Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstartere! Foren eder!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-11-10, 21:09   #176
helene:)
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2008
helene:) er på en erverdig vei

Sv: Novemberstartere! Foren eder!

Hei alle sammen Kan jeg få snike meg inn med dere her inne? Jeg har prøvd ut ketogen kost før, men datt dessverre av lasset den gangen.
Føler meg nå mye mer motivert og selvdisiplinert. Og er klar for å ta opp kampen mot min verste fiende

helene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 21:26   #177
wahaj
Medlem

wahaj sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 36
wahaj er på en erverdig vei

Jeg testet positiv natt til 14.nov, så jeg må nok ut av ketose, selv om jeg egentlig ikke har så lyst

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 21:44   #178
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Nå har jeg vært på ketolyse i to uker, og vanligvis blir jeg så fin i magen når jeg er på dette kostholdet. Men nå har jeg hatt så vondt i magen siden søndag. Blir slapp og får vondt i hodet av det. Og det er tungt å være på jobb. Skjønner ikke hva det kan være, for jeg har aldri reagert sånn før. Snarere tvert i mot.

Har tenkt tanken på at det kan være egg jeg reagerer på, men spiser bare to egg pr dag, og har aldri reagert på det før.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:18   #179
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Tropika er ny på veien

Gratulerer med en spire i magen wahaj! *misunnelig*

Velkommen til oss helene!

Aner ikke hva det kan være jeg, mama67, men håper det går over snart

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:38   #180
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Å gosj, overså den gode nyheten om spire! Gratulerer så mye

Nei, jeg vet heller ikke hva dette kan være, men håper det går fort over, ja

Gammel 16-11-10, 22:56   #181
Mrs.Pork
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
Mrs.Pork er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av wahaj, her.

Jeg testet positiv natt til 14.nov, så jeg må nok ut av ketose, selv om jeg egentlig ikke har så lyst

Gratulerer!!

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Nå har jeg vært på ketolyse i to uker, og vanligvis blir jeg så fin i magen når jeg er på dette kostholdet. Men nå har jeg hatt så vondt i magen siden søndag. Blir slapp og får vondt i hodet av det. Og det er tungt å være på jobb. Skjønner ikke hva det kan være, for jeg har aldri reagert sånn før. Snarere tvert i mot.

Har tenkt tanken på at det kan være egg jeg reagerer på, men spiser bare to egg pr dag, og har aldri reagert på det før.

Jeg var innmari uggen fredag-mandag, tenkte det kunne være jeg som reagerte på enten noe i salaten fredag eller det at jeg drakk Farris. Kan det rett og slett være noe som går her i byen?

Mrs.Pork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lchf Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 23:02   #182
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Det går jo magesjau landet over nå..

Gammel 16-11-10, 23:04   #183
Mrs.Pork
Juniormedlem

Er vel rette tidspunktet for det nå, ja.

Gammel 17-11-10, 13:30   #184
mimo
Nytt Medlem

Hvor: Horten
mimo er på en erverdig vei

08 November 92,2
15 November 88,2
Hei
Jeg startet på ketolyse Mandag 08 November, og er allerede veldig fornøyd. Jeg hadde hørt mye om kuren fra venner og bekjente, og har selv prøvd alle mulige slankemetoder uten hell. Etter 1 uke med ketolyse kuren gikk jeg ned overraskende 4 kg og folk legger allerede merke til det. Jeg er muslim så dette er en ekstra utfordring for meg når det kommer til fettinntak da man helst burde få i seg svinekjøtt og bacon. Jeg prøver å bruke mye olje og fetaost når jeg lager mat for å få litt ekstra fett i maten. Har noen noe å anbefale til en som ikke kan spise svin? Er så ny på dette her at det går i gjensidig mat hver dag som også blir litt kjedelig. Annet enn det er jeg kjempe fornøyd med kuren, men er redd for at vekta skal stoppe og at dette fører til dårlig motivasjon. Har fulgt litt med på forumet her den siste uken og lest litt her og der så jeg ved sånn nogenlunde hva jeg burde forvente

mimo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 13:40   #185
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Heisann.

Ser at det kan være en utfordring når man skal holde seg unna svinekjøtt.
Lam kan ofte være fettholdig og entrecote har mye fett. Må det være halal i tillegg? Jeg kan ikke skryte på meg så god kunnskap om halal-slaktet kjøtt at jeg vet om de fjerner fett fra dette også.

Det er jo genialt at vi skal ha fett kjøtt, for det er som regel fettet som gjør kjøttet så smakfullt og saftig

Feit fisk er jo absolutt ypperlig.

