Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-14, 20:52   #22426
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lenge holder åpnet floradix jerntilskudd seg i kjøleskapet?

På flaska står det at den er holdbar fire uker etter åpning.
Bør jeg overholde de fire ukene som står på, eller er det som mye annen mat at det går fint å bruke lenge etter best før dato?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 02-03-14, 20:58   #22427
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Aldri, aldri bruk knock-off ladere! Stor brannrisiko! Google it.

Enig! Og en som i tillegg piper og lager lyd ville jeg kastet så langt jeg kunne...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-03-14, 21:36   #22428
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har begynt med briller pga hodepine og litt skjeve hornhinner, samt litt minus. Får mer vondt i øynene av brillene. Hatt de i 5 dager. Hvor lang tid er vanlig? Blir såååå sliten i øya!!!

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 02-03-14, 21:43   #22429
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Har begynt med briller pga hodepine og litt skjeve hornhinner, samt litt minus. Får mer vondt i øynene av brillene. Hatt de i 5 dager. Hvor lang tid er vanlig? Blir såååå sliten i øya!!!

Fikk beskjed om at det kunne ta 3 uker og at jeg ikke måtte falle for fristelsen til å ta pause en dag eller sånn, for da var det bare å begynne fra begynnelsen igjen.

Dette gjalt progressive briller, men tilvenningstiden er nok ganske så lik.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-03-14, 21:44   #22430
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Hvor lenge holder åpnet floradix jerntilskudd seg i kjøleskapet?

På flaska står det at den er holdbar fire uker etter åpning.
Bør jeg overholde de fire ukene som står på, eller er det som mye annen mat at det går fint å bruke lenge etter best før dato?

Har aldri brydd meg om den holdbarhetstiden som står. Sønnen klarte aldri tømme den på 4 uker og han brukte det i 4 år.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-03-14, 22:14   #22431
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Fikk beskjed om at det kunne ta 3 uker og at jeg ikke måtte falle for fristelsen til å ta pause en dag eller sånn, for da var det bare å begynne fra begynnelsen igjen.

Dette gjalt progressive briller, men tilvenningstiden er nok ganske så lik.

Ah....da var det på med brillene igjen
Fikk briller forrige fredag, men det har gått overraskende bra synes jeg! Men kan bli kvalm innimellom jeg da. Øynene slapper av, og det er utrolig deilig å ikke bli så sliten i øynene. Men når jeg tar av brillene etter endt dag er jeg ofte kvalm.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 02-03-14, 22:37   #22432
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har aldri brydd meg om den holdbarhetstiden som står. Sønnen klarte aldri tømme den på 4 uker og han brukte det i 4 år.....

Takk

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 02-03-14, 22:51   #22433
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Fikk beskjed om at det kunne ta 3 uker og at jeg ikke måtte falle for fristelsen til å ta pause en dag eller sånn, for da var det bare å begynne fra begynnelsen igjen.

Dette gjalt progressive briller, men tilvenningstiden er nok ganske så lik.

3 uker med så vonde øyne! Da blir det slitsomme uker!! Jeg skal bare bruke de til tv og bilkjøring, orker ikke bruke briller hele tiden. Har operert begge øynene tidligere... Tenker kun å bruke briller ved behov! Men da blir vel kanskje øynene forvirra? Hm... Takk for svar forresten Kitt

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-03-14, 11:17   #22434
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

3 uker med så vonde øyne! Da blir det slitsomme uker!! Jeg skal bare bruke de til tv og bilkjøring, orker ikke bruke briller hele tiden. Har operert begge øynene tidligere... Tenker kun å bruke briller ved behov! Men da blir vel kanskje øynene forvirra? Hm... Takk for svar forresten Kitt

