Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-13, 10:14   #21176
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

glemte nykokte egg i en bolle vann på kjøkenbenken igår som jeg oppdaget til morran idag. jeg tok ikke sjangser nog kokte meg nye, men slang de andre i kjøleskapet. mon tro om de er fine selv etter 9 timer i romtemperatur?

Har hendt både en og fem ganger at jeg har kokt egg og glemt dem i kokeren en hel dag... Kan ikke huske at det var noe galt med dem. Dog var det hardkokte egg, kanskje forskjell om de er bløtkokte..?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 25-09-13, 11:49   #21177
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

Har hendt både en og fem ganger at jeg har kokt egg og glemt dem i kokeren en hel dag... Kan ikke huske at det var noe galt med dem. Dog var det hardkokte egg, kanskje forskjell om de er bløtkokte..?

Nope... ikke sånn iallfall.
Man kan oppbevare rå egg i romtemperatur (i skallet) i et par uker iallfall før de blir dårlige. Da er det bare skallet og hinna som beskytter mot bakterier.
Når eggene er kokt har de blitt kokt rene på utsiden, skall og hinne er intakt (det forutsetter jeg), mens innmaten her endret konsistens.
Det skjer ingenting som burde gjøre eggene mer mottakelig for unormalt høy bakteriegroing i denne prosessen. Derimot - dersom eggene man har ikke har blitt vasket (og eggprodusenter vasker gjerne ikke egg som framstår som rene) så vil disse, kokte eggene være mindre utsatt for bakterier, siden skallet nå er kokerent...

Om eggene er smittet på innsiden (det kan skje selv om salmonellasmitte i Norge i egg er så sjeldent at man ikke regner det å spise eggedosis som risikoadferd på noen måte) så vil kokingen bremse (om egget blir hardkokt) dette, men ellers kan jeg ikke se noen forskjell.

http://www.nrk.no/livsstil/eggene-va...evig-1.7599686

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 25-09-13, 16:33   #21178
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med shopping4net?

Sender de ifra utlandet eller innen Norge?
Tenker på om det blir toll og sånt, for det jeg gjerne vil kjøpe koster
over 200 ;-

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 25-09-13, 17:07   #21179
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Noen som har erfaring med shopping4net?

Sender de ifra utlandet eller innen Norge?
Tenker på om det blir toll og sånt, for det jeg gjerne vil kjøpe koster
over 200 ;-

På FAQen deres; "Ingen øvrige kostnader kommer i tillegg. Alle tollavgifter, matproduksjonsavgifter samt merverdiskatt er inkludert i angitte priser i webshoppen."

Har ingen personlig erfaring med dem, bare så det er sagt.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.
Gammel 25-09-13, 18:38   #21180
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Spinnerette, her.

På FAQen deres; "Ingen øvrige kostnader kommer i tillegg. Alle tollavgifter, matproduksjonsavgifter samt merverdiskatt er inkludert i angitte priser i webshoppen."

Har ingen personlig erfaring med dem, bare så det er sagt.

Flott, prøvde å se litt der selv,
men sliter med leseproblemer så det er langt fra alt jeg får med meg
når det er "nye" ting jeg se på.
Etter en stund så får jeg med meg mer

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 25-09-13, 22:37   #21181
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

glemte nykokte egg i en bolle vann på kjøkenbenken igår som jeg oppdaget til morran idag. jeg tok ikke sjangser nog kokte meg nye, men slang de andre i kjøleskapet. mon tro om de er fine selv etter 9 timer i romtemperatur?

Her i huset blir de kokte eggene gang på gang glemt på benken både en og to netter og ingen av oss har noen gang blitt syke av å spise dem.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-09-13, 22:40   #21182
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Man kan jo knapt skru på tv eller lese en avis uten å se alle suksessfulle som har gått ned titalls og hundretalls kilo etter slankeoperasjoner. Er det alltid vellykket? Eller er det mulig å ikke gå ned?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-09-13, 22:54   #21183
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

