Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 20:48   #2051
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Etter en uplanlagt høneblund på sofaen våknet jeg ulvesulten! Nå står røren og sveller litt før det lages mine kjære lapper. Jeg har ikke bacon, men jordbær. Og gjett om dette skal gofles og slumses med

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 21:03   #2052
Dollsine
Gjest

Godt å se at dere også endelig er våkne! Går da ikke an å sova bort sumardagen?! Her har dagen gått med til noe av det jeg er best på, nemlig å få tia til å gå uten å gjøre noe.... Har begynt malejobben da, køpte lys antikk. Blir spennende å se om det blir lyst nok for meg. Det er ikke alderen nei, som gjør behovet for lys større

Dro fram rockeringen i dag, tok en runde på 10 min; var stolt da jeg ettersom den bare datt ned 3 ganger. Det hender seg det meste av trimmen kommer av alle gangene jeg må ned og hente den....

Nå har jeg tatt meg en lysholmer lite, litt ostekjeks og baconcrisp. Deilig! Gubben spiser sjokolade og jeg har veeeeeldig lyst på jeg og. Men - ikke noe sånt på meg i kveld!

Tror dessverre ikke det er noe feil med vekta mi Prutti; det er heller kroppen som ikke er helt i vater. Jeg tror jeg er en av de som må ned på kcal og prot. Jeg så en tråd hvor besøk hos Sofie Hexeberg er tema; og hvor to hadde fått tips om spise mindre fett da kroppen hadde nok med å forbrenne det de spiste og derfor ikke fikk tatt noe av kroppens fett. Det kan være det samme som jeg sier men med andre ord? Dagens inntak er fint 168 g fett, 18 g kh og 75 g prot. Det ble for mye kh pga den ølboksen, men den var suverent god etter malinga

Hva slags øl drikker dere forresten? Jeg er egentlig rødvinelsker på min hals, og har så smått smakt på hvitvin i sommer. Øl drikker jeg bare på sommers tid. Og det er jo sommer nå

Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 21:17   #2053
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Da var jeg framme i Hellas. Hotellet er bra, har en helt fantastisk utsikt over havet fra terassen utenfor, og en koselig liten landsby i 5 minutters gåavstand. Det er så varmt at vi har satt oss inne i aircondition, hehhe, sånn er det med vestlendinger på tur, tar litt tid å bli aklimatisert kan du si.

Maten i dag har gått ok, på flyet var det ingenting nesten jeg kunne spise, kun litt eggerøre med smør, så jeg var kjempesulten til middag. Men grillet kjøtt, gresk salat og tzaziki er bare namnam altså, så de blir nok maten de fleste dagene her nede.

MariaB: Velkommen hjem fra ferie, kjekt å høre at du har kost deg!

Pruttilutten: Godt å høre du er i gang igjen med maten, vennen. Og så må du kose deg på fisketur

RikkemOr: Reiser du ut alt i morgen Tida går jammen fort. Håper du har frisknet til igjen i løpet av dagen God bedring-

Dollsine: Jeg forstår heller ikke det med den vekta altså, det høres jo ut som du gjør alt riktig. Forstår godt at du blir frustrert, håper virkelig det løsner snart for deg og at det hjelper å ha fri og være hjemme

Fikk som dere ser tak i en nettverkskabel her, så jeg kommer nok til å stikke innom og hilse på dere hver dag, men må krangle litt med sønnen min om den kabelen...... Godt å ha dere med meg på tur skjønnaser

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 21:25   #2054
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Åååh, godt å høre du har kommet fram og at alt er bra!
Kos deg masse nå! Det har du fortjent

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 21:42   #2055
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Åååh, godt å høre du har kommet fram og at alt er bra!
Kos deg masse nå! Det har du fortjent

Tusen takk

Må forresten skrive under på det Budeia995 skrev om Stevia - helt genialt. Jeg har kjøpt inn store mengder på nettet - både på altshop.no og på iherb.com. De på iherb var dråper m vanilje og nøttesmak mmmmm. Kommer definitivt til å bli mitt hovedsøtningsmiddel framover