Hadde jeg gjort det så hadde jeg vært risiko for meg selv og andre :P
tror det kommer ann på hvor dårlig synet ditt faktisk er.
Jeg går ofte rundt sjøsjuk en liten stund når jeg bytter styrke (ca. 1 ganger per år, sikker semi blind når jeg er 40! I tillegg til alle de andre rare synsfeilene mine).
Tilvenningsfasen er veldig individuell.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 05-03-14, 10:27   #22435
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte dyre progressive briller for ca. 5 år siden som jeg aldri greide å venne meg til. Prøvde mange ganger, men klarer meg faktisk rimelig godt uten fremdeles. Det er bare vanskelig å lese ingrediensene på enkelte av matvarene jeg kjøper. Noen av dem er virkelig utstyrt med liten skrift.
Har lurt på om det var mer optikerens interesse å selge meg disse brillene enn genuint mitt behov.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-03-14, 13:32   #22436
Camzen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 2
Camzen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei, er det noen som har forslag til gode lavkarbovennlige hvitviner?? Bør være veldig brukervennlig da jeg er generelt lite glad i vin, men fant ut at jeg kunne like den Loosen Rieslingen til 90kr (studentvinen....), men at denne hadde litt mye karber! Ville vært fint med forslag da jeg ikke vet NOE om vin! Helst ikke så fryktelig dyr heller!

Camzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - LCHF
Gammel 05-03-14, 14:29   #22437
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Hadde jeg gjort det så hadde jeg vært risiko for meg selv og andre :P
tror det kommer ann på hvor dårlig synet ditt faktisk er.
Jeg går ofte rundt sjøsjuk en liten stund når jeg bytter styrke (ca. 1 ganger per år, sikker semi blind når jeg er 40! I tillegg til alle de andre rare synsfeilene mine).
Tilvenningsfasen er veldig individuell.

hehe... Kommer an på styrken ja... Jeg har kjøpt meg briller pga at jeg plages med hodepine, og så har jeg litt svakt syn på øynene, - 0,25 på ene øyet og -0.75 på det andre. Så det går helt fint å ikke bruke briller, men pga skjeve hornhinner, så bør jeg bruke sier optikker. Men jeg blir så sliten i øynene av de, men har litt mindre hodepine. MEN, det var en feil på brilleglasset som gjorde at jeg hadde så utrolig vondt i øynene til å begynne med, NÅ er det rettet opp, så det er mye bedre. Men kjenner fortsatt at jeg blir sliten av å bruke de.

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg kjøpte dyre progressive briller for ca. 5 år siden som jeg aldri greide å venne meg til. Prøvde mange ganger, men klarer meg faktisk rimelig godt uten fremdeles. Det er bare vanskelig å lese ingrediensene på enkelte av matvarene jeg kjøper. Noen av dem er virkelig utstyrt med liten skrift.
Har lurt på om det var mer optikerens interesse å selge meg disse brillene enn genuint mitt behov.

hm... Kanskje optikeren ville tjene noen ekstra penger ja... Hvem vet? Skulle ønske at vi alltid kunne stole på folk! Jeg mistenker også litt at jeg selv har blitt snytt Dvs at jeg kanskje ikke burde hatt disse brillene. Er spent på om jeg blir bedre i øynene etterhvert!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 05-03-14, 15:53   #22438
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å bruke briller er gjerne en tilvenningssak. Jeg har en del mer minus enn deg, men også skjeve hornhinner. Slet mye med svimmelhet og hodepine i starten, men ble oppfordret til å holde ut, og etter et par uker var verden som ny! Nå klarer jeg meg faktisk ikke uten. Det gjorde jeg vel strengt tatt ikke før heller, har egentlig brukt briller siden jeg var ni, men økonomien har stått i veien i flere år. Så da gikk jeg rundt og så verden i tåke og overså kjentfolk på avstand, og lata som om det var greit. Etter jeg var tilvent brillene skaffet jeg meg linser, og bruker det litt om hverandre. Helt supert!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-03-14, 04:09   #22439
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Camzen, her.

Hei, er det noen som har forslag til gode lavkarbovennlige hvitviner?? Bør være veldig brukervennlig da jeg er generelt lite glad i vin, men fant ut at jeg kunne like den Loosen Rieslingen til 90kr (studentvinen....), men at denne hadde litt mye karber! Ville vært fint med forslag da jeg ikke vet NOE om vin! Helst ikke så fryktelig dyr heller!

