Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-14, 23:24   #22376
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ser poenget innad på avdelingen, men ikke for hele barnehagen på over 100 barn. De er fordelt på flere hus, så avdelingene har lite med hverandre å gjøre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-02-14, 10:47   #22377
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvordan potte-roser skal vannes? Min plante har fuktig jord, tørre blader og døde roser! Skal jorden tørke ut?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 15-02-14, 11:13   #22378
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet hvordan potte-roser skal vannes? Min plante har fuktig jord, tørre blader og døde roser! Skal jorden tørke ut?

Klippe den ned ganske kraftig nå på vinteren? Jeg aner ikke... Men roser ute har det jo tørt og kjølig og visner jo ned på denne tiden av året.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 15-02-14, 17:11   #22379
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har lastet ned emoji på telefonen... Hvordan få den inn i melding?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 15-02-14, 17:12   #22380
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Klippe den ned ganske kraftig nå på vinteren? Jeg aner ikke... Men roser ute har det jo tørt og kjølig og visner jo ned på denne tiden av året.

Så den dør kanskje uansett? Hm... Takk for svar

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-02-14, 11:38   #22381
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan magesmertene mine komme av?

Jeg pleier alltid å kjenne ubehag av å drikke på tom mage om morgenen. (F eks om jeg pusser tennene før frokost må jeg passe på å ikke drikke vannet) Men det som skjedde i morges kan ikke sammenlignes med noe. Jeg drakk en slurk lettbrus rett fra flaska. Mulig det ble litt for brått, for jeg ble helt overveldet av magesmerter slik at føltes som om jeg måtte spy og svime av på en og samme tid. Det gikk heldigvis over på relativt kort tid, jeg drakk vann og har siden spist frokost. Men en viss variant av denne smerten har vedvart gjennom hele dagen så langt. Stakk akkurat over til matbutikken over gata for paracet som foreløpig godgjør seg i magen. Men selv om de skulle klare å døyve smertene hadde det jo vært greit å vite hva det kan skyldes.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 18-02-14, 17:36   #22382
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har Kiwi sluttet med Go helg tilbud?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-02-14, 17:52   #22383
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Har Kiwi sluttet med Go helg tilbud?

Nei.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 18-02-14, 19:24   #22384
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da er det vel bare jeg som er sent ute da. Har ikke sett det på min lokale kiwi dette året.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-02-14, 19:46   #22385
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Da er det vel bare jeg som er sent ute da. Har ikke sett det på min lokale kiwi dette året.

"Lik" kiwi sin side på Facebook, så får du opp ukens produkt der, hver uke.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 19-02-14, 20:19   #22386
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen her som har prøvd diamox??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-02-14, 07:39   #22387
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet hvordan potte-roser skal vannes? Min plante har fuktig jord, tørre blader og døde roser! Skal jorden tørke ut?

Potteroser kan tørkes lett ut mellom hver vanning. De er vanskelige å overvintre inne for det er egentlig uteplanter. Det beste er å ha de ute til de høster av blomster/blad ut i sept/okt, så tar man dem inn når frosten kommer og setter de kjølig og mørkt. Inne i en stue er det vanskelig å holde de i lengden og de får lett utøy. De har ofte alt for liten potte også til røttene allerede når man kjøper de. Noen ganger bare dør de for de mistrives selv om man steller de aldri så fint. Dersom det ikke er minusgrader på dine kanter vil jeg anbefale deg og hive den ut.

Ja og dersom du holder liv i den til våren så skal den klippes ned da. Roser skal alltid beskjæres på våren.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-02-14, 21:34   #22388
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Potteroser kan tørkes lett ut mellom hver vanning. De er vanskelige å overvintre inne for det er egentlig uteplanter. Det beste er å ha de ute til de høster av blomster/blad ut i sept/okt, så tar man dem inn når frosten kommer og setter de kjølig og mørkt. Inne i en stue er det vanskelig å holde de i lengden og de får lett utøy. De har ofte alt for liten potte også til røttene allerede når man kjøper de. Noen ganger bare dør de for de mistrives selv om man steller de aldri så fint. Dersom det ikke er minusgrader på dine kanter vil jeg anbefale deg og hive den ut.

Ja og dersom du holder liv i den til våren så skal den klippes ned da. Roser skal alltid beskjæres på våren.

Tusen takk for svar!!! men nå er de i søpla for lengst!! døde totalt! For et røverkjøp!! Not!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 24-02-14, 13:47   #22389
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fant nettopp en flaske fond i kjøleskapet på jobben, den gikk ut på dato for noen mnd siden *kremt*, må den kastes? Er ikke slike ting jevnt over så salte at de har ubegrenset holdbarhet? Borggårdens fond for kötträtter står det på den, fra Mat Kompaniet.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-02-14, 13:52   #22390
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg fant nettopp en flaske fond i kjøleskapet på jobben, den gikk ut på dato for noen mnd siden *kremt*, må den kastes? Er ikke slike ting jevnt over så salte at de har ubegrenset holdbarhet? Borggårdens fond for kötträtter står det på den, fra Mat Kompaniet.

