og trygg forsvant skikkelsen i løse lufta igjen.

Mennesker som "matrialiserer" seg og som siden forsvinner opp i røyk tror jeg mye mindre på enn observatører som havner på psykiatrisk. Så her er jeg ikke i tvil om hva jeg anser som mest sannsynlig. Selv om jeg naturligvis ikke avfeier det som sludder.

Det er mange som sier de kan se min hjelper, alle plasserer ham på samme sted og angir samme høyde. Hvorfor vet jeg ikke. Tok aura-foto forrige år (sikkert mange som fnyser av det, men det var spennende), og da var han avbildet dels ved siden av meg, dels "inni" meg, akkurat slik de andre hadde beskrevet. Ut fra det blir jo min hjelper en selvstendig karakter, adskilt med samtidig integrert i meg, men om han virker ut over mitt legeme.... Sannelig om jeg vet. Er ikke helt sikker på om jeg forstår hva du spør om.

Jeg spør om din visdom. Og i min søken er det ikke alltid like lett å formulere rett spørsmål...

Kanskje ett svar kan være at jeg ofte kan føle på meg at noen bestemt trenger at jeg tar kontakt? At jeg kan forsøke å overføre positiv energi til en som trenger det? (Flere forteller om mine varme hender og en opplevelse av elektrisitet selv om jeg ikke tar i dem- ps, mine mobiltelefoner har et kort liv, de lades tilsynelatende ofte ut i hendene mine, men er full-lada i det jeg legger dem på bordet igjen).

Strøm er lett å måle, så om du kan tappe et batteri så er det lett å få bekreftet. Varme hender kan også måles. Fest termometer og se hvor varme de er? At du kan overfør din energi over til noen annen forstår jeg ikke. Hvis ikke du mener at ditt positive humør smitter over på andre? Og alle mennesker kan av og til oppleve at en de tenker på ringer osv. Uten at det nødvendigvis er noe magisk med det.

Altså, jeg tror engler/hjelpere er mange uttrykk for den samme kraften.

Har ikke denne kraften et navn i psykologien også?

Jeg tror i tillegg vi kan jobbe mentalt og lage oss våre egne guider. I coachinga (har coach) har jeg identifisert viktige personer for meg som jeg har tillagt noen verdier og perspektiver/innfallsvinkler ut fra erfaring eller forestilling. Når jeg står i valgsituasjoner og føler jeg står fast kan jeg hente dem frem og prøve ut deres perspektiv på situasjonen for å få andre innspill, men hva jeg velger å gjøre blir mitt valg og mitt ansvar. Dette er noe helt annet enn engler/hjelpere.

Hvordan kan du så skråsikkert fastslå at dette er noe annet enn teknikken med å tro på engler/hjelpere?

Tror dette er det jeg svarer nå, kanskje det kommer mer, og spør gjerne mer!! Vet jo ikke om dette bidro til Enlightment i det hele tatt.

Jo, det gjorde det. Jeg måtte børste støv av mange nevroner for å komme i kontakt med mine egne meninger. Og det er alltid et bra utgangspunkt for en meningsutveksling. Så takk for åpenhjertig og godt svar, selv om jeg ikke verken forstår eller er enig i alt.

Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.