Rømme, ost, avokado, oljer, majones og mer ost

Sikkert noen andre som har enda flere forslag

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 13:47   #186
mimo
Nytt Medlem

Hvor: Horten
mimo er på en erverdig vei

Takk for gode forslag fjasnissen!
Halal eller ikke spiller ingen rolle for meg, så lam var en veldig god ide. Jeg får bare ta noen ekstra lag med Rømme, ost, avokado, oljer, majones og mer ost, så kanskje det går opp i opp

mimo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:45   #187
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Jeg var innmari uggen fredag-mandag, tenkte det kunne være jeg som reagerte på enten noe i salaten fredag eller det at jeg drakk Farris. Kan det rett og slett være noe som går her i byen?

Tror ikke det er noe sånn. Jeg er bare slapp, har vondt i hodet og svimler. Hver gang jeg har spist noe, får jeg skikkelig vondt i magen og må rett på do. Kvier meg for å spise, for det føles bedre når jeg ikke spiser noe. Men mat må jeg jo ha.

Skal det være sånn, så kan jeg ikke fortsette. Orker jo knapt være på jobb.

Gammel 20-11-10, 21:23   #188
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Har dere sovna eller?

Gammel 20-11-10, 22:49   #189
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Er våken jeg! Og heldigvis er formen mye bedre Følte meg mirakuløst bedre på torsdag, og det er bare så deilig. Har fått igjen energien og freser rundt. Har fått trimmet også, så nå er jeg happy

Vektmessig syns jeg det er lite framgang, men jeg lurer på om den vekta mi er helt frisk. Tok en liten test. Veide meg først på badet, da veide jeg 80. 7 kilo. Så veide jeg meg ute i gangen, og da veide jeg 92 kilo. *dåne* Kan jo ikke stole på den da.

Tipper jeg har gått ned en 4-5 kilo på snaut 3 uker, og det er bra. Ser det godt i speilet også, og merker det på klærne

Hvordan går det med dere andre novemberstartere, da?

Gammel 20-11-10, 22:59   #190
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Mistenker at vekten står stille på mandag som er veiedag.. Kanskje jeg må gjøre noen tiltak..

Gammel 21-11-10, 03:39   #191
lille_flode
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
lille_flode er ny på veien

Jeg startet, på nytt nå midt i november. Har hatt gode resultater med ketolyse før og starter nå igjen. Vet ikke om jeg blir å gå over til lavkarbo etterhvert da jeg Har en tendens til å slite med for mye fett.

Har driti meg skikkelig ut både fredag og lørdag og er ute av ketose, men skal ta meg sammen i dag igjen.

Har foregående uke ligget på mellom tretten og tyve karbohydrater pr dag, og ca 1500 kcal . jeg følger med alt fordi jeg Har problemer med å spise i det hele tatt om jeg skal spise tungt hele tiden.

Har dere funnet noe brød som ikke er grovt som papp, eller har konsistens som en fuktig svamp ? Sånne lapper f.eks er noe jeg ikke takler, en bit og jeg brekker meg. Har prøvd ett knekkebrød og følte jeg spiste papp. Jepp da ser dere litt av mine utfordringer på ketolyse eller lavkarbo.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 17:52   #192
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Brødet til Torkels nabo syns jeg er veldig godt, i hvert fall. Det gir mer skikkelig brødfølelse enn det vanlige lavkarbobrødet. Syns det minner om formkake jeg da....
Oppskrift ligger under brød på oppskriftssiden her inne.

Nå har jeg laget oopsiruller for første gang. Det var kjempegodt, og blir et fint alternativ til den sedvanlige salaten til lunsj. Begynte å bli litt lei av salat nå, selv om jeg er flink til å variere innholdet i den.

Gammel 21-11-10, 19:26   #193
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Tropika er ny på veien

Tre små håpefulle i seng og jeg kjenner på sulten. Må få i meg noe mat tenker jeg..

Gammel 21-11-10, 19:55   #194
Mrs.Pork
Juniormedlem

Jeg er også her, titter innom i blant!
Vekta er jeg litt usikker på, synes den svinger veldig. Jeg tror det har noe med mine lymfeødemer i bena å gjøre. Jeg har nå overlatt veiing, måling og kroppsscanning til fysio. Skal oppdatere her etterhvert som jeg selv får vite resultater.

Ellers opprettholder trenden med bedre mage seg, selv om jeg i går ble uggen av et glass farris. Er det flere som har opplevd dette? Er det kullsyren jeg rett og slett reagerer på?

