Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-13, 10:08   #2051
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg gjør litt forskjellig. Om garnet er av ren ull tover jeg endene sammen som i lenka til Smgj, er det noe syntetisk i, eller er garnet av bomull eller annet materiale som ikke lar seg tove, har jeg en annen metode (gitt det er glattstrikk, kan også brukes ved skifte til annen farge, forsåvidt). Jeg husker ikke hvor jeg har teknikken fra, men jeg kan prøve å forklare: Jeg strikker en maske av det nye garnet, så tar jeg pinnen i neste maske, tar endentråden fra det forrige nøstet og legger over pinnen som et slags kast, og så strikker jeg en vanlig maske, og passer på at den kommer inn under endetråden. Så strikker jeg en vanlig maske, igjen, og en med endetråden og så videre i en ti-femten masker til.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 10:23   #2052
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg gjør litt forskjellig. Om garnet er av ren ull tover jeg endene sammen som i lenka til Smgj, er det noe syntetisk i, eller er garnet av bomull eller annet materiale som ikke lar seg tove, har jeg en annen metode (gitt det er glattstrikk, kan også brukes ved skifte til annen farge, forsåvidt). Jeg husker ikke hvor jeg har teknikken fra, men jeg kan prøve å forklare: Jeg strikker en maske av det nye garnet, så tar jeg pinnen i neste maske, tar endentråden fra det forrige nøstet og legger over pinnen som et slags kast, og så strikker jeg en vanlig maske, og passer på at den kommer inn under endetråden. Så strikker jeg en vanlig maske, igjen, og en med endetråden og så videre i en ti-femten masker til.

Jeg skrev det ikke, altså - men det jeg MENTE å skrive var at jeg brukte overlappende join fra den lenka på glatt garn. Ikke spyttspleis.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 11:18   #2053
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg skrev det ikke, altså - men det jeg MENTE å skrive var at jeg brukte overlappende join fra den lenka på glatt garn. Ikke spyttspleis.

Ah! Men "spytt(æsj)spleis" er jo faktisk genialt, synes jeg. Så fremt man får dratt av nok garn til at det ikke blir klumpete. (Og jeg bruker vann, ikke spytt. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 13:06   #2054
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Tenker jeg prøver tovemetoden først, den virket jo veldig enkel. Strikker med Lima-garnet nå og det er vel 100% ull mener jeg

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 14:14   #2055
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Tenker jeg prøver tovemetoden først, den virket jo veldig enkel. Strikker med Lima-garnet nå og det er vel 100% ull mener jeg

Spyttspleis kan være vanskelig å få til på superwashgarn da det er behandlet for å IKKE tove. Men i ren, ubehandlet ull er den kjempefin.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 08:41   #2056
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LutherSessoms, her.

Se alles svar Jeg er så spent, jeg liker også å gjøre håndarbeid, men vevd ut gode resultater. Hvem kan hjelpe meg å løse nettstedet?

Hm? Hva snakker du om nå? Har du glemt en lenke kanskje?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 09:07   #2057
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hm? Hva snakker du om nå? Har du glemt en lenke kanskje?

Ser ut som spam....

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 11:01   #2058
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ser ut som spam....

Var nok en heller slett jobb fra google oversetter der ja.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 17:16   #2059
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Noen som har litt peiling på strikketeknikker som kan hjelpe meg? Er over middels frustrert nå...

Jeg prøver å strikke disse; http://northernpurlygirl.blogspot.no...ping-time.html

...Og jeg får ikke til stripene! De blir ujevne og/eller stygge i skjøtet, samme hvilken metode jeg prøver å få de rette på. Teknikkene jeg har funnet via Google eller på YouTube, ser ut til å fungere på glattstrikk, men når annenhver rad er rett og vrang, blir det enten en 'flekk' med feil farge i sømmen, eller et hakk i stripa.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 19:36   #2060
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Noen som har litt peiling på strikketeknikker som kan hjelpe meg? Er over middels frustrert nå...

Jeg prøver å strikke disse; http://northernpurlygirl.blogspot.no...ping-time.html

...Og jeg får ikke til stripene! De blir ujevne og/eller stygge i skjøtet, samme hvilken metode jeg prøver å få de rette på. Teknikkene jeg har funnet via Google eller på YouTube, ser ut til å fungere på glattstrikk, men når annenhver rad er rett og vrang, blir det enten en 'flekk' med feil farge i sømmen, eller et hakk i stripa.