Nå sitter jeg med en kopp grønn te med cocosa og litt nøtter til kvelds. Må få litt fettpåfyll Har lovt meg selv en is hver dag her nede, men det ble ingen i dag, var altfor mett etter middag. Men i morgen... gleder meg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:11   #2056
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Her gikk lappene ned på høykant. Ikke noe søtsug etter høneblunden, heldigvis! Drukket mye vann i dag. Har småangst i kroppen pga. mangel på kontroll med vekten, gruer meg noe helt sykt til 1. august. Det blir... grøss. Hvis jeg er mer enn 95 kg da, så gir jeg opp og går opp til 124,8 igjen. Jeg lover!

Gammel 18-07-11, 22:46   #2057
Dollsine
Gjest

Hvis jeg er mer enn 95 kg da, så gir jeg opp og går opp til 124,8 igjen. Jeg lover!

Nei tenk du! Det gjør du IKKE!!!! JEG LOVER!

Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:47   #2058
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Her gikk lappene ned på høykant. Ikke noe søtsug etter høneblunden, heldigvis! Drukket mye vann i dag. Har småangst i kroppen pga. mangel på kontroll med vekten, gruer meg noe helt sykt til 1. august. Det blir... grøss. Hvis jeg er mer enn 95 kg da, så gir jeg opp og går opp til 124,8 igjen. Jeg lover!

Neida, du gir ikke opp, Prutten.
Når du kommer i vante gjenger igjen og får kontroll på inntak av mat og alkohol, så går det seg til.....
Jeg har iallefall kommet til at vin og denslags er den store skurken for meg.
Jeg skal jo holde meg stabil, ikke gå opp... Hersens dritt dette her !
Men vi gir ikke opp, Prutten !!

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:55   #2059
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Nei, dere har rett, bare frykten som snakker.
Vi kan ikke gi opp. Det er jo helsen vår det handler om.
Ingen mer alkohol nå.

Gammel 19-07-11, 00:25   #2060
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Goood kveld/natt =)
Nå har jeg nesten detti helt av her merker jeg... Suser rundt meg selv og prøver å pakke, men det er like vanskelig hver eneste gang det der....
Hadde besøk av et par stykker her som blei altfor seint, så da har jeg liksom ikke fått gjort rutina mi og da blir jo alt feil.. Men nå er jeg nesten ferdigpakka da... Så er det vel bare å komme seg i seng... Eller, mulig jeg sover på sofaen inatt for å være sikker på at jeg våkner... Har sååå noia for å forsove meg, og hvertfall når det er en som ska sitte på i tillegg!
Men godt å høre at du er trygt på plass og at det var nett å oppdrive Bente!=) Håper dere stoooorkoser dere der nede i varmen og ikke bare gjemmer dere inne med aircondition Hellas er fantastisk! Og jaaa, gresk salat og tzatziki Hmmm, kanskje jeg må nettshoppe meg Stevia når jeg kommer hjem igjen da... Er jo verdt å prøve hvertfall=)

Og klaaart du ikke ska gi opp Prutti'n!=) Når jeg fortsatt holder på med null resultater, da skal jammen ikke du gi deg heller... Dette kan du og jeg heier sååå masse på deg! Og jeg kan se for meg pruttilapper med jordbær var fantaaastisk! Selv kosa jeg meg med bringebær og fløte kjørt til smoothie... NAMME! Har laga osteknekkis til frokosten imorgen og, så da er vel hvertfall det i boks..=)

Dollsine: Jeg drikker i grunn bare Carlsberg jeg.. Det er verdens beste øl spør du meg og jeg eeelsker den... MEN, nå i det siste blir det jo med vin da... Er nok noe av det kjipeste med kostholdet for min del faktisk... Jeg savner utepilsen og vin er ikke det samme for ei som er så glad i iskald øl som det jeg er... Men, men hva gjør man ikke for helsa

Neeei, nå må jeg skjerpe meg og slutte å dra ut tia... må opp kvart over 5 elno, så er bare å komme seg i seng.... Blæææææ... Håper alle har en finfin natt og sover godt=) Stooooor nattaklem fra meg

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:54   #2061
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk, snuppa miii
Legg deg nå, du trenger den søvnen du kan få. God tur ut på jobb, dette går så raskt så Og når du kommer hjem igjen starter et nytt kapittel for deg
Natta vennen

Gammel 19-07-11, 10:14   #2062
bente1
Seniormedlem

Godmorgen skjønne venner!