Gini Soave Classico 2012 er type lettdrikkelig og ikke gal med tanke på karbohydrater. Du kan jo også spørre på vinmonopolet. Jeg får alltid god hjelp når jeg spør der.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 06-03-14, 10:22   #22440
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en fettkul på skuldra som bare vokser og vokser. Nå har den passert seks cm i diameter, og jeg ble i fjor høst henvist til operasjon på Lovisenberg. Fikk brev i november/desember en gang om at jeg er godkjent for operasjon, men at jeg ikke er prioritert. Det skjønner jeg jo. Ikke livsfarlig, men mektig irriterende, både fordi den synes gjennom gensere, og fordi bh-stroppen gnager veldig på den. Men. Hva er egentlig vanlig ventetid? Kan jeg ringe og spørre om det er mulig å bli oppringt dersom det er en avbestilling?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-03-14, 10:24   #22441
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å bruke briller er gjerne en tilvenningssak. Jeg har en del mer minus enn deg, men også skjeve hornhinner. Slet mye med svimmelhet og hodepine i starten, men ble oppfordret til å holde ut, og etter et par uker var verden som ny! Nå klarer jeg meg faktisk ikke uten. Det gjorde jeg vel strengt tatt ikke før heller, har egentlig brukt briller siden jeg var ni, men økonomien har stått i veien i flere år. Så da gikk jeg rundt og så verden i tåke og overså kjentfolk på avstand, og lata som om det var greit. Etter jeg var tilvent brillene skaffet jeg meg linser, og bruker det litt om hverandre. Helt supert!

Så fint at alt ordnet seg! Må smile litt, ser det for meg at du går rundt og overså kjentfolk... hehe...

Jeg vil egentlig ikke bli avhengig av de til vanlig. Jeg tok en laseroperasjon for noen år siden, som kostet 40 000 (!!!) og ble nesten bra. Jeg hadde - 5 i styrke, og nå er det 0,25 på ene øyet, og 0.75 på det andre. Men pga mye hodepine i det siste (som nevt tidligere) så prøver jeg nå briller. Men blir sliten i øya. MEN jeg skal gi det noen uker til, så får vi se... Tusen takk Photo for svar! Og lykke til videre med synet, og hils folka på gata, hehe Ha en fin dag!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 06-03-14, 10:32   #22442
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Så fint at alt ordnet seg! Må smile litt, ser det for meg at du går rundt og overså kjentfolk... hehe...

Jeg vil egentlig ikke bli avhengig av de til vanlig. Jeg tok en laseroperasjon for noen år siden, som kostet 40 000 (!!!) og ble nesten bra. Jeg hadde - 5 i styrke, og nå er det 0,25 på ene øyet, og 0.75 på det andre. Men pga mye hodepine i det siste (som nevt tidligere) så prøver jeg nå briller. Men blir sliten i øya. MEN jeg skal gi det noen uker til, så får vi se... Tusen takk Photo for svar! Og lykke til videre med synet, og hils folka på gata, hehe Ha en fin dag!

Ah, ser den. Jeg kunne godt ha tenkt meg operasjon, men kan ikke på grunn av hornhinnene og litt sånn ...
Ja, nå har jeg ingen unnskyldning for å overse folk lenger. Hadde et visst rykte på meg for å være overlegen, faktisk. Haha!
Men er det mulig at det er andre ting som gjør at du får hodepine? Nå vet jeg at det er vanlig i en sånn situasjon, men jeg for mitt vedkommende opplevde jeg aldri andre bivirkninger enn at jeg så himla dårlig, og slet veldig med fokus. Hadde aldri problemer med hodepine eller slitenhet i øye før jeg begynte med synskorreksjon igjen (men opplevde det som sagt under tilvenningen).
Jeg fikk for øvrig streng beskjed om å bruke brillene absolutt hele min våkne tid i fjorten dager, men fikk også tips om å etterhvert ta av meg brillene når jeg bruker pc og leser bøker, men førstnevnte går ikke. Selv om jeg sitter knappe halvmeter fra pc-en så går øye helt i kryss og tvers. Å lese på senga uten briller går derimot finfint. Skal visst bidra til at man opprettholder muskler i øynene. (Men dette vet sikkert f.eks. Lemen mer om enn meg).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-03-14, 10:39   #22443
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har en fettkul på skuldra som bare vokser og vokser. Nå har den passert seks cm i diameter, og jeg ble i fjor høst henvist til operasjon på Lovisenberg. Fikk brev i november/desember en gang om at jeg er godkjent for operasjon, men at jeg ikke er prioritert. Det skjønner jeg jo. Ikke livsfarlig, men mektig irriterende, både fordi den synes gjennom gensere, og fordi bh-stroppen gnager veldig på den. Men. Hva er egentlig vanlig ventetid? Kan jeg ringe og spørre om det er mulig å bli oppringt dersom det er en avbestilling?