Om en uke vil jeg tro at jeg havner ute av ketose, første søndag i advent er nemlig fast tradisjon med klementiner og tomtegløgg. Jeg kommer ikke til å være superstrikt i adventa, og jula skal få gå som normalt. Det betyr ikke at jeg skal skeie helt ut, jeg kommer til å redusere mengde karbohydrater i forhold til hvordan jeg har levd før. Dette er tross alt en livsstilendring i mine øyne. Og etter nyttår er det tilbake i ketose på fulltid!

Hvilke valg gjør dere mtp advent og jul?

Gammel 21-11-10, 20:22   #195
butterkopp
Juniormedlem

butterkopp er på en erverdig vei

hellu!

Har hatt en lang helg med mye bursdager, og jeg har faktisk klart meg helt uten kake hele helga :stolt:.
Mistenker at jeg muligens har kommet ut av ketose allikevel, tror jeg har fått i meg litt mye karber fra andre kilder i dag, blir spennende å se i kveld.

Jeg har hatt litt stillestand den siste uka, litt skuffa, håper at det er pga mensen.

butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 20:25   #196
butterkopp
Juniormedlem

butterkopp er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av wahaj, her.

Gratulerer!!!

butterkopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:09   #197
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Smile

Opprinnelig lagt inn av Mrs.Pork, her.

Jeg er også her, titter innom i blant!
Vekta er jeg litt usikker på, synes den svinger veldig. Jeg tror det har noe med mine lymfeødemer i bena å gjøre. Jeg har nå overlatt veiing, måling og kroppsscanning til fysio. Skal oppdatere her etterhvert som jeg selv får vite resultater.

Ellers opprettholder trenden med bedre mage seg, selv om jeg i går ble uggen av et glass farris. Er det flere som har opplevd dette? Er det kullsyren jeg rett og slett reagerer på?

Om en uke vil jeg tro at jeg havner ute av ketose, første søndag i advent er nemlig fast tradisjon med klementiner og tomtegløgg. Jeg kommer ikke til å være superstrikt i adventa, og jula skal få gå som normalt. Det betyr ikke at jeg skal skeie helt ut, jeg kommer til å redusere mengde karbohydrater i forhold til hvordan jeg har levd før. Dette er tross alt en livsstilendring i mine øyne. Og etter nyttår er det tilbake i ketose på fulltid!

Hvilke valg gjør dere mtp advent og jul?

Jeg reagerer ikke på kullsyre, men det kan jo hende du gjør det likevel. Prøv å la være å drikke noe med kullsyre noen dager og se om det går over.

Jeg har som mål å være strengt på ketolyse fram til jul. Så skal jeg stort sett spise det jeg har lyst på i jula, men styre unna de verste tingene likevel. Det største offeret blir nok å holde seg unna lefse, som jeg syns er noe som hører til julemat. Men litt går nok bra. Bare jeg holder meg unna alt snop og søtsaker er jeg fornøyd

Det er jo så mye julemat som er ketolysevennlig, at jula er ikke den verste tiden å prøve å holde dietten.

Gammel 22-11-10, 02:22   #198
lille_flode
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
lille_flode er ny på veien

Ok, det brødet skal jeg prøve, takk for tips!

Apropos julemat, hvordan er Det med pinnekjøtt? Sett bort fra alt saltet må vel det kunne kalles ketolysevennlig, eller?

Lagde forresten supergod moussaka i dag. Tør påstå den er bedre enn all annen moussaka jeg fos Har smakt !
Kjenner jeg generelt er utrolig mye flinkere til å variere kosten nå enn ved forrige omgang ketolyse. IAllefall hva angår middag. Sliter med frokost, lunsj og kvelds. Ikke pga brød, men fordi jeg ikke er vant til å spise annen mat enn middag. Hva spiser man liksom?! Håper nytt forsøk på brød ender bedre enn de andre brød og lappene jeg Har testet.

Ellers har jeg ikke kommet igang med fysisk fostring enda, dørstokkmila er skrekkelig lang. Det er noe med at jeg skammer meg over meg selv og synes studio er flaut. Men trening hjemme det skjer bare ikke... jeg som er forhenværende ballettdanser.... så kom barna og mde dem ekstrem svangerskapskvalme og småspising av raske karbohydrater.... tror stopp av fysisk aktivitet og svangerskap er årsakene til at jeg trenger å halveres i dag. Hva er deres grunn ?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 07:36   #199
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
På lavkarbo behøver man ikke tenke tradisjonelt frokost, lunsj og middag… mange som spiser middagsrester til frokost/lunsj.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:04   #200
Mrs.Pork
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Jeg reagerer ikke på kullsyre, men det kan jo hende du gjør det likevel. Prøv å la være å drikke noe med kullsyre noen dager og se om det går over.