Rist den godt (den har sikkert skilt seg), åpne den og lukt på den. Jeg ville ikke brydd meg veldig om datoen på den, men du bør kunne kjenne det på lukta om den ikke kan brukes.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-02-14, 15:07   #22391
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Best før datoer er kun veiledende. Du kjenner på lukten om noe er tvilsomt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 24-02-14, 17:17   #22392
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har null peiling på planter, men nå har en av de jeg stolt nok har klart å holde liv i over lenger tid begynt å henge tungt nedover. Kan jeg stive den opp med blomsterpinner eller noe sånt, og i så fall - hvordan gjør jeg egentlig det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-02-14, 18:07   #22393
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har null peiling på planter, men nå har en av de jeg stolt nok har klart å holde liv i over lenger tid begynt å henge tungt nedover. Kan jeg stive den opp med blomsterpinner eller noe sånt, og i så fall - hvordan gjør jeg egentlig det?

Den er passe tørr/fuktig da? Sett en pinne (bambus eller annen grein) så langt ned i blomsterpotta som du får til og bruk hyssing og knyt planten løst fast til pinnen, gjerne på flere punkter.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-02-14, 18:23   #22394
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Den er passe tørr/fuktig da? Sett en pinne (bambus eller annen grein) så langt ned i blomsterpotta som du får til og bruk hyssing og knyt planten løst fast til pinnen, gjerne på flere punkter.

Jada! Planta er frisk og fin, den er bare tung i bladene i forhold til stilkene. Jeg tror det er en sånn som denne til venstre i bildet, bare at min har vokst masse, og har laaange stilker med kun blader ytterst.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 24-02-14 kl 18:29. Årsak: Hoi! Gigantisk bilde på lenke ...
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-02-14, 22:56   #22395
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Beklager, men har et ganske ekkelt spørsmål i dag:
De siste dagene har jeg hatt gul avføring, hva kan dette komme av?

Googla litt og fant noe med galle pga høyt fettinntak, men har ikke høyere fettinntak nå. Har kutta alle mel og melkeprodukter dersom det kan ha noe å si?

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 24-02-14, 23:01   #22396
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fått halvannen kilo prima hvalkjøtt og tenker å bruke dette som "proteinmåltid" etter trening sammen med litt ost, paprika, cherrytomater og agurk - har god erfaring med annet kjøtt på denne måten.

Men hva slags krydder passer til hval? Tenkte å steke det, dele i mindre biter og putte i fryseren og ta opp etter behov. Prøvde meg med salt og pepper bare nå i vinterferien, men følte at det trenger ganske mye krydder for å få smak. Men det var godt da! Lille Gubben var ikke videre begeistret så hele herligheten er bare mitt! Jeg er veldig glad i chili, hvordan passer chili-krydder til hval tro? Er usikker på fiskekrydder, det er jo mer som storfe i konsistens og også i smak synes jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-02-14, 23:18   #22397
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har fått halvannen kilo prima hvalkjøtt og tenker å bruke dette som "proteinmåltid" etter trening sammen med litt ost, paprika, cherrytomater og agurk - har god erfaring med annet kjøtt på denne måten.

Men hva slags krydder passer til hval? Tenkte å steke det, dele i mindre biter og putte i fryseren og ta opp etter behov. Prøvde meg med salt og pepper bare nå i vinterferien, men følte at det trenger ganske mye krydder for å få smak. Men det var godt da! Lille Gubben var ikke videre begeistret så hele herligheten er bare mitt! Jeg er veldig glad i chili, hvordan passer chili-krydder til hval tro? Er usikker på fiskekrydder, det er jo mer som storfe i konsistens og også i smak synes jeg.

Storfe/vilt aktig ja. grillet hvalburger er fantastisk godt! Så alt du ville brukt på grillet kjøtt f.eks?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-02-14, 23:18   #22398
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noe av det beste jeg spiste i gamle dager var hval i terninger, poteter i terninger, masse løk og et raust dryss med nykvernet pepper også salt over.
Det lukta deilig da det ble stekt i smør og smakte enda bedre.
Chili har jeg faktisk ikke forsøkt, men som du sier så kan hval minne mye om storfe, eller også kanskje lever? så alt som passer der, bør passe på hvalen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 24-02-14, 23:19   #22399
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, lever også. Esken var fra Lofoten, og mora hans lagde det som levergryte; stekt med løk og fløtesaus.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-02-14, 07:18   #22400
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Storfe/vilt aktig ja. grillet hvalburger er fantastisk godt! Så alt du ville brukt på grillet kjøtt f.eks?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noe av det beste jeg spiste i gamle dager var hval i terninger, poteter i terninger, masse løk og et raust dryss med nykvernet pepper også salt over.
Det lukta deilig da det ble stekt i smør og smakte enda bedre.
Chili har jeg faktisk ikke forsøkt, men som du sier så kan hval minne mye om storfe, eller også kanskje lever? så alt som passer der, bør passe på hvalen.

Salt og pepper med andre ord. Jeg er ikke glad i grillkrydder (kun på pommes frites og det spiser jeg kanskje to ganger i året), men jeg skal prøve chili tror jeg, i tillegg til raust med salt og pepper. Blir litt kokkelering til helgen!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no