Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 16:36   #2201
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Det er veldig bra om du ikke har gått opp da ja, hadde personlig vært fryktelig lettet over detLykke til med å finne kampspiriten, den er der vet du, inni deg!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 08:51   #2202
hallokjelke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
hallokjelke er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk snille du, og forøvrig hei til alle nye her inne som har startet på kuren!

Kampspiriten har herved gjenoppstått!

Til tross for alskens utskeielser den siste måneden hadde jeg likevel gått ned tre kilo da jeg var på vekta hos Eurodiett i går. Det vil jeg kalle flaks fremfor hardt arbeid i alle fall!

Skal i samråd med klinikken nå gå i fase 1 i 10 dager for å komme skikkelig i gang med ketosen igjen, og målet er 10 kilo til i løpet av 2 mnd. Klinikken mente effekten var såpass god at det kunne være oppnåelig, men det forutsetter selvsagt null i potetgullpromille! So, here we go!!



Apropos motivasjon: Kjøpte for cdén "Vektmestring med tanketrening" i går. Den de selger på Fedon Lindberg-klinikken. Er det noen som har prøvd den? Litt skeptisk, men skal bli spennende å sjekke om det har noe for seg.

Fin dag til alle!

__________________


hallokjelke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 10:39   #2203
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Ikke prøvd, men vil GJERNE høre hva du synes!! Gi en tilbakemelding da!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 21:07   #2204
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Nå ser det omsider ut som om vekta går litt nedover igjen Håper at dette fortsetter slik at det ikke går så altfor tregt. Kommer ikke til å oppdatere tickeren før jeg har vært på neste kurskveld i november. Vet av erfaring at vekta kan hoppe opp og ned i løpet av syklusen, og det er kjipt om jeg må justere tickeren tilbake... Så jeg motstår fristelsen til å justere 1.5 kilo ned fra i går

Flere som plages med fordøyelsen? Jeg drikker minst 2 l vann pr dag, og spiser ganske mye grønnsaker, men det er ikke akkurat liv i leiren.. Har begynt med Lepicol (probiotika) etter anbefaling fra kursleder, men det tar tydeligvis lenger enn et døgn før det virker...

Erfaringer, anyone

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 02:22   #2205
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Har nesten alltid hatt slike problemer, hverken bedre eller verre på lavkarboMå alltid ta en eller annen form for medisin for å "få det ut"

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 13:26   #2206
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Har nesten alltid hatt slike problemer, hverken bedre eller verre på lavkarboMå alltid ta en eller annen form for medisin for å "få det ut"

Da er jeg ikke alene Sliter litt til vanlig også, men det har forverret seg nå. Håper det går seg til etterhvert. Har stooore problemer med å få i meg Lepicol. Takler ikke konsistensen, får meg til å brekke meg. Æsj!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 16:16   #2207
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

har du prøvd visiblin? Fåes på apotek, bare spørr noen som jobber der så finnes det mange ting som ikke er så ille, du kan ta for å få hjelp.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 16:57   #2208
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Den har jeg ikke prøvd, nei. Søkte den opp inne på Felleskatalogen, og der står det at den er sukkerholdig. Vil ikke det ha innvirkning på ketosen?

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 17:38   #2209
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Har aldri tenkt over det, at det var den minste sjangs for at det er sukker i denmakan. Det visste ikke jeg alle de periodene jeg har brukt den. men for å si det slik, om man får ut det der bak, får man jo ut ting som ville ha vært inne i kroppen og veid litt det også. Jeg vet at om jeg får forstoppelse får jeg for det første fryktelige smerter og jeg går opp i vekt, jeg er ingen lege, men det er nå mine opplevelser omkring det. Spørr på apoteketet etter noe uten sukker , så får du helt sikkert hjelp, har de ikke noe sukkerfritt, kan du jo prøbe visiblin likevel, hjelper det, blir du jo kvitt dritten hvertfall Linfrø er brukt som avføringsmiddel, har du prøvd det? Bland det inn i noe eller bare skyll ned med drikke. Fungerer veldig bra for mange.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 17:55   #2210
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg bruker linfrø, lar det stå og svelle en stund i varm vann...spiser det uten noe til, før youghurt,-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 16:09   #2211
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei alle gamle og nye.
En stund siden sist! Hvordan går det med alle sammen? Jeg tenkte å komme med en liten oppdatering. Jeg forsvant litt plutselig.

Jeg har begynt å jobbe på meny, studieplanen gikk ikke helt som det skulle. Så nå tar jeg et steg tilbake og ser litt på hva jeg har lyst å gjøre videre.

ang mat jeg er jeg ikke veldig flink om dagen, men grunnet en aktiv jobb så har jeg ikke gått opp noe, snarere ned to kilo siden jeg skrev her sist. Og det er jeg fornøyd med, mtp at det har vært en sommer imellom der også.