da jeg var på evje var det noen vektopererte der, som var på vei opp igjen etter å ha gått ned en del til å begynne med. og en del sliter veldig etterpå med bivirkninger og slikt.. er ikke bare en dans på roser. men i media er det som regel bare ytterpunktene man hører om, "det vanlige" selger ikke...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 25-09-13, 22:56   #21184
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tenker ikke på de som går opp igjen (det regnes at 1/3 er tilbake på startvekta eller mer etter fem år ), jeg tenker på om noen ikke går ned i det hele tatt?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-09-13, 23:05   #21185
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har aldri hørt om en vektoperert som ikke går ned etter operasjon.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-09-13, 23:12   #21186
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men hvorfor går man alltid ned? F.eks kan jo jeg fint å i flere dager og uker på lite eller ingen næring, men jeg går ikke ned av den grunn (heller tvert i mot). Men ved å operere bort en del av magesekken slik at den tar opp mindre næring vil jeg garantert gå ned? jeg forstår ikke hva som er forskjellen på å få lite næring pga at man ikke spiser og lite næring fordi opptaksområdet er mindre?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-09-13, 23:44   #21187
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men hvorfor går man alltid ned? F.eks kan jo jeg fint å i flere dager og uker på lite eller ingen næring, men jeg går ikke ned av den grunn (heller tvert i mot). Men ved å operere bort en del av magesekken slik at den tar opp mindre næring vil jeg garantert gå ned? jeg forstår ikke hva som er forskjellen på å få lite næring pga at man ikke spiser og lite næring fordi opptaksområdet er mindre?

Når man er operert klarer man ikke spise store mengder, og må derfor spise oftere vil jeg tro. Å spise lite pr dag er ikke det samme.

Min sønn er overvektig, og han holdt lenge på med å kun spise ett måltid pr dag, i håp om å gå ned i vekt. Når han så begynte å spise fast hver 3. time, gikk han ned i vekt, følte seg piggere og jeg merket at humøret hans ble mye bedre.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 25-09-13, 23:50   #21188
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er vel mye fordi at noe av den lille næringen en får i seg ikke blir tatt opp? Siden maten "bypasser" deler av tynntarmen.. Men det er bare ved Gastric bypass.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 25-09-13, 23:53   #21189
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skjønner ikke at noen vil utsette seg selv for en slik operasjon, men det er meg da

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-09-13, 23:59   #21190
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ser man ingen annen utvei, får ikke til kosthold, har strevd hele livet og har sykdommer som hemmer livskvaliteten, så er det ikke så rart, spør du meg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 26-09-13, 06:29   #21191
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Skjønner ikke at noen vil utsette seg selv for en slik operasjon, men det er meg da

Nå er jo ikke en slik operasjon noe man tar for enkelhets skyld når man ikke gidder slanke seg mer akkurat, det er en siste utvei for veldig mange.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 26-09-13, 07:57   #21192
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tenker ikke på de som går opp igjen (det regnes at 1/3 er tilbake på startvekta eller mer etter fem år ), jeg tenker på om noen ikke går ned i det hele tatt?

Niks! Absolutt alle går ned!
Men hvor mye vaierer enormt og det uavhengigg av utgangspunktet! Man skulle jo tro at de som veier mest bør gå fortest og mest ned, men sånn er det ikke alltid.

Jeg er med i et forskningsprosjekt på Bærum sykehus der de ønsker å undersøke hvorfor noen går ned mye fort og enkelt mens andre må slite mer for hver kilo. Kirurgen på Bærum er veldi gopptatt av at alle det ikke er noe spes med (tidligere bukkirurgi, mage- tarmsykdommer etc) skal få koblet ut nøyaktig like mye tarm og sitte igjen med like stor magesekk.

Og hvor har du det fra 1/3 er tilbake der de var etter 5 år? Tallet er under 10%. Og det kan lett unngås ved å følge de retningslinjene man får.

Gå gjerne inn på vektoperasjon.no om du vil vite mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 26-09-13, 09:59   #21193
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er DS operert, det sies den er det lettere å holde vekten med.
Men det gjelder ikke meg
Men jeg er langt ifra den vekten jeg var når jeg ble operert.
Jeg er fremdeles 60 kg lettere nå enn då.

Jeg legger veldig fort på meg.

Å jeg sliter med store opptak av vitaminer, selv om jeg legger på meg.

