Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Maiskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-05-11, 12:40   #176
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Maiskravletråden 30+

Gratulerer med dagen!!!

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:02   #177
Mamseen
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Mamseen er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hihihi, jeg har lagd meg bursdagsostekake Gleder meg til å spise den! Bare synd jeg ikke har noen å dele den med i dag. Oh, well. More for me

Gratulerer med dagen!!!

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:11   #178
Mamseen
Medlem

Aha- ostekake kan jeg jo lage.
Da blir det det 17.mai

Gammel 13-05-11, 13:18   #179
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

åh, tusen takk alle!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:44   #180
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Hurra for vaskeklut! Kos deg med ostekaka. Hadde jeg bodd i Trondheim hadde jeg invitert meg selv på den. Fikk SKIKKELIG lyst på

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:48   #181
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hurra for vaskeklut! Kos deg med ostekaka. Hadde jeg bodd i Trondheim hadde jeg invitert meg selv på den. Fikk SKIKKELIG lyst på

Tuusen takk! Du hadde så klart vært velkommen!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:53   #182
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Tuusen takk! Du hadde så klart vært velkommen!

Lurer på hva det koster å fly t/r i dag Gidder ikke lage kake Meeeeen har såååå lyst på. Håper du får en nydelig bursdag! Neste gang må du si fra på forumet så vi rekker og komme oss til Trondheim

Gammel 13-05-11, 14:07   #183
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Lurer på hva det koster å fly t/r i dag

Sikkert mindre enn dei flybillettane som nokre svinepelsar kjøpte for mitt Visakort!

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:08   #184
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Sikkert mindre enn dei flybillettane som nokre svinepelsar kjøpte for mitt Visakort!

Whaaaaat?? Så fælt! Fikk du igjen pengane for det?

Gammel 13-05-11, 14:29   #185
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Eg kjem nok til å få dei igjen etter kvart, eg håpar i alle fall det, men dei må ut av kontoen før dei kan inn igjen. Eg er i alle fall glad for at eg plar ha litt kontantar liggande "for påkommande tilfelle", for no er det det eg har fram til eg får meg nytt kort uti neste veke ein gong - kontoen er ikkje heilt tømt, men bankkortet er naturlegvis sperra. Blir nok ingen laurdags-shopping i morgon da, godt at eg kjøpte gåve til helgas konfirmant i går!

Gammel 13-05-11, 14:35   #186
Mamseen
Medlem

Zillah- har du mista kortet el noe annet? Trasig da.

Gammel 13-05-11, 15:01   #187
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Neida, det fysiske kortet er trygt forvart i lommeboka mi. Det er snappa opp på anna vis

Gammel 13-05-11, 18:44   #188
Mamseen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Neida, det fysiske kortet er trygt forvart i lommeboka mi. Det er snappa opp på anna vis

skjønner du er sinna. Har det blitt tappa mye eller?

Gammel 13-05-11, 19:12   #189
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

To transaksjonar på litt over fire tusen til saman. Ikkje veldig hyggeleg.

I dag har eg hatt litt vondt i halsen. Håpar det går over i lynfart - skal som sagt i konfirmasjon på søndagen - dei to eldste ungane har/har hatt det og er berre tildels bra enda. Så eg kikka etter halspastillar, og fann tak i ei eske med CuraMed eg hadde i skapet. Råmjølk er bra... Ekstra sterke råmjølkstablettar med blåbær. Men dei har tatt seg litt stor kreativ fridom i deklarasjonen, syns eg. Framsida er tydeleg merka med SUKKERFRITT -- og innhaldet i små skrift på baksida listar opp fruktose ? Sidan når er fruktose ikkje eit sukker, liksom? Eg tok no ein tablett likevel, eg. Den veg vel ikkje mange gram.

Gammel 13-05-11, 19:26   #190
Mamseen
Medlem

Zillah- håper det hjelper på halsen din

Gammel 13-05-11, 19:28   #191
Kiro
Medlem

Kiro sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 34
Kiro er ny på veien

I dag tok jeg på meg russeboksen fra i fjor, som så vidt passet på den tiden. Og hva skjer, jo, den er så stor at den siger ned på knærne. Jeg begynte nesten å grine der jeg sto, og ikke bare fordi den var blitt for stor, men fordi jeg ikke forstår hvordan jeg lot meg selv bli sånn, og ikke inså det. Jeg sier selv at jeg ikke ser forandringen, men når jeg nå har på meg russeboksen, og ser på russekortene, så er det ikke den samme personen som jeg ser i speilet hver dag. Så nå sitter jeg her, både trist og lykkelig, og skulle ønske det var i år jeg var russ. Kanskje jeg hadde gjort litt mer ut av det.

Sist redigert av Kiro : 13-05-11 kl 19:34.
Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:22   #192
MarTar
Medlem

MarTar sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 45
MarTar er ny på veien

Oi, oi, oi... Litt skummelt, av og til er jeg virkelig i villrede i forhold til standhaftigheten min.... Nå som jeg tror jeg ENDELIG har skjønt hva som må til for nedgang, så fyker jeg på en schmell med cashewnøtter med krydder (vips var den posen borte), og sushi til middag. Og det hadde for så vidt vært greit om det bare var for denne kvelden her, men jeg drar til Roma i morgen tidlig med to gode venninner, og jøje meg, DER vil det være fristelser, der!!! Jeg gleder meg kjempemye til å dra, aldri vært der før, men føler bittelitt på dette med maten likevel. Og siden jeg da tydeligvis gikk på en liten smell i dag, så har jeg nok litt den mentaliteten at "Ja, ja. Der røyk den, så da kan jeg like gjerne kjøre på i helga også."

