Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-14, 11:54   #22301
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

få også med at stillingen din skulle være en stilling med minst mulig telefoner.

Det har jeg klaget en god del på siden vi ble snikflyttet til 1. linje etter sommeren, så det toget har gått... Det er litt derfor jeg er redd for å fremstå som veldig sutrete når jeg klager på dette også? Men det kan fda umulig være en OK måte å drive business på?
Jeg skjønner at de må gjøre endringer, men problemet her er jo at de ikke informerer (noe som er gjennomført i alt her) I tillegg har jeg autoritetsangst, så tanken på å måtte klage på slikt enda en gang gjør meg kvalm og skjelven...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-02-14, 13:54   #22302
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har 12 dollar i bonus på iherb. Kan jeg da handle for de dollarene i tillegg til de 200 kronene som er grensa, eller merker de pakken med verdi og ikke hva jeg har betalt?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-02-14, 13:58   #22303
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg har 12 dollar i bonus på iherb. Kan jeg da handle for de dollarene i tillegg til de 200 kronene som er grensa, eller merker de pakken med verdi og ikke hva jeg har betalt?

Om det er rewards så merker de pakken med verdien, bestiller du gjennom posten har jeg erfaring med at det går bra allikevel, da sender du bare bekreftelse på va du har bestalt, men med dhl så går ikke det, da ender du opp med å måtte betalte toll og moms om verdien er mere enn 200 selvom du har betalt mindre

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 06-02-14, 14:20   #22304
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Om det er rewards så merker de pakken med verdien, bestiller du gjennom posten har jeg erfaring med at det går bra allikevel, da sender du bare bekreftelse på va du har bestalt, men med dhl så går ikke det, da ender du opp med å måtte betalte toll og moms om verdien er mere enn 200 selvom du har betalt mindre

Takk.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 06-02-14, 14:30   #22305
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Tror ikke det er mulig å ha lungebetennelse én dag, det tar tid å bli kvitt det. Jeg har de samme symptomene du nevner på morgenen; vanskeligheter med å puste, hoster opp gult slim mm, men midt på dagen er jeg ok igjen, før jeg blir tettere når jeg skal legge meg. Dette er etterslep etter lungebetennelse jeg fikk for ca to måneder siden.

Vel, jeg var hos legen dag to (det kom selvfølgelig på feriedager, så da ville jeg få igjen feriedagene :P) og fikk konstatert lungebetennelse. Var nesten helt frisk. CRP var for høy så legen ville likevel sette meg på penicillinkur i tilfelle det kom tilbake. Og dette var for ett år siden og har ikke hatt problemer med det siden.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg ville tatt en tur og sjekket for mykoplasma-lungebetennelse. (hilsen hun som tydeligvis har gått med det siden i sommer)

Hm, kanskje. Det var mye som stemmet der i alle fall. Men er ikke så plaget med hoste, det kommer bare i perioder.

Jeg føler meg litt hypokondrisk nå siden jeg gikk til legen for muligens brukket fot i Januar og ble nesten ledd av og så trodde jeg da jeg våknet i går at jeg hadde bronkitt. Jeg var så sikker på det at jeg sa at jeg trodde jeg hadde bronkitt til sjefen og så sa jeg også til venninne mine at jeg trodde jeg hadde bronkitt og ikke kom på foreningskveld og så ble jeg god igjen innen foreningen og møtte opp ca hostefri.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-02-14, 14:30   #22306
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vi har hatt omstruktureringer på jobben, og I den forbindelse har vår avd. fått spørsmål om vi kan hjelpe en annen avd som er underbemannet. Jeg tok litt mailer for disse i sommer, og vet at det er mye jobb og det er en del å sette seg inn ang avtaler og kunder osv. Derfor har vi, siden vi også er mer enn overarbeidet fra før, vært skeptiske. Nå fra 1. februar har sjefen min tydeligvis koblet meg inn på telefonsløyfa til den avdelingen uten å gi meg beskjed, og det gjelder også bare meg og ikke de andre på avdelingen. Er dette ok, ekller bør jeg spørre hva som skjer her? Burde jeg ikke fått beskjed? Og bør jeg i så fall ta det på mail eller ansikt til ansikt?