Hadde jeg vist det jeg vet i dag så hadde jeg tatt GBP ikke DS.
Men nå er livet sånn at vi ikke har fasiten før i ettertid

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 26-09-13, 17:32   #21194
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Niks! Absolutt alle går ned!
Men hvor mye vaierer enormt og det uavhengigg av utgangspunktet! Man skulle jo tro at de som veier mest bør gå fortest og mest ned, men sånn er det ikke alltid.

Jeg er med i et forskningsprosjekt på Bærum sykehus der de ønsker å undersøke hvorfor noen går ned mye fort og enkelt mens andre må slite mer for hver kilo. Kirurgen på Bærum er veldi gopptatt av at alle det ikke er noe spes med (tidligere bukkirurgi, mage- tarmsykdommer etc) skal få koblet ut nøyaktig like mye tarm og sitte igjen med like stor magesekk.

Og hvor har du det fra 1/3 er tilbake der de var etter 5 år? Tallet er under 10%. Og det kan lett unngås ved å følge de retningslinjene man får.

Gå gjerne inn på vektoperasjon.no om du vil vite mer!

Både bror og sviger er opererte og begge er omtrent tilbake på startvekta....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-09-13, 17:33   #21195
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Både bror og sviger er opererte og begge er omtrent tilbake på startvekta....

Sviger fikk dessuten ymse plastikk, men det hjalp ikke.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 26-09-13, 17:44   #21196
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det vil vel alltid være noen som går opp igjen, men dersom man følger de rådene man har fått, så burde det ikke skje. Det er jo som regel ikke det å gå ned som er vanskeligst, men å lære seg å holde vekten, og det gjelder for vektopererte også.

At man kjenner en eller flere som har gått opp igjen, så betyr ikke det at flertallet gjør det. Mener Aleris sa at 95% klarte å holde vekten etter en operasjon.

Det betyr ikke at det er lett, jeg må selv passe veldig godt på. I løpet av sommeren la jeg på meg 5-6 kilo, som jeg gikk ned igjen i august. Men dersom jeg ikke hadde passet på, så hadde det lett blitt 5-6 til. Helt sykt hvor fort jeg går opp og ned 3-4 kg, bare etter en fest i helgen med litt høykarbo tapas og noen sukkerdrinker så er jeg +3 kg. Heldivis er disse vannkiloene lette å få bort igjen, men strevde litt mer med de 5-6 fra i sommer.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 26-09-13, 21:10   #21197
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Når man er operert klarer man ikke spise store mengder, og må derfor spise oftere vil jeg tro. Å spise lite pr dag er ikke det samme.

Hmm, men hvorfor er det forskjell?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er vel mye fordi at noe av den lille næringen en får i seg ikke blir tatt opp? Siden maten "bypasser" deler av tynntarmen.. Men det er bare ved Gastric bypass.

Men om man ikke spiser noe så så vil jo ingenting bli tatt opp? Rent teoretisk burde jo det være enda mer effektivt?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Skjønner ikke at noen vil utsette seg selv for en slik operasjon, men det er meg da

Jeg spør ikke pga operasjon, men for å forstå hvorfor det fungerer når f.eks å slutte å spise ikke gjør det.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-09-13, 21:18   #21198
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Og hvor har du det fra 1/3 er tilbake der de var etter 5 år? Tallet er under 10%. Og det kan lett unngås ved å følge de retningslinjene man får.

F.eks her http://www.lommelegen.no/artikkel/overvekt-og-kirurgi

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-09-13, 22:12   #21199
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, men hvorfor er det forskjell?


Men om man ikke spiser noe så så vil jo ingenting bli tatt opp? Rent teoretisk burde jo det være enda mer effektivt?

Jeg spør ikke pga operasjon, men for å forstå hvorfor det fungerer når f.eks å slutte å spise ikke gjør det.

Har du noen teorier på hvorfor det er sånn da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 26-09-13, 22:16   #21200
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tallet på hvor mange som går opp igjen vil jeg tippe endrer seg med tiden. Bare på min lille jobb med 40 ansatte, er det to stykk som har operert seg de par siste årene. Begge to privat og i grunn bråbestemt. Altså. Mulig de har vurdert det lenge, selvom de ikke har snakket om det under slankeprat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no