Jeg vet, ikke... men om du ikke får svar fra noen her så prøv på uformelt.net Der er det mange erfarne strikkdamer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 21:16   #2061
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg vet, ikke... men om du ikke får svar fra noen her så prøv på uformelt.net Der er det mange erfarne strikkdamer.

Takk for tips!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 01:03   #2062
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Noen som har litt peiling på strikketeknikker som kan hjelpe meg? Er over middels frustrert nå...

Jeg prøver å strikke disse; http://northernpurlygirl.blogspot.no...ping-time.html

...Og jeg får ikke til stripene! De blir ujevne og/eller stygge i skjøtet, samme hvilken metode jeg prøver å få de rette på. Teknikkene jeg har funnet via Google eller på YouTube, ser ut til å fungere på glattstrikk, men når annenhver rad er rett og vrang, blir det enten en 'flekk' med feil farge i sømmen, eller et hakk i stripa.

Men dette mønsteret er vel rillestrikk? Altså strikkes alle pinner rett, og da er det helt enkelt og få jevnt og fint fargebytte.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 10:00   #2063
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Men dette mønsteret er vel rillestrikk? Altså strikkes alle pinner rett, og da er det helt enkelt og få jevnt og fint fargebytte.

Jeg strikker med 5 pinner, altså rundstrikk, og da blir det spiraleffekt. Hun som har lagt ut mønsteret har bare strikket det på to, og sydd det sammen. DA blir det jo rett!

De tipsene jeg fant på nettet for å få stripene rette (de kaller det 'jogless stripes') innebærer enten å løfte opp en maske i skjøtet og strikke den med første sting i andre runde av ny farge (da ble det et synlig sting i 'feil farge'), eller å ikke strikke en maske på et spesifikt sted (husker ikke akkurat hvor i farta), men bare la den gli over, men jeg fikk en viss spiraleffekt likevel.

Jeg er fryktelig utålmodig, så jeg bestemte meg for å strikke første og siste sting i hver runde i hovedfargen (brunt), slik at det blir en kontinuerlig stripe der fra bunn til topp, og spiraleffekten mer eller mindre usynlig. Har planer om å strikke flere par i flere farger, så er fortsatt veeeeeldig interessert i å finne ut om det er noen metode å få det pent på uten den juksestripa!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 17:07   #2064
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Har strikket flere strikkerier i det siste. Kan anbefale SandnesGarn Catena på det varmeste. Brukte det til halsen, og det er.så.mykt. Skal lage en lue av det resterende garnet nå. Det er dyrt, men verdt det.

Når det gjelder Marius, tror jeg at jeg skal ligge unna deeet mønsteret en stund fremover.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 21:14   #2065
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

FOR noen skills, Ziltoidia! Flink!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 08:43   #2066
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Mange takk!! ^^,

Siden jeg postet det der har jeg strikket enda en sånn hals, og en matchende lue. Hurra for store pinner!

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 09:09   #2067
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg strikker meg en ny marius med rundbole! Sist jeg strikket den, ble den alt for stor i bolen og over ermene, men var akkurat passe over skuldrene. Jeg strikket den i M. Nå strikker jeg den med både tynnere pinner og garn, men i samme størrelse. Men jeg er litt redd for at den da vil bli for trang over skuldrene, da jeg er litt sånn uproporsjonalt bred over skuldrene ift. resten av kroppen.
I oppskrifta skal jeg strikke sju pinner på bærestykket etter at ermene er satt inn på pinnene før jeg begynner på diagrammet. Det jeg liksom lurer på er om jeg da kan øke jevnt til en størrelse større (+24 masker over totalt 360), eller vil det komme til å se veeeldig rart ut? (Når jeg skriver nå, så høres det jo faktisk ikke så dumt ut. Og i tilfelle noen foreslår det: Jeg bytter uansett til en pinne 0,5 mm tykkere når jeg strikker diagram, fordi jeg strammer en del mer da).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 09:13   #2068
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Og Ziltoida: Superfine greier!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 13:53   #2069
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg strikker meg en ny marius med rundbole! Sist jeg strikket den, ble den alt for stor i bolen og over ermene, men var akkurat passe over skuldrene. Jeg strikket den i M. Nå strikker jeg den med både tynnere pinner og garn, men i samme størrelse. Men jeg er litt redd for at den da vil bli for trang over skuldrene, da jeg er litt sånn uproporsjonalt bred over skuldrene ift. resten av kroppen.
I oppskrifta skal jeg strikke sju pinner på bærestykket etter at ermene er satt inn på pinnene før jeg begynner på diagrammet. Det jeg liksom lurer på er om jeg da kan øke jevnt til en størrelse større (+24 masker over totalt 360), eller vil det komme til å se veeeldig rart ut? (Når jeg skriver nå, så høres det jo faktisk ikke så dumt ut. Og i tilfelle noen foreslår det: Jeg bytter uansett til en pinne 0,5 mm tykkere når jeg strikker diagram, fordi jeg strammer en del mer da).

