Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-10-09, 20:55   #176
Kitty77
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Kitty77 er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

SÅ flinke dere er!! Grattis med bra nedgang! Jeg selv skal starte i fase 2 nå og er veldig glad for det selv om jeg absolutt ikke kan klage etter 14 dg på fase 1. Godt å se at det er litt liv her inne - så kan vi følge hverandre og gi litt støtte om det trengs. Lykke til videre

Gammel 17-10-09, 18:18   #177
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Alder: 58
Lotta67 er ny på veien

Både i dag og i går har jeg hatt omelett av to egg til middag, deilig! :-) Har ikke fått tid til å lage meg noe ordentlig med kylling, fisk eller kjøtt ennå, får ta det etter hvert. Men så i hvert fall et nytt tall på vekta i dag. Alt monner! :-)

Gammel 17-10-09, 22:48   #178
Biola
Medlem

Hvor: Sørlandet
Biola er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Men så i hvert fall et nytt tall på vekta i dag. Alt monner! :-)

GØY med nytt tall!! Grattis! Jeg så også et nytt tall i dag, men skal ikke veie meg offisielt før i morra, så jeg håper det er der da også!

Biola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-09, 00:42   #179
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

Takk og lykke til med tallet i morgen tidlig! Jeg nærmer meg en milepælgrense, så her er det bare å stå på! I kveld har jeg servert Non Stop og mye annet godt til kusina mi, som er på besøk. Jeg har også laget to kaker i kveld uten å slikke på en eneste slikkepott - og skal heller ikke spise i morgen. Sånn er det bare. Beinhard nå! Ha en fin søndag og en strålende Fase 2-uke!

Opprinnelig lagt inn av Biola, her.

GØY med nytt tall!! Grattis! Jeg så også et nytt tall i dag, men skal ikke veie meg offisielt før i morra, så jeg håper det er der da også!

Gammel 18-10-09, 23:17   #180
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Hei til alle dere som nå er over i fase 2, mange flotte resultater her Selv har jeg vært i fase 2siden ca mars, og regner med å bli her en stund til. Har opprettet en tråd hvor jeg legger ut en del oppskrifter jeg har brukt i fase 2, heng dere gjerne på så tipser vi hverandre

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 22:56   #181
Biola
Medlem

Biola er ny på veien

Hei, her kommer jeg!
Vært på veiing hos sykepleier i dag, og det stemmer omtrent med "hjemmetallene". Livvidde -7 cm og stuss -5. Jupp, dette kan jeg like!

Og i dag har jeg hatt fase to-middag. Fytti så godt det var! Ser fram til middager med litt mer variasjon framover, og forhåpentlig fortsatt fin vektnedgang.

Er vi mange her på fase to, tro?

Gammel 20-10-09, 23:03   #182
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Hei, her kommer jeg!
Vært på veiing hos sykepleier i dag, og det stemmer omtrent med "hjemmetallene". Livvidde -7 cm og stuss -5. Jupp, dette kan jeg like!

Og i dag har jeg hatt fase to-middag. Fytti så godt det var! Ser fram til middager med litt mer variasjon framover, og forhåpentlig fortsatt fin vektnedgang.

Er vi mange her på fase to, tro?

Velkommen i fase 2 Biola

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 12:19   #183
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

Velkommen og tvi tvi! Kjempebra resultater! Stå på i fase 2, godt med litt mer å tygge på. Hadde biff i går, nam! Med mye wokede grønnsaker.

Gammel 26-10-09, 09:00   #184
Biola
Medlem

Biola er ny på veien

Da var det mandag og ny uke, nye muligheter. Jeg er litt stolt, for vi har vært på besøk hos svigers i helga, og bl.a. hatt litt familieselskap for størstemann. Og jeg har holdt dietten hele helga!! Jupp, ingen utskeielser, og fornøyd med det, ja.

Og jeg håper dere ser tickeren.. NOEN har bikka ti kilo...