Nå er frokosten inntatt, egg og bacon. Må innrømme at det var en del ting på den buffeen som fristet mer...pannekaker, kaker, croassauer (eller hvordan det nå skrives..), men det får bli med egg og bacon til frokost, tenker jeg, gir meg en riktig og mettende start på dagen

Nå er sønnen min oppe i treningssenteret her og trener, mens jeg koser meg med kaffen min. Må alltid finne hotell med treningsrom for å gjøre han fornøyd med ferien. Det er jo det viktigste når man er på tur med barn, at de koser seg Etterpå flytter vi oss ut i solen en stund. Får ta det litt forsiktig første dagen, med de hvite vestlandskroppene våre....

Pruttilutten
: Du får så aldeles ikke gi opp - ja, det er helsen din det er snakk om. -Og vi er her inne med deg hvert eneste steg av veien vet du, vennen

RikkemOr:
Håper turen ut i havet går greit i dag og at du finner utav det med maten og rutinene der ute. Fordelen med dagvakt må jo vøre at du får frokost til frokost og middag til middag i alle fall. Masse lykke til, håper det går greit å få med seg cocosaen ut denne gangen, så du får i deg fettet du trenger i alle fall.

Sanna1. Tørr hvitvin er jo ikke så farlig i seg selv, dersom man tåler det litt bedre enn meg..... Største problemet er vel at man kanskje mister litt kontrollen med matinntaket samtidig og spiser ting man ellers ikke ville spist.

Fantastisk nydelig dag her nede. Herlig å spise frokost på en terasse med panoramautsikt over middelhavet, nå sitter jeg ute på "vår" terasse med en kaffekopp, røyken og nyter utsikten. Deilig på denne tiden av dagen, før det blir altfor varmt. "Nyte livet"

Gammel 19-07-11, 10:24   #2063
Dollsine
Gjest

God morgen til dere. Så deilig beskrivelse du gir Bente; du er heldig som er der! Her er det fortsatt fint vær, 19 grader men en smule kjølig trekk gjorde at frokosten ble inntatt innendørs i dag - med verandadøra lukket.

Så bra Pruttilutt at du er i gang med snuoperasjonen. Husk at det kan være tungt å snu og enda tyngre å komme igang igjen, men når du er på gli så går det lettere og lettere.

Rikkem0r: på jobb nå igjen? Sikker på at du ikke går på før tiden?? Du kom jo nettopp på land? Lykke til der ute!

Sanna: fant du ut av geleen?

Appelsinpiken får besøk av kjæresten i dag, så henne ser vi vel lite til en stund nå. Kos deg godt kjære deg!

Og til etaeb, MariaB, manne, Budeia995 og andre: det er så trivelig at dere er med/tilbake.

Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:27   #2064
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

God morgen...

Her sitter vi og vurderer blåbærtur i dag...bare litt usikker på skyene som nærmer seg, men vi får ta med regntøy og gummistøvler...

Gammel 19-07-11, 10:36   #2065
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk, Bente og Dollsine <3
I dag kom lønnen, så alle de kjedelige prioriteringene kommer innom dagen i dag, men jeg SKAL ha penger til mat - det er jeg jo nødt til?
Blir de høyst nødvendigste varene; fløte (hvis lang utløpsdato, 5 pakker), smør, brokkoli, kjøttpålegg, kesam (for å bake brød) og strimlet svinekjøtt fra coop. Lenge siden biff stroganoff nå

Hatt en lang og kjedsommelig natt. Hostet, nyst og får det hverken opp eller ned. Flaks legen min ringte (ringer en gang i uken) og hørte på stemmen min at her var det allergi - så fikk time litt senere på dagen. Forhåpentligvis frisk som en fisk til i morgen. Dog, fiskemannen lovte meg buljongsuppe (kyllingsuppe) med pølsebiter, løk og hvitløk hos han i kveld, såååååååååååååååååååååååååååååå................