Jeg holder på med en marius genser med rundbole nå, og har motsatt problem - har veldig smale skuldre. Ikke noe problem å strikke en del av genseren i en størrelse for så å strikke resten i en størrelse større eller mindre..
Har prøvd det tidligere og genseren ble helt perfekt

Litt mer tidkrevende med mariusmønster, men gleder meg til å bli ferdig slik at jeg kan bruke den litt før den blir for stor (lever i håpet)

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 14:05   #2070
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg holder på med en marius genser med rundbole nå, og har motsatt problem - har veldig smale skuldre. Ikke noe problem å strikke en del av genseren i en størrelse for så å strikke resten i en størrelse større eller mindre..
Har prøvd det tidligere og genseren ble helt perfekt

Litt mer tidkrevende med mariusmønster, men gleder meg til å bli ferdig slik at jeg kan bruke den litt før den blir for stor (lever i håpet)

Supert! Har bare strikket én marius i voksenstørrelse før, så ble litt usikker der et øyeblikk. Ellers mikser og trikser jeg en del med størrelser, ettersom jeg har ganske tynne, men lange armer, brede skuldre, kort torso etc. Men når man har en marius e.l. så må man jo også forholde seg til at diagrammet skal gå opp, så da blir dette den enkleste måten.
Takk for svar!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 11:36   #2071
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Juhu, jeg har startet strikkeblogg. Den er ikke en gang oppdatert. Ølvotten, tennbrikkettrekket og 2x (snart 3) par grytelapper jeg har lagd har fortsatt ikke latt seg fotografere.

http://faffy.webuda.com/yarn/

Det litt tragiske er at alt der så langt er strikket i Marius. Synes det er gøy å eksperimentere med fargene, og føler jeg må rettferdiggjøre kjøp av boka.

Ting jeg har lagd siden sist som det finnes bilder av:

Vinkartongtrekket ble så løst at det må raknes opp. Ser for meg at det kan bli en lekker pute da.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:38   #2072
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Juhu, jeg har startet strikkeblogg. Den er ikke en gang oppdatert. Ølvotten, tennbrikkettrekket og 2x (snart 3) par grytelapper jeg har lagd har fortsatt ikke latt seg fotografere.

http://faffy.webuda.com/yarn/

Det litt tragiske er at alt der så langt er strikket i Marius. Synes det er gøy å eksperimentere med fargene, og føler jeg må rettferdiggjøre kjøp av boka.

Ting jeg har lagd siden sist som det finnes bilder av:

Vinkartongtrekket ble så løst at det må raknes opp. Ser for meg at det kan bli en lekker pute da.

Så mye fint!

Holder på med mariusgenser i ROSA jeg faktisk Utrolig gøy å eksprimentere med farger og mønster!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 12:39   #2073
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Flotte grier! Har også strikka haugevis av mariusting, det var nesten så jeg kunne diagrammet i søvne til slutt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:01   #2074
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Så mye fint!

Holder på med mariusgenser i ROSA jeg faktisk Utrolig gøy å eksprimentere med farger og mønster!

Takk!

Så gøy! Gjerne knips et bilde av den. Det er så gøy å se Marius i ymse fargekombinasjoner.
Her er gryteklutene jeg jobber med. Fargene er egentlig enda mer knæsj, men jeg tror det var noe gørr på linsa.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Flotte grier! Har også strikka haugevis av mariusting, det var nesten så jeg kunne diagrammet i søvne til slutt.

Takker!

Haha, ja. Er ikke rent sjeldent jeg hører "Jøss, klarer du å strikke uten diagram du?" - "veeeel... nå har jeg strikket dette mønsteret noen ganger for mye"

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 09-10-13, 13:03   #2075
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har ikke strikket et eneste Mariusplagg Flotte ting, Ziltoidia!

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no