(Kan ta med at stillingen min i utgangspunktet skulle være en backoffice stilling med minimalt med telefonforstyrrelser, noe som var en stor grunn til at jeg takket ja....)

Jeg vet ikke om det er lov eller ikke, men det er ufint gjort i alle fall. En arbeidsgiver burde ha mer respekt for sine arbeidstakere. Står stillingsbeskrivelsen din i kontrakten din?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-02-14, 15:34   #22307
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hm, kanskje. Det var mye som stemmet der i alle fall. Men er ikke så plaget med hoste, det kommer bare i perioder.

Jeg hostet ikke i det hele tatt, bare følte som om noen satt på brystkassa mi, og hadde til og fra vond hals o.l. problemet med mykoplasmaen er visstnok at den kan ha veldig forskjellige symptomer.

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Står stillingsbeskrivelsen din i kontrakten din?

Enenste som står i kontrakten er stillingstittel, og at arbeidsgiver står fritt til å endre innholdet i stillingen. Stillingsbeskrivelse finnes ikke. Har sjekker med ei veninne som er master i HR og det gjør kontrakten ulovlig. Så jeg har ganske mye å gå på om jeg vil, men prøver å ikke blåse hele greia enda.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-02-14, 10:04   #22308
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvis jeg bare skal kjøpe en kettlebell, er middels sterk og skal bruke den til øvelser som typ sumo knebøy med sving og sånn (dvs fokusere på de store muskelgruppene), hvilken vekt bør jeg satse på?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 07-02-14, 10:11   #22309
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvis jeg bare skal kjøpe en kettlebell, er middels sterk og skal bruke den til øvelser som typ sumo knebøy med sving og sånn (dvs fokusere på de store muskelgruppene), hvilken vekt bør jeg satse på?

det kommer helt ann på ditt utagngspunkt. jeg er middels godt trent å bruker nå 22 kg, kanskje 12 eller 16 kg er en grei vekt å starte på? jeg ville eventuelt testa det ut på et treningssenter med hantler om de ikke har kettlebells der.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 07-02-14, 11:40   #22310
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har noe av disse Zumba-dvd'ene fra TV shop de vil kvitte seg med billig?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-02-14, 11:42   #22311
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som har noe av disse Zumba-dvd'ene fra TV shop de vil kvitte seg med billig?

Jeg har dem, aldri brukt dem, så kanskje

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 07-02-14, 11:47   #22312
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

det kommer helt ann på ditt utagngspunkt. jeg er middels godt trent å bruker nå 22 kg, kanskje 12 eller 16 kg er en grei vekt å starte på? jeg ville eventuelt testa det ut på et treningssenter med hantler om de ikke har kettlebells der.

Jeg synes det gikk veldig fort fra 8 kg til 12 kg, så ihvertfall etter 12 kg et sted.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 07-02-14, 12:05   #22313
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, da tenker jeg at jeg tar 12 kg. Jeg er relativt sterk, men sliter med ustabilitet i hoftene, så kanskje greit å ikke starte for tungt tenker jeg?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 07-02-14, 12:23   #22314
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bør man justere kosthold litt i forkant av en glukosebelastning om man ellers spiser ketogent? (Ser for meg at det ellers blir en ren sjokkrespons-måling...?)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 07-02-14, 12:26   #22315
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Bør man justere kosthold litt i forkant av en glukosebelastning om man ellers spiser ketogent? (Ser for meg at det ellers blir en ren sjokkrespons-måling...?)