Ring og mas! Det hjelper gjerne - særlig hvis du kan stille på kort varsel. Jeg fikk tilfeldigvis gastroskopi-time dagen etter da jeg ringte og avbestilte en time som ikke passet, de hadde nettopp fått inn en avbestilling og hun var lykkelig over å slippe en telefonrunde for å få tak i noen til dagen etter.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-03-14, 10:41   #22444
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ring og mas! Det hjelper gjerne - særlig hvis du kan stille på kort varsel. Jeg fikk tilfeldigvis gastroskopi-time dagen etter da jeg ringte og avbestilte en time som ikke passet, de hadde nettopp fått inn en avbestilling og hun var lykkelig over å slippe en telefonrunde for å få tak i noen til dagen etter.

Supert, takk! Da ringer jeg ... nuh!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-03-14, 11:12   #22445
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har en fettkul på skuldra som bare vokser og vokser. Nå har den passert seks cm i diameter, og jeg ble i fjor høst henvist til operasjon på Lovisenberg. Fikk brev i november/desember en gang om at jeg er godkjent for operasjon, men at jeg ikke er prioritert. Det skjønner jeg jo. Ikke livsfarlig, men mektig irriterende, både fordi den synes gjennom gensere, og fordi bh-stroppen gnager veldig på den. Men. Hva er egentlig vanlig ventetid? Kan jeg ringe og spørre om det er mulig å bli oppringt dersom det er en avbestilling?

Ofte man ringe... Mange plasser har så mange pasienter at de bare har tid til å prioritere de mest ivrige som tar initiativ selv. Eller så har man "falt ut av lista".
Evt kan du sjekke på fritt sykehusvalg om noen andre plasser har bedre kapasitet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-03-14, 11:37   #22446
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hah! Det VAR en avbestilling, og jeg fikk time alt den 3. april! Supert! Da rekker det å gro ganske bra før sommeren!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-03-14, 12:04   #22447
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hah! Det VAR en avbestilling, og jeg fikk time alt den 3. april! Supert! Da rekker det å gro ganske bra før sommeren!

Se der! Det er jo bare 4,5 uke til! Topp!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-03-14, 12:09   #22448
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Se der! Det er jo bare 4,5 uke til! Topp!

Ja, absolutt! Er jo gjerne ikke sånn man tenker på, med mindre det nærmest står om livet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-03-14, 15:45   #22449
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar igjen Photo!! )))


Je har et nytt spørsmål; jeg har en HP laptop 17 tommers skjerm fra 2007. Den bruker jeg ikke mer, så jeg tenker å slette all data og sende dem til en venn i Uganda. Hva gjør jeg da? Kan jeg formatere alt selv, utenom programmene?

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 06-03-14, 15:59   #22450
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for svar igjen Photo!! )))


Je har et nytt spørsmål; jeg har en HP laptop 17 tommers skjerm fra 2007. Den bruker jeg ikke mer, så jeg tenker å slette all data og sende dem til en venn i Uganda. Hva gjør jeg da? Kan jeg formatere alt selv, utenom programmene?

Er den i det hele tatt brukbar i dag? Og vil den ha den minste sjanse til å komme frem til mottager i god behold?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 18 (0 medlemmer 18 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no