Ellers trives jeg i ny jobb, og prøver å gjøre det bestee utav høsten. Håper det går bra med dere alle!

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 17:48   #2212
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjekt å høre fra deg Mille! Supert at du har gått litt mer ned, selv om du ikke selv føler du er så flinkKanskje du egentlig er flinkere enn du tror? Uansett supert å ha en trivelig jobb mens du er i tenkeboksen da! Lykke til med tenkingen og med maten

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 18:59   #2213
hallokjelke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
hallokjelke er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Ikke prøvd, men vil GJERNE høre hva du synes!! Gi en tilbakemelding da!

Will Do!

__________________


hallokjelke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:04   #2214
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Da er atter en lørdag snart vel overstått. Jeg lagde det beste jeg vet, hjemmelaget pizza, til barna og det var egentlig ikke noe problem å stå over. Jeg spiste couscous med stekte grønnskaer til middag, noe jeg synes er veldig godt. Til kvelds ble det kjeks og soyanøtter og 1 glass Solo Pluss. Mulig jeg tar et ekstra måltid utpå kvelden hvis jeg blir veldig sulten - det er jo lørdag

Vekten går nedover men det går ikke akkurat kjapt. Smører meg med masse tålmodighet og er veldig glad over at jeg er så snill med kroppen min og gir den sunn mat i stedet for all søppelmaten... Om bare halvannen uke skal jeg over i Fase 2, noe jeg egentlig ikke har lyst til enda. Trives godt i fase en jeg, og har ikke lyst til å gi fra meg de gode middagene mine

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 16:29   #2215
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei,alle sammen

Håper jeg er velkommen til denne tråden.
Jeg har tidligere tatt av 45 kg ved hjelp av Atkins, men på grunn av min karboavhengighet har jeg gått opp og ned noen kilo de siste årene. Per dags dato er jeg ca 12-13 kg fra minstenoteringen etter første runde med lavkarbo.

Finner det etter hvert vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose og fullføre.

Jeg har insett at lavkarbo er den eneste måten jeg klarer å unngå etegilder, og at jeg kan spise forholdsvis mye uten å gå opp i vekt. Men sliter med vektnedgang og ikke minst motivasjonen.

Har time hos Lindberg-klinikk på fredag, men er usikker på om jeg skal starte ED eller ikke.

Har lest mangen tråder her inne, og der er det er nok svar på det meste jeg lurer på. Men det er lett å bli overveldet av alt som står, for det er så mye, så derfor håper jeg dere kan dele litt av erfaringene deres med meg

Hvordan opplevde dere det å starte opp på fase 1?
Hvor lang tid tok det å komme i ketose?
Hvordan er formen deres generelt på ED, og er den tungå holde seg til?

Og hvordan er deres erfaringmed tap av fett/muskelmasse?
Leste en blogg som lå på ED sin hjemme side.....og den jenta hadde på 40 kilos vektnedgang mistet halvparten av det i muskelmasse, og det er IKKE ønskelig :/

Mulig hun spiser for lite i forhold til treningsmengden, for meningen er vel at man ikke skal tape muskler på denne dietten?

Mvh. en som er rimelig oppgitt men nekter å gi opp

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:32   #2216
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av tassa69, her.

Jeg bruker linfrø, lar det stå og svelle en stund i varm vann...spiser det uten noe til, før youghurt,-)

Linfrø er ifølge Fedon inkl i C-måltider, og da er det kanskje ikke akseptert i Fase 1

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 17:36   #2217
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen hit, Simba1

Jeg er litt for fersk i gamet til å kunne svare deg på spørsmålene dine, skal snart inn i min 3.uke i Fase 1. Men det er mange med erfaring her inne, så du får nok svar etterhvert. Riktignok ikke så veldig aktivt her inne for tiden, men håper det tar seg opp etterhvert.

Lykke til videre! Fortell gjerne hvordan det går på legetimen på fredag

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:07   #2218
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for det, Lille34

Håper alle logger seg på og er veldig aktiv i kveld, sån at jeg kan få gode råd.....hehe....for jeg avbestiller den timen hos Lindberg hvis jeg ikke har bestemt meg for å gi ED en sjanse. Det koster jo litt peng

Hvordan har du hatt det sålangt på dietten da?