Jeg har som mål å være strengt på ketolyse fram til jul. Så skal jeg stort sett spise det jeg har lyst på i jula, men styre unna de verste tingene likevel. Det største offeret blir nok å holde seg unna lefse, som jeg syns er noe som hører til julemat. Men litt går nok bra. Bare jeg holder meg unna alt snop og søtsaker er jeg fornøyd

Det er jo så mye julemat som er ketolysevennlig, at jula er ikke den verste tiden å prøve å holde dietten.

Jeg har drukket farris to ganger etter at jeg startet opp, da har jeg blitt skikkelig uggen begge gangene. Ellers er magen bedre enn hva den har vært på leeeeeenge!

Jeg tenker ikke å skeie helt ut i adventen, jeg trives med lavkarbo. Likevel er det noen ting jeg kommer til å savne _veldig_ (jeg er juloman!) hvis jeg skal fortsette å være i ketose: klementiner, tomtegløgg, erterbrød og lefse til rakfisk, brunost og sirup til lutefisk (her snakker vi bare ett måltid i hele adventen). Jeg tenker at jeg må ha litt rom til dette i helgene framover. I ukedagene fortsetter jeg, og kommer vel kanskje ned i ketose halve uka da. Og det er bedre enn ingenting vil jeg tro. Jeg skal uansett ta dette opp med fysioterapeuten min i dag (som også følger meg opp på dette).

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Ok, det brødet skal jeg prøve, takk for tips!

Apropos julemat, hvordan er Det med pinnekjøtt? Sett bort fra alt saltet må vel det kunne kalles ketolysevennlig, eller?

Lagde forresten supergod moussaka i dag. Tør påstå den er bedre enn all annen moussaka jeg fos Har smakt !
Kjenner jeg generelt er utrolig mye flinkere til å variere kosten nå enn ved forrige omgang ketolyse. IAllefall hva angår middag. Sliter med frokost, lunsj og kvelds. Ikke pga brød, men fordi jeg ikke er vant til å spise annen mat enn middag. Hva spiser man liksom?! Håper nytt forsøk på brød ender bedre enn de andre brød og lappene jeg Har testet.

Ellers har jeg ikke kommet igang med fysisk fostring enda, dørstokkmila er skrekkelig lang. Det er noe med at jeg skammer meg over meg selv og synes studio er flaut. Men trening hjemme det skjer bare ikke... jeg som er forhenværende ballettdanser.... så kom barna og mde dem ekstrem svangerskapskvalme og småspising av raske karbohydrater.... tror stopp av fysisk aktivitet og svangerskap er årsakene til at jeg trenger å halveres i dag. Hva er deres grunn ?

Vil tro at pinnekjøtt er ketolysevennelig, ja?! Det er jo rent (men saltet) kjøtt. Verre er det med kålrabistappen og herr potet.

Min grunn til overvekt er vel inaktivitet grunnet skader og sykdommer, kombinert med helt feil mat (visste ikke bedre, med unntak av godterier og brus som gjerne ble 2-3 ganger i uka i stedet for 1..). Jeg har alltid elsket å trene, jeg synes faktisk det er GØY, men sykdom og feilslått ryggoperasjon satte effektivt stopper på den aktive jenta jeg en gang var, trente aktivt 5-7 dager i uka. På treningsstudio opplevde jeg så ofte å ikke kunne få delta på de tingene jeg ville ("du må ikke gjøre sånn og sånn med ryggen din, du får ikke gjøre det, du kan ikke delta på dette), i tillegg til sterke smerter. Så kom det et par sykdommer snikende, og nå har jeg vært rammet av ME i to år. Jeg har bare ikke overskudd til å være aktiv i det hele tatt innimellom.
Nå er jeg hos fysio to ganger i uka, har slyngetrening og nå på mandager trener jeg litt utenom også. Og så svømmer jeg en gang i uken (har egentlig lyst til to, men er redd jeg kommer til å overdrive og bli kjempedårlig igjen).

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
På lavkarbo behøver man ikke tenke tradisjonelt frokost, lunsj og middag… mange som spiser middagsrester til frokost/lunsj.

Jeg er utrolig glad for å slippe alle de "påtvungne" måltidene, jeg har alltid vært dårlig til å "spise ofte nok"! 1-2 måltider pr dag er meg det.. Og middagsrester eller annet "stort" måltid (feks omelett) passer meg perfekt!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helsestanden, foren eder og kommuniser! Cherry Generell diskusjon 2 28-10-10 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.