Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Oktoberskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-10-09, 17:38   #176
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Aller først til Celeste

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 17:44   #177
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

til deg Carisma, hørtes ut som du trengte en.

Jupp, enig med deg fruine, denne kuren krever plannlegging. Jeg har ca 66 frokost lapper i fryseren, to minutter i mikron og hiver de i vesk aså har jeg varm frokost når jeg kommer på jobb. Dette finner du ut av Jimmys Girl.

Mokki, det er rett holdning. Har man driti seg ut så er det bare å stable seg opp på beina igjen

Og malleleo, du trenger også en håper dere finner ut av det. fukt og sopp høres ikke bra ut!

Gammel 12-10-09, 17:59   #178
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Kommer sterke tilbake seinere i kveld, nå skal jeg svømme.
Denne uka skal jeg være flinke å trene enn forje

Gammel 12-10-09, 19:08   #179
celeste
Medlem

Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
celeste er på en erverdig vei

Tuuuuusen takk Lurer*

Dagen har vært veldig fin. Kom hjem til ferdiglaga middag og greier Ikke hverdagskost
Kaka jeg hadde med på jobb forsvant, og jeg bidro ikke Hadde med meg litt krem med kakao og sukrin istedet jeg

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 19:32   #180
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Gratulerer med dagen, Celeste!

Jammen var det hardt å stå opp i dag og gå på jobb.. Hadde lyst å berre krype under dyna igjen og bli der. Er ganske gåen i kveld. Det har vel kanskje ikkje heilt sleppe taket i meg, det som heldt meg heime sist veke.

Kva i all verda gjer ein når forsikringa ikkje dekker fuktskader...? Trasig! Håper det løyser seg, Malleleo!

Hadde squash-tagliatelle med min sjølvmiksa ta-det-du-har carbonarasaus til lunsj i dag, det var ei positivt overrasking! Kjempegodt! Og ganske gøy når kollegaer lurer på kva du et, for det ser godt ut og luktar godt

Skal på tur med jobben i morgon, som varer heile dagen, berre håper eg kan "ordne meg" matmessig. Føler meg uglesett når eg skal ete i lag med "vanlige folk". Men det er kanskje berre inni hovudet mitt? Maten er inkludert i opplegget, så får berre snirkle meg gjennom det på eit vis! I morgon er det vel forresten vegedag hos meg. Eg prøvar å ikkje tenke for mykje på vekta, eg synes sjølv eg har meir utbytte av å ikkje tenke så mykje på det.

Har laga vaniljesaus i kveld, tenkte vi skulle kose oss litt etter middag, med bringebær og heimelaga vaniljesaus. Mmmm

Ha ein fin kveld!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:01   #181
katops
Juniormedlem

katops sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
katops er på en erverdig vei

Slenger meg med på denne tråden jeg, ser ut som et hyggelig sted.

Er rimelig fersk når det gjelder lavkarbo. Har bare holdt på en uke med Atkins. Så langt synes jeg det er positivt. Slipper å sulte sånn som på andre lavkalori-kurer jeg har prøvd før. Er kjempeglad for at jeg ikke har noe søthunger, kan se andre spise sjokolade, uten å måtte ha. Trodde ikke det var mulig, jeg som var helt avhengig.

Gleder meg virkelig til fortsettelsen

katops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 21:24   #182
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Hadde squash-tagliatelle med min sjølvmiksa ta-det-du-har carbonarasaus til lunsj i dag, det var ei positivt overrasking! Kjempegodt! Og ganske gøy når kollegaer lurer på kva du et, for det ser godt ut og luktar godt

Jeg har hatt lyst å prøve squash-tagliatell, men har ikke kommet så langt, prøvde squash lasangen, og den var nydelig!

Velkommen katops, er er det bare hyggelig mennesker

Gammel 12-10-09, 21:58   #183
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Verdt å teste ut, Lurer! Eg ser at andre har kokt squashen på førehand, men eg berre blanda den i sausen på slutten av koketida. Og så varma eg den oppatt til lunsj i dag. På den måten vart ikkje squashen ihelkokt. Kjempedigg!

Velkommen, Katops! Slå deg laus!

Gammel 13-10-09, 08:31   #184
malleleo
Medlem

malleleo sin avatar

Hvor: Stjørdal
Alder: 37
malleleo er på en erverdig vei

WOOOHOOOO 106,0 kg!! gått ned 2,5 kg denne uka!
bøtta på med vann og minimalt med krem

håper du hadde en fin dag i går celest!
jeg og skal prøve juksetagliatelli, litt lei brokkoli..

og takk for klemmen! min onkel som er bygningsingeniør skal hjelpe oss å VINNE så x fingrene for at d går...

skal på barseltreff i dag, da skal jeg servere, knaskegulerøtter og agurkmed dip, og spekeskinke med kremost inni, evt kanelsnurrer mamma har lage til de som ikke er på slankern :P vi er faktisk 4 stk på lavkarbo og 2 ketolyse

men snuppa har feber da.og har vært mye våken i natt, spydde i går. den ene hjørnetanna opp har brytti gjennom, men tror alle 4 holder på å komme og at d er derfor hun er litt syk

Have a wonderful tuesday

Gammel 13-10-09, 11:16   #185
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Gratulerer med 2.5kg mindre på en uke malleeo

Lykke til med barseltreff! Det hørtes jo koselig ut med flere på lavkarbo!

