Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 12:18   #2176
Lille34
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Godt gjort, Tassa Grei måte å gjøre det på når du først skeiet litt ut.

Skal ha brownie til lunsj i dag, så da skal jeg prøve med litt kanel i Vet dere om pannekaker regnes som et søtt produkt? Man skal vel helst ikke ha mer enn 2 søte produkter pr dag på Fase 1, og om pannekaker regnes som søtt har je gnok vært oppe i 3 noen dager...

Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 12:56   #2177
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Jeg mener det var to salte produkter om dagen som var minimum jeg.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 13:10   #2178
tassa69
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
tassa69 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Skal ha brownie til lunsj i dag, så da skal jeg prøve med litt kanel i Vet dere om pannekaker regnes som et søtt produkt? Man skal vel helst ikke ha mer enn 2 søte produkter pr dag på Fase 1, og om pannekaker regnes som søtt har je gnok vært oppe i 3 noen dager...

Hmmm, tror ikke det er noen grense for det??? jaltså sjokolade frokostblanding er jo søt?, barene? og div annet???...i tilfelle har jeeg overskredet den regelen heftig, husker bare at man skulle ha max en bar, og hvertfall to middager:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 13:17   #2179
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Ja, slik jeg også gjorde det.

Gammel 11-10-11, 23:12   #2180
Lille34
Medlem

Da har jeg vært på mitt første gruppemøte på Eurodiett. Jeg var redd jeg lå langt etter de andre, men de hadde faktisk ikke startet enda. Litt usikker på hvor mye jeg har gått ned, ettersom jeg ikke veide meg på startdagen, men nesten 3 kg på 6 dager sannsynligvis Ift vekten jeg hadde da jeg veide meg der inne sist, hadde jeg mistet 1,1 kg fett allerede! WOW! Jeg trodde det bare ville være vann den første uka. Hadde desverre også mistet et halvkilo muskelmasse, og det var ikke så bra. Pga sykdom kan jeg ikke trene så mye, men jeg skal prøve å trene litt styrke hver dag.

Synes fortsatt dette kostholdet er overraskende enkelt og godt å følge, og jeg ser virkelig ikke mørkt på disse 3 månedene jeg skal være i ketose Er så spent på fortsettelsen. Jeg var visstnok så motivert og sprudlende at kursleder takket meg for å hjelpe til med å "dra lasset", hehe

Pannekakene blir ikke regnet som et søtt produkt, ifølge kursleder, så jeg har gjort det riktig disse dagene. Puh!

Gammel 12-10-11, 11:07   #2181
tassa69
Medlem

tassa69 er ny på veien

Takk:-)

Gammel 12-10-11, 11:09   #2182
tassa69
Medlem

tassa69 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Flink du er tassa!!! Lille,- prøv med kanel i yummiiii

Takk:-)

Gammel 12-10-11, 11:09   #2183
tassa69
Medlem

tassa69 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Metalgirl, her.

Hei, dere gode støttespillere. Er ikke så ofte innom lenger, ettersom jeg er på vei tilbake på lavkarbo. Kombinerer litt nå, for å få brukt opp ED-produktene mine. ED til frokost og mellommåltid, lavkarbo lunsj og middag. Måtte få av meg de to kiloene som "snek" seg på på bryllupsreisen. Og så håper jeg at lavkarbo kan få meg enda lenger ned. Må si at bryllup hjalp på motivasjonen... hehe, men har jo ikke planer om å "legge meg ut" igjen bare fordi jeg er godt gift. Hehe. Ble 12 kg, som virkelig kom godt med... er glad jeg slapp på gifte meg på mitt største. Hadde ikke vært like gøy å se bilder senere i livet. Men noen ville se bilde, jeg legger ut et morsomt et som fotografen vår tok på en nedlagt tbanestasjon. Det var tagget "sorry" på veggen. Og min kjære klarte dessverre ikke å slutte å røyke før bryllupet... så da var det på sin plass med dette Takk for all hjelp underveis, jeg stikker innom og titter litt i ny og ne. Lykke til til alle!

DU var råfin, lekkersmekker;-)

Gammel 15-10-11, 15:24   #2184
Lille34
Medlem

Her var det stille, gitt...