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:02   #2219
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg liker ED veldig godt så langt Synes det er mye god mat her, og er veldig glad for å slippe alt fettet som er vanlig på flere av de andre lavkarbokurene. Jeg takler ikke den fettsmaken

Jeg har ikke gått rast ned i vekt slik jeg kanskje håpet på, har vel hatt litt vel mange slankekurer gjennom livet og da er det ikke så uvnalig at det går litt tregere. Men har gått ned ca 5 kg og er snart ferdig med uke 3. Har foreløpig gått ned 3 cm i uka rundt magen, noe jeg er veldig fornøyd med Trives så godt i Fase 1 at jeg ikke føler noe behov for å begynne med et vanlig måltid i Fase 2 egentlig. Satser på en ny runde med Fase 1 etter F2 og F3, får ikke lov før da.

Jeg går på kurs, noe jeg synes er veldig greit. Koster absolutt endel, men jeg ser på det som en invistering i egen helse, og jeg gjør det først og fremst for helsas skyld. Det koster sannelig å spise seg opp i vekst også, for ikke å snakke om alle de nye klærne man etterhvert må kjøpe i stadig større størrelser... Jeg synes ED er verdt pengene, og angrer ikke et sekund. Dessuten liker jeg Fedons metode bedre enn høy fett-metodene generelt, da det er mer i stil med min oppfatning av sunn mat

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:41   #2220
hallokjelke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
hallokjelke er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei, hei!

Jeg er heller ikke blant de mest erfarne, men kan bare si for min egen del at jeg er strålende fornøyd med kuren så langt. Er egentlig en mnd inn i fase 2, men grunnet ymse utskeiielser har jeg tatt en svingom innom fase 1 igjen for å få fart på ketosen.
De første 4 ukene gikk jeg ned 8 kilo fett og opp ett kilo muskler. Trente ikke, men gikk en del turer. Har nå gått ned til sammen 11 kilo på eurodiett, og synes i grunnen det har gått ganske knirkefritt.
Det sies at de største utfordringene kommer når man skal begynne å spise "normal" mengde mat igjen, så det vanskeligste hinderet er ennå ikke passert

Dette er i allefall den kuren som har fungert best på meg, men slikt er sikkert individuelt. Ikke vært sulten en eneste gang siden jeg startet, og humøret er definitivt bedre. Lysten til å frotse i godsaker har definitivt avtatt (noe som kanskje er den knalleste "bivirkningen" av lavkarbo). Den relativt raske vektnedgangen er også veldig motiverende. Dette er i allefall en kur jeg vil anbefale til folk som skal ned mer enn "et par kilo til bikinisesongen".

Lykke til med avgjørelsen!

__________________


hallokjelke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:49   #2221
hallokjelke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
hallokjelke er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Har forøvrig rundet et nytt 10-tall i dag, og er latterlig fornøyd med meg selv!

Hurra, hurra!

__________________


hallokjelke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:29   #2222
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Linfrø er ifølge Fedon inkl i C-måltider, og da er det kanskje ikke akseptert i Fase 1

Hmm, kan godt være...jaja...jeg har nå brukt det:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:41   #2223
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Lille34: 9 cm merkes godt da! Gratulerer
Høres ut som du klarer deg veldig bra, og at du trives med det er jo helt alfa omega for å stå løpet ut.

Vi får se hvordan opplegget blir for meg. Har jo lyst å ha kontroll på vekttap og muskelmasse.....da kan det jo være en idè med kurs. For jeg regner med dere tar body-analyse underveis?

Jeg heier på deg

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:11   #2224
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Hallokjelke: Gratulerer så mye

Tassa69: Gikk du like greit ned i velt selv om du brukte linfrø? Hvor mye tok du i gangen og hvor ofte?

Simba1: Takk, takk Synes egentlig ikke det merkes så godt, men så går jeg alltid i tights og kjole. Har ikke prøvd noen av buksene mine enda, vil vente litt til Merker det jo på jakkene da, selv om det er noen kilo til den minste kåpa går igjen. Den passer om 10 kilo tenker jeg, men i dette tempoet så er det ikke sikkert det blir å skje før jul slik jeg hadde håpet... Egentlig ikke så ille at det tar litt tid heller, det heter seg jo at det er lettere å holde vekten om man går ned kun et par kilo pr mnd. Så sånn sett har jo dette gått for fort Jeg SKAL jo uansett fortsette på lavkarbo etter endt vektnedgang, så da skal vekten holde seg uansett

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 23:16   #2225
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Forresten: Vi tar body-analyse, ja. I tillegg til masse blodprøver på forhånd for å vite alle referanseverdier som er nødvendig å vite ift denne dietten. Er en trygghet å vite at dette er legeovervåket. Er absolutt den beste dietten jeg har gått på, og jeg har da prøvd et par.....

For å starte på ED må man ha en BMI på > 30, evt BMI på over > 27 med tilleggsrisiko ved annen relatert sykdom.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no