Og riktig god bedring til lille snuppa

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:56   #186
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Åh, dere er så flinke! Jeg for min del har IKKE vært så flink :P Hatt en litt voldsom utskeielse.. -Igjen. Jeg har tendensen til en skikkelig utskeiing en gang i måneden, rett før uka setter i gang. Det blir jeg virkelig ikke kvitt, altså!! Noen andre som har det likt? Evt noen råd? Spiser fett og lite karber så det holder, men så kommer de dagene rett før mensen da, og da skakkjøres hele greia. Hm. Ser ut som at pms-trollet bare tar helt av

Jaaaja. På'an igjen nå, med lite karber og masse vann og urtete uten søtning. mmmm. Jeg må bare ha te når jeg sitter og gjør skolearbeid.. Sitter med en innleveringsoppgave nå, som jeg bare ikke får til! argh.

jaja. riktig god mandag til dere alle sammen!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 12:02   #187
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

øøøøh. tirsdag... litt trøtt enda, ser jeg!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:03   #188
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

Det er ikke så geit

Wow, malleeo knall bra med 2,5kg på en uke!!!

Egentlig ikke noe spesielt å melde fra denne kanten, har satt på litt vann, skal ha kanelte og håpe på at søthungeren gir seg med det

Gammel 14-10-09, 07:02   #189
lillemor88
Medlem

lillemor88 sin avatar

lillemor88 er på en erverdig vei

god morgen=)

endelig på nett igjenn....
veide meg i dag : 106,6 kg hurraaa... nå går det nedover og det følers kanon!!!!!!

håper alle har det bra...? malleo: så flott at det har løsnet litt igjenn du er kjempe flink

stå på alle sammen... ha en fin dag

lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 10:27   #190
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Heihei. Vært litt treg her inne siste dagene. Men har det bra.. Ikke vært noe videre flink i matveien. I går benyttet vi finværet og gikk i kosgen og laget middag på stormkjøkken. For å gjøre det lettest mulig siden det hele var veldig spontant og på ettermiddag ble spaghetti napoli hemetikk til middag... Men prøver å ha kontroll og ikke ta helt av i løpet av dagen.
Akkurat spist frokost. Egg og bacon. Avsluttet med "dessert", krem med mandler og litt jordbærsyltetøy. Ble aaaalt for mett. Drukket en liter vann også.
Jeg merker at jeg har drukket for lite vann denne uken. Det virker som nedgangen min avhenger veldig av vannmengden. Mend et er jo egentlig gammelt nytt. Må bare oppleve det selv...

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 11:25   #191
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Ikke greit når man skeier ut hele tiden

Jeg går ikke ned et gram om jeg skeier ut en gang hver 14.dag, da hadde jeg stått helt stille.. Så jeg prøver å planlegge ting på forhånd og alltid ha ferdig mat i fryser og kjøleskap, slik at vi bare kan ta en spontan tur og jeg slipper å skeie ut.

Gammel 14-10-09, 12:08   #192
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Det er ikke så geit

har satt på litt vann, skal ha kanelte og håpe på at søthungeren gir seg med det

Geit

Kanelte? Fortell?! Lager du den selv? Åssen te? Jeg er teavhengig

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 14-10-09, 12:11   #193
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ikke greit når man skeier ut hele tiden

Jeg går ikke ned et gram om jeg skeier ut en gang hver 14.dag, da hadde jeg stått helt stille.. Så jeg prøver å planlegge ting på forhånd og alltid ha ferdig mat i fryser og kjøleskap, slik at vi bare kan ta en spontan tur og jeg slipper å skeie ut.

Jeg har det egentlig greit jeg.. fnis.. Og så lenge det fungerer og jeg går jevnt ned så stresser jeg ikke. ER ikke så lenge til 10kg er borte og det er fra sommeren, så det har jo gått fort egentlig.. For at jeg skal klare å kunne leve slik som dette, så må jeg ta slike utskeielser. Lavkarbo blir min hovedmåte å spise på, men jeg må gi meg selv rom for å f.eks spise en is om jeg vil. Bare det ikke blir hver dag.
Skulle jeg stoppe helt opp over lengre tid i forhold til nedgang så får jeg gå i meg selv og tenke litt mer.