Gammel 26-10-09, 12:18   #185
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Da var det mandag og ny uke, nye muligheter. Jeg er litt stolt, for vi har vært på besøk hos svigers i helga, og bl.a. hatt litt familieselskap for størstemann. Og jeg har holdt dietten hele helga!! Jupp, ingen utskeielser, og fornøyd med det, ja.

Gratulere med flott resultat

Gammel 26-10-09, 14:16   #186
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

Juhu, gratulerer! :-) Jeg har 400 gram igjen...

Gammel 29-10-09, 23:02   #187
Biola
Medlem

Biola er ny på veien

Oioioi...

Har vært tre dager på tur med jobben, og nesten ikke spist produkter... Men har klart meg ganske bra likevel. Tirsdag spiste jeg elgsuppe til lunsj, plukka ut gulrøttene, så regner med at den gikk greit, og hjortefilet til middag. Der spiste jeg også bare kjøtt og broccoli, så den regner jeg også med er grei. I går spiste jeg salat på veien, og ute på kvelden spiste vi tapas, jeg bestilte rent kjøtt og salat, og den var også grei. I dag var det smørbrød til lunsj, jeg spiste bare pålegget. Roastbiff og reker er vel greit, karbonade er vel litt på kanten?? Uregelmessig spising, litt for langt mellom måltidene. Så kommer jeg hjem, og klarer å sprekke på - sjokoladekakedeig! Barneselskap her i morra, og jeg baker kake, og klarer bare ikke la være å smake på deigen. IDIOTISK!!!

Og hva skjer nå med vekta framover neste uke??

Jaja. I morra er det en ny dag og nye muligheter, da skal jeg spise riktig og til rett tid.

Gammel 01-11-09, 21:41   #188
Biola
Medlem

Biola er ny på veien

Ny veiedag, og ned denne uka også. Burde kanskje hatt en journal og skrevet i, men har foreløpig ikke opprettet en, så da får det bli her. Har vært litt utskeielser i helga også, men ikke ille, altså. I går var det grilling på bål på plenen her, og da ble det et par ketolysepølser med salat til. Håper ikke jeg har ødelagt noe ved det, selv om det ikke er rent kjøtt.

Og så har jeg smakt bittelitt kake. Er ikke stolt av det, og ikke var det SÅ godt heller, huske det til neste gang fristelsen er der... Men denne uka blir mer vanlig uke, så jeg satser på at det skal gå greit med maten. Overtid i morra, så jeg håper de har noe som er greit å trikse til i kantina med rent kjøtt eller fisk, og ikke bare gryter og andre blandinger.

Lykke til med ny uke, folkens!

Gammel 01-11-09, 22:04   #189
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

Så flott med mer nedgang! Jeg heier på deg! Stå på, dette klarer vi sammen! Vi kan jo ikke bryte dette opplegget nå, vi har jo hverandre!??!?!!!!

Lykke til i uka som kommer (og få deg en journal snart, da! )

Ny veiedag, og ned denne uka også. Lykke til med ny uke, folkens!

Gammel 01-11-09, 22:13   #190
Biola
Medlem

Biola er ny på veien

Her skal det ikke brytes, nei! Du skal holde meg i ørene, og jeg skal holde deg i ørene hvis det trengs. Og så skal vi søren meg nå målene våre, og etter det skal vi i alle fall holde hverandre i ørene så vi ikke sklir ut "på kjøret" igjen og går opp. Flinke - det er det vi er, og det er det vi skal fortsette å være. Nå er det ny uke, og nye muligheter. Du skal bikke tier'n, hadde jeg tenkt, og jeg skal sakte men sikkert (egentlig ikke så sakte heller) fortsette min vei nedover i vekt.

Sånn er det med den saken.

Gammel 07-11-09, 10:06   #191
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Hvordan går det med dere i fase to ..jeg veksler litt frem og tilbake fase 1 og to,fase en nå fram til fredag , da skal jeg på helgetur
og disse helgeturene ødelegger mye ,, det tar en uke og miste det en la på seg,,sukk

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 12:16   #192
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

Det går bra, jeg holder kuren uten sprekk på åttende uke nå. Men vekta har stått stille i ni dager nå. Kroppen tar en pause... Stå på!