Kanskje utfordringen min til meg blir å ikke la meg vippe av pinnen?...

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 00:02   #193
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MarTar, her.

Oi, oi, oi... Litt skummelt, av og til er jeg virkelig i villrede i forhold til standhaftigheten min.... Nå som jeg tror jeg ENDELIG har skjønt hva som må til for nedgang, så fyker jeg på en schmell med cashewnøtter med krydder (vips var den posen borte), og sushi til middag. Og det hadde for så vidt vært greit om det bare var for denne kvelden her, men jeg drar til Roma i morgen tidlig med to gode venninner, og jøje meg, DER vil det være fristelser, der!!! Jeg gleder meg kjempemye til å dra, aldri vært der før, men føler bittelitt på dette med maten likevel. Og siden jeg da tydeligvis gikk på en liten smell i dag, så har jeg nok litt den mentaliteten at "Ja, ja. Der røyk den, så da kan jeg like gjerne kjøre på i helga også."

Kanskje utfordringen min til meg blir å ikke la meg vippe av pinnen?...

Jeg skal til Roma på søndag Gleder meg masse. I Italia kjøper jeg oster og skinker på supermarkedene og har pikniker på fine steder. De har så sykt mye gode smånibbles. Jeg har tenkt å spise is et par ganger i ferien. Men skal prøve å holde meg til den vanlige maten Kos deg masse!

Gammel 15-05-11, 16:51   #194
Elbe
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Elbe er på en erverdig vei

Gleder/gruer meg til 17.mai. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal skeie ut med iskrem eller ei... Har ikke hatt en eneste sprekk siden mars, og er redd for at jeg ikke skal nøye meg med litt...

Elbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:34   #195
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Hvor: Haugesund - innflytta..
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Elbe, her.

Gleder/gruer meg til 17.mai. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg skal skeie ut med iskrem eller ei... Har ikke hatt en eneste sprekk siden mars, og er redd for at jeg ikke skal nøye meg med litt...

da synes jeg du har vært kjempeflink...kanskje du rett og slett skulle unne deg en med gooood samvittighet?

ønsker deg en fortreffelig feiring uansett!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:17   #196
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Hvor: Slattum
Edla er ny på veien

Jeg har kjøpt meg en elispemaskin idag og jeg er stormende forelsket!

Etter 30 minutter i ganske godt tempo er jeg helt gjennomvåt av svette og litt skakig i beinen! GOOOD følelse!

Dessuten virker det som om vekten har løsnet igjen og jeg lagde meg en supergod lavkarbo middag idag!

Hele helgen har for så vidt væer koselig. Hytten med familien og svigers og bare koset oss! Livet skal nytes!

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:37   #197
Elbe
Juniormedlem

Elipsemaskin?

Gammel 15-05-11, 20:43   #198
Elbe
Juniormedlem

Madamode, jeg skal vurdere is. Har kjøpt ny kjole til 17.mai, så den vil nok være en god påminnelse på at det er lurest å holde seg unna. Første plagget jeg har hatt i str 46/48 på årevis.

Gammel 15-05-11, 20:56   #199
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Hvor: Haugesund - innflytta..
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Elbe, her.

Madamode, jeg skal vurdere is. Har kjøpt ny kjole til 17.mai, så den vil nok være en god påminnelse på at det er lurest å holde seg unna. Første plagget jeg har hatt i str 46/48 på årevis.

flinka!! - men du vet det er lov å kose seg inni mellom også!

her blir det etter oppskrift her inne - og den skal jeg nyyyyte!!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 21:09   #200
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Eg har vore i konfirmasjon i dag og aner ikkje kva eg har fått i meg av sukker og stivelse... Sosekjøt - skrapa av så mykje som mogleg av sausen. Tok ein liten potet men trur eg lot alt ligge, utan eigentleg å tenke over at eg ikkje smakte. Eg burde nok ha smakt sidan eg forsynte meg, men det rant berre vekk for meg. Åt ein bit av ei gulrot og smakte på litt erterstuing. Kan vel ikkje ha vore så rashakkande gale, når det kjem til kakene vert eg meir usikker. Åt ingen kaker, men det var også skogsbærblanding der, og krem. Lassa på med bær da, litt i overkant av kva eg burde trur eg, og dei var iallfall ikkje sukra, lol. Veldig sure, hehe, skulle hatt ein boks sukrin i veska. Om det no var sukker i kremen (sanneleg ikkje godt å vite, han smakte ikkje overvettes søtt) så kan vel ikkje det ha vore allverdens? Håper eg! Dagen var fole kjekk uansett. Eg har ein knakande flott nevø, og eg fikk sjå att andre nevøar eg ikkje har sett på årevis, det var så fint

Og så mange som sa eg såg bra ut! Det var hyggeleg. "Du må no ha gått ned mange kilo" og "for ein fin topp, den var så bra til deg" og når eg sukkar til svigerinna at eg håper å bli like slank som søstera mi så seier ho at det er eg no vel nesten alt (ånei, det er nok langt unna det, men den fine toppen hjelp nok til med å lure auga, hehehe, ved første blikk med den toppen altså!! ).

No skal eg finne meg nok ein halspastill med halvskumle søtstoff i, og legge meg, natta !!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maiskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 97 02-06-10 10:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.