Da er min andre lørdag på Eurodiett kommet, og jeg synes fortsatt det går veldig greit Skal lage hjemmelaget pizza til ungene i kveld, kjenner det blir litt rart å ikke kunne spise favorittmaten min selv. Men det er så verdt det!
Jeg skal kose meg med bringebærkjeks og soyanøtter jeg

Det begynner å bli litt vanskelig å få i seg nok mat pr dag, da sultfølelsen så og si er borte. Jeg må nok begrense inntaket av grønnskaer litt om jeg skal greie å få i meg 5 produkter hver dag. Går ikke ned så fort som jeg hadde håpet på innerst inne, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg får trent såpass lite pga sykdommen. Men så lenge det går nedover er jeg fornøyd Dessuten vet jeg jo at jeg spiser rett og at jeg dermed gjør kroppen min en kjempetjeneste. Jeg kan se for meg at jeg kommer til å fortsette med noen av produktene etter endt kurset er over, ettersom noe av det smaker såpass godt og er i tråd med hvordan jeg ønsker å spise resten av livet. Karamell - og vaniljebaren er den beste "slanke"baren jeg noensinne har smakt. Ypperlig mellommåltid når jeg er ferdig med slankingen. Samme med kjeksene, pannekakene, brownies, couscous og pasta. De to siste blir nok brukt som middager i Fase 2 også, som variasjon til "vanlig" middag

Gammel 15-10-11, 15:35   #2185
tassa69
Medlem

tassa69 er ny på veien

Her var det stille, gitt...

Da er min andre lørdag på Eurodiett kommet, og jeg synes fortsatt det går veldig greit Skal lage hjemmelaget pizza til ungene i kveld, kjenner det blir litt rart å ikke kunne spise favorittmaten min selv. Men det er så verdt det!
Jeg skal kose meg med bringebærkjeks og soyanøtter jeg

Det begynner å bli litt vanskelig å få i seg nok mat pr dag, da sultfølelsen så og si er borte. Jeg må nok begrense inntaket av grønnskaer litt om jeg skal greie å få i meg 5 produkter hver dag. Går ikke ned så fort som jeg hadde håpet på innerst inne, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg får trent såpass lite pga sykdommen. Men så lenge det går nedover er jeg fornøyd Dessuten vet jeg jo at jeg spiser rett og at jeg dermed gjør kroppen min en kjempetjeneste. Jeg kan se for meg at jeg kommer til å fortsette med noen av produktene etter endt kurset er over, ettersom noe av det smaker såpass godt og er i tråd med hvordan jeg ønsker å spise resten av livet. Karamell - og vaniljebaren er den beste "slanke"baren jeg noensinne har smakt. Ypperlig mellommåltid når jeg er ferdig med slankingen. Samme med kjeksene, pannekakene, brownies, couscous og pasta. De to siste blir nok brukt som middager i Fase 2 også, som variasjon til "vanlig" middag

Jeg syntes det gikk tregt og i starten, mange raser ned......men så trøstet jeg meg med, at da går det jo ikke fort på igjen;-)..uansett.....nå har jeg holdt på i ca 2, 5 mndr, og ser ut som jeg har gått ned ti kilo, tok ett bilde av meg selv på mobilen i går...og DA kunne jeg se det gitt;-)....så plutselig løsnet det her og:-)....kos deg med kjeks og soya nøtter:-)...jeg er på jobb i helgen, og lager alt mulig til de som bor her(kake, chips, snop, pizza, desserter)....kamp første gangen, nå går det helt fint:-)

Gammel 15-10-11, 20:58   #2186
Lille34
Medlem

Jeg tenker sånn jeg også, har jo alltid lært at det er bedre om man går litt sent ned i vekt enn veldig raskt. Det hadde bare vært så moro å rast ned Satser på at det løsner litt etterhvert, men jeg vet jo at jojo-slankingen min kan være skyld i at det går saktere. Smører meg med tålmpdighet og står på videre

Nå lukter det deilig nystekt pizza i huset, men det går heldigvis helt fint å spise kjeks og nøtter i stedet for. Puh!