Derom strides de lærde, men det var hva jeg fikk råd om i hin tid. Jeg turte ikke å ta den "helt ut", så jeg kjørte på med frukt, nøtter, belgefrukt og fiberhusk i tre fire dager før, selv om det forsåvidt også var innenfor lavkarbo, så var det langt fra det strenge ketogene jeg har levd på ellers, og jeg lå vel sånn på +/- hundre gr kh. Noen vil si at du skal kjøre helt vanlig høykarbokosthold med brødskiver og poteter og melk og what not, jeg ville hørt med legen, kanskje.
Nå mere nekter jeg plent å ta flere glukosebelastninger, og slipper unna med langtidsblodsukker og c-peptid når jeg måler. Takk og pris, sugar hangover er verre enn alle hangovere til sammen ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-02-14, 12:27   #22316
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.218
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ok, da tenker jeg at jeg tar 12 kg. Jeg er relativt sterk, men sliter med ustabilitet i hoftene, så kanskje greit å ikke starte for tungt tenker jeg?

12 kg burde bli bra ja. 16 kg er tungt å begynne med.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 07-02-14, 12:29   #22317
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Derom strides de lærde, men det var hva jeg fikk råd om i hin tid. Jeg turte ikke å ta den "helt ut", så jeg kjørte på med frukt, nøtter, belgefrukt og fiberhusk i tre fire dager før, selv om det forsåvidt også var innenfor lavkarbo, så var det langt fra det strenge ketogene jeg har levd på ellers, og jeg lå vel sånn på +/- hundre. Noen vil si at du skal kjøre helt vanlig høykarbokosthold med brødskiver og poteter og melk og what not, jeg ville hørt med legen, kanskje.
Nå mere nekter jeg plent å ta flere glukosebelastninger, og slipper unna med langtidsblodsukker og c-peptid når jeg måler. Takk og pris, sugar hangover er verre enn alle hangovere til sammen ...

Ah, ja. Jeg tror ikke jeg slipper unna en sånn belastning i pågående utredning, men jeg tenker i så fall å gjøre det omtrent som deg. Skal spørre lege i alle tilfelle, men greit å høre fra noen som har vært gjennom det.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 07-02-14, 12:32   #22318
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ah, ja. Jeg tror ikke jeg slipper unna en sånn belastning i pågående utredning, men jeg tenker i så fall å gjøre det omtrent som deg. Skal spørre lege i alle tilfelle, men greit å høre fra noen som har vært gjennom det.

Tre ganger, og aldri mer. Jeg sa bare at - ok, vi har diagnose, MÅ vi gjøre dette igjen? Jeg brukte ofte et par dager på komme meg. Ikke for å skremme deg, men kroppen min reagerte sterkt. Jeg vet jo du tåler noe sukker. Uansett vil jeg tipse deg om å ha med en pose nøtter eller noe annet kjapt med godt med fett i, og slenge i deg så fort undersøkelsen er over. Det demper reaksjonen litt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-02-14, 12:39   #22319
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tre ganger, og aldri mer. Jeg sa bare at - ok, vi har diagnose, MÅ vi gjøre dette igjen? Jeg brukte ofte et par dager på komme meg. Ikke for å skremme deg, men kroppen min reagerte sterkt. Jeg vet jo du tåler noe sukker. Uansett vil jeg tipse deg om å ha med en pose nøtter eller noe annet kjapt med godt med fett i, og slenge i deg så fort undersøkelsen er over. Det demper reaksjonen litt.

Notert - takk for nøttetips!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 07-02-14, 12:42   #22320
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg innrømmet for min nye fastlege at jeg ikke hadde tatt glukosebelastning etter graviditeten, og da svarte hun: "Hvorfor ska du det? Det er langtidsblodsukkeret som sier noe om hvordan det står til". Så det er tydeligvis veldig forskjellig hvor mye vekt man legger på de belastningene.

Anbefaler forøvrig veldig å ta det hos Furst fremfor på legekontontoret. De har en behagelig avdeling (hvettfall på Furuset) med lenestoler man kan slappe av i mens man venter. Selv sov jeg to timer og ble vekket veldig forsiktig da undersøkelsen var over

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-02-14, 12:48   #22321
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Notert - takk for nøttetips!