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:55   #194
malleleo
Medlem

malleleo sin avatar

Hvor: Stjørdal
malleleo er på en erverdig vei

blir du ikke fristet til å skeie utenda mer da? nårn først er i gang liksom?
tørr ikke å skeie ut jeg såå redd for at jeg skal klare å stoppe

skulle egentlig på trening i mårest, men snupp hadde over 39 i feber, så her er d en rolig dag..

spist alt for mye spekeskinke i dag, så blir vell vanndame i disse dagene da HVA SKAL VI HA TIL MIDDAG? kan ikke alle sammen skrive hva de har til middag den dagen de skriver her?
er så matlei ser dere, at gubben kommer snart hjem og jeg harikke starta på middag en gang for jeg har ikke lyst på noen ting

Gammel 14-10-09, 16:21   #195
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

morn!
jeg sitter og koser meg med en kopp te mens jeg leser pensum. denne gang er temaet mobbing, utrolig interessant og trist lesning..

anyways, malleleo! du spurteo m hva vi skulle ha til middag

jeg skal ha marinerte svinekjøttstrimler (sånn ferdigstrimlet i marinade fra rema) som jeg heller litt fløte over, og raspa blomkål, evt litt løk. og kanskje litt grønt til sinnssykt godt!

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 14-10-09, 18:35   #196
lillemor88
Medlem

lillemor88 sin avatar

lillemor88 er på en erverdig vei

heihei!
da var arbeids dagen over og middagen spist.
idag ble det: stektsvine kjøttbiter, bakon med sqash paprika og brokkoli stekt i fløte med ost over og inn i ovnen til gratinering.. mmm var kjempe godt altså=)

nå er det rett i dusjen og så blir det en meget tidlig kveld på meg tenker jeg.... bare få med meg middag halv 8 hos meg eller no

ha en super kveld.....

lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 18:50   #197
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.

heihei!
da var arbeids dagen over og middagen spist.
idag ble det: stektsvine kjøttbiter, bakon med sqash paprika og brokkoli stekt i fløte med ost over og inn i ovnen til gratinering..

jeg leste svinestekt

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 14-10-09, 20:00   #198
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Tja, det kunne gått verre matmessig i går! Eg snirkla meg gjennom dagen, men enda opp med å ete nokre ting eg ikkje burde, fordi der ikkje heilt var alternativ, og eg ikkje orka å gå svolten i timesvis. Denne plassen vi var på hadde eigen patissier-kokk, og søren heller, dei hadde FANTASTISKE greier, blant anna minicroissantar med mørk sjokolade (eg åt ein), og makronar, creme brulee, sjokoladeganache, bær med pikekyss, og alt i små, lekre porsjonar... Eg åt litt creme brulee og litt bær, men det vart faktisk for søtt! Kanskje like greit? Dei hadde forresten ei vanvittig god villsvingryte til lunsj, med ovnsbakt sikori og tyttebær til, mmm! Så det var ikkje så gale

Vegedag i går ja, hadde gått ned 200 gram sidan sist veke. Lite, men greit. Går i alle fall ikkje oppover.

Har kjøpt meg ny jeans i dag, sikkert eit halvt år sidan sist, sist var nok før eg byrja med lavkarbo. Kjempedigg å komme seg inn i ein storleik mindre enn sist! Hadde egentlig tenkt å vente med å kjøpe kle, men i dag var freistinga for stor. Lei av gamle, slitne jeans!

I dag er det forresten heimelaga kjøtpudding med stua svartrot til middag. Trur ikkje svartrot er så mykje brukt i Norge, men det er veldig mykje brukt her i Belgia. Har funne ein versjon på boks med 4 karbar per 100g, så dei gir eg meg sjølv lov til å ete. Ein kan kjøpe dei ferske også, men det er ganske mykje arbeid med dei, så det blir på boks i dag. Surrar dei med litt smør, salt, pepar og godt med muskat! NAM!!

Sist redigert av Furine : 14-10-09 kl 20:29. Årsak: Endra bør til BÆR ;)
Gammel 14-10-09, 20:16   #199
Lurer*
Medlem

Lurer* sin avatar

middag? Squash tagentalla i carbonarasus, med sjarlottløk og bacon var bare helt nydleig, har dere ikke spist det til middag enda? Lag det i morgen!!!!

Vaskeklut, der er ferdig te. Eple og kanel, smaker nydelig med noen dråper melk

Gammel 14-10-09, 21:20   #200
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Middagen spiser jeg nå... Ble rimelig forsinka da vi kastet oss av sted for å se på vinterdress på europris til Dokka ( og ikke hadde de liten nok heller).
Nå spiser jeg eggerøre av 3 egg med purre i, en halv tomat, en halv paprika, litt agurk og kikerter. Også har jeg laget dobbel porsjon og den blir frokost i morgen når vi skal på tur.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.