Gammel 07-11-09, 16:28   #193
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

jeg gir meg ikke nei
og det er tøft når vekta tar pause og du vet du gjør alt riktig

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 20:50   #194
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

Det er bra, her er det bare å bite tennene sammen! :-)

Ja, det er kjedelig når jeg ikke får resultater, men jeg vet jo at jeg gjør det jeg skal, så jeg får vel lønn for strevet snart.

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

jeg gir meg ikke nei
og det er tøft når vekta tar pause og du vet du gjør alt riktig

Gammel 08-11-09, 20:42   #195
Biola
Medlem

Biola er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Ja, det er kjedelig når jeg ikke får resultater, men jeg vet jo at jeg gjør det jeg skal, så jeg får vel lønn for strevet snart.

Kom igjen, Lotta, stå på! Jeg VET at det snart er din tur, og da går det NED!

Er fornøyd med denne uka også, er nesten litt overraska, for jeg synes det går så greit.

Men for all del, det er laaangt igjen, og jeg vet at de tunge og vanskelige dagene nok kommer. Da er det godt å ha dere på forumet, SAMMEN skal vi klare dette!

Gammel 08-11-09, 21:07   #196
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

Takk for det, jeg kan ikke gjøre annet enn å gjøre det jeg skal og håpe det snart skjer noe. Men det går nok nedover i cm, håper jeg uansett. Stå på du også! Heier på deg!

Kom igjen, Lotta, stå på! Jeg VET at det snart er din tur, og da går det NED!

Gammel 12-11-09, 21:21   #197
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Kjekt å se at det fortsatt er noen som er aktive på denne tråden, har planer om å delta mer framover enn jeg har gjort i det siste .

Står litt stille for tiden jeg , mest fordi jeg ikke har vært flink nok med dietten men tror nok at jeg også kan skylde noe av dette på stress. Blir i perioder voldsomt mye å gjøre på jobb, og det første som ryker er da hensynet til meg selv.

Har vært flink nå i 5 dager sammenhengende, og ser jo at det blir resultater når jeg er konsekvent. Var opp nesten 2 kg fra 1. til 7. november, men nå er de borte igjen og vekta er lavere enn den var 1. november. Har ingen planer om å gi meg, men har etter avtale med legen moderert dietten til en mellomting mellom fase 2 og 3. Så nå har jeg ca 5 dager med 3 ED-produkter og ett "vanlig" måltid, og de resterende dagene med 2 ED-produkter og 2 "vanlige" måltider. Må holde meg til rene kjøtt- og fiskeprodukter, og også begrense grønnsakene i forhold til det som er tillatt i fase 2. Fungerer mye bedre, for jeg har vært på og skal ha en del reisevirksomhet i november og da er det ikke alltid enkelt å skulle mikse egne måltider.

Stå på alle sammen, vi skal greie dette - ta en dag av gangen, ett steg og en liten seier hver dag (selv om -10 kg til jul nok blir i tøffeste laget for meg....)

Gammel 17-11-09, 09:27   #198
tinus76
Medlem

tinus76 sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 49
tinus76 er på en erverdig vei

Hei hei hei!!
Jeg kan melde meg inn her idag jeg. Hadde håpet jeg var hadde tatt litt mer i fase 1, menmen!! Satser på en god vektreduksjon i fase to, og jeg GLEDER meg til kylling ikveld!!

tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:04   #199
Biola
Medlem

Biola er ny på veien

Hei, Tinus!!

Velkommen i Fase 2-gjengen! Har vært her fire uker, og synes nok fase 2 går lettere enn fase 1, siden det er ett vanlig måltid. Stå på framover, så vil nok vekta fortsette nedover!

Heier på deg!

Gammel 17-11-09, 20:27   #200
Lotta67
Medlem

Lotta67 sin avatar

Lotta67 er ny på veien

7,6? Er ikke det mye på de første fire ukene i fase 1, da? Det er jo FANTASTISK! :-) Gratulerer og velkommen i Fase 2! Håper du har en fin kveld i kveld!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.