Gammel 15-10-11, 22:47   #2187
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Du er flink og sterk, Lille

Gammel 16-10-11, 16:29   #2188
Lille34
Medlem

Tusen takk, Titti

Ble et ekstra måltid på meg i går kveld. Jeg var så sulten utpå kvelden at jeg forsynte meg med en ekstra bar. Ifølge min kursleder er det helt greit å gjøre dette iblant, og heller det enn å sprekke. Hadde uansett ikke gjort det, men det er så ubehagelig å legge seg når jeg er så sulten. Hadde spist altfor lite grønnsaker i går, i tillegg til at jeg var oppe et par timer lenger enn vanlig.

Litt redd for at jeg skal gå tom for mat før jeg får en ny sending fra Eurodiett. Fortsatt litt nytt dette, og jeg har ikke vært flink nok til å beregne hvor mye jeg trenger fram til neste bestilling. Får ikke penger før tidligst mandag kveld, og dermed kommer ikke varene før onsdag eller torsdag. Blir å tyne siste rest av startpakken, og i verste fall spise et måltid for lite pr dag ellerflere søte måltider enn anbefalt (og mat jeg ikke liker - æsj!). Og masse grønnsaker Skal bestille masse mat neste gang, så jeg ikke havner i en slik situasjon igjen

Sist redigert av Lille34 : 16-10-11 kl 16:35.
Gammel 16-10-11, 16:45   #2189
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Er ikke så lett å beregne nei, men du får varer selv om du ikke har betalt, de sender jo regning?

Gammel 16-10-11, 16:46   #2190
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Kanskje jeg har noe liggende som du liker. Skal sjekke hva jeg har.

Gammel 16-10-11, 19:42   #2191
Lille34
Medlem

Prøvde meg på bestilling nå, men det stoppet da de kun har én betalingsmåte: Visa/Mastercard. Litt dumt egentlig, ettersom men jo er avhengig av uavbrutt diett. Men jeg har jo bare meg selv å takke når jeg ikke planla bedre

Hadde vært supert om du hadde noen produkter, Titti Bruker du ingen av produktene lenger? Isåfall kjøper jeg gjerne av deg det du evt har som jeg liker. Om du fortsatt pruker noen av produktene, har jeg noen til overs som jeg gjerne skulle byttet bort (legger dem muligens i salgstråden hvis jeg ikke må tvinge dem i meg selv...):

2 cocoa custard
2 vanilla custard
2 creme brulee
2 cappucino drink
1 hot chokolate
1 cacao cereals

Planen var å tyne dette i meg mens jeg trosser brekningstendensene, fram til jeg får mer mat

Sist redigert av Lille34 : 16-10-11 kl 19:54.
Gammel 16-10-11, 23:01   #2192
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Hei!Håper du får ordnet deg med varer lille, om du vil kan jeg også se hva jeg har, har masse varer jeg ikke liker, de blir bare liggende

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 07:55   #2193
Metalgirl
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Metalgirl er på en erverdig vei

Hei folkens

Merker at jeg savner Eurodiet fase 1... sammensetningen i produktene gjorde jo at man ikke var sulten, og ikke hadde søtsug. På fase 2 syntes jeg at man ble mer sulten, ved å spise ett måltid med "vanlig" mat. Også savner jeg selvfølgelig å gå på vekta hver morgen og se et lavere tall...

Til de som ikke synes de går kjapt ned, det er bare å være tålmodig. Noen uker gikk jeg ned null og niks, også plutselig kom det uker hvor det tok HELT av og jeg gikk ned flere kilo på en uke.

Nå er jeg på lavkarbo, men merker at jeg sliter med å planlegge. Holder meg stabilt der jeg var på slutten av ED, men må virkelig skjerpe meg ved å handle riktig, i forkant, og ha en "plan" for uka når det kommer til spising. Derfor det var så greit at det bare var ETT skap jeg skulle forholde meg til, en hylle på kjøkkenet med ED-produkter, og det var det eneste jeg trengte å tenke på, hehe.

Lurer på å vurdere en runde med ED etter jul igjen, bare for å få et ekstra "boost" på vekta. Målet frem til jul er bare å holde meg stabil, og prøve å trene mer. Vil gjerne stabilisere meg der jeg er nå.