Gammel 19-07-11, 10:37   #2066
bente1
Seniormedlem

Dollsine: Ja, fløler meg veldig heldig nå, dette blir en god dag kjenner jeg Håper dagen din også blir fin, Dollsine-mor.

Manne: Blåbærtur er kos da - og kjekt med bær i frysen for helle vinteren, håper været blir godt så du kommer deg ut

Nå var sønnen min ferdig med trening - var visst ikke aircondition i treningsrommet så han var litt utslått har. Men nå skal vi i alle fall få smørt oss inn med solkrem og komme oss ut i solen en tur. Ønsker alle en fin fin dag

Gammel 19-07-11, 10:40   #2067
bente1
Seniormedlem

I dag kom lønnen, så alle de kjedelige prioriteringene kommer innom dagen i dag, men jeg SKAL ha penger til mat - det er jeg jo nødt til?
Blir de høyst nødvendigste varene; fløte (hvis lang utløpsdato, 5 pakker), smør, brokkoli, kjøttpålegg, kesam (for å bake brød) og strimlet svinekjøtt fra coop. Lenge siden biff stroganoff nå

Hatt en lang og kjedsommelig natt. Hostet, nyst og får det hverken opp eller ned. Flaks legen min ringte (ringer en gang i uken) og hørte på stemmen min at her var det allergi - så fikk time litt senere på dagen. Forhåpentligvis frisk som en fisk til i morgen. Dog, fiskemannen lovte meg buljongsuppe (kyllingsuppe) med pølsebiter, løk og hvitløk hos han i kveld, såååååååååååååååååååååååååååååå................

Uff, så kiipt, håper du raskt blir bra igjen, vennen, trøste
Og så bra at pengene kom, litt dyrt dette kostholdet, altså, så man må noen ganger lete etter gode løsninger

Gammel 19-07-11, 10:49   #2068
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Pruttilutt: Fløte i uåpnet pakning kan fryses ned uten at det forringer smaken.

bente1: sol deg litt for resten av oss også da...akkurat nå ser det ut til at solen kommer til å skinne så det plasker i bakken her i dag...

Gammel 19-07-11, 11:20   #2069
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Manne: Kan den? Oi, det var jo kjempelurt! Da får jeg prøve

Gammel 19-07-11, 15:53   #2070
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Litt kjapt innom her fra det store hav nå=)

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

RikkemOr: Håper turen ut i havet går greit i dag og at du finner utav det med maten og rutinene der ute. Fordelen med dagvakt må jo vøre at du får frokost til frokost og middag til middag i alle fall. Masse lykke til, håper det går greit å få med seg cocosaen ut denne gangen, så du får i deg fettet du trenger i alle fall.

Cocosa'n og udo'sen er med ut denne gangen=) "Fordelen med dagskift er frokost til frokost"... Hmmmm, ja hvis jeg klarer å stå opp så jeg får spist frokost så er jo det sant meeeeen... Jeg skal ihvertfall komme meg innom og få pella med meg noen egg har jeg planlagt Jeg er ikke en morgenfugl, aldri vært og blir jeg det med alderen som mange prøver å si at er vanlig blir jeg kjempeglad... Jeg venter og venter på at det der skal skje =) Kos dere såååå mye i varmen, og nyt solen idag og dagene fremover.. Det fortjener du

Deilig å endelig få noen kroner på kontoen igjen da frøken! Så du slipper å gå med nesa i bakken å se etter 50-øringer mener jeg Og bra at lege hørte det og får ordna opp i formen din med en gang så du slipper å gå tett å fæl i flere dager Også må du kose deg masse masse hos fiskemannen og la han varte deg opp på best mulig måte

Nå må vel jeg komme meg ut i anlegget her å kikke litt.. Forresten Dollsine.. Jeg er sååå enig... Skulle tro de har gjort noe feil med turnusen min eller no, for at 4 uker er borte.. Det skjønner ihvertfall ikke jeg...