NP! Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg innrømmet for min nye fastlege at jeg ikke hadde tatt glukosebelastning etter graviditeten, og da svarte hun: "Hvorfor ska du det? Det er langtidsblodsukkeret som sier noe om hvordan det står til". Så det er tydeligvis veldig forskjellig hvor mye vekt man legger på de belastningene.

Har inntrykket av at dette er kunnskap med litt forsinkning hos legekontorene, for nå er jo legen min veldig klar på at det ikke trenges lenger. Visstnok mener de (som jeg har forstått) at man må ta én glukosebelastning ifm. diagnostisering, men er det gjort en gang holder det med hBac1 og ev. c-peptid i tillegg. Om det stemmer, aner jeg ikke, men når man tar glukosebelastning måler man jo flere ganger over lang tid.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-02-14, 13:43   #22322
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg innrømmet for min nye fastlege at jeg ikke hadde tatt glukosebelastning etter graviditeten, og da svarte hun: "Hvorfor ska du det? Det er langtidsblodsukkeret som sier noe om hvordan det står til". Så det er tydeligvis veldig forskjellig hvor mye vekt man legger på de belastningene.

Anbefaler forøvrig veldig å ta det hos Furst fremfor på legekontontoret. De har en behagelig avdeling (hvettfall på Furuset) med lenestoler man kan slappe av i mens man venter. Selv sov jeg to timer og ble vekket veldig forsiktig da undersøkelsen var over


Mitt blodsukker svinger fra LOW (under 1,1) til 18, men langtidsblodsukkeret mitt er bare 6,3.
Utifra langtidsblodsukkeret er diabetesen min greit regulert. Ut ifra svingningene er den ikke velregulert. Enhver føling dreper like mye hjerneceller som ei fylle, og hver gang blodsukkeret stiger over 7 begynner man og slite på innvendige organ som hjerte, nyrer, etc.
Heldigvis begynner flere og flere leger og gå vekk i fra og stole blindt på langtidsblodsukkeret.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 07-02-14, 14:02   #22323
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Visstnok mener de (som jeg har forstått) at man må ta én glukosebelastning ifm. diagnostisering, men er det gjort en gang holder det med hBac1 og ev. c-peptid i tillegg.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Heldigvis begynner flere og flere leger og gå vekk i fra og stole blindt på langtidsblodsukkeret.

Fortsatt ganske forskjell mao...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-02-14, 14:29   #22324
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mitt inntrykk er fra egen lege og sånn. Aner ikke hvordan f.eks. BenteRs situasjon kan bedres iht dette, men tenker jo også at en glukosebelastning er innmari belastende (!) for oss som har spesielt lav toleranse for rent sukker ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-02-14, 16:15   #22325
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har aldri, og kommer aldri til og ta en glukosebelastning, siden jeg allerede vet at jeg har type 1 (påvist anti-GAD og IA-2) og i tillegg har insulinresistens ( legne sier det virker som jeg har både type 1 og type 2) noe som gjør det tilnærmet umulig og få blodsukkeret ned ved hjelp av insulin, siden jeg aldri vet om insulinen vil slå inn, når den gjør det eller hvor hardt den slår inn.
Min diabetes er en irriterende møkkavariant, og heldigvis ikke vanlig.
Poenget mitt er at de legene som kun stoler på langtidsblodsukker og ikke ser på hvordan blodsukkeret svinger, overser skadene disse svingningene gjør på kroppen.
En glukosebelastning er helt garantert ikke behagelig når ikke kroppen virker optimalt, og derfor kan et alternativ være og måle blodsukkeret hyppig (jeg måler hvert 15. minutt ved nye matvarer, nye medisiner, etc) for dermed og finne ut hvor stor resistens det er snakk om.
Men de fleste leger foreslår ikke dette og de fleste som mistenker insulinresistens/type 2 ønsker heller ikke og sjekke blodsukkeret så ofte. Og da vil en glukosebelastning være et bedre alternativ i stedet for og vente til langtidsblodsukkeret er helt ute og kjøre.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no