Nesten så jeg "savner" den dårlige smaken i munnen når jeg våknet om morgenen på ED, den bekreftet at alt gikk riktig for seg. Hadde aldri trodd jeg skulle si det nå... hehe. Det hender at jeg fremdeles drikker Cappucino shake til frokost, og spiser en ED-bar til lunsj, men jeg synes ikke det funker å kombinere det med lavkarbo, for nå blir jeg SYKT sulten etter å ha inntatt et ED-måltid. Mye enklere når alt man spiser er fra ED, og kroppen venner seg til det lave kaloriinntaket.

Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 11:07   #2194
Lille34
Medlem

Jeg ringte Eurodiett i dag og forklarte situasjonen. De var kjempegreie og lot meg bestille matvarer som de skulle sende i dag. Måtte betale litt ekstra for faktura, men det er jo helt greit bare jeg ikke går tom for mat. Glad og lettet nå

Vekten min står fortsatt ganske stille, har faktisk litt opp Riktignok bare siden i går, men... Har spist helt riktig og drukket masse vann. Skal prøve å øke trenings- og vannmengden enda litt, men tenker at så lenge jeg spiser riktig går jeg nok ned etterhvert. Tror kanskje jeg skal droppe denne veiingen hver dag. Er bare stressende å se at jeg ikke går ned, og stress pleier jo å få vekten til å stagnere. Greit å høre at det er flere som står stille innimellom, Metalgirl. Håper du finner trivselen også på Fase 2

Takk for tilbudet, Streber

Gammel 17-10-11, 12:51   #2195
Dronningå
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavanger
Dronningå er på en erverdig vei

Jeg hiver meg inn her jeg og. Har gått på ED - fase 2 i en uke nå (hoppet over fase 1) og synes det går strålende. De første 3 dagene var helt forferdelige, holdt på å gå i bakken, men nå har jeg fått masse energi og koser meg med div produkter

Dronningå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 15:47   #2196
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Velkommen hit!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 20:26   #2197
tassa69
Medlem

tassa69 er ny på veien

Må bare si: Jeg har kjøpt en kjole i dag, I NORMAL STØRRELSE AVDELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!, kjempefornøyd, den er tight, rød og lekkersmekker(skal sansynlig ikke så mye ut framover, men jeg bare måtte, hvertfall siden den passet)

Gammel 17-10-11, 21:58   #2198
Lille34
Medlem

Velkommen hit, Dronningå

Gratulerer, tassa69 Må føles helt herlig, gleder meg til det blir min tur!!!

Gammel 18-10-11, 09:30   #2199
Dronningå
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavanger
Dronningå er på en erverdig vei

Da har jeg vært på vekta etter første uken, ned 4,3!!!! Veeeldig fornøyd med det. Jeg har tidligere gått ned 10 kg med lavkarbo, synes Eurodiett er mye lettere.

Er det forresten noen som vil kjøpe middagsproduktene fom fulgte med startpakken. Jeg synes ikke de er noe gode, så har jeg ikke behov for dem siden jeg har begynt rett på fase 2 og spiser "vanlig" middag.

Spent å høre hvordan det går med andre på ED

Dronningå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 13:18   #2200
hallokjelke
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
hallokjelke er på en erverdig vei

Hei, hei alle sammen!

Jeg er nå inne i 3. uke i fase 2 på Eurodiett. Fase 2 har hittill vært preget av utskeielser og atter utskeielser. Først en uke i Hellas med alskens frityrstekt mat som ble dyttet i det store hullet, deretter potetgull og hjemmelaget pizza, vin og smågodt helga etter det og nå kronet jeg det hele med tapas og taco tre dager til ende denne helga. Har vært relativt flink i ukedagene, men i helgene har godteritrollet danset på bordet! Ikkje bra!
Resultatet lar selvsagt vente på seg, og vekta står bom stille (heldigvis kan jeg kanskje konkludere
Veiing nærmer seg, og håper at møtet på Eurodiett sine lokaler kan få kampspiriten opp igjen.

Håper det går supert med alle sammen!

hallokjelke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4

Aktive brukere som ser på denne tråden: 11 (0 medlemmer 11 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.