Gammel 19-07-11, 16:11   #2071
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kjekt med penger, ja! Fikk hentet ut nybrillene mine, andre ærender i byen, tatt ut matpenger til 3 uker framover som skal legges i konvolutter og handlet masse god mat.
Tilbud på Rema 1000 på strimlet svinekjøtt 16,- 300 gram. Glatt middag + lunsj til meg, det. Kjøpte 2 pakker. 19,- per 160 grams BBQ-ytrefilet, kjøpte også 2. 4 pakker fløte (to av de går i fryseren), ny pakke smør, pakke chilipølser (godt med eggerøre til) og hamburgerpølser. Godt med fett, og forholdsvis OK mengde karb. Litt grønt og pålegg ble det også Grei handling til 356 kr
Man KAN jo gjøre det billig hvis man vil Dette kostholdet vs gammelt kosthold = billigere. Kunne jo kjøpe smågodt til 100 kr og kalle det middag...

Gammel 19-07-11, 16:14   #2072
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Man KAN jo gjøre det billig hvis man vil Dette kostholdet vs gammelt kosthold = billigere. Kunne jo kjøpe smågodt til 100 kr og kalle det middag...

So true! Nå har du jo vært kjempeflink og ordna masse bra mat for en billig penge

Gammel 19-07-11, 19:36   #2073
Dollsine
Gjest

Heisann; er så vidt innom og sjekker ståa hos dere. Her går det i maling, selv om det er 25 grader ute så er jeg inne. Men det er mye bra trim i å male tak og vegger da.... Lys antikk ble for grå, så i dag ble det investert i chi. Den er i alle fall lys nok Nesten solbrillefaktor. Trur jeg må pynte med turkis og sette inn ei skikkelig lampe - da kan jeg innbille meg at jeg er på Kreta

Jeg synes ikke dette kostholdet er så dyrt; matvarene er dyrere i innkjøp men metter desto mer. Og før kjøpte jeg mye mer sånn i tilfelle-mat som er borte nå. Jeg er litt kjedelig av meg og da, har jeg først funnet en favoritt så går det i den til jeg er lei.

I morgen er det malefridag, håper det går an å være ute. Har noen bøker jeg skulle lest ferdig og

Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:32   #2074
etaeb
Medlem

etaeb sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: vestfold
Alder: 41
etaeb er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Vi brukte 4 overnattinger nedover... bodde en uke i Spania...og deretter 3 overnattinger hjemover før vi kjørte siste strekingen (Frankrike-Norge) i ett strekk.

Selv hadde jeg ikke turdt å sove i bilen siden man hører om så mye rart som kan skje og siden vi har små barn...men vi så flere som tydligvis overnattet på betjente rasteplasser.

det var jo ikke så ille da... reiser med småbarn vi også, men visste ikke at det var "farlig" å campe her og der.. det skal vi ta med i planleggingen i hvertfall

Gammel 19-07-11, 21:04   #2075
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Måtte bare innom igjen jeg da, siden jeg har "fri" ikveld=) Men her var det jammen rolig i kveld
Det blir sikkert knallfint nå som det blir nymalt Dollsine!=) Er ikke mange bedre følelser enn å sitte å se på helt ren og nymalt vegg og at man har fått det akkurat som man vil, selv om man må ha solbriller
Jeg sitter å koser meg med en kopp te med cocosa jeg nå=) Var sååå deilig å kunne velge fritt i ferdiglaga salat og grønnsaker idag! Jeg har nok vært litt slapp på det i det siste ja... Men nakkekoteletter og grønnsaker og salat til middag gjorde susen det Har tatt med meg stix ut denne gangen også! Blir spennende å se hvordan dèt går utover turen=)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.